Pagina 3 van 25 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 602 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik dacht aan Following van Chris Nolan, die is naar mijn weten alleen nog in Amerika verschenen. Dat mag ook wel eens hier gebeuren. Zo mogelijk nog betere film dan Memento.
    "...I was watching a movie with a friend. I fell in love with the actress, she was playing a part that I could understand."
    Neil Young in "A Man Needs a Maid"

  2. #52

  3. #53

    Standaard

    'n DVD-box van de Masters of the Universe. Jeugdsentiment, uiteraard.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  4. #54

    Standaard

    Schindler's List moet absoluut zo snel mogelijk op DVD verschijnen.

    mijn DVD verzameling
    nr.125 The Usual Suspects wordt om de een of andere reden niet getoond

  5. #55

    Standaard

    Ik hoop de serie Fastlane.
    Dat was pas een zeer goeie serie die gewoon op DVD uit moet komen.
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  6. #56
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Het zijn bj mij voornamelijk oude films waarvan ik vind dat ze op DVD moeten uitkomen
    Hier is mijn lijstje

    Treasure of Matecumbe
    The Valley of Gwangi
    Beast of 2000 Fantoms
    Clash of the Titans
    Beast of the Hollow Mountain
    The 7 faces of Dr. Lao
    Schindlers List
    en de bekende meest gewilde
    Star Wars A new Hope
    Star Wars The Empire Strikes Back
    Star Wars Return of the Jedi

  7. #57

    Standaard

    Welke ik ook nog hoop op een mooie release (heb nu de regio 1, maar dat kan veel beter) is "de soldaat van oranje".
    "De aanslag" is ook een film die nog op dvd moet komen (september, als het goed is).
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  8. #58

    Standaard

    Wel geen film, maar een serie die ik graag op DVD R2 zie is:
    Centennial
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  9. #59

    Standaard

    Schindler's List
    De Serie "Fastlane"
    De Serie "The Shield" (maar die komt zeer binnenkort)

  10. #60

    Standaard

    Ik wacht nu vooral op Paper Moon en The Shootist

    En een mooie box van Apocalypse Now, Apocalypse Now Redux en Hearts Of Darkness, plus nog wat andere extraatjes.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jibbe Stuijts
    WACHT AL JAREN OP EEN FATSOENLIJKE VERSIE VAN 'THE SHAWSHANK REDEMPTION'..... Staat echt vet nr 1 op mijn lijst. Kan echt niet al te lang meer wachten , anders wordt ik gekkkkk....
    wat is er mis met de huidige versie? die je niet hebt volgens je profiler...
    Geluidsspoor is niet goed en vind de dvd zeer magertjes uitgevoerd. Beeldkwaliteit kan ook zeker een stuk beter. Van zo een topfilm moet zeker nog een S.E uitkomen, en daar wacht ik nog steeds op............
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  12. #62

    Standaard

    America Ninja delen
    Billy Turf lijkt me ook lachen om op dvd te hebben trouwens

  13. #63

    Standaard

    'Als je begrijpt wat ik bedoel'

    Zo vaak gezien als klein jochie, gewoon puur jeugdsentiment!

  14. #64

  15. #65

    Standaard

    Eureka en Track 29 van Nicolas Roeg

  16. #66

    Standaard

    De tv-serie It's A Man's World met Rob Schneider vond ik ook erg leuk en mag zeker op dvd verschijnen.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sai
    Ik wacht nu vooral op Paper Moon en The Shootist

    En een mooie box van Apocalypse Now, Apocalypse Now Redux en Hearts Of Darkness, plus nog wat andere extraatjes.
    Paper Moon zou ik graag weer een keer willen zien
    Klinkt als een 3 dvd box a la Brazil die Apocalypse Now, zou zeer welkom zijn Hearts of darkness vervaagd langzaam op mijn vhs.[/quote]

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door knutmo
    SEINFELD
    Kijk, dat bedoel ik. Er waren geruchten dat ze zouden komen, maar alweer tijdje niks van gehoord. Dit is echt een must!!! Geen één andere sitcom komt ook maar in de buurt van seinfeld.

  19. #69

    Standaard

    Blake,s seven
    Of was tie al uit (nee toch)

  20. #70
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Paper Moon zou ik graag weer een keer willen zien
    Ik las op de website van dvd-home dat Paper Moon (regio 2) op 9 oktober uitgebracht zal worden.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  21. #71

    Standaard

    Blood IN Blood OUt
    Best Of The Best
    Christiane F
    Body Double

    en First Blood Heb ik al op Dvd. alleen geen ned. Ondertiteling...

  22. #72

    Standaard

    van af 7 aug eindelijk op dvd:

    Mute Witness

    http://us.imdb.com/Title?0110604
    http://www.freerecordshop.nl/pages/p...oductID=367558

    Kent nog iemand deze zeer goede film?
    The World is Yours
    -------------------------------------------------------

  23. #73

    Standaard

    It is time… for Napoleon

    “Napoleon is a film against whitch all the others have to be measured, now and forever.” Dit zijn niet mijn woorden, maar die van criticus Charles Champlin. Een verstandig man, zoveel is zeker.
    Maar je kan het ook makkelijk anders formuleren. Wie er aan twijfelt of film al dan niet kunst is, moet deze film maar eens op zijn gemak bekijken. Helaas nog niet op DVD.
    En je kan het nog anders stellen. Ook al ben je helemaal niet geïnteresseerd in film als kunst, dan nog moet je jezelf maar eens op dit gigantisch spektakel trakteren. Met eigen ogen zal je kunnen aanschouwen dat film al buitengewoon was in de kinderwieg.
    Je kan ook alles gewoon vergeten en evenveel van de film genieten.
    Al valt over de inhoud best te discuteren. Napoleon wordt hier immers geportretteerd als een door de voorzienigheid afgevaardigde superman die op zijn eentje de hele natie op een hoger niveau tracht te tillen.
    Dit zal niet bij iedereen in de smaak vallen. Dat deed het vroeger immers ook al niet. De film kreeg lawine’s kritiek over zich heen toen hij voor het eerst (in de Parijse opera) het licht zag. Vooral de historici waren niet te spreken over dit portret van de arrogante en dictatoriale Corsicaan, die zich later tot keizer liet kronen.
    Maar de manier waarop het leven van Napoleon hier verteld wordt (van zijn kindertijd tot aan zijn triomfantelijke intocht in Italië) is cinematografische Kunst op zijn allergrootst, op zijn allerbest, en bovendien op zijn allergewaagdst.
    Om dat doel te bereiken gebruikte Abel Gance alle toen bestaande filmtechnieken en doorbrak en passent alle grenzen van wat cinematografisch mogelijk was, en mogelijk werd geacht . Zo filmde Gance bv met handcamera’s, gebruikte widescreen technieken (30 jaar voor cinerama), triple-screen op een te rechtvaardigen en ingenieuze manier, hij gaf werveling en vaart aan de actie door rapid cuts (Russische montage), liet camera’s aan paarden, aan trollies en aan alles wat bewoog vastbinden, opdat je als toeschouwer evenveel bij de actie betrokken zou raken als de acteurs.
    Het resultaat is een duizelingwekkende aaneenrijging van cinematografische virtuositeit.
    Dit evenwel maakt een mijlpaal nog geen meeslepend spektakel. Wat de film bijzonder maakt is de ongewone kracht en emotionele impact die ervan uitgaat.
    Er is de opening, het beroemde sneeuwballengevecht. (Martin Scorsese verwijst er naar in het begin van zijn Gangs of New-York. Zijn Gangs of is weliswaar gewelddadiger, alsof Scorsese ons wil vertellen dat de film na een eeuw zijn onschuld definitief verloren heeft, maar Gance’ film bezit een vitaliteit en ritme dat Scorsese zelfs nergens maar kan benaderen.
    Of bekijk bijvoorbeeld eens de scene waarin de componist Rouget de l’Isle het Franse volk in de club van de Gondeliers de Marseillaise aanleert. On-ver-ge-te-lijk! Een ander woord is er niet voor. Dit is cinema. Het vertellen met licht op zijn briljants. Grande Cinema dus.
    En dan is er die arend. De jonge Bonaparte krijgt het met de andere jongens in zijn kostschool aan de stok omdat ze zijn arend hebben losgelaten. Hij geeft de hele troep er flink van langs, krijgt zelf behoorlijk klop, tot de arend weer voor zijn betraande ogen verschijnt. Om dan later (bij een fabuleuze triple-screen scene) met de vleugels wijd gespreid over alle 3 de schermen boven de Franse troepen te verschijnen, daarbij een scherm in het wit, een in het rood en een in het blauw, tot je er heel stil van wordt.
    Of bekijk Napoleons ontsnapping uit Corsica, hoe de woeste storm op zee gemixt wordt met de woeste storm van de revolutie, of hoe de revolutionair Marat wordt vermoord in zijn bad, of de 18 minuten durende intocht van Napoleon in Italie. In triple screen met een close-up van Napoleon in het middelste scherm, dan weer als één groot panorama, terwijl snelle flashbacks uit het leven van de roemruchte Fransman zich voor onze ogen ontrollen tegen zo’n snelheid en vaart tot het je de adem beneemt en verbijstert achterlaat.

    Oorspronkelijk was het de bedoeling dat Gance een serie van 6 films van ongeveer een uur tot 90 minuten zou maken over leven en welzijn van Bonaparte. Naar het schijnt heeft hij al zijn geld opgemaakt aan de eerste film. Dit is een versie van het verhaal. Dat de film bij lancering een gigantische flop was zal ook wel niet geholpen hebben.
    En net zoals een eeuw later Sergio Leone met Once upon a time in America, werd ook Gance verplicht de schaar in zijn zes en een half uur durende meesterwerk te zetten. De Amerikanen kregen van MGM een eerste versie te zien die slechts 80 minuten duurde.
    In 1934 filmde Abel Gance nog een paar nieuwe scenes, voegde er stereogeluid aan toe en re-releasde zijn film als Napoleon Bonaparte. Deze versie duurde 130 minuten. In 1952 schoot hij in een franse kolere en vernietigde een aantal belangrijke scenes. In 1971 stelde hij met het geld en de steun van Claude Lelouch een nieuwe versie samen. Deze duurde 275 minuten en flopte onder de titel: Napoleon en de Revolutie.
    Pas in 1979, dankzij de grandioze restauratie van filmhistoricus Kevin Brownlow, samen met Robert A. Harris, en het enthousiasme en goud van Francis Coppola, kregen we vermoedelijk de tot nog toe meest getrouwe copy van het meesterwerk.
    De inmiddels 89 jarige regisseur heeft deze nieuwe première nog bijgewoond (op ‘t Telluride filmfestival), maar de grote triomf kwam toch pas aan het begin van de jaren ’80. Daar, in de New-Yorkse Radio City Music Hall, werd de prent eindelijk bejubeld als een van de aller grootste en meeslependste creaties van het witte doek.
    Het is dan ook niet alleen unfair tegenover Abel Gance, Brownlow, of Coppola dat deze film heden ten dage nog geen DVD release heeft gehad, het is op de eerste plaats jammer voor alle mensen die van film houden en dit meesterwerk, dat 100 jaar op zijn tijd vooruit was, nog niet gezien hebben

  24. #74

    Standaard

    The Wiz (regio 2, alleen regio 1 verkrijgbaar)
    Assepoester (disney, nee niet Assepoester 2)
    Hercules (disney)
    en natuurlijk de jaren 60/70 tv-serie van Batman (PATS!!, BOEM!!! BENG!!! hilarisch...)

  25. #75

    Standaard

    Once upon a time in the west.

    maar hij komt eraan binnenkort!!! :P:P:P

Pagina 3 van 25 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •