De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Wonder Boys [DVD]

  1. #1

    Standaard Wonder Boys [DVD]

    Wonder Boys [DVD]

    Wonder Boys is een verrukkelijk wonderland, een karaktergedreven verhaal over een hectisch weekend waarin professor Tripp ineens geen controle meer over zijn leven heeft.
    <br />


    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard Gaat 'm kijken!!!

    Prima film, prachtig acteerwerk, prachtige humor en veel diepgang in de karakters. Applaus voor:
    Michael Douglas (speelt eindelijk weer eens een sympathieke man en doet dat geweldig),
    Tobey MacGuire (weinig jonge acteurs kunnen zo ingetogen spelen en tegelijk zo enorm aanwezig zijn),
    Frances McDormand (die volledig buiten het Hollywood ideaalbeeld van mooie vrouwen valt, maar waarvan je direct gelooft dat Douglas' karakter verliefd op haar is),
    maar (voor mij) bovenal Robert Downey jr. Deze man is een van de beste acteurs van Hollywood. Zonde dat deze Wonderboy zo vaak problemen heeft met drugs en drank, want hij zou een van de grootste leading men van deze tijd kunnen zijn.
    En Curtis Hanson, die na L.A. Confidential opnieuw een uitstekende karakterfilm aflevert.

    Deze film mag je echt niet missen.

    Maz d'Alfa

  3. #3

    Standaard

    Ik lees verschillende verhalen op het net over deze film en ik kan hem ook nog niet zo goed plaatsen.

    Vergelijken is moeilijk maar op welke film of filmstijl lijkt deze film het meest.??

    Ik kan hem natuurlijk huren zal je zeggen maar als ik hem toch ga kopen vind ik het zonde van het tientje.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  4. #4

    Standaard

    Starbuck,

    Ik vergelijk zelden films met elkaar omdat je bijna altijd een van de films onrecht aandoet. In dit geval vind ik het zelfs nog moeilijker. Humor en drama zijn op een uitstekende wijze met elkaar verweven en maken het verhaal en de karakter sterk.

    Maar, ik heb je DVD-lijst eens bekeken en afgaande op je smaak denk ik wel dat je deze film de moeite waard zult vinden. Of je hem daarom ook moet kopen? Dat blijft zeer persoonlijk. Ikzelf koop alleen nog maar films waarvan ik zeker vind dat ik ze goed blijf vinden.
    Er viel me direct een film op uit je lijst: Analyze This. Kwa soort humor licht die dicht bij The Wonderboys: geen lach-of-ik-schiet humor, maar die van de subtielere soort. Analyze This is overigens een van mijn favoriete komedies van de afgelopen jaren.

    Als je een tientje al zonde vind, dan is zestig gulden voor een film die je maar een of twee keer kijkt helemaal weggegooid. Ik zie het huurbedrag als een "verzekeringspremie". Stel dat ik tien films eventueel wil kopen, maar na het huren blijkt dat negen "wel leuk" waren en er maar een is die ik echt wil hebben. Dat is fl. 100,-- huren en fl. 60,-- kopen in plaats van direct fl 600,-- kopen. Dat is een afweging die ik zelf maak. Maar dat is uiteraard ieder voor zich.

    Succes,

    Maz d'Alfa

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mazdalfa
    Starbuck,

    maar die van de subtielere soort

    Thanx, net het zinnetje wat ik nodig had. Wat betreft Analyze this kunnen we elkaar de hand schudden want die vond ik ook erg goed. Meesterlijke persiflage van De Niro op zijn eigen karakterrollen.

    Wat het huren betreft, Met het geld van b.v. 6 x huren kan ik ook weer een dvd-tje toevoegen aan mijn verzameling, dat is waar mijn collectors hartje sneller van gaat kloppen.

    Maar goed, Wonderboy's gaat op mijn wishlist helaas nog niet in de top 10 dus het zal wel januari worden voordat ik hem zal aanschaffen.

    Bedankt voor je antwoord.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  6. #6

    Standaard

    Een film die de moeite van het huren op zijn minst waard is. Een hele goeie combi van humor en een drama over een oude schrijver/professor (gespeeld door Michael Douglas) die op een keerpunt in zijn leven staat en een jonge student/schrijver met wel heel aparte bezigheden. Erg goeie cast en ook een verhaal dat de aandacht goed weet vast te houden.

  7. #7

    Standaard

    Persoonlijk vond ik 'm wat tegenvallen. Ik had meer verwacht van deze combinatie. Douglas is evenwel goed op dreef en de muziek van Dylan vind ik erg passend, terecht een Oscar.

    Nogmaals als geheel vind ik 'm wat tegenvallen en eerder zwalpend. de vergelijking met Analyze this zie ik helemaal niet. Het deed me eerder zowat denken aan een door John Irving geschreven verhaal, maar dan met minder pointe.

    De aankoop niet echt waard (de extra's zijn niet echt overdonderend, geloof me), dan raad ik eerder "The World according to Garp" aan, alhoewel je daar natuurlijk Robin Williams moet bijnemen, maar in die prent is hij nog meer dan draaglijk.
    It's hard to be a Saint in the City

  8. #8

    Standaard

    Prachtfilm.
    Ik heb er geen flauw idee van waarover hij gaat maar heb genoten van de eerste tot de laatste minuut.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ingo Deswert
    Persoonlijk vond ik 'm wat tegenvallen. Ik had meer verwacht van deze combinatie. Douglas is evenwel goed op dreef en de muziek van Dylan vind ik erg passend, terecht een Oscar.

    Nogmaals als geheel vind ik 'm wat tegenvallen en eerder zwalpend. de vergelijking met Analyze this zie ik helemaal niet. Het deed me eerder zowat denken aan een door John Irving geschreven verhaal, maar dan met minder pointe.

    De aankoop niet echt waard (de extra's zijn niet echt overdonderend, geloof me), dan raad ik eerder "The World according to Garp" aan, alhoewel je daar natuurlijk Robin Williams moet bijnemen, maar in die prent is hij nog meer dan draaglijk.
    Die mening begrijp ik wel. Alhoewel ik het een goeie film blijf vinden moet ik wel zeggen dat de film wel een beetje 'zwalkt' tussen de verschillende genre's. Voor een oprecht drama is ie te luchtig maar het is ook zeker geen volwaardige komedie en de vertelwijze is ook niet dusdanig diepgaand of mystiek om de vergelijking met bijv. een film als 'garp' te kunnen doorstaan. Zoals ik al zei blijf ik het desondanks een film vinden die de moeite van het zien meer dan waard is.

  10. #10

    Standaard

    In de VS is ie inmiddels op blu-ray verschenen. Maar let op: als je hem via Amazon besteld krijg je een "manufactured on demand" BD-R. Het is dus aan te raden om naar een alternatieve leverancier te zoeken. Bijna alle andere winkels leveren een geperste versie uit.

    Ik bestelde hem trouwens via Screen Archives, maar die kan ik niet (meer) aanraden: hoge verzendkosten en geen optie om (als je bestelling wat groter is) invoerrechten vooraf te betalen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •