Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 299 worden weergegeven.

Discussie: Disney Classics

  1. #26

    Standaard

    De volgende heb ik (nog) niet op DVD. Dus die er niet bij staan zijn in ieder geval in Nederland al op DVD (geweest).

    05. Bambi (1942)
    06. Saludos Amigos (1943)
    07. The Three Caballeros / De Drie Caballeros (1945)
    08. Make Mine Music (1946)
    11. The Adventures of Ichabod and Mr. Toad (1949)
    12. Cinderella / Assepoester (1950)
    31. Aladdin / Alladdin (1992)
    43. Brother Bear (2003)
    44. Home on the Range (2004)
    45. Once in a Blue Moon (2005)
    46. Gnomeo & Juliet (2006)

    Binnenkort (30/10-2003) komen 6.7.8 en 11 op DVD. Dan blijven er van de oudere nog maar 3 over

    Bambi, Aladdin en Assepoester. Die elk de volgende jaren zijn gepland.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  2. #27

    Standaard

    Op mijn site kan je zien welke Disney dvd's er al uitgekomen zijn in Nederland.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hennie
    Op mijn site kan je zien welke Disney dvd's er al uitgekomen zijn in Nederland.
    die was ik idd net via google tegengekomen

    iemand een overzicht van welke niet meer verkrijgbaar zijn?

  4. #29

  5. #30

    Standaard

    bedankt voor de info...ik heb mijn lijstje compleet...

    als iemand interesse heeft, moet ie maar even een PB sturen

  6. #31

    Standaard

    Even 'n vraagje tussendoor: wat zou voor Disney een reden kunnen zijn om Song Of The South niet uit te brengen? Ik heb de film een of twee keer gezien en ik vind 'm briljant, dus het lijkt me zonde als-ie nooit op DVD verschijnt...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    Even 'n vraagje tussendoor: wat zou voor Disney een reden kunnen zijn om Song Of The South niet uit te brengen? Ik heb de film een of twee keer gezien en ik vind 'm briljant, dus het lijkt me zonde als-ie nooit op DVD verschijnt...
    Beter laat een antwoord dan nooit.

    Simpel gezegd: vanwege mogelijke rascistische stereotypen die in de film voorkomen. Lees op deze site alle in's en out's m.b.t. deze film: http://www.songofthesouth.net

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V

    45. Once in a Blue Moon (2005)
    46. Gnomeo & Juliet (2006)
    Once in a Blue Moon (Of My peoples) is gecancelled en Gonmeo & Juliet is een computeranimatiefilm...

    Voor de mensen die het nog niet wisten: Home on the Range wordt de laatste Disney tekenfilm, bijna alle animators zijn ontslagen en de toekomst van Disney (voor zover die er nog is...) brengt voor nu alleen nog maar computeranimatie (blegh )

  9. #34
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    En dat terwijl de 2d animatie van de maker van Spirited Away wordt geprezen.
    Disney snapt het niet............. een goed verhaal met sterke karakters en de discussie 2D & 3D is niet terzakedoend.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  10. #35
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Voor diegenen die het zou kunnen interesseren, ik gebruik al een tijdje een in Excel gemaakte checklist om bij te houden welke Disney's ik in mijn collectie heb ...

    Er zijn een aantal verschillende tabbladen voorzien waaronder eentje voor de classics, eentje voor de CGI films, eentje voor al die SE versies waarmee Disney ons om de oren smijt (vandaar ook dat daar de Franse 2-disc versie van Peter Pan bij staat) en eentje dat eigenlijk een beetje foutief tot Direct-to-DVD genoemd is, het gaat namelijk om alle andere compleet geanimeerde titels in een alfabetisch lijstje, vergezeld van het productiejaar van de tekenfilm

    Hopelijk hebben jullie er wat aan

    http://www.roderidder.be/DisneyClassics.xls

  11. #36

    Standaard

    't is weer eens zover: m'n verzameling classics is weer eens bijgewerkt tm datgene wat Disney tot nu toe heeft uitgebracht.

    M'n verlanglijstje is nu opeens HEEL overzichtelijk geworden:

    - Saludos Amigos (waar blijft ie? Zou al uit moeten zijn!)
    - Make Mine Music (idem)
    - Bambi (milestone: wordt op zijn vroegst 2005)
    - Assepoester (milestone: ook 2005?)
    - Lady en de vagebond (milestone, waarschijnlijk 2007 tenzij ik de Warner eerder te pakken krijgt)
    - De kleine zeemeermin (milestone, waarschijnlijk 2005 maar ook hier ga ik nog maar eens op jacht naar de Warner-editie)
    - Aladdin (milestone, komt volgend jaar)

    De data die ik erbij heb staan bevatten nogal wat vraagtekens omdat er nog steeds onduidelijkheid is over de veranderingen in het releaseschema van de milestones. Het schema van Ultimate Disney (zie http://www.ultimatedisney.com/FAQ.htm) heb ik dan maar ook als uitgangspunt genomen. Hmm.. wat zal het een mooi rijtje zijn als ik straks de hele serie compleet heb.

    EDIT: ik heb btw nog een vraag waar ik nog geen echt antwoord op heb weten te vinden. Namelijk: hoort 'So Dear to My Heart' nou wel of niet bij de classics?

  12. #37

    Standaard

    EDIT: ik heb btw nog een vraag waar ik nog geen echt antwoord op heb weten te vinden. Namelijk: hoort 'So Dear to My Heart' nou wel of niet bij de classics?[/quote]

    Volgens mij hoort hij in het volgende rijtje extra classics;

    Song of the South
    So dear to my heart (classics logo staat ook op de hoes)
    Marry Poppins
    Bedknobs and Broomsticks
    Pete's Dragon
    Voor mij behoren ze in iedergeval wel tot de classics en deze wil ik dus ook in de verzameling. Alleen Song of the South is er niet. Pete's Dragon is in de hele wereld in een SE uitgebracht, behalve hier in de benelux. Ik heb van de classics voor Atlantis en Pete's dragon de australische versies aangeschaft. Ik heb gelukkig alle oude warners. Die had ik toen ze net uitkwamen in één bundel gekocht bij de makro.
    Mijn DVD's
    StarTrader

  13. #38

    Standaard

    Op jungle Boek 2 en Knorretjes Grote Film staat ook classics op, spaar je die dan ook?

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Micoom
    Volgens mij hoort hij in het volgende rijtje extra classics;

    Song of the South
    So dear to my heart (classics logo staat ook op de hoes)
    Marry Poppins
    Bedknobs and Broomsticks
    Pete's Dragon
    Voor mij behoren ze in iedergeval wel tot de classics en deze wil ik dus ook in de verzameling. Alleen Song of the South is er niet. Pete's Dragon is in de hele wereld in een SE uitgebracht, behalve hier in de benelux.
    Ik verzamel deze ook wel maar volgens mij is de animatie niet afkomstig van Walt Disney Feature animation en komen deze titels ook niet voor op de lijstjes die door Disney zelf zijn verspreid als zijnde DE Classics. Eerlijk is eerlijk: de meeste van die films zijn zo nauw verbonden met Disney dat er bijna niet aan te ontkomen valt om ze aan te schaffen als je de klassiekers van Disney verzameld.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Micoom
    Ik heb van de classics voor Atlantis en Pete's dragon de australische versies aangeschaft. Ik heb gelukkig alle oude warners. Die had ik toen ze net uitkwamen in één bundel gekocht bij de makro.
    Heel vooruitziend gedacht !

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hennie
    Op jungle Boek 2 en Knorretjes Grote Film staat ook classics op, spaar je die dan ook?
    Nee, ik vind dat classics logo op Jungle Boek 2 echt een blunder. Die reken ik zeker niet mee als voor mij zijnde een classic. Knorretje idem dito. Weet je dat trouwens zeker, deze is nog niet uit, en bij tijgetjes film staat het er ook niet op... ( knorretje komt trouwens wel in de collectie, net zoals tijgetje er al in zet. En ook alle pixars. Ik denk dat ik Stich the movie ook nog wel een keertje koop, vond Stich gewoon erg leuk. Maar reken ze zeker niet als classics)
    Mijn DVD's
    StarTrader

  16. #41

    Standaard

    Ja weet ik zeker dat er classics bij Knorretjes Grote Film op staat, had je die bundel bij de makro als losse dvd's of in een box of iets dergelijks?

  17. #42

    Standaard

    quote]
    Heel vooruitziend gedacht ![/quote]

    Gelukkig wel ja....
    Mijn DVD's
    StarTrader

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Micoom
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hennie
    Op jungle Boek 2 en Knorretjes Grote Film staat ook classics op, spaar je die dan ook?
    Nee, ik vind dat classics logo op Jungle Boek 2 echt een blunder. Die reken ik zeker niet mee als voor mij zijnde een classic. Knorretje idem dito. Weet je dat trouwens zeker, deze is nog niet uit, en bij tijgetjes film staat het er ook niet op... ( knorretje komt trouwens wel in de collectie, net zoals tijgetje er al in zet. En ook alle pixars. Ik denk dat ik Stich the movie ook nog wel een keertje koop, vond Stich gewoon erg leuk. Maar reken ze zeker niet als classics)
    JB2 en Knorretjes Grote Film zijn beiden gemaakt door de TV-divisie van Disney en niet door Feature animation: daardoor zijn het eigenlijk geen 'echte' classics. Disney is de laatste tijd een beetje aan het knoeien met de naam 'Disney Classics' door die titel toe te kennen aan films die er eigenlijk niet onder zouden moeten vallen (zie de beschrijvingen eerder in deze thread). Ik hou me aan de oorspronkelijke lijst en die andere films laat ik dus ook schieten (behalve een paar van de door Micoom genoemde films).

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hennie
    Ja weet ik zeker dat er classics bij Knorretjes Grote Film op staat, had je die bundel bij de makro als losse dvd's of in een box of iets dergelijks?
    Lossse dvd's met een Makro lint erom heen gebonden. Ze waren extra "goedkoop" toen, wannneer je ze alle tegelijk kocht.
    Mijn DVD's
    StarTrader

  20. #45

    Standaard

    Ik hoop dat ze ook nog snel Ducktales the Movie gaan uitbrengen. Geen classic, maar wel een Bios release. En ik vond hem net als de serie toen der tijd erg geslaagd.
    Mijn DVD's
    StarTrader

  21. #46

    Standaard

    Heb de serie nooit gezien, maar lijkt me inderdaad leuk op dvd, zoals complete serie's van Disney op dvd, wat waarschijnlijk wel nooit zal komen denk.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik verzamel deze ook wel maar volgens mij is de animatie niet afkomstig van Walt Disney Feature animation en komen deze titels ook niet voor op de lijstjes die door Disney zelf zijn verspreid als zijnde DE Classics.
    Het is vrij lastig. De televisie-animatie afdeling (die verantwoordelijk is voor de vele D2V-uitgaven en de zogenaamde MovieToons [JB2, PP2, Tigger Movie]) bestaat nog niet zo heel lang (in vergelijking met Disney Feature Animation).
    De animatie voor in ieder geval Song Of The South (1946), So Dear To My Heart (1949) en Mary Poppins (1964? ff uit het hoofd, dus kan er iets naast zitten) zijn gemaakt door de enige animatie-afdeling destijds: de afdeling die we tegenwoordig kennen als Feature Animation en toen alleen nog maar was gevestigd in Burbank, CA
    Voor zover ik weet is ook de animatie voor Bedknobs And Broomsticks en Pete's Dragon gemaakt door Feature Animation, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wat ik wel weet is dat Don Bluth (ja, die van An American Tale en Titan AE) de hoofdanimator van de draak in Pete's Dragon was en destijds in dienst was van Feature Animation.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  23. #48

    Standaard

    Goed nieuws: op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van Disney is aangekondigt dat Bambi in maart 2005 op dvd uitgebracht zal worden.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Goed nieuws: op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van Disney is aangekondigt dat Bambi in maart 2005 op dvd uitgebracht zal worden.
    Inderdaad goed nieuws Zal ook wel inhouden dat alle milestones echt versneld, dus 2 per jaar, uitgebracht gaan worden.
    Mijn DVD's
    StarTrader

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Micoom
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Goed nieuws: op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van Disney is aangekondigt dat Bambi in maart 2005 op dvd uitgebracht zal worden.
    Inderdaad goed nieuws Zal ook wel inhouden dat alle milestones echt versneld, dus 2 per jaar, uitgebracht gaan worden.
    Yep. Het was natuurlijk al niet echt een geheim meer maar dit is de bevestiging.

    Btw: op Ultimate Disney hebben ze de 'release-banner' bijgewerkt.


Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •