Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 299 worden weergegeven.

Discussie: Disney Classics

  1. #51

    Standaard

    Dat wordt dus nog tot maart 2006 wachten voordat we alle classics op DVD kunnen hebben. Cinderella komt dan pas uit. Toch vreemd dat the Little Mermaid eerder komt dan Cinderella. Verder is het hier natuurlijk ook nog altijd wachten op de aankondigingvan Saludos Amigos en Make Mine Music hier in NL dvd land. Saludos is er wel op R1 en R2uk volgens mij. Maar ik wil daar graag de Nl versies van.
    Mijn DVD's
    StarTrader

  2. #52

    Standaard

    Ik las in de Spits! dat Who Framed Roger Rabbit een disney film is.
    Klopt dit?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door malt
    Ik las in de Spits! dat Who Framed Roger Rabbit een disney film is.
    Klopt dit?
    Nee. Maar toch ook weer ja.

    Roger Rabbit is geproduceerd door Buena Vista: een dochter-maatschappij van Disney. Je zou dus kunnen zeggen dat het WEL een Disney is maar BV is dusdanig zelfstandig dat ze eigenlijk weinig meer met Disney van doen hebben. De waarheid ligt waarschijnlijk een beetje in het midden.

  4. #54

    Standaard Roger Rabbit is wel van Disney

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door malt
    Ik las in de Spits! dat Who Framed Roger Rabbit een disney film is.
    Klopt dit?
    Nee. Maar toch ook weer ja.

    Roger Rabbit is geproduceerd door Buena Vista: een dochter-maatschappij van Disney. Je zou dus kunnen zeggen dat het WEL een Disney is maar BV is dusdanig zelfstandig dat ze eigenlijk weinig meer met Disney van doen hebben. De waarheid ligt waarschijnlijk een beetje in het midden.
    Hey,

    Roger Rabbit is een samenwerking tussen Disney en Steven Spielberg's bedrijf Amblin Entertainment en volgens mij nog een andere studio. Eind jaren tachtig ging alles nog goed met de samenwerking tussen Michaeal Eisner (topman van Disney) and Steven Spielberg en toen is deze film gemaakt. Een aantal jaren later is er helaas een breuk tussen beide gekomen. Disney mag sindsdien niks meer met Roger Rabbit en de andere karakters doen, omdat ze niet geheel van Disney zijn, maar ook van Spielberg. Het is dus heel onwaarschijnlijk dat er nog vervolg films of series over komen.
    Ook komen er geen attracties in de Disney parken die gebaseerd waren op deze film uit 1989. Voor meer info moet je dit artikel maar lezen op Jim Hill Media...
    http://www.jimhillmedia.com/articles/archive.0006.1.htm

    Hoop dat dit wat duidelijker is,

    KeizerKuzco

  5. #55

    Standaard

    THx voor de info maar ik ga hem denk ik toch halen

  6. #56

    Standaard Re: Roger Rabbit is wel van Disney

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KeizerKuzco
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door malt
    Ik las in de Spits! dat Who Framed Roger Rabbit een disney film is.
    Klopt dit?
    Nee. Maar toch ook weer ja.

    Roger Rabbit is geproduceerd door Buena Vista: een dochter-maatschappij van Disney. Je zou dus kunnen zeggen dat het WEL een Disney is maar BV is dusdanig zelfstandig dat ze eigenlijk weinig meer met Disney van doen hebben. De waarheid ligt waarschijnlijk een beetje in het midden.
    Hey,

    Roger Rabbit is een samenwerking tussen Disney en Steven Spielberg's bedrijf Amblin Entertainment en volgens mij nog een andere studio. Eind jaren tachtig ging alles nog goed met de samenwerking tussen Michaeal Eisner (topman van Disney) and Steven Spielberg en toen is deze film gemaakt. Een aantal jaren later is er helaas een breuk tussen beide gekomen. Disney mag sindsdien niks meer met Roger Rabbit en de andere karakters doen, omdat ze niet geheel van Disney zijn, maar ook van Spielberg. Het is dus heel onwaarschijnlijk dat er nog vervolg films of series over komen.
    Ook komen er geen attracties in de Disney parken die gebaseerd waren op deze film uit 1989. Voor meer info moet je dit artikel maar lezen op Jim Hill Media...
    http://www.jimhillmedia.com/articles/archive.0006.1.htm

    Hoop dat dit wat duidelijker is,

    KeizerKuzco
    Roger Rabbit is uitgebracht door Touchstone pictures en dat is het onderdeel van Disney waar ze films voor 12(naar Amerikaanse maatstaven)jaar en ouder maken.
    Dit is terug te vinden in de informatie ondertiteling bij de film als een van de extra's
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  7. #57

    Standaard

    Dan ff nog een vraagje. Ik wil graag van de classics de special editions hebben maar kan het zijn dat die een ander naam hebben zoals bv colector edition ofzo. Van Atlantis is er bijvoorbeeld alleen de deluxe versie en van Tarzan de Special Collector's Edition.

    Zitten hier verschillen tussen en welke SE van disney is een echte aanrader en welke valt tegen.

    Thnx voor de info.

  8. #58

    Standaard Ducktales

    Hallo,


    Weet er soms iemand wie de rechten heeft van de Nederlandstalige versie van Ducktales en of al dan niet de rechten te koop zijn?

    En heeft er toevallig ook iemand een volledige episode lijst van Ducktales ( niet de UK of USA versie )

    Zou Disney deze reeks ooit uitgeven op DVD?

  9. #59

    Standaard

    Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat DuckTales The Movie wel dit jaar op dvd komt.

  10. #60

    Standaard Ducktales

    Ja dat heb ik ook opgevangen, maar dat is wellicht enkel de engelse versie, die ik niet zo goed vond als de nederlandse versie eig.
    De stemmen waren zo goed in de nederlandse versie.

  11. #61

    Standaard

    Te verwachten classics in nl.

    Brother Bear 15 september 2004
    Alladin SE op 20 Oktober 2004 (milestone uitgave)
    Alladin SE de Luxe op 20 oktober 2004
    Mulan SE op 10 november 2004
    Home on the Range 8 december 2004 (ging vandaag in premiere in de VS)
    Tarzan SE op 04 mei 2005 (zelfde als UK CE ??)
    Bambi SE op 15 april 2005 (milestone uitgave)

    Nog steeds geen melding van Saludos Amigos en Make Mine Music. Jammer!
    Mijn DVD's
    StarTrader

  12. #62

    Standaard

    Alladin SE Luxe wat zal dat zijn.
    Mischien wel een giftset
    Mijn beginende en vooral Disney collectie:
    http://www.dvdprofiler.com/mycollect...alias=christvs NL
    P.S check ook mijn website over Disney
    www.disneyanimation.tk

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christvs NL
    Alladin SE Luxe wat zal dat zijn.
    Mischien wel een giftset
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    nee dat zijn de 3 films in een doos...
    :wink:

  14. #64

    Standaard

    Ik heb deze van Buena Vista:
    1. Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen 1937
    2. Pinokkio 1940
    3. Fantasia 1940
    4. Dombo 1941
    5. Bambi 1942
    6. Saludos Amigos 1943
    7. De Drie Caballeros 1945
    8. Make Mine Music 1946
    9. Vrij en Vrolijk 1947
    10. Melody Time 1948
    11. The Adventures of Ichabod Crane and Mr. Toad 1949
    12. Assepoester 1950
    13. Alice in Wonderland 1951
    14. Peter Pan 1953
    15. Lady en de Vagebond 1955
    16. Doornroosje 1959
    17. 101 Dalmatiërs 1961
    18. Merlijn de Tovenaar 1963
    19. Jungleboek 1967
    20. Aristokatten 1970
    21. Robin Hood 1973
    22. Het Grote Verhaal van Winnie de Poeh 1977
    23. De Reddertjes 1977
    24. Frank en Vrij 1981
    25. Taran en de Toverketel 1985
    26. De Speurneuzen 1986
    27. Oliver & Co 1988
    28. De Kleine Zeemeermin 1989
    29. De Reddertjes in Kangoeroeland 1990
    30. Belle en het Beest 1992
    31. Aladdin 1993
    32. De Leeuwenkoning 1994
    33. Pocahontas 1995
    34. De Klokkeluider van de Notre Dame 1996
    35. Hercules 1997
    36. Mulan 1998
    37. Tarzan 1999
    38. Fantasia 2000 2000
    39. Keizer Kuzco 2000
    40. Atlantis; De Verzonken Stad 2001
    41. Lilo en Stitch 2002
    42. Piratenplaneet; De Schat van Kapitein Flint 2003
    Kevin

  15. #65

    Standaard

    Leuk hoor dat Cinderella en Bambi komen, maar ik zie toch liever eerst Little Mermaid en Jungle Book een milestone krijgen. En Hercules mag ook wel van deze behandeling genieten want ik wordt er gek van dat deze nog altijd niet anamorph op de dvd staat.

    Weet trouwens iemand of de heruitgave van Mulan ook een special edition wordt zoals in de VS? Zal wel niet aangezien Sleeping Beauty ook nog altijd in het prachtige 4x3 formaat op de dvd staat...

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Weet trouwens iemand of de heruitgave van Mulan ook een special edition wordt zoals in de VS?
    Ja, want op de DVD van De Drie Musketiers staat een trailer van de SE en het lijkt me sterk als ze een trailer op een DVD zetten en de DVD vervolgens niet uitbrengen.

  17. #67

    Standaard

    Jungle book in 2006.
    Dat duurt wel heel erg lang.
    Is deze niet nog ergens te krijgen in de oude classic uitgave?

  18. #68

    Standaard

    Wat officieel (R1) nieuws over Bambi:

    Disney's 'Bambi' will leap onto DVD

    The Prince of the Forest and his foot-thumping pal are finally coming to DVD. Disney's 1942 classic Bambi, stashed in the studio's vaults for eight years, becomes available March 1 on a special two-DVD edition ($30; VHS, $25).

    Digitally restored video and surround sound will transform the tale of the young deer and his long-eared buddy, Thumper, for home viewers, says Disney's Gordon Ho. "It's amazing how much more vivid and clear it looks from the color and clarity standpoint," he says.

    And animation buffs will fawn over one of the special features, "Walt's Annotated Bambi," which molds a vocal reading of the studio founder's own notes from the film's development with footage and production drawings. "Viewers will experience, firsthand, the production of Bambi as it is happening through Walt's words," Ho says.

    Also included are additional scenes — in various stages of development — and a sneak peek at the upcoming Bambi II: Great Prince of the Forest, a direct-to-DVD feature in the works.
    http://www.usatoday.com/life/people/...ractions_x.htm

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    A sneak peek at the upcoming Bambi II: Great Prince of the Forest, a direct-to-DVD feature in the works.
    Waarom moet Disney de Milestone-dvd's vervuilen met die eeuwige reclame voor slappe vervolgen?
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    Waarom moet Disney de Milestone-dvd's vervuilen met die eeuwige reclame voor slappe vervolgen?
    Omdat ze bang zijn dat de DVD's anders niet verkopen?

  21. #71

    Standaard

    Ok hier nog meer over Bambi ( R1 )

    Walt Disney Home Entertainment have announced the Region 1 DVD release of Bambi: Special Edition for 1st March 2005 priced at $29.99 SRP. One of Walt Disney’s greatest triumphs and all-time most requested Disney classics, Bambi is one of the most celebrated and endearing films of all time. Telling the coming-of-age story of life in the forest, Bambi is a film experience so strong that neither heart nor mind can ever forget it. Not available in any form for over eight years, this exciting addition to Disney’s Platinum Series will be available for a limited time only.

    Today’s technology meets Walt Disney’s vision, as the Bambi: Special Edition has undergone one of the most expansive restorations in the history of The Walt Disney Company. This all-new digital restoration, done exclusively for this Special Edition DVD release, required a team of film, computer and animation experts to apply the most advanced technology and talent the studio has ever assembled. These efforts have restored Bambi’s extraordinary artwork to dazzling brilliance. The groundbreaking technology employed includes detailed frame-byframe work on over 110,000 frames, requiring more than 9,600 hours of work! This has resulted in stunning digital images with a far greater range of both color and density, allowing the quintessential Walt Disney classic to come to life for everyone like never before.

    Presented in the original 1.33:1 Full Frame aspect ratio the new 2-disc DVD features state-of-the art remixed sound with the all-new 5.1 Disney Enhanced Home Theater Mix. The extensively remixed soundtrack provides dramatic clarity and crisper sound.

    The Bambi 2-Disc Special Edition Features Include:


    Feature Presentation
    1.33:1 Full Frame - the aspect ratio in which the film was originally created
    All-New English 5.1 Disney Enhanced Home Theater Mix
    English Dolby Digital 5.1 Surround Sound
    English Dolby Digital 2.0 Original Mono Theatrical Mix
    French and Spanish 5.1 audio tracks
    "Inside Walt's Story Meetings"
    This exciting one-of-a-kind bonus feature takes you back in time to experience the production of “Bambi” with Walt Disney himself and his creative team.

    What few knew is that at each creative meeting, Walt had a stenographer taking copious notes. With "Inside Walt's Story Meetings", audiences hear these story notes, reenacted by voice actors (including an actor voicing Walt Disney's comments) and set to footage, sketches and other production items. It offers fascinating insight into Walt Disney and his team's process of creating the beloved classic, through actual discussions and with concepts that have influenced filmmaking today.

    Never-before-seen Deleted Sequences
    Disney researchers have uncovered storyboards from the original Bambi production. Now, with music and dialogue added to these fascinating storyboards, discover sequences that were not part of the final film.

    All-new "Forest Adventure Game"
    This exciting game has multiple levels of challenge that evolve from 2-D to 3-D animation. Experience the mysteries of the forest through the eyes of the inhabitants. The fun activities – from puzzles to trivia and counting games – and the levels of complexity change along with the seasons of the forest.

    Bambi and The Great Prince: Sneak Peek
    Special sneak-peek at the upcoming all-new movie “Bambi And The Great Prince.”

    Disneypedia
    In this Disney feature, branded on such hits as “The Lion King,” kids and adults can learn about the real-life animals in BAMBI with animal and animated character comparisons.

    Disney Time Capsule
    BAMBI was first released in 1942, and this program takes viewers back for a look at that historical year. In 1942 Walt and the Disney animators were enjoying a golden age of creativity. World War II, however, would exact a heavy price on the Studio.

    "Disney's Storytime: Thumper Goes Exploring"
    An all-new story based on the Golden Book® classic Thumper.

    The Making of Bambi: Original Circle of Life


    And Much, Much More!


    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=12635

  22. #72

    Standaard

    Is "Saludos Amigos" te krijgen met nl ondertiteling ? Of moet die nog uitkomen ?

  23. #73

    Standaard

    Is "Saludos Amigos" te krijgen met nl ondertiteling ? Of moet die nog uitkomen ?
    Niemand die het weet ??

  24. #74

    Standaard

    Saludos Amigos moet nog uitkomen...

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pumbaa68
    Is "Saludos Amigos" te krijgen met nl ondertiteling ? Of moet die nog uitkomen ?
    Niemand die het weet ??
    Saludos Amigos is alleen met Nederlandse ondertiteling verkrijgbaar in Frankrijk, niet in Nederland. Het is onbekend wanneer er een Nederlandse release komt.

Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •