Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 168 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Vanavond dus boodschappen gaan doen en belofte maakt schuld. Nr 678 lag als eerste in het mandje

    Thuisgekomen ben ik er gelijk eens goed voor gaan zitten... en ik moet zeggen dat ik me geen enkel moment verveeld heb.

    Als eerste sprak me de kleursetting bijzonder aan. Overal zie je groen en rood terwijl blauw niet of minimaal aanwezig is. Daarnaast is het blauw voor een groot gedeelte weggefilterd wat een gelig plaatje oplevert. Alsof je door een oud prentenboek aan het bladeren bent.
    Naast het prachtige camerawerk is de montage fenomenaal. Een voorbeeld van een meesterlijke pan is het moment dat Amelie naar de tas loopt . De camera 'rent' voorbij de tas die op de grond staat en 'pant' vervolgens terug naar de aanstormende Amelie. Dit moment heb ik wel 5 keer teruggedraaid. Heel mooi gefilmd.

    De soundscore is prachtig. Naast de ruimtelijkheid van geluid is met name de muzikale bijdrage van Yann Tiersen heerlijk om te luisteren. De muziek creeert een sfeertje alsof je op een warme zomeravond geniet van een drankje op een terrasje in een Parijse buitenwijk.

    En dan de film zelf.
    In een woord is deze samen te vatten: fabelachtig.
    We zien eigenlijk alleen maar een verzameling labiele mensen die in hun eigen wereldje leven. De enige die daar probeert uit te ontsnappen is Amelie. Ze probeert anderen een toekomst en een leven te te geven die ze zelf nimmer heeft gekend. De cynische humor druipt er op sommige momenten vanaf wat uitstekend in het verhaal past.

    Amelie is een (h)eerlijke film die ik nog vele malen zal gaan zien.

  2. #27

    Standaard Re: Oud ???????????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henry Leenheers
    Lekker aktueel zeg, een recensie over deze film.
    Ligt toch al lang in de aanbiedingen bak...............
    Best wel leuke film hoor......
    In Den Bosch gezien voor € 8,99 ..........dus vraag ik mij nogmaals af waarom nu pas een recensie wordt gepubliceerd ????
    Voldende week "The deerhunter"????????????????
    hmmm...zeker geen slecht idee
    Meer tips kan je kwijt in de Ik mis een review van draad.

  3. #28

    Standaard

    Hele goede film met een begin om van te smullen. Wat een originele manier om een verhaal te beginnen.
    We hebben met de familie zitten genieten van het begin tot het eind. De muziek is ook top, prachtige en melancholieke filmmuziek van Yann Tiersen. Ik ga maar eens kijken of de soundtrack ook te koop is op CD.

  4. #29

    Standaard

    Ik vond het in principe best een mooie film, en ook de boodschap die erin verpakt zit is best mooi gedaan, alleen ik vond de film zo traag! T zal wel aan mij liggen... En ook snapte ik sommige dingen in de film niet helemaal goed, of de betekenis van sommige dingen (maar hey, ben pas 15 jaar. Of hoor je zulke dingen dan al lang te begrijpen?). Maar echt slecht vond ik de film niet, hij is best de moeite waard om eens te zien. Ik heb trouwens een tijd geleden in Frankrijk het scenario+storyboard in tijdschrift vorm gekocht. Best gaaf!

  5. #30

    Standaard

    Ik ben dolgelukkig met deze film. Ik heb Amelie meermalen in de bioscoop gezien en heb zelf een maand of vier de C.E. dvd (nummer 250!) in bezit. De dromerige sfeer vind ik prachtig, de filmtechnieken en het kleurgebruik zijn uitzonderlijk goed. De muziek van Yann Tiersen past uitstekenend bij de film en is op cd ook prima te beluisteren.

    Het artwork van de C.E. dvd is prachtig, een dofzwarte hoes met zilveren letters. Echt een speciaal werkje wat het lange wachten ruimschoots beloont heeft. De extra's vielen mij wel wat tegen, vind het ook vreemd dat daar zoveel punten voor wordt gegeven. Wel aardig is de postergalerie, jammer genoeg wijken de originele posters af van die op de dvd staan. (Ben zelf in het bezig van de poster met Cafe en Amelie)

    Ik kan me voorstellen dat mensen geen fluit aan deze film vinden, volgens mij moet je er ook een dromer voor zijn.

  6. #31

    Standaard

    Mooie dvd + film. Zo moeten eigenlijk alle films uitgebracht worden
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  7. #32

    Standaard

    Prachtige film.

    Maar hetgeen me nog het meest verwonderd is dat het overgrote deel van de Nederlandse forummers zo hoog oplopen met een Franse film.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  8. #33

    Standaard

    Weet iemand of de 1-disc versie dezelfde transfer gebruikt en ook de full-rate DTS track heeft? Ik heb deze namelijk al en zou voor bovenstaande zaken overwegen toch nog de CE aan te schaffen. Mocht de 1-disc versie bovenstaande zaken al hebben zie ik er het nut niet van in (extra's geef ik niks om).

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Persoonlijke smaak vanzelfsprekend: voor mij was het eh ja, wat eigenlijk? Deze film laat zich voor mij het best omschrijven als een Disney tekenfilm die je voor het eerst ziet (vanuit de ogen van een kind) maar dan zonder Disney of inkt. Snappie? :wink:
    Misschien is het kind in mij morsdood, maar dat zag ik er allemaal niet in. Begrijp hier nu niet uit dat ik dit een aarts-slechts film of zo vond, want dat is niet waar, maar om dit nu aan te prijzen als hét hoogtepunt uit de Franse cinema aller tijden??? Ik weet het zo nog niet. Dan vind ik de Trois Couleurs-trilogie van Kieslowski veel sfeervoller en ingetogener. Of Le Huitième Jour, die volgens mij meer het predikaat "gezien door de ogen van een kind" verdient!

    Ik ben sowieso natuurlijk al niet erg gecharmeerd door Parijs of Frankrijk; misschien dat het dat is... Maar ja, elk zijn smaak natuurlijk...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #35

    Standaard

    De film is een juweel. Staat niet voor niks op 20 (!) in top250 van de IMDB.
    http://us.imdb.com/top_250_films
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  11. #36
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Super film, super DVD . De film ontroerde en sleepte mij mee.


    Paradiso begint zich trouwens te ontpoppen tot mijn favoriete distributeur als het gaat om op Nederland gerichte DVD's. The Gift vond ik ook al zo'n goede DVD. Dutch Filmworks, Bridge, RCV en consorten, eat your heart out!

  12. #37
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Deze film wist me compleet niet aan te spreken ... zoals Werner reeds zei, leuk om eens één keer te zien ... maar dan heb je het wel gehad ... zeker geen aankoop op DVD waard voor mij ...

  13. #38

    Standaard

    Ik kende Amélie niet, maar het is liefde op het eerste gezicht na het lezen van deze recensie. Ik zal haar binnenkort eens mee naar huis nemen. Ik hoop wel dat mijn vrouw haar aardig vindt...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Deze film wist me compleet niet aan te spreken ... zoals Werner reeds zei, leuk om eens één keer te zien ... maar dan heb je het wel gehad ... zeker geen aankoop op DVD waard voor mij ...
    Cultuurbarbaar! :wink:
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door seetie
    Ik zal haar binnenkort eens mee naar huis nemen. Ik hoop wel dat mijn vrouw haar aardig vindt...
    Dat hoop ik ook voor jou
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel B.
    Prachtige film.

    Maar hetgeen me nog het meest verwonderd is dat het overgrote deel van de Nederlandse forummers zo hoog oplopen met een Franse film.
    Daar verbaas ik mezelf dus ook nog steeds over. :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #42

    Standaard

    Heb hem gehuurd en net gekeken naar aanleiding van de reacties. Ik vond het een leuke film. Vooral de uitleg waarom die ene gast te laat was, vond ik erg grappig.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  18. #43

    Standaard Re: Oud ???????????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Ranft
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henry Leenheers
    Lekker aktueel zeg, een recensie over deze film.
    Ligt toch al lang in de aanbiedingen bak...............
    Best wel leuke film hoor......
    In Den Bosch gezien voor € 8,99 ..........dus vraag ik mij nogmaals af waarom nu pas een recensie wordt gepubliceerd ????
    Voldende week "The deerhunter"????????????????
    hmmm...zeker geen slecht idee
    Meer tips kan je kwijt in de Ik mis een review van draad.
    8)
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  19. #44

    Standaard

    Morgen gelijk maar ff huren dan. 'k ben wel benieuwd nu na al die positieve reacties.
    <> Safetrader!! en MegaStarTrader<>

    De misdaad is al georganiseerd, nu de politie nog :P

  20. #45

    Standaard

    Prachtige film. Het is mooi dat er zo kan gepraat worden over de meest simpele dingen en dat dat zo mooi wordt laten zien. Het is een normaal simpel verhaal verpakt in een prachtige sprookjes vorm. Ik heb zelf deze ce en ik vind het persoonlijk de mooiste dvd uit me collectie.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  21. #46

    Standaard

    pracht van een film: 2 keer in de cinema gezien en de CE heb ik natuurlijk ook liggen: nummertje 170 was laagste nummer die ik kon vinden uit de stapel mij MM

  22. #47

    Standaard

    Mijn favoriete film van vorig jaar. Eentje waar ik gewoon enorm blij van wordt als ik hem weer zie, zo mooi is ie en zo bemoedigend en ontroerend is het verhaal. Dat verhaaltje is eigenlijk niet eens zo heel bijzonder, maar het is vooral de combinatie van acteerwerk, humor, romantiek, een hele mooie soundtrack en prachtig mooi camerawerk dat deze film zo boeiend maakt.

    En verder is Audrey Tautou gewoon een perfecte Amelie: "the camera really loves her!"

  23. #48

    Standaard

    ...de tweede is een DTS 5.1 track (1506 kbit/s).
    Moet dit niet 1509 kbps zijn? Ja, ik weet 't - ik neuk mieren

    Iedereen is er lyrisch over, maar ik heb 'm nu al erg vaak teruggezet in de schappen... als ik de recensie lees, lijkt een tien voor de extra's me een beetje overdreven - een 'making of' van nog geen kwartier vind ik voor een dergelijke DVD uitgave wel wat karig, en het aantal stills en andere features zijn ook niet echt denderend lang...

    Maar ik koop 'm toch wel 'n keer

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    ...de tweede is een DTS 5.1 track (1506 kbit/s).
    Moet dit niet 1509 kbps zijn? Ja, ik weet 't - ik neuk mieren
    Had ik mijn toetsenbord weer eens ondersteboven liggen?!? Stomme tikfout is inmiddels verholpen...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    als ik de recensie lees, lijkt een tien voor de extra's me een beetje overdreven - een 'making of' van nog geen kwartier vind ik voor een dergelijke DVD uitgave wel wat karig, en het aantal stills en andere features zijn ook niet echt denderend lang...
    Zoals zovaak gezegd gaat het ons bij de extra´s niet om kwantiteit, maar om kwaliteit. (Bovendien zit het met de kwantiteit wat mij betreft ook wel snor hoor.) Het regisseurscommentaar moet je niet onderschatten en het praatje met Jean-Pierre Jeunet is ook een juweeltje van een extra feature. En de 'making of' is misschien niet super lang, maar geeft wel een extreem goede kijk op Jeunet´s werkwijze en er zijn maar weinig making-of´s die dát goed kunnen overbrengen.
    Zo maar een paar redenen waarom de extra´s wat mij betreft een perfecte aanvulling zijn op de filmervaring en een 10 zeker verdienen.

  25. #50

    Standaard

    Ik geloof dat ik ook tot de minderheid hoor. Ik vond dit een redelijke film, met leuk camerawerk, maar het verhaal wist mij niet te boeien. Ik had deze film bijna blind gekocht na al die lyrische reacties, maar gelukkig heb ik dat niet gedaan.

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •