Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 168 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ik had het nooit verwacht van mezelf, want het is niet echt mijn genre en ik houd niet van Franse films, maar toch heb ik dus erg genoten van deze film, wat een prachtig mooie film. Zeer mooi gefotografeerd, maar de hoofdrolspeelster steelt toch echt de show. Echt een film om een slecht humeur weer op te vijzelen. Mooie recensie, toppertje
    Mooie reactie op de recensie, toppertje!

    Ofwel... Ik wil me hier volledig bij aansluiten! 8)

  2. #52
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Deze DVD is uitgebracht in een gelimiteerde genummerde oplage. Gezien het feit dat ik nummer 0266 heb vermoed ik dat er 9999 zijn/worden gemaakt.

    Heeft iemand hier meer informatie over?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ernest Hamstra
    Deze DVD is uitgebracht in een gelimiteerde genummerde oplage. Gezien het feit dat ik nummer 0266 heb vermoed ik dat er 9999 zijn/worden gemaakt.

    Heeft iemand hier meer informatie over?
    Dat is idd een goeie vraag! Wie o wie weet meer...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  4. #54

    Standaard

    Zijn er eigenlijk mensen die een oplagenummer hebben van boven de 2000? Mijn kopie was nr. 1941 by the way.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel B.
    Prachtige film.

    Maar hetgeen me nog het meest verwonderd is dat het overgrote deel van de Nederlandse forummers zo hoog oplopen met een Franse film.
    Daar verbaas ik mezelf dus ook nog steeds over. :wink:
    De franse en ook ZEER ZEKER de Spaanse cinema steekt op dit moment met kop en schouders uit boven de Hollywood releases van de afgelopen tijd.

    * Lucia Y El Sexo is ook zo een voorbeeld, van een prachtige eigenzinnige Spaanse film die je verliefd maakt op de spaanse cinema......
    Prachtfilm van Julio Medem.. AANRADERRRRR voor degene die hem nog niet heeft gezien....
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  6. #56

    Standaard

    @Jibbe:
    Ik heb vorige maand de Medem box aangeschaft (helaas zonder Circulo Polar). De Spaanse cinema is voor mij idd 1 van de mooiste ontdekkingen van de laatste tijd (+ Amenabar, + Almodovar)
    Ik kan het niet goed beschrijven, maar ze hebben allemaal iets gemeen qua thema (liefde, hoop, schuld, dood).


    @Nathan:
    Ik heb 3 weken na de release datum de "CE" van Amelie gekocht met nummer 2938.
    Sinds het verschijnen van de zgn limited edition van Kubrick's 2001 heb ik (op zijn zachtst gezegd) nogal wat vraagtekens bij het hele LE verhaal. Het betreft dan wel een R4 editie, maar bijv. 9999 stuks van een R2 NL versie van Amelie noem ik niet echt limited. Misschien geldt dat wel voor de Tin Box versie van Amelie (die overigens in NL nooit te koop is geweest)

    Anderszijds, probeer vandaag de dag nog maar eens een 2 disc versie van Chicken Run te bemachtigen of Caligula met kartonnen sleeve...

  7. #57

    Standaard

    [quote="Mark S"]@Jibbe:
    Ik heb vorige maand de Medem box aangeschaft (helaas zonder Circulo Polar). De Spaanse cinema is voor mij idd 1 van de mooiste ontdekkingen van de laatste tijd (+ Amenabar, + Almodovar)
    Ik kan het niet goed beschrijven, maar ze hebben allemaal iets gemeen qua thema (liefde, hoop, schuld, dood).


    Wil deze box ook erg graag aanschaffen. Waar heb je em aangeschaft en wat is de prijs. Alvast bedankt...

    Grts
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  8. #58

    Standaard

    Stond bij de FRS in Nijmegen achter de balie voor 79.99 - 10%.
    De kartonnen doos die er omheen zit is niet veel bijzonders.
    de titels: Vacas, Tierra, La Ardilla Roja, Lucia Y El Sexo.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jibbe Stuijts
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel B.
    Prachtige film.

    Maar hetgeen me nog het meest verwonderd is dat het overgrote deel van de Nederlandse forummers zo hoog oplopen met een Franse film.
    Daar verbaas ik mezelf dus ook nog steeds over. :wink:
    De franse en ook ZEER ZEKER de Spaanse cinema steekt op dit moment met kop en schouders uit boven de Hollywood releases van de afgelopen tijd.
    Dat is zonder twijfel waar. En niet alleen de laatste jaren, maar eigenlijk al veel langer.
    Ter illustratie een 'recente' film: vergelijk de "Hollywood"-baggerfilm 'Vanilla Sky' maar eens met het origineel 'Abre los ojos' en je weet genoeg!

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jibbe Stuijts
    De franse en ook ZEER ZEKER de Spaanse cinema steekt op dit moment met kop en schouders uit boven de Hollywood releases van de afgelopen tijd.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door boogschutter
    Dat is zonder twijfel waar. En niet alleen de laatste jaren, maar eigenlijk al veel langer.
    Okee, ik ga hier even een flink argument tegenin gooien. Ik denk namelijk dat het niet zo slecht gesteld is met Hollywood als hier beweerd wordt.

    Ga maar na: het kleine percentage Franse, Spaanse en anderssoortige niet-mainstream films dat wij hier te zien krijgen is kwalitatief doorgaans (toegegeven) inderdaad erg hoog, vooral als je het naast de gemiddelde Hollywoodfilm houdt die hier wordt uitgebracht. Maar deze vergelijking is imho niet helemaal eerlijk. Hoeveel Franse en Spaanse baggerfilms worden er namelijk niet gemaakt die wij hier nooit te zien krijgen?

    In Hollywood worden er daarentegen ook voldoende kwaliteitsfilms geproduceerd. Denk alleen de afgelopen jaren al aan films als Spider, Requiem for a Dream, Vanilla Sky (vind ik dus wel een meesterwerk), Donnie Darko, Ghost World, The Royal Tenenbaums en zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan. Stel je nu voor dat van álles wat in Hollywood uitkomt, alleen deze films in ons landje zouden draaien, zou je dan nog zo´n negatief beeld hebben van Hollywood´s filmaanbod?

    Nee, aangezien de markt in Hollywood zo groot is, krijgen we hier gewoon veel meer van hun aanbod te zien dan bij andere landen. De films uit andere landen die hier dan wél uitkomen zijn dan logischerwijs ook de betere films, die hun succes al bewezen hebben in het land van oorsprong. Logisch dus dat je denkt dat er alleen maar kwaliteitsfilms uit die landen komen. Maar geloof me: Frankrijk, Spanje, etc... hebben procentueel gezien net zoveel baggerfilms als Hollywood hoor.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen de Franse of Spaanse cinema, of de Europese cinema in het algemeen, integendeel. Maar ik word wel eens een beetje moe van mensen die deze films meteen op een voetstuk plaatsen.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen de Franse of Spaanse cinema, of de Europese cinema in het algemeen, integendeel. Maar ik word wel eens een beetje moe van mensen die deze films meteen op een voetstuk plaatsen.
    Begrijp ook mij niet verkeerd. Ik kan met volle teugen genieten van Hollywood-films. En dat hoeven dan niet eens toptitels te zijn. Waar het mij om gaat als ik de gemiddelde Franse of Spaanse film afzet tegen de gemiddelde Hollywood film dan kan ik niet ontkennen dat er een bijzonder groot verschil is tussen de afgeleverde kwaliteit van het 'product'.
    Vanilla Sky vond ik een aardige film, niet meer dan dat vanwege het matige acteerwerk van met name Tom Cruise, totdat ik Abre los ojos enkele maanden later zag. Heb jij die versie gezien? Zo ja: dan kun je toch zeker niet serieus beweren dat Vanilla Sky een meesterwerk is he?
    Wat (Zuid)Europese films in mijn ogen vaak beter maakt dan Hollywood films is het feit dat de acteurs hun vak vaak beter verstaan (de kwaliteit van de acteerprestaties ligt hoger), en dat filmmakers in de eerder genoemde landen vaker af durven te wijken van het standaard stramien wat vaak bijzonder goede films tot gevolg heeft. Daaraan ontbreekt het me bij Hollywood films helaas te vaak.

    Zo. En nu ga ik Die Another Day afkijken.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Zijn er eigenlijk mensen die een oplagenummer hebben van boven de 2000? Mijn kopie was nr. 1941 by the way.
    Die van mij is nr. 0247. Wordt meer waard als die van jou!

    Maar ik ben ook wel benieuwd naar iemand boven de 2000... iemand?
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    Maar ik ben ook wel benieuwd naar iemand boven de 2000... iemand?
    Mark S enkele posts hoger:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ik heb 3 weken na de release datum de "CE" van Amelie gekocht met nummer 2938.

  14. #64

    Standaard

    Ik heb 1191, een zeer goed jaar... :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    Maar ik ben ook wel benieuwd naar iemand boven de 2000... iemand?
    Mark S enkele posts hoger:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ik heb 3 weken na de release datum de "CE" van Amelie gekocht met nummer 2938.
    Oeps, it's the fucking heat i think! :wink:
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door boogschutter
    Zo. En nu ga ik Die Another Day afkijken.
    Gelukkig zijn niet alle Hollywood-films zo matig als Die Another Day, anders ga ik je straks nog gelijk geven ook.

  17. #67

    Standaard

    Wow wat een goede film, heb deze film gehuurd omdat de recensies zo goed waren en vond het idd echt een fantastische film.
    Heb hem dus eigenlijk ook redelijk snel aan m'n collectie toegevoegd, het was even zoeken maar heb gelukkig nog een C.E kunnen bemachtigen

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander H
    Wow wat een goede film, heb deze film gehuurd omdat de recensies zo goed waren en vond het idd echt een fantastische film.
    Heb hem dus eigenlijk ook redelijk snel aan m'n collectie toegevoegd, het was even zoeken maar heb gelukkig nog een C.E kunnen bemachtigen
    We willen wel je nummer weten :wink:
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander H
    Wow wat een goede film, heb deze film gehuurd omdat de recensies zo goed waren en vond het idd echt een fantastische film.
    Heb hem dus eigenlijk ook redelijk snel aan m'n collectie toegevoegd, het was even zoeken maar heb gelukkig nog een C.E kunnen bemachtigen
    We willen wel je nummer weten :wink:
    Nou vooruit dan maar :wink:

    1834

  20. #70

    Standaard Absolute top van de Franse film

    Uitstekende film. Een ware verademing. De humor is net van die aard dat je over de grind rolt van het lachen maar als je erin slaagt (niet zo moeilijk) om je in de sfeer van de film te laten glijden zit je bijna voortdurend te gniffelen. Het camerawerk is werkelijk adembenemend en sommige delen komen misschien niet zo goed uit de verf (de broze buurman komt ietwat vaag over). De CE laat duidelijk zien waarom er zoiets bestaat als extra's op DVD. Ik wil geen ellenlange vaak saaie technische discours over details eerder een inhoudelijke benadering die duidelijk laat zien hoe men tewerk is gegaan.

    De CE is voor nog geen 22 € te koop bij MM in Antwerpen.

    Nummertje 212
    It's hard to be a Saint in the City

  21. #71

    Standaard

    Dit is een superlieve, leuke film. Gaaf acteerwerk en vooral visueel af en toe erg slim gedaan. Wie heeft overigens Nine Queens gezien, nu we het toch over Frans- en Spaanstalige films hebben.....

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ernest Hamstra
    Deze DVD is uitgebracht in een gelimiteerde genummerde oplage. Gezien het feit dat ik nummer 0266 heb vermoed ik dat er 9999 zijn/worden gemaakt.

    Heeft iemand hier meer informatie over?
    Ik heb lekker nummer 250! nennenneneh!

  23. #73

    Standaard

    ik wil de normale 1 disc versie misschien aan gaan schraffen , is dat wat ???????????
    Hij is nu maar 11.99 bij MM
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  24. #74

    Standaard

    Prachtige film, opmerkelijk camerawerk, echt wat je noemt een Franse film, boeiend meeslepend verhaal en de speciale editie in een fraaie box.
    Gek, ik trok steeds vergelijkingen (of zag overeenkomsten) met LEON, terwijl dat toch pertinent een heel andere film is .
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  25. #75

    Standaard

    Yippie, ik heb hem ook nog ergens kunnen bemachtigen en ben nu trotse bezitter van nummer 0456.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •