Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 95 van 95 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Quote: "Wat heb je eraan dat je een supergoede DTS track heb (op papier dan) en dat het toch niet echt lekker klink in de praktijk"

    Dit is nou wat ik bedoel: Uit jou bovenstaande stelling begrijp ik dat je DTS niet zo mooi/goed vind klinken? dan ben je toch echt in de minderheid, want zelfs op doorsnee hifi speakers is het verschil zeer goed hoorbaar (DTS misvormt niet bij luide vocale passages en DD wel...)
    Dolby heeft een hard randje, wat na lang luisteren gewoon vermoeiend word

    maar het lijkt me nogal logisch dat we altijd uitgaan van de praktijk toch?
    Het voordeel van het kiezen van een goed surround systeem (op papier) is dat de uiteindelijk kwaliteit veel hoger word als wat we nu kennen
    Je legt immers een basis voor langere termijn (we zitten immers nog tot 2005 aan DVD vast)
    en waarom met minder tevreden zijn?
    Als DTS in de praktijk niet zou klinken, dan ligt het niet aan DTS zelf! maar nogmaals
    Je gaat weer uit van een uitzonderings situatie (want de meeste DTS tracks, ook diegene op halve bitrate, klinken WEL beter als DD!)

    En wat ik al eerder aangehaald heb:
    Omdat iemand (wie laat ik even in het midden) niet het uiterste uit een bepaald medium haalt, Waarom zou je dan dit niet gewoon melden? ipv DTS zelf de schuld te geven...
    Zou je deze situatie niet willen verranderen dan? (bv dmv kritische reviews)
    Misschien dat dan de distrubuteurs wel DTS op 1.536kb/s
    gebruiken voor special editions (en DD voor de gewone uitvoeringen)
    Als in een DVD review blijkt dat het beeldkwaliteit minder of zelfs slecht is, word dat toch ook gemeld? waarom meld je dan niet dat de DTS track
    niet ten volle word benut? en waarom word er niet geschreven dat een DTS track veel beter hoort te klinken en dat de filmmaatschapij er een potje van heeft gemaakt?
    nu word er gezegd dat de DTS track niet klinkt, waaruit lezers de (verkeerde) conclusie trekken dat DTS ZELF niet goed is...
    Zo komen de misstanden de wereld in, en we moeten hier snel van af vind ik....

    Maar we zouden jouw stelling ook om kunnen draaien!
    Waarom nog een Dolby soudtrack op een DVD zetten, als je weet dat een DTS track (zelfs op halve bitrate!) beter (mooier) klinkt dan Dolby Digital?
    Dan kunnen we toch veel beter die Dolby track weglaten! (dit is immers zonde van de DVD ruimte!)

    Iedereen wilt toch ook het beste voor zich zelf? als dit niet gebeurt, blijf je met deze situatie zitten dat er ongelijk vergelijkt word, en dat een goed systeem niet de kans krijgt om zich te bewijzen (hoeft eigenlijk helemaal niet, want de echte kenners weten het al lang!)
    Door de huidige "one size fits all" oplossing van de film distrubuteurs
    (DTS 768 + DD 448 kb/s samen op een DVD)
    en het onder de maat downmixen naar DTS toe, komt DTS niet uit de verf
    waardoor veel mensen niet echt overtuigd zijn dat DTS VEEL BETER klinkt
    als Dolby Digital, en dat is jammer
    Teneerste omdat ik iedereen het "beste"gun, maar ook omdat je nu een situatie hebt die alles behalve aan kwaliteit denkt, alleen maar aan winst
    en dat is jammer!

    Maar waar maak ik me eigenlijk druk over? ik heb al mijn hoop gevestigd op de opvolger van DVD !
    Deze zou volgens de huidige opinies niet echt met open armen ontvangen worden
    Want de meeste gebruikers vinden immers Dolby Digital op de huidige DVD al goed genoeg!
    Je krijgt dan een op splitsing tussen gebruikers die DVD goed genoeg vinden en de echte liefhebbers die wel liever wat meer betalen voor die net betere beeld en geluidskwaliteit!

  2. #77

    Standaard

    Ik heb het gevoel dat zerrax enigzins gefrustreerd begint te raken

    Ik heb met veel plezier deze discussie gelezen en heb er erg om moeten lachen.

    Zerrax, lees goed wat er geschreven wordt en (ik ben niet de eerste die het zegt) verdraai andermans woorden niet.

    Dit is echt het schoolvoorbeeld van het spreekwoord: 'Van een mug een olifant maken'.
    Hier laat ik het maar bij, voordat ik het weet betrek ik mezelf in deze discussie :P

  3. #78
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    Quote: "Wat heb je eraan dat je een supergoede DTS track heb (op papier dan) en dat het toch niet echt lekker klink in de praktijk"

    Dit is nou wat ik bedoel: Uit jou bovenstaande stelling begrijp ik dat je DTS niet zo mooi/goed vind klinken? dan ben je toch echt in de minderheid, !
    Om dan toch maar weer even verder te gaan met deze thread. (lees het nu pas weer dus vandaar)

    Zerrax, of je lees totaal niet wat wij typen of je blijft wederom de woorden van een ander verdraaien.
    Ikzelf denk het laatste.
    Hoe kom je er nu in vredesnaam bij dat ik DTS niet goed vind klinken man.
    Sterker nog, ik ben helemaal geil van DTS over het algemeen.
    Maar dit had ik dus ook al in de diverse eerdere posts van mij geschreven.
    Ik ben dus wel in de meerderheid in dat geval :wink:
    Waar ik waarschijnlijk ook tot de meerderheid behoord is het feit dat ik van mening bent dat je nu toch eens echt moet leren lezen en ophouden met andersmans zinnen/woorden om te draaien.

  4. #79
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Zerrax jongen, ik ben het met heel veel dingen gewoon met je eens die je wilt vertellen maar..................
    Ik heb bijvoorbeeld een dvd met DTS track.
    Ik luister daarnaar en vind hem goed of niet goed,
    Als ik hem niet goed vind dan is die DTS track toch gewoon niet goed op mijn dvd.
    Hoe dat zo gekomen is zal mij toch een worst wezen.
    Wie dat gedaan heeft of waarom maak mij ook niet uit.
    Op dat moment heb ik gewoon een slechte DTS track op mijn dvd.

    Verders heb ikzelf ook graag de beste beeld en geluidskwaliteit, ook als het wat meer zou kosten.
    Maar nogmaals, probeer goed te lezen wat wij posten en verdraai onze woorden niet.
    Doen wij immers ook niet bij de jouwe

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Zerrax jongen, ik ben het met heel veel dingen gewoon met je eens die je wilt vertellen maar..................
    Ik heb bijvoorbeeld een dvd met DTS track.
    Ik luister daarnaar en vind hem goed of niet goed,
    Als ik hem niet goed vind dan is die DTS track toch gewoon niet goed op mijn dvd.
    Hoe dat zo gekomen is zal mij toch een worst wezen.
    Wie dat gedaan heeft of waarom maak mij ook niet uit.
    Op dat moment heb ik gewoon een slechte DTS track op mijn dvd.

    Verders heb ikzelf ook graag de beste beeld en geluidskwaliteit, ook als het wat meer zou kosten.
    Maar nogmaals, probeer goed te lezen wat wij posten en verdraai onze woorden niet.
    Doen wij immers ook niet bij de jouwe
    Wijze woorden

  6. #81
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dank je RemcoZ

  7. #82

    Standaard

    Beste Zerrax, J.vandendool, Obi-wan kenobi, Bas de Jong, Nathan Strik en Daniel1974

    Laten we thuis naar onze eigen HT's luisteren en beoordelen wat we het beste vinden klinken of het mooiste vinden klinken.

    Zelf denk ik aan twee dvd's die we allemaal gaan (opnieuw) beluisteren/bekijken.
    1. U-571 (DTS)
    2. Godzilla (DD)
    Deze dvd's zijn beide volgens mij wel positief beoordeeld op hun soundtrack.

    Onze speakers stellen we op in de normale 5.1 opstelling zoals Eric het heeft beschreven en getekend. Alle ex en es etc. instellingen zetten we uit.

    We gaan luisteren naar de tracks en beoordelen de tracks op de punten die jij belangrijk vindt.
    Ikzelf bijvoorbeeld luister of iets natuurlijk klinkt en een kleine explosie op de achtergrond (beeld) moet niet zo hard klinken als een explosie dicht bij.
    Ook probeer ik de min- en pluspunten van m'n HT op te zoeken, mis ik nu wel/niet een subwoofer of "boomed" m'n sub bij deze scene niet teveel.
    Af en toe zal ik sommige stukjes meerdere malen beluisteren.

    Het is vandaag 2 september, ik wil je vragen voor 1 oktober a.s. te reageren.

    Iedereen is natuurlijk welkom om mee te doen.

    Lijkt het jullie wat?

    Gegroet,

    Harry

    p.s. Beste Eric ik weet niet of deze topic inmiddels ergens anders naartoe moet? Mijn bedoeling is om te leren luisteren naar de verschillende soorten tracks. Later wil ik ook luisteren naar DTS ES en DD EX.

  8. #83
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Maar wat wil je hiermee bereiken dan als ik vragen mag.
    Ik luister namelijk al een enkel jaartje op de manier zoals je een beetje omschrijf.
    Het geluid moet voor mij "helder" klinken en goed/perfect in verhouding tot het beeld.
    Net zoals jezelf al aangeeft moet een kleine explosie op de achtergrond ook als zodanig klinken in het geluid.
    Als het regend in de film dan wil ik dat ook zo natuurlijk mogelijk horen in het geluid.
    Zo is het eigenlijk met alles wel een beetje, het moet gewoon klopen met het beeld, dus alles in de juiste verhouding, en het moet voor mij niet zo klinken alsof er gordijntjes voor mijn speakers hangen.
    Moeilijk uit te leggen hoe jezelf geluid mooi vind.

    Maar nogmaals, wat is je bedoeling precies van je testje ??
    Ontgaat me namelijk even, helaas.

  9. #84

    Standaard

    Jongens, jongens kom op zeg
    Wat ik belangrijk vind is helemaal niet belangrijk! (ja je leest het goed!)
    Het gaat erop wat jullie er van vinden! maar...........

    dan wel eerlijk! dus uitgaande van de zelfde master en DTS op 1.536 kb/s
    ipv 768 kb/s (en dat was de bedoeling van mijn testje)

    Wat ik alleen wilde duidelijk maken is dat ik bang was dat DTS dadelijk de schuld krijgt van dat het een niet goed surround systeem zou zijn (ivm Dolby Digital) omdat iemand anders er niet mee weet om te gaan...

    maw: Als je met een Dodge Viper niet een race kunt winnen van een Nissan Micra, ligt het dus niet aan de auto maar aan de bestuurder!

    Ik zal binnenkort (ondanks dat er blijkbaar maar weinig animo voor is)
    toch een DTS vs DD vergelijking DVD+R maken en op KazaA zetten
    uitgaande van de zelfde master! kunnen jullie zelf horen
    of er verschil is of niet.....

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    Jongens, jongens kom op zeg
    Wat ik belangrijk vind is helemaal niet belangrijk! (ja je leest het goed!)
    Het gaat erop wat jullie er van vinden! maar...........

    dan wel eerlijk! dus uitgaande van de zelfde master en DTS op 1.536 kb/s
    ipv 768 kb/s (en dat was de bedoeling van mijn testje)

    Wat ik alleen wilde duidelijk maken is dat ik bang was dat DTS dadelijk de schuld krijgt van dat het een niet goed surround systeem zou zijn (ivm Dolby Digital) omdat iemand anders er niet mee weet om te gaan...

    maw: Als je met een Dodge Viper niet een race kunt winnen van een Nissan Micra, ligt het dus niet aan de auto maar aan de bestuurder!

    Ik zal binnenkort (ondanks dat er blijkbaar maar weinig animo voor is)
    toch een DTS vs DD vergelijking DVD+R maken en op KazaA zetten
    uitgaande van de zelfde master! kunnen jullie zelf horen
    of er verschil is of niet.....


    En om maar wat er uit te lichten: die vergelijking tussen die 2 auto's heeft een verkeerde conclusie. Het kan namelijk ook aan de afstelling liggen, iets wat ook geld voor DTS en DD, iets wat JIJ maar niet WILT zeggen terwijl je volgens mij wel weet dat het zo is.

    More passion than 50 Popstars bastard robots, and more evil than Korn morphed with Shitknot, bow down before the Man In Black,Mr. Johnny Cash
    Aantal DVD's: 208 | Veni, vidi, vici!

  11. #86
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    (ondanks dat er blijkbaar maar weinig animo voor is)
    :wink:

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas de Jong
    En om maar wat er uit te lichten: die vergelijking tussen die 2 auto's heeft een verkeerde conclusie. Het kan namelijk ook aan de afstelling liggen, iets wat ook geld voor DTS en DD, iets wat JIJ maar niet WILT zeggen terwijl je volgens mij wel weet dat het zo is.
    Als jij mijn vorige posts wel goed gelezen hebt, dan had je kunnen weten
    dat ik ook dit (de afstelling) aan de kaak gesteld heb, maar van een
    verschil door alleen afstelling is hier geen sprake omdat het twee
    totaal verschillende systemen betreft!
    (ieder met een eigen techniek, en doelgroep) en daarom is die vergelijking juist wel op zijn plaats
    mede omdat ook die twee auto voor hun eigen doelgroep gebouwd is

    Wacht gewoon af, de DVD+R is bijna af, mag je zelf testen !

  13. #88

    Standaard

    Ik heb voor de ultieme DTS vs DD test DVD+R
    leuke muziek uitgezocht:
    Thelma Houston, Lou Reed, Jan Garbarek, Joe Farrell, en Bobby McFerrin
    allemaal opnames van super kwaliteit deze verwerk ik in een collage
    die dmv je afstand bediening van je DVD speler (audio select toets)
    gemakkelijk te switchen is tussen audio spoor 1 (DTS) en audio spoor 2 (DD)

    Ik zal er bij zetten van welke CD's de muziek komt, dus als jullie het mooi vinden
    weten jullie welke CD je moet kopen !

    Nog even geduld A.u.b

  14. #89
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Zerrax, lees ook het volgende even door.
    Staat ook wat leuke informatie over bitrate van DTS in

    http://217.115.193.93/forum/viewtopic.php?t=1028

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    (ondanks dat er blijkbaar maar weinig animo voor is)
    :wink:
    :wink: :wink: Toch wel !!

  16. #91
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry's HT
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zerrax
    (ondanks dat er blijkbaar maar weinig animo voor is)
    :wink:
    :wink: :wink: Toch wel !!
    OK.

  17. #92
    steve van drongelen
    Guest

    Standaard

    De DVD+R is klaar!
    Hij is vanaf nu te downloaden op KaZaA onder de naam "DTS-test"
    gewoon downloaden en unzippen, daarna Nero opstarten
    selecteer: DVD, DVD Video, en sleep de inhoud van de folder Video-TS
    naar Nero en branden maar! (de audio-ts folder is leeg)

    Wat staat er op de DVD+R?

    Een sampler collage van muziek uit de jaren 80-85 van uitmuntende geluidskwaliteit
    Alle tracks zijn afkomstig van Audiofiele CD's
    (speciale platenlabels die bekend staan om hun zeer goede kwaliteit)

    Er staat bij van welke CD's ze afkomstig zijn, dus als je het het mooi vind
    weet je welke CD je moet kopen !

    audio spoor 1: Een DTS soundtrack op 1.536 kb/s
    audio spoor 2: Een Dolby Digital soundtrack van 448 kb/s

    Je kunt dus zappen dmv te drukken op de "audio" knop van je DVD speler

    Mijn personlijke ervaring:
    Ik ben nog nooit zo geschrokken, wat was het geval.....
    In de loop der tijd zijn waarschijnlijk mijn oren toch een stuk minder geworden, want ik hoorde eerlijk gezegd geen verschil!!!!!
    Dat komt ook omdat mijn boxen geen electrostaten zijn, en mijn versterkers geen classe A eindversterkers zijn....

    Forum gebruikers (net zoals Garmtz) zullen welicht het verschil veel
    duidelijker horen dan ik
    (ik ben erg benieuwd naar Garmtz zijn mening!)

    Maar bij het laatste nummer gebeurde waar ik op gehoopt had
    Dolby Digital viel door de mand, ik had de zwakke plek ontdekt!
    Bij het nummer "Beverly Hills Blues" van Bobby McFerrin en Robin Williams (jawel) klonk de stem van robin zeer "hard" (vermoeiend, hard randje)
    dit is iets wat ik ook al hoorde bij STARWARS: The Phantom Menace
    als Annakin begint te schreeuwen
    Verder klinkt Dolby Digital over het algemeen genomen wat platter en heeft een iets mindere nauwkeurige bass weergave

    Maar je moet mij niet geloven, luister gewoon zelf!
    Alle tracks zijn gemaakt van de dezelfde 16 bit 48 kHz (ge-upsampled van 44.1 kHz)
    En de DTS track heeft absoluut geen voorkeurs behandeling gekregen !
    ik had ook de Dolby track op 384 kHz kunnen maken (dan was het verschil nog duidelijker geweest) maar ik heb er voor gekozen om beide systemen
    op de hoogst mogelijk bitrate (voor DVD) te zetten

    Een absoluut eerlijk vergelijk dus!

    Dus geen gezeur meer over uitzondering situaties en afstelling problemen
    wardoor DTS niet zo goed zou kunnen klinken...
    Na het beluisteren van de DVD kunnen we eindelijk (na vele dagen bekvechten)
    een antwoord geven op Gerben van der Leun zijn vraag:
    Kunnen we nu zeggen wie beter is?

    Ja! DTS is gewoon beter (al is het verschil iets minder groot waar ik op gehoopt had)

  18. #93
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steve van drongelen

    kunnen we eindelijk een antwoord geven op Gerben van der Leun zijn vraag:
    Kunnen we nu zeggen wie beter is?

    Ja! DTS is gewoon beter
    Dit hebben we ook nooit tegen gesproken. :wink:
    Als je puur naar dit vergelijk kijk moet DTS wel beter zijn.
    Maar........................(de rest waar wij als consument mee te maken hebben in de praktijk, en dus hetgeen wat telt, is in alle voorgaande posts te lezen en dus ga ik niet verder op in in deze post ).

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door steve van drongelen

    kunnen we eindelijk een antwoord geven op Gerben van der Leun zijn vraag:
    Kunnen we nu zeggen wie beter is?

    Ja! DTS is gewoon beter
    Dit hebben we ook nooit tegen gesproken. :wink:
    Als je puur naar dit vergelijk kijk moet DTS wel beter zijn.
    Maar........................(de rest waar wij als consument mee te maken hebben in de praktijk, en dus hetgeen wat telt, is in alle voorgaande posts te lezen en dus ga ik niet verder op in in deze post ).
    Inderdaad... Volgens mij snappen wij allemaal waar deze discussie nou EIGENLIJK over gaat en is er maar 1 persoon die dat niet doet

    More passion than 50 Popstars bastard robots, and more evil than Korn morphed with Shitknot, bow down before the Man In Black,Mr. Johnny Cash
    Aantal DVD's: 208 | Veni, vidi, vici!

  20. #95

    Standaard

    Hoi Steve,

    Als ik kort mag samenvatten kan ik het verschil alleen maar goed horen met b.v. martin logan speakers en krell apparatuur.
    Want alleen bij 1 track hoorde je echt verschil tussen de opnames. Hoe zijn je oren eraan toe dan? Veel wezen stappen? Veel festivals bezocht?
    Wat heb jij thuis voor apparatuur?

    Op blz 11 van de sony folder staat er dit: (volgens mij overbodig, maar toch)
    DTS is een formaat voor een hoogwaardige 5.1-kanaals digitaal surroundgeluid. Omdat dit formaat minder data comprimeert dan de dolby tegenhanger, behoudt het meer van het oorspronkelijke geluid in een opname waardoor een zelfs nog hogere geluidskwaliteit mogelijk is.
    Net als Dolby Digital maakt DTS gebruik van 5 hoofdspeakers plus een LFE kanaal dat een aparte subwoofer aanstuurt.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •