Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat vinden jullie van de screeners?

    Zoals T3 nu pop dvd is en de Hulk,Finding nemo

    etc etc

    Kijken jullie die of w8 je liever tot je naar de bios gaat of zelf op origineel dvd hebt?

    De meeste die ik krijg zijn gewoon beeld(niet zo mooi als origineel) en meestal ook AC3.

    En dat voor 15 €
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  2. #2

    Standaard

    Laat mij maar lekker naar de bios gaan of hem op DVD kopen, ik hoef die screeners niet, ook al is er zeer makkelijk aan te komen.

    En 15 euro voor een screener? Dan laat je je wel heel erg afzetten.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  3. #3

    Standaard

    ik vind ze perfekt om te downloaden. maar zoals T3 en the hulk kijk ik wel, ook in de bios (eerst bios dan later op screener thuis), dan koop ik ze ook als ik ze erg goed vind. ben erg blij met screeners. ben blij dat sommige mensen bij de maatschappijen en videotheken en bioscopen ze willen sharen. top hoor!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet
    ben blij dat sommige mensen bij de maatschappijen en videotheken en bioscopen ze willen sharen. top hoor!
    Eh... over wat voor screeners hebben we het hier ?
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet
    ik vind ze perfekt om te downloaden. maar zoals T3 en the hulk kijk ik wel, ook in de bios (eerst bios dan later op screener thuis), dan koop ik ze ook als ik ze erg goed vind. ben erg blij met screeners. ben blij dat sommige mensen bij de maatschappijen en videotheken en bioscopen ze willen sharen. top hoor!
    Geloof je nou zelf dat maatschappijen, videotheken en / of bioscopen eraan meewerken? (Screeners hebben trouwens niets met videotheken te maken, maar dat terzijde)

    Deze zijn puur voor recensisten als 'testexemplaar' niet om lekker kopieën van te maken en deze via het internet te verspreiden.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  6. #6

    Standaard

    Ah, dat dacht ik al. Inderdaad, screeners zijn NIET voor Jan en alleman.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  7. #7

    Standaard

    Om een beter beeld te geven:

    Screener
    Komt van het Engelse "To Screen" wat "keuren" betekent
    Een screener is de tape die naar filmrecensenten of bioscoopeigenaars gestuurd wordt zodat deze kunnen zien of de film het waard is om vertoond te worden. De kwaliteit is niet erg goed. Dit zijn meestal VHS tapes en af en toe kan er een copyrightmessage in beeld komen.
    Deze zendingen zijn alleen voor de recensist / bioscoopeigenaar. Wat er echter vaak gebeurd is dat hij deze doorgegeven worden aan de 'rippers', die er vervolgens een kopie van maken en deze via internet verspreiden. Het is dus illegaal.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  8. #8
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Mwah, sommige films (vooral als de release in NL echt HEEL laat is in de bios) of films welke ik nog wel een paar keer wil zien voor ze echt op DVD zijn (zoals nu heb ik gister 2 fast 2 furious gedownload, ik heb hem al 2 keer in de bios gezien en de DVD koop ik zogauw die 'uit is maar ik wil hem nog wel 1 of 2 keer kijken) download ik wel ff een Xvid/Divx DVDrip van internet, maar ik ga bijna altijd ook naar de bios en meestal koop ik ook de originele DVD (regio 1 natuurlijk).

    Geloof je nou zelf dat maatschappijen, videotheken en / of bioscopen eraan meewerken? (Screeners hebben trouwens niets met videotheken te maken, maar dat terzijde) '
    Dat zegt die ook niet, hij zegt dat sommige medewerkers (die de screeners in handen krijgen) eraan meewerken.

    Trouwens, 15 euro voor een illegale DVD van matige kwaliteit? Jij loopt zeker wel moeilijk?

  9. #9

    Standaard

    Excuses, te snel gelezen.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  10. #10

    Standaard

    ik vind het ronduit belachelijk, en al helemaal voor 15 euro.

    ga dan naar de bios...en download hem daarna dan zelf ff om hem nog eens te zien als je dat zo interresant vindt, maar 15 euro voor een crappy dvd.

    nee hoor ik hoef ze niet wacht wel lekker geduldig op originele uitgaves.

    enne 1 ding je bent echt vet genaait hoor 15 euro
    Mijn Setje
    /Mijn DVD-Lijstje.

    In the quiet words of the Virgin Mary... come again

  11. #11

    Standaard

    persoonlijk heb ik t niet zo op screeners.de beeldkwaliteit is vaak erg slecht,en t plezier van de film is dan dus weg.
    ik heb er 1 van T3,maar ga die niet kijken omdat ie te grijs ipv zwart is.
    ik ga em dus keer of 6 in de bios koekeloeren

    idd,nooit meer als 10 euro betalen en zelfs dat is al veel...
    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  12. #12

    Standaard

    Screenens zijn klote....heb er 1tje gehad.
    Heb eigenlijk nooit moeite met wachten op bepaalde film....enne 15 euro betaal ik voor de originele dvd


  13. #13

    Standaard

    Ik betaal niks hoor

    een maat verkochts ze toen voor dat geld

    Was 6 maanden geleden toen hij ze verkocht...

    En als je ze download zijn ze dan ook AC3 of DTS ?

    Beeld van T3 die ik zag was echt wel goed en de Hulk bete dan VCR kwaliteit dus dat valt wel mee.
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  14. #14

    Standaard

    Tegenwoordig zijn het DVD screeners. De kwaliteit hiervan is zeer goed, maar dan nog heb je meestal last van hardcoded ondertiteling, watermarks of copyright berichten. Hoeft trouwens niet altijd zo te zijn. De audio van de film hangt van de rip af.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  15. #15

    Standaard

    Screeners vind ik wel handig om een filmpje eenmalig te bekijken. De bioscoop is toch vrij duur en een maat van mij heeft die dingen meestal wel in huis dus dan neemt hij weer een bergje mee en bekijken we ze eventjes. Grote films zoals T3 kijk ik gewoon in de bioscoop, maar om nu 6x in de maand naar de bioscoop te gaan :s Kan je een hoop leuke originele DVD's voor kopen !

  16. #16

    Standaard

    Ik hoef niet zo nodig dvd screeners te kopen. Als ik een film perse wil zien ga ik naar de bios en koop hem later op dvd.
    Mocht ik hem niet op dvd willen hebben kan ik hem eventueel altijd nog huren of downloaden.

    En downloaden gebeurt haast alleen als ik wil weten wat voor film het is.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  17. #17

    Standaard Re: Wat vinden jullie van de screeners?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187
    Zoals T3 nu pop dvd is en de Hulk,Finding nemo

    etc etc

    Kijken jullie die of w8 je liever tot je naar de bios gaat of zelf op origineel dvd hebt?

    De meeste die ik krijg zijn gewoon beeld(niet zo mooi als origineel) en meestal ook AC3.

    En dat voor 15 €
    Zeker voor 15€ was dat toen zelfs abnormaal, en ik koop de laatste 2 maanden al helemaal geen dvd's meer inde winkel behalve mooioe boxsets of giftsets, (je snapt me wel) ik heb nu een stapeltje van zo'n 150 dvd's waar ik hlemaal niks voor heb betaald, (omdat een vreind van me het download, en hij maakt genoeg winst met ze klanten) en dat zijn allemaal screeners/telesinc/HD en Retail versies.

    Nou weet ik dat de prijs nu 5€ is maar 2 jaar geleden was het ook maar 9€, 15€ voor een screener is gewoon te gek, want dan heb je de echte dvd ook in de winkel.

    Wel vind ik het persoonlijk erg makkelijk en goed, want de films die ik echt wil zien kijk ik vaak toch ion de bios, maar met films waar ik geen geduld voor heb om in de bios te kijken zoals: Interprenter en Hitch vind ik het handig dat ik ze gewoon thuis heb liggen zodat k kan kijken wanneer ik wil.

    En dat het er veel eerder is is natuurlijk ook erg handig, want bepaalde films zoals Kingdom of Heaven en nu War Of The Wordls wil ik niet op wachten tot ze eindelijk in NL in de bios draaien maar die wil ik gewoon meteen zien wat zo dus ook kan.

    En ook met The Sopranos bijv. in Amerika is het 5de seizoen al lang afgelopen, terwijl hier de boxset net uit is, dankzij het internbet heb ik ze al 2 maanden en kan ik ze al zien lang voordat ze in de winkel liggen of op Ned3 worden uigezonden,

    dus mijn visie op Screeners enz is TOP!
    Jordé den Tenter Formally Known As JDT.

  18. #18

    Standaard



    Ik weet niet of je nou zo trots moet zijn op een verzameling screeners. Btw: dit forum gaat toch over dvd's?

  19. #19

    Standaard Re: Wat vinden jullie van de screeners?

    Ikzelf vind het niet zo leuk dat mensen zoveel screeners hebben. Ook mede omdat ik zelf films wil gaan maken, maar ik heb ook het gevoel dat je dan ook geen enkele liefde en trots kan voelen voor je verzameling. Goed, niet iedereen kan het zich veroorloven om maandelijks een tiental of een paar dvd's te kopen, maar om nu een hele collectie screeners aan te leggen...
    Sommige mensen vinden het gewoon cool om te zeggen dat ze thuis een collectie hebben van 200 dvd's waar ze niks voor hebben betaald, behalve dan een leeg dvd schijfje.
    Vroeger vroeg men mij nog om dvd's uit te lenen om te kopieren, maar ik heb daar nooit aan toegegeven. (Ook omdat ik mezelf een videotheek begon te voelen). Maar veel mensen hebben het me gevraagd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JDT
    En dat het er veel eerder is is natuurlijk ook erg handig, want bepaalde films zoals Kingdom of Heaven en nu War Of The Wordls wil ik niet op wachten tot ze eindelijk in NL in de bios draaien maar die wil ik gewoon meteen zien wat zo dus ook kan.
    dus mijn visie op Screeners enz is TOP!

    Grappig dat je die 2 voorbeelden noemt. Want dat zijn films die ofwel een wereldwijde release kregen of er zit écht wel niet veel tijd tussen.
    Als je al geen 2 weken meer kan wachten dan moet je echt wel leren wat geduld uit te oefenen, lijkt mij...
    Maar dat is mijn persoonlijke mening gewoon.

  20. #20

    Standaard

    Ik download screeners wanneer ik geen zin heb om nog een maand (of soms wel 3 maanden) te wachten tot een film in Nederland te zien is, of wanneer het een film betreft die ik toch nooit in de bioscoop zou gaan kijken, laat staan de dvd ervan aanschaffen (denk hierbij vooral aan comedys etc.).

    Een doorsnee screener doet niet erg veel onder aan een DVD, alleen er komst vaak een 1-800-no-copys boodschap door het beeld, of bepaalde scene's zijn zwart-wit gemaakt.

    En er is overigens ook geen reden om het bekijken van screeners eerder goed of af te keuren dan het bekijken van cams, telecine's of telesyncs. Het is allemaal even illegaal.

    Voor mij persoonlijk geld dat het downloaden van films er alleen maar voor heeft gezorgd dat ik vele malen meer geld aan dvd's uitgeef. Ik koop uberhaupt alleen maar films op dvd die ik al eens gezien heb, en met de mogelijkheid films te downloaden kan ik ook veel meer kijken. End goed al goed lijkt me dus.
    Ik heb dit ook eens besproken met de makers van Harold & Kumar Go to whitecaste, en hoewel ze er eerst van walgden heb ik ze toch van de morele kant ervan weten te overtuigen.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kornuit
    Ik download screeners wanneer ik geen zin heb om nog een maand (of soms wel 3 maanden) te wachten tot een film in Nederland te zien is, of wanneer het een film betreft die ik toch nooit in de bioscoop zou gaan kijken, laat staan de dvd ervan aanschaffen (denk hierbij vooral aan comedys etc.).

    Een doorsnee screener doet niet erg veel onder aan een DVD, alleen er komst vaak een 1-800-no-copys boodschap door het beeld, of bepaalde scene's zijn zwart-wit gemaakt.

    En er is overigens ook geen reden om het bekijken van screeners eerder goed of af te keuren dan het bekijken van cams, telecine's of telesyncs. Het is allemaal even illegaal.

    Voor mij persoonlijk geld dat het downloaden van films er alleen maar voor heeft gezorgd dat ik vele malen meer geld aan dvd's uitgeef. Ik koop uberhaupt alleen maar films op dvd die ik al eens gezien heb, en met de mogelijkheid films te downloaden kan ik ook veel meer kijken. End goed al goed lijkt me dus.
    Ik heb dit ook eens besproken met de makers van Harold & Kumar Go to whitecaste, en hoewel ze er eerst van walgden heb ik ze toch van de morele kant ervan weten te overtuigen.
    Dat is nog altijd iets helemaal anders dan mensen die gewoon systematisch dvd's gaan kopieren en een hele collectie kopies aanleggen en zelfs doorverkopen.
    (Best wel grappig dat veel van die mensen soms een paar euro's betalen om de film te gaan huren en de lege dvd terwijl veel enorm kwalitatieve films - bv van Kubrick - al te koop zijn voor 10 euro. Dan heb je er nog de originele hoes bij en print op de dvd)

  22. #22

    Standaard

    Als iemand blij kan zijn met 200 kopietjes moet hij of zij dat weten... Misschien leuk voor een Sneak Preview, maar meer ook niet.

    ik zie er in ieder geval geen waarde in en kijk liever tegen een wandje legale dvd's aan
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  23. #23

    Standaard

    voor die 15 euro kun je beter wachten en die dvd kopen

  24. #24

    Standaard

    screeners zijn over het algemeen gewoon bagger, hoor je mensen lachen op de achtergrond.. of er loopt een knakker voor het scherm langs... nee bedankt!

    Kijk haal dan gewoon een DVD-rip of nog beter: gewoon kopen als je hem zo graag wilt zien. Bespaard je een hoop gedonder met subtitles zoeken en branden / PC aansluiten op de TV...
    "City of light, city of magic!"

  25. #25

    Standaard

    Voor 15e een screener verkopen is heling toch, of zeg ik dan iets raars?

    Ik ben zelf recensent, en vind screeners, vooral als je een recensie van DVD wilt schrijven irritant. Met een screener kan ik niets over beeld en geluidskwaliteit zeggen, laat staan over extra's e.d. Dat speelt bij een DVD ook wel degelijk een rol. Ook merk je dat door illegale kopieerpraktijken screeners steeds slechter worden (tellertje in beeld enzo), dus dat je steeds minder goede recensies kan schrijven. Dat is spijtig.

    Toch is Divx een boeiende techniek, die voor de filmbranche ook veel kansen biedt. Waarom is er nog geen enkele divx film te koop? Waarom wordt er altijd zo krampachtig over gedaan. De techniek is en wordt gebruikt, dan kun je er beter op aansluiten en DVDs uitbrengen met veel extra's en een extreem goede beeldkwaliteit. En voor een lager bedrag een divx in een kartonnen hoes ofzo. Maar laat het je al filmindustrie toch niet gewoon overkomen, we hebben bij mp3 gezien hoe dat afloopt.
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •