Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 42 van 42 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Wat ik me afvraag is waarom er mensen zijn die zo fel TEGEN ilegaal copieren of downloanden zijn van films/muziek.

    de acteurs en muziekanten schreeuwen dan dat het brood van hun plank wordt gejat

    uhhhh ze zeggen toch altijd dat ze muziek en films maken om het publiek te vermaken en niet voor het geld
    En aangezien ze inkomens hebben met 6 of meer nullen moeten ze niet ouwehoeren

    Waarom zou een boekenkast met 200 dvd's meer waarde voor je hebben als iemadn 200 screeners heeft staan?
    Omdat je dan kan zeggen :"kijk ik heb al deze 200 dvd's in de winkel gekocht en dat koste me zeker wel ruim €2000" ????

    Ik hoef de meeste films maar 1 x te zien dus ik heof ze ook niet te hebben en de films die het ward zijn om meerdere keren te kijken koop ik ook liever origineel dat zijn er de laatste tijd toch maar een paar
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  2. #27

    Standaard

    er zijn een paar acteurs die heel veel geld verdienen, maar er zijn er genoeg (vooral in Europa) die moeite hebben om rond te komen...
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    screeners zijn over het algemeen gewoon bagger, hoor je mensen lachen op de achtergrond.. of er loopt een knakker voor het scherm langs... nee bedankt!

    Kijk haal dan gewoon een DVD-rip of nog beter: gewoon kopen als je hem zo graag wilt zien. Bespaard je een hoop gedonder met subtitles zoeken en branden / PC aansluiten op de TV...
    Das geen screener. Jij hebt het over een Cam.
    Screeners zijn gewoon geript van een dvd.

  4. #29

    Standaard

    even onder elkaar

    - screener is een versie voor de recensent (om te screener)
    - DVD rip is een kopie van een DVD
    - Cam is een Divx/mpeg opgenomen in de bios.

    Alleen de 2e is qua kwaliteit de moeite waard volgens mij.
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost van Hoek
    er zijn een paar acteurs die heel veel geld verdienen, maar er zijn er genoeg (vooral in Europa) die moeite hebben om rond te komen...
    De films warin zij acteren zal ik toch al nooit kopen dus geld aan mij verdienen zullen ze toch niet


    hehehe
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost van Hoek
    er zijn een paar acteurs die heel veel geld verdienen, maar er zijn er genoeg (vooral in Europa) die moeite hebben om rond te komen...
    De films warin zij acteren zal ik toch al nooit kopen dus geld aan mij verdienen zullen ze toch niet


    hehehe
    Toch maar eens doen, hoe minder acteurs verdienen hoe beter ze acteren Dat is wel heel algemeen, maar het gaat voor een groot deel op
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost van Hoek
    even onder elkaar

    - screener is een versie voor de recensent (om te screener)
    - DVD rip is een kopie van een DVD
    - Cam is een Divx/mpeg opgenomen in de bios.

    Alleen de 2e is qua kwaliteit de moeite waard volgens mij.
    De eerste (screener) is ook een DVDrip. De recensent krijgt gewoon een premature versie van de film op DVD toegestuurd. Dit is gewoon DVD kwaliteit, alleen zitten er vaak boodschappen doorheen (die vertellen dat de desbetreffende versie alleen voor screener-doeleinden gebruikt mag worden).

    Verder heb je ook nog Telecine en Telesync versies.
    Dit is bijvoorbeeld een Telecine: http://www.vcdquality.com/sample/id52759.jpg.
    Dit is een versie die in de bioscoop direct van de zendbron is afgetapt. Het geluid is bij TC's vaak uitmuntent, het beeld varieert van redelijk tot zeer goed.

    Hier een voorbeeld van een screener: http://www.vcdquality.com/sample/id52896.jpg
    Zoals je ziet vrij goede kwaliteit, omdat dit direct van een DVD is geript.

    De cam is zoals het woord al zegt gewoon een versie die met een camera in de bioscoop is opgenomen. Geluid van publiec etc. dus inbegrepen. Tegenwoordig zien ze er echter steeds degelijker uit, zie hier een sample: http://www.vcdquality.com/sample/id53090.jpg


    Dan zijn er natuurlijk nog verschillende release groups die altijd een ander resultaat afleveren. Soms ziet een bepaalde cam er veel beter of slechter uit dan een andere. Zelfde geld voor TS's en TC's. Dvdscreeners zijn vrijwel altijd van vergelijkbare kwaliteit.

    Zie hier een handige site: www.vcdquality.com, of het nederlandse www.nforce.nl (deze sites zijn absoluut legaal dus maak je niet druk).

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost van Hoek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost van Hoek
    er zijn een paar acteurs die heel veel geld verdienen, maar er zijn er genoeg (vooral in Europa) die moeite hebben om rond te komen...
    De films warin zij acteren zal ik toch al nooit kopen dus geld aan mij verdienen zullen ze toch niet


    hehehe
    Toch maar eens doen, hoe minder acteurs verdienen hoe beter ze acteren Dat is wel heel algemeen, maar het gaat voor een groot deel op
    Tja, als je zo blijft denken zal er nooit een jong talent door kunnen breken. Een acteur heeft nu eenmaal meer films nodig. Je wordt zelf ook niet handig in zaken door het 1 keer te doen, toch?!


    Ik heb alleen maar LEGALE dvd's in mijn rek staan en dat zijn er heel wat. :wink:

    Net zoals iedereen op het forum verwacht dat zij netjes voor hun werk worden betaald, verwacht iedereen die in de filmindustrie werkt dat ook! :wink: Niets meer, niets minder. :wink:

    Iemand die 200 gecopieërde dvd's zegt te hebben kan ik persoonlijk niet wakker van liggen. Of je er echter trots op moet zijn........................ :x

  9. #34

    Standaard

    Voor velen lijkt de verpakking wel belangrijker dan de inhoud zelf... dan verwijs ik vooral naar de topics omtrent giftsets etc... en naar diegenen die graag hun collectie uitstallen en *laten zien*

    Dit topic draait er ook voor een deel rond... een screener is mindere kwaliteit dan een retail dvd.. hoewel dvd screeners quasi niet verschillen in kwaliteit buiten wat copyright, b&w scenes etc...

    Zoals ik al zei vind ik de inhoud belangrijker en heb ik geen problemen met wat mindere kwaliteit... Wanneer iemand een retail dvd bekijkt op een klein TV'tje of iemand bekijkt een gedownloade dvd op een plasma scherm.... dan verkies ik de tweede persoon te zijn

    Wanneer je een film maar 1 maal bekijkt lijkt het mij absurd een dvd te kopen.... en wanneer je niet in een overvolle zaal wil ziten.... en wanneer je geen maanden wil wachten vooraleer je hem kan huren..... Welke andere optie heb je dan nog? dan een film downloaden... branden op een dvdrw en wissen...

    Als ik hem dan echt super vond....wat ongeveer enkele keren per jaar gebeurd.... (Heel die Hollywood zooi.. laat ik sowieso aan mij voorbijgaan) dan koop ik die DVD.... want dan weet ik dat ik hem zeker nog ga bekijken...

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thetramp
    Voor velen lijkt de verpakking wel belangrijker dan de inhoud zelf... dan verwijs ik vooral naar de topics omtrent giftsets etc... en naar diegenen die graag hun collectie uitstallen en *laten zien*

    Dit topic draait er ook voor een deel rond... een screener is mindere kwaliteit dan een retail dvd.. hoewel dvd screeners quasi niet verschillen in kwaliteit buiten wat copyright, b&w scenes etc...

    Zoals ik al zei vind ik de inhoud belangrijker en heb ik geen problemen met wat mindere kwaliteit... Wanneer iemand een retail dvd bekijkt op een klein TV'tje of iemand bekijkt een gedownloade dvd op een plasma scherm.... dan verkies ik de tweede persoon te zijn

    Wanneer je een film maar 1 maal bekijkt lijkt het mij absurd een dvd te kopen.... en wanneer je niet in een overvolle zaal wil ziten.... en wanneer je geen maanden wil wachten vooraleer je hem kan huren..... Welke andere optie heb je dan nog? dan een film downloaden... branden op een dvdrw en wissen...

    Als ik hem dan echt super vond....wat ongeveer enkele keren per jaar gebeurd.... (Heel die Hollywood zooi.. laat ik sowieso aan mij voorbijgaan) dan koop ik die DVD.... want dan weet ik dat ik hem zeker nog ga bekijken...
    je vergeet 1 ding: namelijk dat iemand met dat kleine tvtje en een LEGALE dvd de industrie in leven houdt en dat jouw plasma en je copy dat zeer zeker NIET doen. Je wilt wel films kijken en dure plasma's aanschaffen maar niet betalen voor films!

    Dat geeft mij een beetje een rare bijsmaak. :wink:

    Trouwens, je kunt toch gewoon veel films LEGAAL kijken samen bij je vrienden thuis?! Daar kun je dan ook zien of de films je wel of niet bevallen. Dit is voor mij persoonlijk GEEN reden om een film dan maar ILLEGAAL te downloaden! :P

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door thetramp
    Voor velen lijkt de verpakking wel belangrijker dan de inhoud zelf... dan verwijs ik vooral naar de topics omtrent giftsets etc... en naar diegenen die graag hun collectie uitstallen en *laten zien*

    Dit topic draait er ook voor een deel rond... een screener is mindere kwaliteit dan een retail dvd.. hoewel dvd screeners quasi niet verschillen in kwaliteit buiten wat copyright, b&w scenes etc...

    Zoals ik al zei vind ik de inhoud belangrijker en heb ik geen problemen met wat mindere kwaliteit... Wanneer iemand een retail dvd bekijkt op een klein TV'tje of iemand bekijkt een gedownloade dvd op een plasma scherm.... dan verkies ik de tweede persoon te zijn

    Wanneer je een film maar 1 maal bekijkt lijkt het mij absurd een dvd te kopen.... en wanneer je niet in een overvolle zaal wil ziten.... en wanneer je geen maanden wil wachten vooraleer je hem kan huren..... Welke andere optie heb je dan nog? dan een film downloaden... branden op een dvdrw en wissen...

    Als ik hem dan echt super vond....wat ongeveer enkele keren per jaar gebeurd.... (Heel die Hollywood zooi.. laat ik sowieso aan mij voorbijgaan) dan koop ik die DVD.... want dan weet ik dat ik hem zeker nog ga bekijken...
    je vergeet 1 ding: namelijk dat iemand met dat kleine tvtje en een LEGALE dvd de industrie in leven houdt en dat jouw plasma en je copy dat zeer zeker NIET doen. Je wilt wel films kijken en dure plasma's aanschaffen maar niet betalen voor films!

    Dat geeft mij een beetje een rare bijsmaak. :wink:

    Trouwens, je kunt toch gewoon veel films LEGAAL kijken samen bij je vrienden thuis?! Daar kun je dan ook zien of de films je wel of niet bevallen. Dit is voor mij persoonlijk GEEN reden om een film dan maar ILLEGAAL te downloaden! :P
    Het is al vaak genoeg bewezen dat zulke piraterij de filmindustrie niet noemenswaardig aantast dus ik geloof niet dat we die discussie opnieuw hoeven te hebben hier.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kornuit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door thetramp
    Voor velen lijkt de verpakking wel belangrijker dan de inhoud zelf... dan verwijs ik vooral naar de topics omtrent giftsets etc... en naar diegenen die graag hun collectie uitstallen en *laten zien*

    Dit topic draait er ook voor een deel rond... een screener is mindere kwaliteit dan een retail dvd.. hoewel dvd screeners quasi niet verschillen in kwaliteit buiten wat copyright, b&w scenes etc...

    Zoals ik al zei vind ik de inhoud belangrijker en heb ik geen problemen met wat mindere kwaliteit... Wanneer iemand een retail dvd bekijkt op een klein TV'tje of iemand bekijkt een gedownloade dvd op een plasma scherm.... dan verkies ik de tweede persoon te zijn

    Wanneer je een film maar 1 maal bekijkt lijkt het mij absurd een dvd te kopen.... en wanneer je niet in een overvolle zaal wil ziten.... en wanneer je geen maanden wil wachten vooraleer je hem kan huren..... Welke andere optie heb je dan nog? dan een film downloaden... branden op een dvdrw en wissen...

    Als ik hem dan echt super vond....wat ongeveer enkele keren per jaar gebeurd.... (Heel die Hollywood zooi.. laat ik sowieso aan mij voorbijgaan) dan koop ik die DVD.... want dan weet ik dat ik hem zeker nog ga bekijken...
    je vergeet 1 ding: namelijk dat iemand met dat kleine tvtje en een LEGALE dvd de industrie in leven houdt en dat jouw plasma en je copy dat zeer zeker NIET doen. Je wilt wel films kijken en dure plasma's aanschaffen maar niet betalen voor films!

    Dat geeft mij een beetje een rare bijsmaak. :wink:

    Trouwens, je kunt toch gewoon veel films LEGAAL kijken samen bij je vrienden thuis?! Daar kun je dan ook zien of de films je wel of niet bevallen. Dit is voor mij persoonlijk GEEN reden om een film dan maar ILLEGAAL te downloaden! :P
    Het is al vaak genoeg bewezen dat zulke piraterij de filmindustrie niet noemenswaardig aantast dus ik geloof niet dat we die discussie opnieuw hoeven te hebben hier.
    Dat is niet gezegd in de nieuwste ONAFHANKELIJKE onderzoeken!
    Wat duidelijk naar voren komt is dat het downloaden van films NIET ALLEEN verantwoordelijk is voor de geleden schade van die industrie.
    WEL mede verantwoordelijk dus.

    Iets recht praten wat krom is , is ook een vak (apart). :wink:

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FredKroket
    screeners zijn over het algemeen gewoon bagger, hoor je mensen lachen op de achtergrond.. of er loopt een knakker voor het scherm langs... nee bedankt!

    Kijk haal dan gewoon een DVD-rip of nog beter: gewoon kopen als je hem zo graag wilt zien. Bespaard je een hoop gedonder met subtitles zoeken en branden / PC aansluiten op de TV...
    Ik denk dat jij meer Cam versies of Telesinc versie bedoeld, Screeners zij n over het algemeen vrij goed, en doen niet veel onder voor de echte dvd, soms helemaal niet.
    Jordé den Tenter Formally Known As JDT.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Someone said
    je vergeet 1 ding: namelijk dat iemand met dat kleine tvtje en een LEGALE dvd de industrie in leven houdt en dat jouw plasma en je copy dat zeer zeker NIET doen. Je wilt wel films kijken en dure plasma's aanschaffen maar niet betalen voor films!
    Plasma's vormen ook een deel van de industrie tak waar we het hier voor hebben... Niemand koopt een plasma om bagger analoge TV op te bekijken voor zover ik weet... wel om DVD op te bekijken... dus wat je zegt klopt niet helemaal... Maar begrijp je wel... de makers worden niet vergoed...

    En ook, zoals ik al zei... zou ik nooit een DVD kopen zonder de film gezien te hebben dus de industrie veliest sowieso niets aan mij...

    PS het is niet omdat je een plasma wil & kan betalen.. dat je dan.... (snelle berekening.. (4 films per week... = 208 per jaar... aan 20 euro per dvd...) meer dan 4000 euro per jaar wil betalen om films te zien.... Goed wetende dat je gratis films via gewone zenders kan bekijken...

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thetramp
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Someone said
    je vergeet 1 ding: namelijk dat iemand met dat kleine tvtje en een LEGALE dvd de industrie in leven houdt en dat jouw plasma en je copy dat zeer zeker NIET doen. Je wilt wel films kijken en dure plasma's aanschaffen maar niet betalen voor films!
    Plasma's vormen ook een deel van de industrie tak waar we het hier voor hebben... Niemand koopt een plasma om bagger analoge TV op te bekijken voor zover ik weet... wel om DVD op te bekijken... dus wat je zegt klopt niet helemaal... Maar begrijp je wel... de makers worden niet vergoed...

    En ook, zoals ik al zei... zou ik nooit een DVD kopen zonder de film gezien te hebben, met enkele uitzonderingen (regisseur) want iets kopen om één keer te bekijken... en dan in de kast te zetten... vind ik nogal verspilling... Hoewel... heb hier veel boeken staan.... die ik maar één keer gelezen heb
    oh?

    Hollywood en Elektronica zijn toch wel 2 verschillende branches. Het is eerder zo dat de elektronica van de filmindustrie profiteerd hoor. Zonder films echt geen verkoop van de bijbehorende elektronica. :wink:

    Zonder muziek echt geen verkoop van cd/dvdspelers etc. :wink:

    Dus als jij een dikke dure plasma koopt gaat er echt geen cent naar de regiseurs, producers, acteurs etc. :wink:

    Ik heb alle films met uitzondering van een enkeling allemaal meerdere keren gekeken. Ik ben persoonlijk dan ook aardig selectief in het aanschaffen van dvd's. :wink:

  16. #41

    Standaard

    Je kan ook stellen dat zonder TV's/dvd en vhs sepelers er geen dvd/vhs film verkocht kunnen worden

    Het is gewoon een soort van wisselwerking imo... je hebt ze beiden nodig om een film te kunnen bekijken en de twee industrietakken hebben elkaar dus ook nodig..

    Ik ben zeer selectief in mijn dvd aankopen

    Maar als u zegt dat u selectief bent.... hoe kijkt u dan films? gewoon 20 keer elke dvd die u koopt? of tv films?

  17. #42

    Standaard

    Toen ik in Maart in Oekraïne was verkochten ze daar op de markt dus screeners, gedrukte hoes, plaatje op de disc, hologram erop en zelfs een menu om de taal en ondertiteling te kiezen. Zo hadden ze daar bijvoorbeeld Closer liggen voor nog geen 3 euro en zo nog veel meer films die bijvoorbeeld pas net in de bioscopen draaiden. Heb er een paar toen meegenomen en de geluids en beeldkwaliteit waren zeer goed te doen, verder ook geen problemen gehad met de douane, had keurig de bon.
    Tegenwoordig laat ik mijn vriendin dan ook de films hier naar toe sturen want tja, sommige films hoef ik niet per se te hebben maar wil ik misschien wel nog een keertje zien, natuurlijk koop ik wel hier de meeste films waar ik echt graag naar kijk en van wil genieten.

    Natuurlijk ben ik mij bewust van filmpiraterij, werk tenslotte in een bioscoop maar ik vind wel dat het gemiep wel erg overdreven is want de dvd verkoop is nog steeds aan het stijgen. En ik vind met mijn collectie heb ik aardig hun zakken lopen vullen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •