De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beeldformaat bij Sony dvd-speler

    Mijn dvd-speler heeft een nogal vreemde eigenschap. Geloof ik.
    Ik heb geen breedbeeld tv.

    Op het moment dat ik een widescreen-dvd in de speler stop en de instelling van de speler staat ook op widescreen, dan krijg ik juist een beeldvullend beeld, dus geresized naar 4:3.
    Op het moment dat ik de instellingen dan op 4:3 zet, dan krijg ik wel widescreen, dat wil voor mj dus zeggen een smal beeld met grote balken .

    Heeft iemand dit ook en weet iemand de logica hierachter?

    Mijn theorie was dat de speler ervan uitgaat dat een dvd'tje standaard op 4:3 opstart. Op het moment dat de gebruiker dan widescreen instelt geeft de speler een seintje in de trant van 'verander het beeldformaat'. Echter als de dvd standaard op 16:9 staat en je stelt widescreen in dan geeft hij dit seintje ook en zet hij het dus terug naar 4:3.
    Maar dat is een theorie die waarschijnlijk nergens op slaat.

    Ik vind het iig erg curieus. Het is een Sony dvd-speler. Mijn vriendin heeft een ander type, en die heeft hetzelfde. Iemand die hier de logica van weet, of begrijp ik iets niet van de beeldformaten?

  2. #2

    Standaard

    Da´s geen 4:3 beeld wat je ziet in de 16:9 stand, maar een anamorf uitgerekt beeld, enkel bedoeld voor breedbeeldTV´s dus, die het frame automatisch weer in de juiste verhouding drukken.
    Wil je dus de juiste verhouding zien, zonder lange gezichten en ovale autobanden, kies dan gewoon voor 4:3 lettebox.

    Zie ook: dit artikel

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Da´s geen 4:3 beeld wat je ziet in de 16:9 stand, maar een anamorf uitgerekt beeld, enkel bedoeld voor breedbeeldTV´s dus, die het frame automatisch weer in de juiste verhouding drukken.
    Wil je dus de juiste verhouding zien, zonder lange gezichten en ovale autobanden, kies dan gewoon voor 4:3 lettebox.

    Zie ook: dit artikel
    Ok, bedankt voor de informatie. Ik vroeg het me al een tijdje af.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -wepeel2-
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Da´s geen 4:3 beeld wat je ziet in de 16:9 stand, maar een anamorf uitgerekt beeld, enkel bedoeld voor breedbeeldTV´s dus, die het frame automatisch weer in de juiste verhouding drukken.
    Wil je dus de juiste verhouding zien, zonder lange gezichten en ovale autobanden, kies dan gewoon voor 4:3 lettebox.

    Zie ook: dit artikel
    Ok, bedankt voor de informatie. Ik vroeg het me al een tijdje af.
    Als je TV een 16:9 knop heeft, moet je hem maar es gebruiken. Dan maakt je tv het beeld weer plat ( met behoud van volledige resolutie).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •