Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 75 van 75 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi
    Of er in geknipt is, zullen we pas weten als hij uit is denk ik. (....) Dat wil dus niet zeggen dat hij volledig uncut is; Disney zelf kan voordat de film is aangeboden al cuts hebben doorgevoerd.
    Nooit gedacht dat een disney tekenfilm gecut zou worden , zitten er heftige bloederige scenes en bloot in dan ?
    Naar ik meen waren er cigaretten aanwezig ... en die zouden geknipt zijn ... zeker hiervan ben ik echter niet ...
    Inderdaad: in het fragment "Pecos Bill" rookt de hoofdpersoon. Die sigaretten zijn (wellicht) verwijderd en er is (wellicht) een stukje verwijderd waarin Pecos Bill zijn sigaret aansteekt door een wolkje uit te knijpen voor een bliksemschicht.
    Ook "Saludos Amigos" is gecut voor een rokende Goofy in het segment over de Gaucho's (kan ff niet op de naam komen van het segment). Hier is de sigaret digtaal vervangen door een vrucht met een rietje er in.

    Daarnaast zijn er veel meer cuts in animatiefilms geweest : o.a. Fantasia (1940) en verscheidene cartoons uit de jaren '20, '30 en '40 (toonden kleurlingen op een nogal stereotype manier, hetgeen hedentendage niet meer [hier komt-ie] Politiek Correct is).

    Marcel
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  2. #52
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi
    Inderdaad: in het fragment "Pecos Bill" rookt de hoofdpersoon. Die sigaretten zijn (wellicht) verwijderd en er is (wellicht) een stukje verwijderd waarin Pecos Bill zijn sigaret aansteekt door een wolkje uit te knijpen voor een bliksemschicht.
    Ook "Saludos Amigos" is gecut voor een rokende Goofy in het segment over de Gaucho's (kan ff niet op de naam komen van het segment). Hier is de sigaret digtaal vervangen door een vrucht met een rietje er in.
    Diep triest als ze voor zoiets zouden gaan cutten
    Worden we toch weer lekker betutteld op deze manier lijk mij

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Diep triest als ze voor zoiets zouden gaan cutten
    Worden we toch weer lekker betutteld op deze manier lijk mij
    Wij plukken hier niet meer dan de, helaas erg wrange, vruchten van de Amerikaanse drang naar PC (Political Correctness)
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Diep triest als ze voor zoiets zouden gaan cutten
    Worden we toch weer lekker betutteld op deze manier lijk mij
    Wij plukken hier niet meer dan de, helaas erg wrange, vruchten van de Amerikaanse drang naar PC (Political Correctness)
    Hallo sorry hoor maar we praten hier wel over kinderfilms, en daarin vindt ik het VC (Volledig Correct) dat er een goed voorbeeld wordt gegeven, roken is tenslotte een hele nare gewoonte!! Je hoort Goofy toch ook nooit f*uk zeggen of wel soms

  5. #55
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olaf van der Kroon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Diep triest als ze voor zoiets zouden gaan cutten
    Worden we toch weer lekker betutteld op deze manier lijk mij
    Wij plukken hier niet meer dan de, helaas erg wrange, vruchten van de Amerikaanse drang naar PC (Political Correctness)
    Hallo sorry hoor maar we praten hier wel over kinderfilms, en daarin vindt ik het VC (Volledig Correct) dat er een goed voorbeeld wordt gegeven, roken is tenslotte een hele nare gewoonte!! Je hoort Goofy toch ook nooit f*uk zeggen of wel soms
    Yep dat denk ik er ook van ...

  6. #56

    Standaard

    Natuurlijk hebben we het hier over kinderfilms, maar ook over filmklassiekers en daar mag m.i. nimmer aan geklooid worden. En al helemaal niet uit naam van politieke correctheid.

    Bovendien is het onzin om te geloven dat kindertjes meer gaan roken omdat Joe Carioca toevallig een sigaar in zijn smoel heeft. Vroeger de Donald Duck soms niet gelezen? Daar stond die paffende papagaai ook regelmatig in... En ik rook nog steeds niet. Sterker nog: de meeste kinderen zal het niet eens opvallen dat die leuk-gekleurde papagaai toevallig zijn longetjes aan het teren is.

    Kortom: probeer je kinderen niet teveel te betuttelen, misschien kom je er dan later achter dat je dan juist in de hand werkt dat ze zich in de puberteit enorm gaan verzetten en wellicht ook sneller naar de k*nkerstokken grijpen.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Natuurlijk hebben we het hier over kinderfilms, maar ook over filmklassiekers en daar mag m.i. nimmer aan geklooid worden. En al helemaal niet uit naam van politieke correctheid.

    *knip*

    Kortom: probeer je kinderen niet teveel te betuttelen, misschien kom je er dan later achter dat je dan juist in de hand werkt dat ze zich in de puberteit enorm gaan verzetten en wellicht ook sneller naar de k*nkerstokken grijpen.
    Had nog geen tijd gehad zelf te reageren, maar AMEN!

    Marcel
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  8. #58
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Natuurlijk hebben we het hier over kinderfilms, maar ook over filmklassiekers en daar mag m.i. nimmer aan geklooid worden. En al helemaal niet uit naam van politieke correctheid.



    Kortom: probeer je kinderen niet teveel te betuttelen, misschien kom je er dan later achter dat je dan juist in de hand werkt dat ze zich in de puberteit enorm gaan verzetten
    Hier heb ik maar een reactie op en dat is

  9. #59
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard


  10. #60

    Standaard

    [quote="Nathan Strik"]... Joe Carioca ...[quote]

    Het gaat hier ook niet om Joe Carioca met z'n sigaar, maar om Goofy en Pecos Bill die sigaretten zitten te roken, da's in mijn opzicht toch iets heel anders...

    Maar goed, hier kun je natuurlijk eeuwen over blijven discussieren

  11. #61
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    ... Joe Carioca ...
    Het gaat hier ook niet om Joe Carioca met z'n sigaar, maar om Goofy en Pecos Bill die sigaretten zitten te roken, da's in mijn opzicht toch iets heel anders...

    Maar goed, hier kun je natuurlijk eeuwen over blijven discussieren
    Dat denk ik er nou ook van !

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    Het gaat hier ook niet om Joe Carioca met z'n sigaar, maar om Goofy en Pecos Bill die sigaretten zitten te roken, da's in mijn opzicht toch iets heel anders...
    Dan ben ik toch heel nieuwsgierig WAT nu precies het verschil is tussen Joe Carioca aan de ene kant en Goofy en Pecos Bill aan de andere kant. Waarom kan Joe wel worden gezien met sigaar in zijn snavel en is roken door Goofy en Pecos Bill uit den boze??
    Joe Carioca heeft in meer lange animatiefilms gespeeld dan onze Goof!

    Daarnaast zijn er tal van Goofy shorts te vinden (zie "Walt Disney Treasures: The Complete Goofy") waarin onze Goofy wel rookt, zoals bijvoorbeeld "Victory Vehicles", "How to play football" en de meest overduidelijk in "No smoking" (waar het overigens wordt gebruikt om te laten zien dat het slecht voor je is).
    Daarnaast heeft niet alleen Goofy gerookt in cartoons, maar ook Disney's enige figuur die altijd als correct overkomt: Mickey Mouse!!

    Ik blijf vinden dat men, bij wat voor film dan ook, niet moet gaan zitten snijden en editen omdat het tijdsbeeld is veranderd en hetgeen destijds is geportretteerd niet meer van deze tijd is!

    Marcel
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    ... Joe Carioca ...
    Het gaat hier ook niet om Joe Carioca met z'n sigaar, maar om Goofy en Pecos Bill die sigaretten zitten te roken, da's in mijn opzicht toch iets heel anders...
    En Goofy valt ook regelmatig van een gebouw af, dat doen kinderen ook niet na, what´s your point?

    Ik denk dat kinderen zelf heel goed weten wat wel en niet kan. Tenminste, als ouders de moeite nemen ze überhaupt op te voeden natuurlijk.

  14. #64
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben

    Maar goed, hier kun je natuurlijk eeuwen over blijven discussieren
    En dat is precies wat we gaan doen toch

  15. #65
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik

    Ik denk dat kinderen zelf heel goed weten wat wel en niet kan. Tenminste, als ouders de moeite nemen ze überhaupt op te voeden natuurlijk.
    Nathan, jij kan vandaag niet meer stuk bij mij


    ps. mag deze smilie wel of gaan de kids dan ook drinken als ze dit zien??

    Maar goed, wat heeft het voor zin om roken en dergelijke uit die filmpjes te knippen
    Wanneer mijn zoon nu naar buiten kijk is de kans groter dat ie iemand ziet roken of een blik bier aan zijn mond heeft
    Je (de) kinderen van nu dom houden is gewoon geen oplossing
    Ik en mijn zus mochten van onze ouders vroeger (jaar of 13 a 14) gewoon roken
    Zei rookten zelf immers ook beiden toen de tijd
    En wat denk je.......we roken geen van beiden
    Ik bedoel maar te zeggen, zullen mijn zoontjes gaan roken omdat ze dat ik een tekenfilm ook doen
    Denk het dus niet
    Als ze dat later willen dan doen ze dat toch wel (en dat mag ook nog eens van mij al zal ik het ze zeker afraden)
    Laat die filmpjes dus gewoon zoals ze zijn

  16. #66

    Standaard

    4 van deze dvd's staan toch op mijn verlanglijstje:
    - Hercules
    - Taran
    - Merlijn
    - Melody Time

    En dan wachten tot (eindelijk) The Lion King uitkomt op DVD

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben

    Maar goed, hier kun je natuurlijk eeuwen over blijven discussieren
    En dat is precies wat we gaan doen toch
    Jui!!!

    Veel plezier :wink:

  18. #68

    Standaard

    Als de nieuwe taran net zo'n bud transfer heeft als die ene die ik al heb, dan kun je 'm het beste maar laten liggen. echt rampzalig.

  19. #69

    Standaard

    Waarom 'vergeet' Buena Vista nou steeds te vermelden dat de DVD's ook Franse audio en ondertitels bevatten? Mary Poppins die ik vandaag heb aangeschaft in ieder geval wel (maar niet volgens dit persbericht en de hoes).

  20. #70

    Standaard

    Dat is bij elke dvd die morgen officieel uitkomen, het is eigenlijk al een tijdje zo dat er bijna op elke dvd van Disney een coverfout staat!

  21. #71

    Standaard

    Van de cover van Mary Poppins:

    "Geniet van de twee facinerende extra fragmenten en speel het spel "Ik lach zo graag" Hollywood gaat naar een wereld-premiere, of doe mee met je favoriete personage en "Zing mee met de film" als de woorden op het scherm verschijnen!"

    Die zin loopt niet lekker.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Mary Poppins... o yeah! Als deze dvd betaalbaar is komt hij in de kast te staan.
    Ik heb hem inmiddels al! Heerlijke film! Het goedkoopst zijn ze (volgens mij namelijk meer uit de gold serie) op dit moment bij de Albert Heijn. Vorige week heb ik Mary Poppins gekocht voor 15 euro! (met inlevering van 1000 airmiles) maar anders was hij 24,95. en dat is nog steeds goedkoper als bij bv bol.com. Veel plezier ermee!
    My Collection
    Nicolas Cage zei:" Without disappointment you can't enjoy victory"
    My Wishlist

  23. #73

    Standaard

    Wat dat 'Gold' betreft... Staat nergens op de hoezen, dus volgens mij hoeven we ons geen zorgen te maken. Waarschijnlijk is het verhaal 'Nieuw in de Gold serie' overgenomen van een Amerikaanse site, waar ze de 'Classics' wel onder de naam 'Gold Collection' verkopen.

    Groeten,

    Robin

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robin W.
    Wat dat 'Gold' betreft... Staat nergens op de hoezen, dus volgens mij hoeven we ons geen zorgen te maken. Waarschijnlijk is het verhaal 'Nieuw in de Gold serie' overgenomen van een Amerikaanse site, waar ze de 'Classics' wel onder de naam 'Gold Collection' verkopen.

    Groeten,

    Robin
    Nou, de uitgave van Marry Poppins heeft wel een 'gouden band' onderaan de verpakking dus er is kennelijk toch wel wat aan de hand met die naam 'gold'.

  25. #75

    Standaard

    Ik denk dat dat gewoon toeval is, Richard. Alle andere DVD-covers hebben deze rand namelijk niet. Nee, ik denk echt dat de schrijver van bovengenoemd stukje een letterlijke vertaling heeft gegeven van de Amerikaanse 'Gold Collection' (zie plaatjes beneden). Waarschijnlijk wordt met 'Gold Serie' gewoon onze vertrouwde 'Walt Disney Classics'-serie bedoeld.




Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •