Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 75 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Niks voor het eerst op dvd!!
    Ik heb ze allemaal al op dvd (alleen taran niet, maar goed)
    Sinds waneer geven jullie valse info??
    Kijk dat deze versies mischien iets verschillen, betekend toch niet voor het allereerst!

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olaf van der Kroon
    Niks voor het eerst op dvd!!
    Ik heb ze allemaal al op dvd (alleen taran niet, maar goed)
    Sinds waneer geven jullie valse info??
    Kijk dat deze versies mischien iets verschillen, betekend toch niet voor het allereerst!
    Da's wat Disney ZELF opgeeft hoor. Zo'n beetje bij iedere nieuwe release gebruiken ze die slogan 'nu voor het eerst op dvd' en vaak dus onterecht.

  3. #28
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olaf van der Kroon
    Niks voor het eerst op dvd!!
    Ik heb ze allemaal al op dvd (alleen taran niet, maar goed)
    Sinds waneer geven jullie valse info??
    Kijk dat deze versies mischien iets verschillen, betekend toch niet voor het allereerst!
    Dat is de persinformatie die Disney opgeeft ... DVD.nl moet je hier nu ook echt niet van wanpraktijken gaan beschuldigen.

    Trouwens het is inderdaad de eerste keer dat DISNEY (Buena Vista) deze films op DVD uitgeeft ... de vorige releases waren van WARNER BROTHERS ...

    Zien er trouwens allen degelijke releases uit ... Black Cauldron, Sword in the Stone & Melody Time komen zeker in mijn collectie !

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Trouwens het is inderdaad de eerste keer dat DISNEY (Buena Vista) deze films op DVD uitgeeft ... de vorige releases waren van WARNER BROTHERS ...
    Klopt gedeeltelijk. In het bericht staat echter: "voor het eerst op Disney DVD", en het Disney DVD label werd ook door Warner al gehanteerd.

  5. #30
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Trouwens het is inderdaad de eerste keer dat DISNEY (Buena Vista) deze films op DVD uitgeeft ... de vorige releases waren van WARNER BROTHERS ...
    Klopt gedeeltelijk. In het bericht staat echter: "voor het eerst op Disney DVD", en het Disney DVD label werd ook door Warner al gehanteerd.
    Maar het Disney DVD logo is wel door Buena Vista bedacht (je weet wel dat logo dat nu op de spine staat en dat bij het afspelen van de DVD door Tinkerbell tevoorschijn getoverd wordt...) ... dus als ze daarmee Disney DVD bedoelen ... dan kan ik het begrijpen ... :wink:

    Anyway ... de kwaliteit zal alvast heel wat hoger zijn (hoop ik)

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Maar het Disney DVD logo is wel door Buena Vista bedacht (je weet wel dat logo dat nu op de spine staat en dat bij het afspelen van de DVD door Tinkerbell tevoorschijn getoverd wordt...) ... dus als ze daarmee Disney DVD bedoelen ... dan kan ik het begrijpen ... :wink:

    Anyway ... de kwaliteit zal alvast heel wat hoger zijn (hoop ik)
    Het Disney DVD logo stond bij die oude Warner uitgaven ook al op de spine. Alleen de animatie van Tinkerbell is nieuw inderdaad...

    Ik zie díe PR-tekst al voor me: "Nu voor het eerst ingeleid door Tinkerbell in haar sexy niemendalletje!!!"

    Of de kwaliteit hoger is? We hopen uiteraard van wel, maar ik vrees bij Hercules eerlijk gezegd dat het niet veel beter zal worden als het bij een niet-anamorfe transfer blijft. Niet dat de oude transfer erg slecht was, maar toch.

  7. #32
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Het Disney DVD logo stond bij die oude Warner uitgaven ook al op de spine. Alleen de animatie van Tinkerbell is nieuw inderdaad...
    Ik heb het net nog even gecheckt en dit :



    Disney DVD logo staat bij mijn Warner releases NIET op de spine ...

    Dat 1.66:1 formaat is wel een vrij idioot formaat vindt ik ... zelfs al zet je het anamorf op DVD dan heb je aan beide zijkanten ook nog zwarte balken ...

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Het Disney DVD logo stond bij die oude Warner uitgaven ook al op de spine. Alleen de animatie van Tinkerbell is nieuw inderdaad...
    Ik heb het net nog even gecheckt en dit :



    Disney DVD logo staat bij mijn Warner releases NIET op de spine ...
    Hmm.. ik heb even mijn Warner-uitgave van Pinokkio erbij gepakt en daar staat ie wel degelijk op de spine. Mijn andere Warner-Disneys heb ik niet bij de hand maar volgens mij hebben die het ook.

  9. #34
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Het Disney DVD logo stond bij die oude Warner uitgaven ook al op de spine. Alleen de animatie van Tinkerbell is nieuw inderdaad...
    Ik heb het net nog even gecheckt en dit :



    Disney DVD logo staat bij mijn Warner releases NIET op de spine ...
    Hmm.. ik heb even mijn Warner-uitgave van Pinokkio erbij gepakt en daar staat ie wel degelijk op de spine. Mijn andere Warner-Disneys heb ik niet bij de hand maar volgens mij hebben die het ook.
    Bij Dumbo en Alice in Wonderland staat het er NIET ...

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Het Disney DVD logo stond bij die oude Warner uitgaven ook al op de spine. Alleen de animatie van Tinkerbell is nieuw inderdaad...
    Ik heb het net nog even gecheckt en dit :



    Disney DVD logo staat bij mijn Warner releases NIET op de spine ...
    Hmm.. ik heb even mijn Warner-uitgave van Pinokkio erbij gepakt en daar staat ie wel degelijk op de spine. Mijn andere Warner-Disneys heb ik niet bij de hand maar volgens mij hebben die het ook.
    Bij Dumbo en Alice in Wonderland staat het er NIET ...
    Ik heb het even gecontroleerd: al mijn overige Warner-Disneys (Junglebook, 101 Dalmatiers en Mulan) hebben hem WEL.

    Als ik zo de packageshots op www.debsel.nl bekijk dan zou het wel moeten kloppen: bij de door jou genoemde titels staat het logo niet op de voorkant en bij de mijne weer wel. Er stringent waren ze destijds kennelijk niet met het gebruik van dat logo.

  11. #36
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Dat begint zo blijkbaar wel een typisch Disney trekje te worden blijkbaar ... want van uniformiteit hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord ....

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Het Disney DVD logo stond bij die oude Warner uitgaven ook al op de spine. Alleen de animatie van Tinkerbell is nieuw inderdaad...
    Ik heb het net nog even gecheckt en dit :



    Disney DVD logo staat bij mijn Warner releases NIET op de spine ...
    Hmm.. ik heb even mijn Warner-uitgave van Pinokkio erbij gepakt en daar staat ie wel degelijk op de spine. Mijn andere Warner-Disneys heb ik niet bij de hand maar volgens mij hebben die het ook.
    Bij Dumbo en Alice in Wonderland staat het er NIET ...
    Ik heb het even gecontroleerd: al mijn overige Warner-Disneys (Junglebook, 101 Dalmatiers en Mulan) hebben hem WEL.

    Als ik zo de packageshots op www.debsel.nl bekijk dan zou het wel moeten kloppen: bij de door jou genoemde titels staat het logo niet op de voorkant en bij de mijne weer wel. Er stringent waren ze destijds kennelijk niet met het gebruik van dat logo.
    Allemaal bla bla bla!
    Jullie hebben toch een betere ervaring dan klakeloos persberichten over te typen?
    Tja als wlah wlah het zegt.

  13. #38

    Standaard

    Bij mij staat hij op Hercules en De Kleine Zeemeermin, maar niet op The Lion King II.

    Maar bij Hercules dus wel degelijk. Maar goed, er werd dus toen duidelijk nog niet eenduidig met dit logo omgesprongen.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olaf van der Kroon
    Allemaal bla bla bla!
    Jullie hebben toch een betere ervaring dan klakeloos persberichten over te typen?
    Tja als wlah wlah het zegt.
    Ik heb geen ervaring hoor. Ik tik gewoon persberichten over.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van Moorsel
    VOOR DE ALLEREERSTE KEER, op Disney DVD ??

    Kan aan mij liggen maar volgens mij zijn Hercules, Merlijn de Tovenaar,Mary poppins en De Meest Verre Tocht van Winnie de Poeh al eens eerder op DVD uitgekomen (begin tijdperk Disney DVD), dan wel zonder bonusmateriaal.
    Hier kan ik helemaal meegaan. De discussie gaat er een beetje over dat ze voor de eerste keer op Disney DVD uitkomen, maar dit staat in het nieuws-bericht:
    Disney’s 25e Classic Taran en de Toverketel, Disney’s Mary Poppins, Disney’s 10e Classic Melody Time en Disney’s De Meest Verre Tocht van Winnie de Poeh voor de allereerste keer uit op Disney DVD met extra BONUSMATERIAAL.
    Plaats dat eens in de bredere context: voor de eerste keer met bonusmateriaal. 't Is maar hoe je het bericht leest. Er staat in ieder geval geen onwaarheid op die manier

    Overigens: Taran en Melody Time missen nog in de verzameling, dus die komen er zeker bij!
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  16. #41

    Standaard

    Waarom nou weer een gold edition ???

    Echt een raadsel hoe Disney omgaat met het uitbrengen van zijn classics op DVD. Zo kan een mens toch nooit een mooie collectie gaan opbouwen met deze films ?

    In ieder geval vind ik de platinum editions het wel waard met het aanvullen van de 'normale' uitvoeringen. Jammer dat er nu weer opeens gesproken wordt over een gold-edition. Wat wordt het volgende merknaampje ?

  17. #42

    Standaard

    Die Taran lijkt trouwens verrekt veel op Peter Pan

  18. #43
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door X
    Waarom nou weer een gold edition ???

    Echt een raadsel hoe Disney omgaat met het uitbrengen van zijn classics op DVD. Zo kan een mens toch nooit een mooie collectie gaan opbouwen met deze films ?

    In ieder geval vind ik de platinum editions het wel waard met het aanvullen van de 'normale' uitvoeringen. Jammer dat er nu weer opeens gesproken wordt over een gold-edition. Wat wordt het volgende merknaampje ?
    Dat beperkt zich denk ik toch echt wel enkel tot een naam geven aan ... aangezien de release er voor de rest identiek uitziet aan de voorgaande releases ...

  19. #44

    Standaard

    Taran wil ik wel hebben, maar dat zal wel de UK of R1-versie worden (=goedkoper). Melody time wil ik in principe wel hebben, maar niet zolang Disney alleen gecensureerde versies ervan uitbrengt.

    (Ik zie hier trouwens veel mensen die klagen, terwijl die mensen in mijn klaagtopic niet begrepen waar ik me druk over maakte?????)

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    ... want van uniformiteit hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord ....
    En dat lijk me toch wel belangrijk voor een naam als Disney
    Ook als het om kleine dingen gaat zoals nu

  21. #46
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hans De Bisschop
    ... want van uniformiteit hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord ....
    En dat lijk me toch wel belangrijk voor een naam als Disney
    Ook als het om kleine dingen gaat zoals nu
    Dat is het zeker ... ze hebben het blijkbaar enkel zelf nog niet ontdekt ...

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Taran wil ik wel hebben, maar dat zal wel de UK of R1-versie worden (=goedkoper). Melody time wil ik in principe wel hebben, maar niet zolang Disney alleen gecensureerde versies ervan uitbrengt.
    Of er in geknipt is, zullen we pas weten als hij uit is denk ik. Overigens als ik kijk op de site van de British Board of Film Classification geven ze aan dat Melody Time niet is gecut (door de BBFC!). Dat wil dus niet zeggen dat hij volledig uncut is; Disney zelf kan voordat de film is aangeboden al cuts hebben doorgevoerd.
    Wat me wel opvalt is dat er twee keuringen zijn geweest van dezelfde film: in 1988 voor een VHS uitgave en in 2000 voor een hernieuwde uitgave. Als je kijkt naar de lengte van de film is er nogal een verschil tussen beide versies!!
    De versie gekeurd in 1988 is 75m24s en de versie gekeurd in 2000 is slechts 71m58s. Het kan zijn dat ze voor de tweede keuring een PAL-transfer hebben aangeleverd (het verschil is tenslotte ongeveer de beruchte 4%).

    Marcel
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Taran wil ik wel hebben, maar dat zal wel de UK of R1-versie worden (=goedkoper). Melody time wil ik in principe wel hebben, maar niet zolang Disney alleen gecensureerde versies ervan uitbrengt.
    Of er in geknipt is, zullen we pas weten als hij uit is denk ik. Overigens als ik kijk op de site van de British Board of Film Classification geven ze aan dat Melody Time niet is gecut (door de BBFC!). Dat wil dus niet zeggen dat hij volledig uncut is; Disney zelf kan voordat de film is aangeboden al cuts hebben doorgevoerd.
    Wat me wel opvalt is dat er twee keuringen zijn geweest van dezelfde film: in 1988 voor een VHS uitgave en in 2000 voor een hernieuwde uitgave. Als je kijkt naar de lengte van de film is er nogal een verschil tussen beide versies!!
    De versie gekeurd in 1988 is 75m24s en de versie gekeurd in 2000 is slechts 71m58s. Het kan zijn dat ze voor de tweede keuring een PAL-transfer hebben aangeleverd (het verschil is tenslotte ongeveer de beruchte 4%).

    Marcel
    Nooit gedacht dat een disney tekenfilm gecut zou worden , zitten er heftige bloederige scenes en bloot in dan ?

  24. #49
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Taran wil ik wel hebben, maar dat zal wel de UK of R1-versie worden (=goedkoper). Melody time wil ik in principe wel hebben, maar niet zolang Disney alleen gecensureerde versies ervan uitbrengt.
    Of er in geknipt is, zullen we pas weten als hij uit is denk ik. Overigens als ik kijk op de site van de British Board of Film Classification geven ze aan dat Melody Time niet is gecut (door de BBFC!). Dat wil dus niet zeggen dat hij volledig uncut is; Disney zelf kan voordat de film is aangeboden al cuts hebben doorgevoerd.
    Wat me wel opvalt is dat er twee keuringen zijn geweest van dezelfde film: in 1988 voor een VHS uitgave en in 2000 voor een hernieuwde uitgave. Als je kijkt naar de lengte van de film is er nogal een verschil tussen beide versies!!
    De versie gekeurd in 1988 is 75m24s en de versie gekeurd in 2000 is slechts 71m58s. Het kan zijn dat ze voor de tweede keuring een PAL-transfer hebben aangeleverd (het verschil is tenslotte ongeveer de beruchte 4%).

    Marcel
    Nooit gedacht dat een disney tekenfilm gecut zou worden , zitten er heftige bloederige scenes en bloot in dan ?
    Naar ik meen waren er cigaretten aanwezig ... en die zouden geknipt zijn ... zeker hiervan ben ik echter niet ...

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Nooit gedacht dat een disney tekenfilm gecut zou worden , zitten er heftige bloederige scenes en bloot in dan ?
    De UK-versie van Mulan is nochtans gecut voor een headbutt-scene.

    Overigens, die Warner-releases met wel het Disney DVD logo op de spine begon vanaf die zeven releases die eertijds tegelijk op de markt kwamen. From the top of my head: Pinoccho, 101 Dalmatians, The Little Mermaid, Jungle Book, Lady And The Tramp, Hercules en Mulan. Alle releases daarvoor (Sword In The Stone zonder Nederlandse ondertiteling, eerste versie van Dumbo, Alice In Wonderland,...) bevatten dat logo niet.

    Merk op dat Disney eerst geen brood zag in het DVD-formaat, en in Amerika op de DIVX-trein probeerde mee te springen (een concurrerend formaat wat maar beperkt was in afspeelduur), en de DVD-releases daarom aan Warner had uitbesteed. Pas toen het succes van DVD bleek, en bovendien DIVX werd afgevoerd, heeft Disney zijn marketingblunder ingezien en hebben ze de teugels weer strak in eigen handen genomen.

    Maar inderdaad, met het predikaat "voor het eerst op DVD" springen ze nogal losjes om. Moet je eigenlijk lezen als:
    "voor het eerst op DVD met idiote extra's", of
    "voor het eerst op DVD zodat wij er meer geld aan verdienen" , of
    "voor het eerst op DVD met deze kaft"
    of zo... take your pick!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •