Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.

Discussie: DVD-shops Canada

  1. #1

    Standaard DVD-shops Canada

    Zojuist heb ik de zoekfunctie eens losgelaten voor wat shops in Canada, die handelen in DVD. Helaas (extremer dan bij play/cd-wow/ezy) merkte ik dat er hier erg veel uiteenlopende ervaringen met zaken zijn.

    Daarom dat ik nu eens vraag (expliciet, dus niet als discussie bedoeld): Wat zijn jullie favoriete dvd-shops in Canada?

  2. #2

    Standaard

    DVDBoxoffice.com

    Alle prijzen inclusief verzendkosten.
    Ze verzenden vanuit Europa, dus je hebt ook geen invoerrechten.
    Ik ben all ruim twee jaar een tevreden klant.

  3. #3

    Standaard

    DVD Boxoffice rules! En is de enige serieuze Canadese shop wat mij betreft.

  4. #4

    Standaard

    DVDSoon is ook prima (regelmatig besteld, nooit problemen, redelijke klantenservice)
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  5. #5

    Standaard

    Wat dacht je van www.amazon.ca??? Altijd een perfecte service en een stukje goedkoper dan de amerikaanse variant.

    Ik bestel er bijna al mijn box-sets. Heb nu The Two Towers (4dvd)op pre-order staan voor €31,- incl. verzenden.

  6. #6

    Standaard

    Wat is ongeveer de levertijd van DVD Boxoffice? Na verzending natuurlijk.
    Death to Oatmeal!
    Mijn Collectie (needs updating)| Nieuwste titel(s): Over There

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michelle
    Wat is ongeveer de levertijd van DVD Boxoffice? Na verzending natuurlijk.
    Bij mij 1,5 tot 2 weken (heel soms een week).

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Bij mij 1,5 tot 2 weken (heel soms een week).
    Oké, bedankt. Al kan ik het niet laten om nog een vraag te stellen: Is het mogelijk om ergens te zien of ze een dvd op voorraad hebben?
    Dit is trouwens wel weer mogelijk bij DVDSoon, kwam ik vandaag achter.
    Death to Oatmeal!
    Mijn Collectie (needs updating)| Nieuwste titel(s): Over There

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michelle
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Bij mij 1,5 tot 2 weken (heel soms een week).
    Oké, bedankt. Al kan ik het niet laten om nog een vraag te stellen: Is het mogelijk om ergens te zien of ze een dvd op voorraad hebben?
    Dit is trouwens wel weer mogelijk bij DVDSoon, kwam ik vandaag achter.
    Nee, dat kun je niet zien en dat is eigenlijk ook het enige nadeel. Als je een mainstram-titel besteld zal de bevoorradingstijd niet zo lang zijn, als je wat minder bekende titels besteld kan het weleens wat langer duren (Ik heb ooit Cannibal ferox besteld en dat duurde 4 maanden :x )

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    DVD Boxoffice rules! En is de enige serieuze Canadese shop wat mij betreft.
    Nathan,

    ik snap niet helemaal wat jij met DVD Boxoffice hebt. Inderdaad, goede levering en goede klantenservice. Maar, DUUR in vergelijking met dvdsoon (toch ook goede service). Voorbeeldje, vorige week heb ik de volgende titels besteld bij dvdsoon (tussen haakjes prijs DVDBO)
    Finding Nemo $23 ($41)
    Ghostbusters $ 13 ($35)
    Bourne Identity $16 ($24)

    Scheelt op deze dvd's toch mooi $48. Ook precies 48%! Verzending bij dvdsoon is tegenwoordig gratis.

    Dus om een lang verhaal kort te maken, ik ga voor dvdsoon :wink:

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjors van de Rebellenclub
    Dus om een lang verhaal kort te maken, ik ga voor dvdsoon :wink:
    Tegenwoordig ook mijn favoriet voor R1. Komt na verzending erg snel binnen, en in zeer stevige en waterdichte plastieken enveloppen. Top

    Het enige minpuntje is dat als ze heen titel niet op voorraad hebben dat het vrij lang duurt voordat ze hem binnenkrijgen. Maar dat geldt ook voor andere webshops.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjors van de Rebellenclub
    Dus om een lang verhaal kort te maken, ik ga voor dvdsoon :wink:
    Tegenwoordig ook mijn favoriet voor R1. Komt na verzending erg snel binnen, en in zeer stevige en waterdichte plastieken enveloppen. Top

    Het enige minpuntje is dat als ze heen titel niet op voorraad hebben dat het vrij lang duurt voordat ze hem binnenkrijgen. Maar dat geldt ook voor andere webshops.
    Klopt,

    maar als het je te lang duurt kun je de bestelling cancellen en krijg je je geld terug.

  13. #13

    Standaard

    Hoe zit het eigenlijk met orders die zoek zijn bij deze betreffende zaken (kan wel eens gebeuren)? Wordt er een vervanger toegestuurd ofzo, of moet je gewoon dan je verlies nemen?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HJV
    Hoe zit het eigenlijk met orders die zoek zijn bij deze betreffende zaken (kan wel eens gebeuren)? Wordt er een vervanger toegestuurd ofzo, of moet je gewoon dan je verlies nemen?
    DVDSoon weet ik niet zeker, nooit meegemaakt, maar Play heeft mij ooit een tweede opgestuurd, omdat de eerste nooit is aangekomen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjors van de Rebellenclub
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    DVD Boxoffice rules! En is de enige serieuze Canadese shop wat mij betreft.
    Nathan,

    ik snap niet helemaal wat jij met DVD Boxoffice hebt. Inderdaad, goede levering en goede klantenservice. Maar, DUUR in vergelijking met dvdsoon (toch ook goede service). Voorbeeldje, vorige week heb ik de volgende titels besteld bij dvdsoon (tussen haakjes prijs DVDBO)
    Finding Nemo $23 ($41)
    Ghostbusters $ 13 ($35)
    Bourne Identity $16 ($24)

    Scheelt op deze dvd's toch mooi $48. Ook precies 48%! Verzending bij dvdsoon is tegenwoordig gratis.

    Dus om een lang verhaal kort te maken, ik ga voor dvdsoon :wink:
    DVDsoon, dat is toch die ***-zaak die bij pre-orders gelijk je cc charged?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjors van de Rebellenclub
    *knip* Verzending bij dvdsoon is tegenwoordig gratis.
    Als het om pre-orders gaat toch? Of tegenwoordig ook gewoon voor titels die uit voorraad leverbaar zijn?
    Death to Oatmeal!
    Mijn Collectie (needs updating)| Nieuwste titel(s): Over There

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    DVDsoon, dat is toch die ***-zaak die bij pre-orders gelijk je cc charged?
    Klopt, maar dat probleem weegt wat mij betreft niet op tegen het kostenvoordeel

    Michelle: volgens mij zijn tegenwoordig alle verzendingen gratis (tenminste als je de standaardoptie kiest)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjors van de Rebellenclub
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    DVDsoon, dat is toch die ***-zaak die bij pre-orders gelijk je cc charged?
    Klopt, maar dat probleem weegt wat mij betreft niet op tegen het kostenvoordeel

    Michelle: volgens mij zijn tegenwoordig alle verzendingen gratis (tenminste als je de standaardoptie kiest)
    En met die standaard-optie zijn er in het verleden toch wel eens zendingen zoekgeraakt? Als ik me niet vergis was er een topic over dvdsoon waarbij geadviseerd werd om voor expidited shipping te kiezen maar ik kan me vergissen natuurlijk.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    En met die standaard-optie zijn er in het verleden toch wel eens zendingen zoekgeraakt? Als ik me niet vergis was er een topic over dvdsoon waarbij geadviseerd werd om voor expidited shipping te kiezen maar ik kan me vergissen natuurlijk.
    Ja dat klopt wel zo'n beetje....Alleen vroeger kostte standaard 3,98 en sneller 4,98 en dat scheelde dus maar 1 CAD (± EUR 0,60)
    Nu is expedited echter 5,98 en scheelt het dus 6 (± EUR 3,60) met de goedkopere optie....

    Dan ga je toch weer een beetje twijfelen he (Vooral bij de wat goedkopere titels van tussen de 5 en 10 euro)
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    En met die standaard-optie zijn er in het verleden toch wel eens zendingen zoekgeraakt? Als ik me niet vergis was er een topic over dvdsoon waarbij geadviseerd werd om voor expidited shipping te kiezen maar ik kan me vergissen natuurlijk.
    Ja dat klopt wel zo'n beetje....Alleen vroeger kostte standaard 3,98 en sneller 4,98 en dat scheelde dus maar 1 CAD (± EUR 0,60)
    Nu is expedited echter 5,98 en scheelt het dus 6 (± EUR 3,60) met de goedkopere optie....

    Dan ga je toch weer een beetje twijfelen he (Vooral bij de wat goedkopere titels van tussen de 5 en 10 euro)
    Inderdaad, en als ik twijfel dan bestel ik er dus niks :wink:

  21. #21

    Standaard

    ik twijfel niet over de aan te schaffen titel....dat weet ik dan al zeker.

    Ik twijfel wel of ik daar nog eens drie en halve euro extra voor uit wil geven...
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  22. #22
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.

    DVDsoon, dat is toch die ***-zaak die bij pre-orders gelijk je cc charged?
    als ik de sterretjes goed opvat : Nee, het is een hartstikke goede zaak.

    Ze belasten wel direct je CC, maar ik vind dat eerder een voordeel als een nadeel, ik weet precies wanneer een bedrag afgeschreven wordt (en redelijk zeker tegen welke koers), in plaats van dat ik opeens weer een rekening krijg die een paar honderd euro hoger uitvalt doordat een paar flinke preorders opeens verstuurd worden, net wanneer mijn kaart tegen zijn limiet aanzit.

  23. #23

    Standaard

    Kan er me iemand vertellen of DVDSoon vanuit Europa verstuurd? Je wordt in Belgie namelijk elke keer geconfronteerd met verschrikkelijk hoge douanekosten op alles wat niet uit de EU komt. Ik begin het zo stilaan beu te worden om dikwijls een item aan dubbel zo veel geld te kopen.

    Ik heb er nu wel een titel aan zeer lage prijs besteld, dus die zal wel doorkomen. Maar ik heb m'n oog ook laten vallen op de LOTR FOTR Gift Set .

    Wel lekkere prijzen.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VerbaL
    Kan er me iemand vertellen of DVDSoon vanuit Europa verstuurd? Je wordt in Belgie namelijk elke keer geconfronteerd met verschrikkelijk hoge douanekosten op alles wat niet uit de EU komt. Ik begin het zo stilaan beu te worden om dikwijls een item aan dubbel zo veel geld te kopen.

    Ik heb er nu wel een titel aan zeer lage prijs besteld, dus die zal wel doorkomen. Maar ik heb m'n oog ook laten vallen op de LOTR FOTR Gift Set .
    DVDSoon verstuurt alles uit Canada. Maar zolang de waarde per pakket niet hoger is dan €22 kunnen er geen douanekosten bijkomen.
    Daarboven is het een kwestie van geluk hebben dat de zending er niet uitgepikt wordt. Ik heb de Indy-box en de nieuwe Alien-box daar besteld, en zal ook duimen dat ie niet opgemerkt wordt door de douane.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #25

    Standaard

    Naast alle bovengenoemde (DVDSoon is mijn favoriet ondanks alle problemen, gewoon omdat ze erg goedkoop en snel zijn) heb ik ook wel eens een enkele keer bij DVDimport in Canada besteld. Alle prijzen ook incl. gratis wereldwijde verzending.

    Vergis je alleen niet in de prijzen. De prijzen staan in US$ en €'s, maar er wordt afgerekent in CAD$. De omrekenfactor is niet altijd even scherp (ten nadele van ons natuurlijk ). Je ziet het CAD$ bedrag pas bij de laatste stap voor je "confirm" geeft.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •