Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 97 worden weergegeven.

Discussie: 30 seconden regel

  1. #51

    Standaard

    Helaas maakt de forumsoftware geen onderscheid tussen het aanmaken van een nieuw bericht en het editten van een oud bericht. Als dat wel zo zou zijn, dan had ik de 30 seconden regel voor het editten al stiekem uitgeschakeld...

    Het is me trouwens wel opgevallen dat een edit na een edit, in de vorm van; "Shit! Nóg een foutje!", wel meteen mogelijk lijkt te zijn.

  2. #52
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Deze maar weer eens tevoorschijn gehaald.
    Wordt namelijk weer eens aardig ziek de laatste tijd van die 30 sec. regel tussen posts door.
    Ik zit er aan te denken om in het vervolg de foutjes die er staan maar gewoon te laten staan en zo niet telkens tegen die regel aan te lopen.
    Ondanks dat ik in de meeste gevallen de berichten eerst bekijkt in "voorbeeld" sluipen er toch regelmatig foutjes door.
    Ik weet dat het uiteindelijk aan mezelf ligt maar toch, die regel is onzin en zeker irritant.
    Neem wat dit betref een voorbeeld aan het HTForum, daar corrigeer je met plezier een foutje (het is niet alleen om de foutjes maar vaak wil je ook nog iets toevoegen :wink: ).
    Ach wat maak ik me weer druk zo op de eerste kerstdag. (maar ik heb wel gelijk 8) )

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Deze maar weer eens tevoorschijn gehaald.
    Wordt namelijk weer eens aardig ziek de laatste tijd van die 30 sec. regel tussen posts door.
    Ik zit er aan te denken om in het vervolg de foutjes die er staan maar gewoon te laten staan en zo niet telkens tegen die regel aan te lopen.
    Ondanks dat ik in de meeste gevallen de berichten eerst bekijkt in "voorbeeld" sluipen er toch regelmatig foutjes door.
    Ik weet dat het uiteindelijk aan mezelf ligt maar toch, die regel is onzin en zeker irritant.
    Neem wat dit betref een voorbeeld aan het HTForum, daar corrigeer je met plezier een foutje (het is niet alleen om de foutjes maar vaak wil je ook nog iets toevoegen :wink: ).
    Ach wat maak ik me weer druk zo op de eerste kerstdag. (maar ik heb wel gelijk 8) )
    helemaal met je eens, laat vaak maar foutjes zitten omdat ik geen zin heb om 30 sec te wachten, afschaffen deze regel.

  4. #54

    Standaard

    heel toevallig, maar ik heb het vandaag ook twee keer gehad dat ik een foutje liet staan omdat ik geen zin had om tegen deze regel aan te lopen.....bah


  5. #55
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dat bedoel ik maar jongens, in het land der regels is dit waarschijnlijk één van de meest onzinnige die er is.
    Verwijder die 30 sec. regel en kijkt het een tijdje aan hoe het dan loopt is mijn advies.

    ps. vergeet niet dat dit land kapot is gegaan door o.a al die regels.

  6. #56

    Standaard

    We hebben de regel expres ingevoerd om het chatten de off-topic threads tegen te gaan. Als we de regel opheffen wordt het daar écht een verdelde IRC-sessie.

    Wat betreft vouten in je posts: Er is speciaal een preview-mogelijkheid om je post van tevoren te bekijken, dat helpt over het algemeen prima!
    Eric van Ballegoie

  7. #57
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    We hebben de regel expres ingevoerd om het chatten de off-topic threads tegen te gaan. Als we de regel opheffen wordt het daar écht een verdelde IRC-sessie.
    Ik denk dat dit zeker mee zal vallen gezien de goede resultaten op andere fora,s waar op veel dingen een voorbeeld aan te nemen is. (al hebben zei soms ook puntjes waar zei weer een voorbeeld aan jullie kunnen nemen maar in 90% van de dingen is het andersom)
    Beetje onzin dus mijn inziens en een overbodige regel in dit land der regels

    Wat betreft vouten in je posts: Er is speciaal een preview-mogelijkheid om je post van tevoren te bekijken, dat helpt over het algemeen prima!
    Dat is waar, over het algemeen wel maar zelfs dan niet altijd.
    Maar buiten de foutjes komen de meeste problemen wanneer je alsnog vlug even iets aan je post wilt toevoegen.
    In het vervolg dus gewoon een tweede post erachteraan plaatsen want dat werkt dan gemakkelijker.
    Maargoed, het is jullie forum en blijf lekker op je eigen manier doorgaan als je denk dat dat de juiste is.

  8. #58

    Standaard

    Waarschijnlijk is het niet mogenlijk om wel het edit-en (en niet het posten) binnen 30sec. in te voeren?


  9. #59

    Standaard

    Kan de tijd ook niet naar beneden worden afgesteld? 10 seconden lijkt me al stukken beter (is in feite ook genoeg).
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Waarschijnlijk is het niet mogenlijk om wel het edit-en (en niet het posten) binnen 30sec. in te voeren?
    Staat al eerder in deze thead
    Is idd niet mogelijk nee.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Waarschijnlijk is het niet mogenlijk om wel het edit-en (en niet het posten) binnen 30sec. in te voeren?
    Staat al eerder in deze thead
    Is idd niet mogelijk nee.
    en waarom is dat niet mogelijk???
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Helaas maakt de forumsoftware geen onderscheid tussen het aanmaken van een nieuw bericht en het editten van een oud bericht. Als dat wel zo zou zijn, dan had ik de 30 seconden regel voor het editten al stiekem uitgeschakeld...

    Het is me trouwens wel opgevallen dat een edit na een edit, in de vorm van; "Shit! Nóg een foutje!", wel meteen mogelijk lijkt te zijn.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Het is inderdaad niet mogelijk om de regel apart voor forum en PM's in te stellen.
    Die van Eric staat op de vorige pagina.
    Die van Alex op deze

  13. #63
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Helaas maakt de forumsoftware geen onderscheid tussen het aanmaken van een nieuw bericht en het editten van een oud bericht. Als dat wel zo zou zijn, dan had ik de 30 seconden regel voor het editten al stiekem uitgeschakeld...

    Het is me trouwens wel opgevallen dat een edit na een edit, in de vorm van; "Shit! Nóg een foutje!", wel meteen mogelijk lijkt te zijn.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Het is inderdaad niet mogelijk om de regel apart voor forum en PM's in te stellen.
    Die van Eric staat op de vorige pagina.
    Die van Alex op deze
    Maar uitschakelen kan wel en het blijft een waardelozen regel.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    We hebben de regel expres ingevoerd om het chatten de off-topic threads tegen te gaan. Als we de regel opheffen wordt het daar écht een verdelde IRC-sessie.

    Wat betreft vouten in je posts: Er is speciaal een preview-mogelijkheid om je post van tevoren te bekijken, dat helpt over het algemeen prima!
    Het chatten in de off-topic thread tegen te gaan?
    Tussen de meeste posts zit al zoiezo 10 minuten en dat loopt uit tot 2 uur of meer.
    Ik denk echt niet dat die 30 seconden regel weghalen hier iets voor uit zou maken. Het is denk ik niet zo dat mensen nu ineens binnen de minuut 5 posts maken, omdat het kan.

  15. #65

    Standaard

    Toen dat gepost werd ging het aantal postings zo verschrikkelijk snel in die threads dat daar elke paar seconden welk wat nieuws te lezen was
    Tegenwoordig is het daar helemaal doodgebloed idd, maar indertijd zeker niet.

  16. #66
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Als dat inderdaad een probleem was die off topic thread dan verwijder je die toch gewoon éénmaal per week.
    Zo neemt het niet teveel ruimte in beslag, ik bedoel maar dat niemand ooit iets terug leest in de off-topic thread en zodoende gemakkelijk verwijderd kan worden om de zoveel tijd.
    Dus Christiaan, opzich "kan" je gelijk hebben maar dan nog slaat de 30 sec. regel nergens op.
    Het blijkt dat men er alleen last van heeft en nooit een voordeel.
    En zoals jezelf al aangeeft, de threads waar ze eventueel wel nut zouden kunnen hebben zijn doodgebloeid en het nivo van dit forum gaat ook aardig dezelfde kant op helaas.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    ...de threads waar ze eventueel wel nut zouden kunnen hebben zijn doodgebloeid en het nivo van dit forum gaat ook aardig dezelfde kant op helaas.
    Dit vind ik een te sterke conclusie. De 30 seconden regel is destijds ingesteld om het slow chatten tegen te gaan, een goede beslissing vind ik. In het verleden zijn verschillende threads in alle mogelijke subfora overspoeld door een overvloed aan posts, die nog maar zelden met het onderwerp te maken hadden omdat ze een chat karakter kregen.

    Ook het argument dat de 30 sec regel moet afgeschaft/aangepast worden om bijvoorbeeld achteraf snel een typfout te verbeteren vind ik niet overtuigend genoeg. Niemand maalt om een typfoutje her en der, en bovendien zou je eigenlijk je post net zo goed kunnen nalezen vooraleer hem te plaatsen.

    Zoals verschillende crewleden in het verleden al hebben aangegeven willen ze van dit forum in de eerste plaats een overzichtelijk forum maken én behouden. De crew van dvd.nl kiest duidelijk voor informatie en overzichtelijkheid, en stelt haar beleid daar logischerwijs op in. Ik vind dan ook dat je niet kan spreken van een niveauverlaging zoals jij dat stelt, integendeel... :wink:

    Ik vind dit forum net zo sterk omdat het bijzonder informatief is, met bovendien verschillende leden die erg veel weten over bepaalde genres. Er wordt goed gemodereerd op overzichtelijkheid en 'on topic gehalte', en dat is toch net de reden waarom de meesten hier komen: om informatie in te winnen.

    Voor chatten kan je op de ontelbare chatboxen terecht en voor gezellig cafégeouwehoer... tja daarvoor moet je toch op café zijn lijkt me en niet op een dvd-forum.

  18. #68
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Dit vind ik een te sterke conclusie. De 30 seconden regel is destijds ingesteld om het slow chatten tegen te gaan, een goede beslissing vind ik.
    Absoluut waar.
    In het verleden zijn verschillende threads in alle mogelijke subfora overspoeld door een overvloed aan posts, die nog maar zelden met het onderwerp te maken hadden omdat ze een chat karakter kregen.
    Dit was maar is nu niet meer dus waarom niet proberen zonder die regel.

    Ook het argument dat de 30 sec regel moet afgeschaft/aangepast worden om bijvoorbeeld achteraf snel een typfout te verbeteren vind ik niet overtuigend genoeg. Niemand maalt om een typfoutje her en der, en bovendien zou je eigenlijk je post net zo goed kunnen nalezen vooraleer hem te plaatsen.
    Niemand maalt om een foutje nee maar voor jezelf wil je graag een nette post afleveren toch.
    Overigens zij die foutjes één punt, iets alsnog snel toevoegen is een ander punt.

    Zoals verschillende crewleden in het verleden al hebben aangegeven willen ze van dit forum in de eerste plaats een overzichtelijk forum maken én behouden.
    Overzichtelijk is het zeker, één van de beste op dat gebied.
    Ik vind dan ook dat je niet kan spreken van een niveauverlaging zoals jij dat stelt, integendeel... :wink:
    Hierin heb je mij verkeerd begrepen.
    Het nivo van de leden is aan het dalen.
    Tijd geleden kon je hier nog echt iets leren en nuttige info over kwaliteits spullen vinden.
    Dit is vrijwel niet meer en slechts enkele leden weten kwaliteit nog te waarderen.
    Op dit puntje heb je mij dus even verkeerd begrepen, kwaliteit van het forum is hoog maar om hier nog iets nuttigs te vinden als je opzoek bent naar kwaliteits producten kan je vergeten terwijl het wel zo is geweest.
    Maar deze discussie hoort hier in feite niet thuis en ik heb er al een thread voor willen openenen maar doe het nog niet.
    Ik heb immers nog steeds respect voor (nieuwe)leden die geen verstand van zaken hebben maar wanneer ze leden de kwaliteit wel op waarde weten te schatten voor allerlei rare dingen gaan uitmaken, tja dat gaat tever lijkt me.
    Als men zelf niets om kwaliteits producten geeft ie dat ok (het respect) maar laat leden die dat wel doen ook in hun waarde.
    Respect moet wel van twee kanten komen en dat is steeds minder het geval en de waardevolle leden keren dit forum hun rug toe en dat zijn er al veel geweest.
    Dit is dus even in het (heel)kort wat ik hiermee bedoelde maar zoals ik al zei hoort dat hier in feite niet thuis.

    Voor chatten kan je op de ontelbare chatboxen terecht en voor gezellig cafégeouwehoer... tja daarvoor moet je toch op café zijn lijkt me en niet op een dvd-forum.
    Als er iemand niet tot nauwelijks off topic of chat achtige posts doe dan ben ik dat wel.

    Kortom, bepaalde dingen ben ik zeker met je eens, andere niet maar wellicht komt dat doordat je me verkeerd begrepen heb.
    En vergeet niet dat andere fora,s het ook zonder zo,n regel doen en dat veroorzaakt ook geen enkel probleem.
    Men gaat hiet tever door met het regelen en in goede banen lijden en dat gaat op de lange termijn tegen je werken.

  19. #69

    Standaard

    Dus Christiaan, opzich "kan" je gelijk hk erger ik me er ook aan ebben maar dan nog slaat de 30 sec. regel nergens op.
    Ik probeer de regel dan ook niet echt te verdedigen maar meer de feiten weer te geven
    Persoonlijk erger ik me er ook aan

  20. #70
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dus Christiaan, opzich "kan" je gelijk hk erger ik me er ook aan ebben maar dan nog slaat de 30 sec. regel nergens op.
    Ik probeer de regel dan ook niet echt te verdedigen maar meer de feiten weer te geven
    Persoonlijk erger ik me er ook aan
    Ik snap je helemaal maar feiten kunnen herzien worden.
    Zie net dat er in het off topic gedeelte al twee dagen niets was gepost en dat zeg genoeg lijkt me dat een regel als deze overbodig is.
    Het voordeel van deze regel is niet meer nodig en men loopt alleen nog tegen de nadelen op.

  21. #71

    Standaard

    Dat kan ik inderdaad alleen maar met je eens zijn ja

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Kortom, bepaalde dingen ben ik zeker met je eens, andere niet maar wellicht komt dat doordat je me verkeerd begrepen heb.
    Ik kan me zeker ook vinden in jouw argumenten, die zijn helemaal niet dwaas ofzo. Je redenering is zeker logisch en ook goed onderbouwd, alleen interpreteren we de regels misschien vanuit een lichtjes anders uitgangspunt. Hoe dan ook, dit is zo'n regel die voor- en tegenstanders zal blijven hebben. Laten we het daar maar bij houden. :wink:

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ik heb immers nog steeds respect voor (nieuwe)leden die geen verstand van zaken hebben maar wanneer ze leden de kwaliteit wel op waarde weten te schatten voor allerlei rare dingen gaan uitmaken, tja dat gaat tever lijkt me.
    Als men zelf niets om kwaliteits producten geeft ie dat ok (het respect) maar laat leden die dat wel doen ook in hun waarde.
    Dat is mij onlangs ook opgevallen en daarin geef ik je voor de volle 100% gelijk.

  24. #74
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Hoe dan ook, dit is zo'n regel die voor- en tegenstanders zal blijven hebben. Laten we het daar maar bij houden. :wink:
    Dat is waar maar mijn gedachte hierachter was om de regel te herzien, althans proberen kan altijd lijkt me zo.

  25. #75

    Standaard

    Ik ben meestal op de zaak DVD.nl en daar is het interet zo traag (als ik er al opkom) en dan nog heb ik last van die 30 secondenregel, omdat ik dan als ik er eindelijk op ben meteen 4 draadjes open en beurt voor beurt lees en evt reageer/reply. Helaas ben ik dan ook wel eens mijn tekst kwijt vanwege die regel. En geloof mij, het internet hier is echt TRAAAAAAG!

    Maar ook de beweegredenen van de crew voor deze regel zijn zeer begrijpelijk, echter, kan hij niet naar 20 seconden bijgesteld worden? Offtopic gebeurt af en toe toch wel, maar dat is minimaal volgens mij, en chatten (slow of gewoon) ontkom je soms ook niet aan, zolang het maar geen chatbox wordt idd. Bovendien zijn de moderators erg goed, dus ik denk dat de 30secondenregel aanpassen naar 20seconden absoluut geen kwaad kan en toch misschien wat irritaties wegneemt.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •