Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 58 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher
    Mij ook! Hier kijk ik ook al een tijdje naar uit.

    Zo te zien is het swashbuckling genre aan een (korte?) revival bezig. Persoonlijk vind ik dit een erg mooi genre en is het erg jammer dat er zeker de laatste 20 jaar nauwelijks nog iets mee gedaan is. Vooral na het debacle van Cutthroat Island (wat ik persoonlijk wel een leuke film vond) leek het doek voor het genre definitief gevallen te zijn. Ik hoop dan ook dat deze film net zoals Pirates of the Caribean een groot succes wordt en dat er weer wat leven in het genre komt. Als de film zo goed wordt als ie beloofd te worden lijkt me dit een erg mooie titel om aan m`n collectie toe te voegen.
    Heb hem afgelopen zondag gezien en vond hem vies tegenvallen. Tussen de aktie scenes in in het begin en het einde was ie soms vreeeselijk langdradig en boring. Vooral die scenes telkens in de kapiteinshut waar de officieren bijelkaar zaten had ik na 1 keer wel gezien. Hadden ze de film met een dik half uur ingekort was hij zeer zeker een stuk beter geweest. Niet elke film die lang duurt is dus per definitie goed en dat geldt wat mij betreft zeer zeker voor deze film.

    Ook vond ik het acteerwerk van Crowe tegenvallen. Ik heb hem iig niet kunnen betrappen op buitengewoon knap acteerwerk en als hij voor deze film een Oscar zou krijgen zou ik dat ronduit belachelijk en erg ongeloofwaardig vinden. Een nominatie zou ik al te veel vinden, de gemiddelde acteur in LOTR speelt stukken beter dan Crowe in deze. Ik wil hier niet mee zeggen dat hij bar slecht acteert maar het is niks bijzonders. Tevens vroeg ik mij ook af wat Billy Boyd (Pippin Took uit LOTR) hier te zoeken had daar hij nauwelijks of niet te zien was?

    Al met al een matige film die met vlagen zeer langdradig is en die zeker niet in m`n collectie zal komen. Erg jammer want er had zoveel meer in gezeten...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  2. #27

    Standaard

    Ik vond hem ook maar mager, wat mij vooral verbaasde is de kostprijs van deze film: 150 000 000 $

  3. #28

    Standaard

    Ik vond het een goede film. Zo,n film hoeft niet per definitie veel actie te bevatten. Crowe speelt wel degelijk en geloofwaardig. Ben het wel mee eens dat het niet oscarwaardig is van Russel. Maar wat wel heel goed gedaan is (ik weet niet of dit tussen spoiler tags moet komen maar ala)[spoiler:fb178feb59]De kanonnen komen aan zoals dat in die tijd ging dus zonder te exploderen zoals in velen van dit soort films gebeurde en de opnames in de vertrekken zijn veel authentieker als alle voorgangers.[/spoiler:fb178feb59] Dit geeft aan dat er zeer goed is gelet op details.
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  4. #29

    Standaard

    heb hem gezien en vind het zwaar bagger.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  5. #30

  6. #31

    Standaard

    goede film, laat eens een andere kant zien van zo'n schip op zee.
    Geweldig geluid ook in de cinema, je zit echt wel midden in de aktie.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    ....en waarom?

    ik had een actiefilm verwacht, het leven toendertijd zal best tot in deail nagedaan zijn maar dat boeit mij niet zo.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaz van Kooten
    ....en waarom?

    ik had een actiefilm verwacht, het leven toendertijd zal best tot in deail nagedaan zijn maar dat boeit mij niet zo.
    Inderdaad, en zeker niet als het ook nog eens zo ontzettend langdradig in beeld wordt gebracht. Het hoeft voor mij zeker niet van begin tot einde een en al aktie te zijn maar dit is het ook niet. To boring wat mij betreft om meer dan 2 uur te kunnen boeien, er gebeurd gewoon veel te weinig.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  9. #34

    Standaard

    Wat mij betreft na ROTK gezamelijk met POTC op de 2e plaats afgelopen jaar.
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  10. #35

    Standaard

    Leek me al niets en nu ga ik er zeker niet heen.
    Huur hem mischien ooit wel eens als er niets anders te vinden is.
    StarTrader

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renny Collard
    Wat mij betreft na ROTK gezamelijk met POTC op de 2e plaats afgelopen jaar.
    smaken verschillen gelukkig maar!! :wink:
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  12. #37

    Standaard

    Heb deze vandaag in Antwerpen gezien. Wat een gigantische tegenvaller. Crowe komt helemaal niet in zijn rol, het verhaal is flinterdun en het is gigantische onduidelijk wie welke kanonslagen opvangt. Erg jammer.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    ik had een actiefilm verwacht, het leven toendertijd zal best tot in deail nagedaan zijn maar dat boeit mij niet zo.
    Dan moet je gewoon heel veel Steven Seagal, en Jean Claude van Damme films gaan kijken
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jibbe Stuijts
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    ik had een actiefilm verwacht, het leven toendertijd zal best tot in deail nagedaan zijn maar dat boeit mij niet zo.
    Dan moet je gewoon heel veel Steven Seagal, en Jean Claude van Damme films gaan kijken
    ik heb er geen enkele meer van in mijn collectie maar de film is gewoon supergehypt terwijl het niet waargemaakt wordt, erg jammer.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  15. #40

    Standaard

    Van de week uiteindelijk gekeken. Om te zeggen Meesterwerk, nou nee. Om te zeggen Bagger, ook niet. Wel een aangename film om een keer gezien te hebben.
    Wat me wel boeide was dat het een mooi gefilmde film was met prachtig geluid! Het verhaal was wat mager, maar de techniek vond ik briljant.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  16. #41

    Standaard

    Ik denk dat je van dit soort films houdt of juist niet, als je meer voor avontuur en actie gaat moet je Pirates of the Caribbean gaan kijken. Voor het meer historische werk moet je deze gaan kijken. Ikzelf vond de film erg goed, hoewel het stuk met de dokter van mijn dan weer niet gehoeven had.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jibbe Stuijts
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    ik had een actiefilm verwacht, het leven toendertijd zal best tot in deail nagedaan zijn maar dat boeit mij niet zo.
    Dan moet je gewoon heel veel Steven Seagal, en Jean Claude van Damme films gaan kijken
    ik heb er geen enkele meer van in mijn collectie maar de film is gewoon supergehypt terwijl het niet waargemaakt wordt, erg jammer.
    Als je een actiefreak ben moet je vaker recensies gaan lezen voor dat je naar een film gaat :wink: . Voor mensen die meer naar details kijken en luisteren blijft deze film een aanrader. Komt ook zeker in mijn collectie.
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Als je dit soort films mooi vindt, dan raad ik de mini-serie Hornblower ook aan. De serie bestaat uit 4 films die gemaakt zijn door de BBC. Ze zijn een tijd geleden op de TV geweest en zullen vast wel weer uitgezonden worden. Misschien liggen ze ook wel in de videotheek.
    Even een kleine correctie. De serie bestaat uit 8 films. In Nederland kun je de eerste 6 delen op DVD verkrijgen. In Engeland zijn alle 8 de films op DVD verschenen. Ik heb ze kort geleden aangeschaft en het zijn stuk voor stuk pareltjes.

    En nou de vraag: Als je Hornblower leuk vindt, is M&C dan ook leuk. Ik vraag dit omdat ik erg veel negatievereacties hier lees, met betrekking tot langdradigheid etc.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  19. #44

    Standaard

    Heb Master and Commander in december in de bioscoop gezien, ik moet zeggen dat ik er meer van had verwacht na de recensies te hebben gelezen, maar al met al toch zeker een goede film met natuurlijk een aantal mooie shots. Deze film komt toch in mijn collectie!
    There's evil there that does not sleep - Sean Bean
    Groeten van Outje
    Mijn collectie

  20. #45

    Standaard

    Heb 'm net bekeken op DVD. Het verhaal is inderdaad niet echt diepgaand, in feite is het gewoon één grote achtervolging maar dan heel langzaam. Toch heb ik me wel vermaakt, de wideshots van het schip zijn digitaal, maar dat was helemaal niet te zien, erg realistisch. Zo'n film aan boord van een schip leent zich natuurlijk uitermate voor het gebruik van surround-geluid en dat hebben ze dan ook fantastisch gedaan, overal hoor je water klotsen, touwen schrapen en hout kraken. Ik had soms echt het idee dat ik daar aan boord was. Dat maakt het nog enigzins goed, want Crowe speelt nou ook niet zo overtuigend als ik hem in eerdere films heb gezien.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #46
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ik vond de film erg goed, meer inhoud dan verwacht, was erg te spreken over het nivo van het verhaal. En totaal niet te vergelijken met POTC want dat is een heel ander genre film.

    M&C heeft helaas te weinig opbrengsten gegenereerd om een vervolg te maken las ik al. Jammer met twintig boeken achter de hand moet er toch nog wel een boel te verfilmen zijn.

    By the way Russel Crowe als altijd in een charismatische rol.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  22. #47

    Standaard

    Heb deze film gisteravond gekeken, hij leek me echt onwijs goed, maar toen ik hem eenmaal aan het kijken was, heeft hij me echt geen moment geboeid, viel er zelfs bij in slaap, zit bijna geen actie in, en ook niet echt een goed verhaal, het ene schip volgt het ander, en verder niks.
    Gelukkig ben ik er niet voor naar de bios geweest.
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Nancy

    Don,t point your finger at fucking crazy people!!!!!

  23. #48

    Standaard

    Ik was in de bios te laat doordat er zoveel zalen moesten worden vrijgemaakt om LOTR massaal te vertonen. En dus moest ik wachten. Ik lees zoveel over deze film. De meesten in deze thread lijken er geen dondder aan te vinden . Ik heb gisteren mijn DVD op R1 binnengekregen, die er overigens met een mooi boekwer en een kaart prachtig uitziet. Ik zal em vanavond gaan bejijken als de film niet te hard in slaat kwa geluid want ik hoorde, dat lees ik hier ook al) dat he gekuid behoorlijk heftig is. De Oscar voor geluidsmontage ging dit jaar ook naar deze film, dus logisch zou ik bijna zeggen.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    De Oscar voor geluidsmontage ging dit jaar ook naar deze film, dus logisch zou ik bijna zeggen.
    Geen verkeerde keuze, ik vond de sets realistisch overkomen met name door het geluid.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #50

    Standaard

    Heb gisterenavond gekeken (R1) en ik moet zeggen dat ik me voor kan stellen dat de film je een beetje tegenvalt. Maar als film die de geest van een bepaalde tijd laat zien (de Verlichting was achter de rug en Rousseau had al een antwoord gegeven op deze tijd en dus terug naar de natuur) is deze film geniaal. Het leven op een schip, de obsessie voor wetenschap en de natuur om zich heen te begrijpen, erg erg mooi in beeld gebracht. Ik denk echter dat de meesten wel wat meer actie verwachtte. Ik ook moet ik eerlijk bekennen.

    En dan nog even over het geluid. De eerste keer dat ze worden beschoten, vanuit de mist. Wat en ongelofelijke gave afmix. Ik schrok me echt rot. De kanonskogels floten je echt om de oren. Een terechte Oscar lijkt me. Al met al een andere benadering dan Pirates, minder goed wil ik niet zeggen. Maar zeer zeker een aanrader.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •