De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dode Pixel bij Philips breedbeeld TV

    Komt het vaak voor dat er bij Philips breedbeeld tv's dode pixels zijn. Ik zit nu al ruim 2 jaar na de garantie periode, maar een dode pixel op een gewone tv.... hij blijft rood de pixel, het is geen LCD scherm ofzo. Ik gebruik de TV voor m'n home theater, dus het stoort wel nogal... iemand enig idee.. of dit gewoon gebruikelijk is of zeldzaam?

  2. #2

    Standaard

    Lijkt me zeltzaam...bij een gewone tv in ieder geval.
    Ik heb het niet eerder gehoord..
    Wel balen

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij moet je er erg dicht op zitten wil je die dead pixel zien.
    En het schijn wel vaker voor te komen gewoon een gaatje in het raster wat geen gaatje is....
    Heb je bij een Trinetron dus geen last van.
    StarTrader

  4. #4

    Standaard

    Het is écht een dode pixel of er is iets goed mis met het raster, hij is constant rood, het is ongeveer een kwart mm² en als de tv uit staat zie je het ook duidelijk. Je ziet het redelijk snel, vooral omdat hij rood is.. en bij dvd's met statische witte achtergronden maar ook bij andere kleuren zie je het gelijk. Het is enorm balen, maar waarschijnlijk komt het niet vaak voor.

  5. #5

    Standaard

    Goeie avond,

    Aangezien je tv wel "ver" buiten de garantie zit kun je de tv misschien toch wel ter reparatie laten aanbieden, je kan altijd vragen naar coulance of ze dat willen toepassen. en als het bedrijf waar je de tv aanbiedt ter reperatie ook beetje zijn moeite doet. moet de schade wel mee kunnen vallen.

    Greetz

    Thomas

  6. #6

    Standaard

    Een dode pixel verhelpen betekent meestal dat de beeldbuis moet worden vervangen. "Uit coulance" is zolang na de garantietermijn dan ook uitgesloten.

    Zelfs binnen de garantietermijn moet de pixel bij mijn weten nog binnen een bepaalde straal van het midden zitten om voor reparatie in aanmerking te komen. Dat werd mij verteld door de Philips-man die langskwam voor mijn (witte) pixel.

    Gelukkig voor mij was de pixel toendertijd dicht genoeg bij het midden. Vooral bij scenes in de sneeuw met een snel bewegende camera was het knap irritant. Je blijft nl. automatisch kijken naar de pixel als ie redelijk in het centrum ligt, omdat die het onderwerp lijkt. Ik weet niet of een rode pixel in de praktijk net zo irritant kan zijn.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb rechtsonder ook een zwart puntje in mijn philips. Was me nooit eerdr opgevallen maar zie hem nu ineens. Gelukkig is die zwart. Valt bijna niet op.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •