Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.

Discussie: Spider [DVD]

  1. #1

    Standaard Spider [DVD]

    Spider [DVD]

    The only thing worse than losing your mind is finding it again...

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Mooie toepasselijke recensie!
    één zin (bij beeldkwaliteit) heb ik een beetje moeite mee:
    Qua artefacting is een redelijk mate van posterisatie is de opvallendste boosdoener.
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Mooie toepasselijke recensie!
    Dank je!

    één zin (bij beeldkwaliteit) heb ik een beetje moeite mee: Qua artefacting is een redelijk mate van posterisatie is de opvallendste boosdoener.
    Ik neem aan dat je bedoelt qua spelling en grammatica? Zo ja: de faudjes zein inmidddels verbetert. :wink:

  4. #4

    Standaard

    Saai! Traag! Een voortdurende herhaling van hetzelfde. Ik heb 3 x m'n best gedaan om geboeid te raken. waarom dit zonodig een DTS-track heeft, mij een raadsel, er gebeurt qua geluid bepaald niks namelijk. 'k Heb 'm gauw weer weggedaan, hoort niet in mijn collectie. Sorry! 't Is maar 1 mening
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Film leuk voor een keertje. Vond het een beetje saai. Leuk om een keertje te huren, maar niet om aan te schaffen
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  7. #7

    Standaard

    Meesterwerk! Eindelijk een film over een geestelijk gehandicapte die het niet moet hebben van valse sentimenten.

    En ja, het is geen actie- of horrorfilm dus verwacht geen auto achtervolgingen of grote digitale spinnen, maar voor wie zin heeft in een prachtig psychologisch drama is dit een van de beste films van het jaar.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Echt een topfilm
    Je overdijft weer zoals gewoonlijk Luut!!!!!! :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  9. #9

    Standaard Ook ik vond 't zeker een kijkbeurt waard.

    De film is in elk geval een kijkbeurt waard. Niet meteen een kooptip, maar je moet hem toch minstens 1 keertje gezien hebben, vind ik. You'll love it or you'll hate it.
    This story is about truth, beauty, freedom; but above all things, this story is about love. A love that will last forever.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Echt een topfilm
    Je overdijft weer zoals gewoonlijk Luut!!!!!! :wink:
    Persoonlijk vond ik dit ook wel een zeer sterke film hoor. Niet in het minst door de ronduit fantastische acteerprestaties van Reef Faaines.
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  11. #11

    Standaard

    Fiennes zou een Oscar moeten krijgen voor zijn performance.
    Ik voelde me op een gegeven moment een beetje ongemakkelijk.
    Je komt ze regelmatig op straat tegen in een vluchtig voorbijgaan. De hele tijd naar zo iemand kijken was bijna voyeuristisch.
    De film is idd traag en afstandelijk, zoals de meeste Cronenberg films die ik ken (bijna alle films van na zijn echte horror-periode).
    Hier zijn de doorgaans stoicijnse dialogen vervangen door wartaal en gemurmel.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Saai! Traag! Een voortdurende herhaling van hetzelfde. Ik heb 3 x m'n best gedaan om geboeid te raken. waarom dit zonodig een DTS-track heeft, mij een raadsel, er gebeurt qua geluid bepaald niks namelijk. 'k Heb 'm gauw weer weggedaan, hoort niet in mijn collectie. Sorry! 't Is maar 1 mening
    Hier ben ik het volkomen mee eens, ook ik heb hem weer weggedaan omdat ik toch zeker weet dat het bij die ene keer kijken blijft.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    waarom dit zonodig een DTS-track heeft, mij een raadsel, er gebeurt qua geluid bepaald niks namelijk.
    Nu snap ik jullie even niet. Als er geen DTS is, wordt er zo vaak geklaagd. Nu is er een, en is er toch weer een opmerking over??? DTS klinkt iets zuiverder door de hogere bitrate (of zou toch moeten), imo zijn er geen speciale geluidseffecten of wat dan ook nodig om een DTS track te rechtvaardigen.
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  14. #14

    Standaard

    Prachtige film met een excellerende Ralph Fiennes. Misschien traag ten opzichte van andere films, maar voor deze het juiste tempo. Ik heb me geen moment verveeld en zal hem zeker nog vaker bekijken
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    waarom dit zonodig een DTS-track heeft, mij een raadsel, er gebeurt qua geluid bepaald niks namelijk.
    Nu snap ik jullie even niet. Als er geen DTS is, wordt er zo vaak geklaagd. Nu is er een, en is er toch weer een opmerking over??? DTS klinkt iets zuiverder door de hogere bitrate (of zou toch moeten), imo zijn er geen speciale geluidseffecten of wat dan ook nodig om een DTS track te rechtvaardigen.
    Dit snap ik ook niet.
    Geluidskwaliteit is wel even meer dan hoeveel explosies per minuut er zijn te horen. Ik vind de subtiele details in een track minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker dan die donderende explosies en duizelingwekkende split-surround effecten.

    En dan nog even over de film zelf: ik vond Spider geslaagd in de opzet om de wereld van een gestoord persoon weer te geven, wat mij wel wat tegenviel was de voorspelbaarheid van het plot. De traagheid is inderdaad soms wat teveel van het goede, maar op zich stoorde ik me daar niet zo veel aan. Een aardige film, maar ook niet meer dan dat.

  16. #16

    Standaard

    Ik moet um nog geheel bekijken. De eerste 10 minuten kon ik mijn ogen niet open houden en was bijna in slaap gesukkeld. Ik zal eens gaan kijken als ik helemaal niets meer om het hand heb. Dus voorlopig ff niet

  17. #17

    Standaard

    Ik was er niet echt van onder de indruk. Ik ben wel wat gewend qua 'trage' films maar deze film is traaaaaaaagg.....

    Misschien dat ie na meerdere keren bekijken beter 'valt' maar mij sprak ie niet aan. Het is wel een echte Cronenberg, maar binnen zijn filmografie vindt ik het geen topper.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Saai! Traag! Een voortdurende herhaling van hetzelfde. Ik heb 3 x m'n best gedaan om geboeid te raken. waarom dit zonodig een DTS-track heeft, mij een raadsel, er gebeurt qua geluid bepaald niks namelijk. 'k Heb 'm gauw weer weggedaan, hoort niet in mijn collectie. Sorry! 't Is maar 1 mening
    Dat je de film *** vind is 1 ding, maar de link met het geluid vind ik op z'n minst merkwaardig. Ga je wel eens naar de bioscoop Henk?
    Of vraag je halverwege bij een *** film of het aub in mono mag?
    Niet in de war raken Henk, daar ben je veels te leuk voor!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  19. #19

    Standaard

    Ik vond het juist geen echte Cronenberg en daardoor een verademing ... begrijp me niet verkeerd: ik ben gek op Cronenberg films, maar ik begon een beetje het idee te krijgen dat Cronenberg aan het verzanden was in nodeloze weirdness (dankzij Carol Spier, daarover later meer).

    Nu was zijn rol bij deze films anders dan andere, in die zin dat ie nu echt een "hired gun" was om de film te maken en daardoor er een goede rem op zijn vreemde capriolen zat. Deze film is heerlijk ingehouden en ingetogen gefilmd. Alle overbodige zaken die zouden kunnen afleiden zijn eruit gehaald. De film voelt bijna alsof je opgesloten zit in het wereldje van de hoofdpersoon.

    Ook ben ik Productie Ontwerper Carol Spier niet op de aftiteling tegengekomen en zij is normaal de vaste en voornaamste pion in het bedenken van de vreemde beelden in de Cronenberg films ... de vrouw achter de schermen zeg maar ... en het ontbreken van haar rariteiten heeft deze film ook erg veel goed gedaan.

    Ik heb het een hele vermakelijke film gevonden.

  20. #20

    Standaard

    Heb het deze week voor de 2e keer geprobeerd, maar kon me weer niet boeien... Ik vindt het akteerwerk echt uitmuntend, mooie beelden, maar verhaallijn is me echt een beetje te traag. Goed dat ik em gezien heb, maar geen aanschaf voor mij.....(Gek dat andere trage films, zoals b.v Solaris, me wel enorm heeft weten te boeien... maar ja, een film pakt of niet he...???)
    DVD verzameling

    " There is no Mystery so great as Misery"

  21. #21

    Standaard

    Goeie film, maar niet super bijzonder.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  22. #22

    Standaard

    Op DVDboxoffice.com is hij met audio commentaar te koop. En het audio commentaar van Cronenberg is altijd zeer informatief

  23. #23

    Standaard

    @koen: Je zegt dat we er maar karig afkomen met de extra's t/o de regio 1 versie.
    Je weet toch wel dat er ook hier op regio 2 er twee versies te krijgen zijn.
    Deze met 1 dvd en nog eentje met 2 dvd's

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dunky
    Je weet toch wel dat er ook hier op regio 2 er twee versies te krijgen zijn.
    Deze met 1 dvd en nog eentje met 2 dvd's
    Die tweede DVD voegt niks toe aan Spider, aangezien dit gewoon een extra DVD is met een andere film van David Cronenberg.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dunky
    Je weet toch wel dat er ook hier op regio 2 er twee versies te krijgen zijn.
    Deze met 1 dvd en nog eentje met 2 dvd's
    Die tweede DVD voegt niks toe aan Spider, aangezien dit gewoon een extra DVD is met een andere film van David Cronenberg.
    Je zegt net zelf dat het een extra is
    Maargoed het is geen extra mbt de eigenlijke film nee das waar. Maar is wel een leuke extra op de dubbelaar. :wink:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •