De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: edge enhancement ??

  1. #1

    Standaard edge enhancement ??

    Ik heb pas geleden eindelijk een BB-TV gekocht. Na ik verschillende modellen bekeken en diverse tests gelezen had is de keus gevallen op de Philips 28PW9527 (matchline, pixel plus).

    Over het beeld e.d. ben ik erg tevreden, alleen viel me het volgende op: Bij TV films (en soms ook bij DVD) verschijnt regelmatig een soort wazige, blokkerige rand om (snel) bewegende personen en/of voorwerpen. Bij mijn vorige TV (50Hz 4:3 Philips) zag ik dit niet!

    Uit het achtergrond artikel over DVD artefacts heb ik iets gelezen over edge-enhancement. Zou dit het kunnen zijn of moet ik aan iets anders denken?

  2. #2

    Standaard

    Die rand zal zeker edge enchancement zijn. Bij TV films vaak te zien en ook bij sommige DVD met oudere films.

    Maar het kan ook je televisie een beetje zijn. Zorg er in ieder geval voor dat alle (digitale) beeldverbeteropties (en Philips heeft er nog al wat) uitgezet worden bij het bekijken van DVD. Dit alles werkt eigenlijk alleen maar in het nadeel van het al goede beeld van een DVD. Wat pixel plus doet met een DVD beeld weet ik niet, dat is even een kwestie van proberen.

  3. #3

    Standaard Re: edge enhancement ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jh jansen
    alleen viel me het volgende op: Bij TV films (en soms ook bij DVD) verschijnt regelmatig een soort wazige, blokkerige rand om (snel) bewegende personen en/of voorwerpen.
    Zoals Arnold al zegt... Alle digitale "beeldverbeteringen" uitschakelen.
    Edge-enhancement (contrasterende lijn langs randen) ontstaat eigenlijk altijd door een te hoge sharpness/scherpte instelling. Het beeld lijkt scherper, maar in werkelijkheid verlies je details!
    Zet dit filter helemaal uit, of in één van de laagste standen. Dit is goed af te stellen door een DVD-beeld met veel lijnen op pauze te zetten en de sharpness dan net zover terug te regelen totdat de contrasterende lijnen (zo goed als...) verdwijnen.

    Blokkerige vervormingen in snelle bewegingen daarentegen, ontstaan meestal door Noise reduction/ruis onderdrukking. De processor in de TV is dan niet snel genoeg om het beeld 25 keer per seconde te corrigeren (nu nog bij de meeste TV's. Dit zal in de toekomst waarschijnlijk sterk verbeteren), waardoor er een b.v. soort vermenging met volgende frames ontstaat.

  4. #4

    Standaard

    bedankt voor de tips, ik zal dit weekend eens lekker gaan experimenteren .... (met de TV welteverstaan).
    ziege, zagge, ziege, zagge ... HELMOND SPORT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •