Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 79 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Ieder zijn smaak hè Louis. Pulp Fiction vind ik dan weer een baggerfilm. Redenen?
    1. te gewelddadig
    2. John Travolta
    3. John Travolta
    4. John Travolta
    5. John Travolta
    En dan doet die goeie ouwe John eens iets goed

  2. #27

    Standaard

    Sorry Louis maar je bekijkt de film dan toch echt uit een verkeerd oogpunt als je denkt dat 1 persoon ook werkelijk al die dingen heeft gedaan. Het is zoals gezegd gewoon een opsommig van wat in de laatste 35 jaar heeft afgespeeld in Amerika met een onderbouwend verhaal van een persoon er omheen.

    Wel, of dit nu een sprookje is, of een geschiedenis met een knipoog, er zitten wel degelijk een paar nare revisionistische trekjes in. (Net zoals sprookjes vaak reactionair zijn.)
    ach als je Hollywood film kijkt is het een en al vaderlands verheerlijking. Wat dat betreft vind ik het in Forrest Gump nog wel meevallen. Er zijn films waar het nog veel en veel erger is terwijl die het hier ook heel goed in de bioscoop doen.

    Het is eigenlijk gewoon soort Disney film maar dan eens niet getekend Allemaal een beetje aangedikt enzo, maar dat maakt de film er zeker niet slechter op.

    Eerlijk gezegd is het eens 1 van de beste films die de laatste 10 jaar is verschenen. vooral vanwege oa. het heel subtiele gebruik van special effects. En toch een intrigerend verhaal rondom de persoon Forrest Gump.

    Voor mij is het dus ook zeker weten een Topper!!!
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    (Wel grappig als je bedenkt dat Groom voor de hoofdrol Arnold Schwarzenegger voor ogen had.)
    Je moet er toch niet aan denken!
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hakker
    Sorry Louis maar je bekijkt de film dan toch echt uit een verkeerd oogpunt als je denkt dat 1 persoon ook werkelijk al die dingen heeft gedaan. Het is zoals gezegd gewoon een opsommig van wat in de laatste 35 jaar heeft afgespeeld in Amerika met een onderbouwend verhaal van een persoon er omheen.
    Ach als je Hollywood film kijkt is het een en al vaderlands verheerlijking. Wat dat betreft vind ik het in Forrest Gump nog wel meevallen. Er zijn films waar het nog veel en veel erger is terwijl die het hier ook heel goed in de bioscoop doen.
    Het is eigenlijk gewoon soort Disney film maar dan eens niet getekend Allemaal een beetje aangedikt enzo, maar dat maakt de film er zeker niet slechter op.
    Eerlijk gezegd is het eens 1 van de beste films die de laatste 10 jaar is verschenen. vooral vanwege oa. het heel subtiele gebruik van special effects. En toch een intrigerend verhaal rondom de persoon Forrest Gump.

    Voor mij is het dus ook zeker weten een Topper!!!
    Even naast de pot. Ik vind het mooi dat je in dit verband Disney noemt. Hun films zie ik namelijk ook veel liever zonder er bij na te denken. :wink:

    Terug naar Forrest. En even los gezien van die wat al te roos getinte Amerikaanse historie.
    Maar iets over de mensen.
    Forrest en Jenny zijn sweet hearts. Mensen die zich dus allang kennen en van jongs af aan van elkaar houden. Maar Forrest is gelukkig met wat op hem afkomt. Terwijl Jenny in haar leven op zoek gaat, naar wie wat. Een eigen leven, de zin van het leven?
    Deze karakters lopen parallel door de hele film. Je kan ze zelfs bekijken als de 2 kanten van dezelfde medaille. Nu, alles wat de brave, simpele ziel doet lukt. Het wordt keer op keer zelfs een groot succes. Alles wat de zoekster doet mislukt. En grandioos. En van a tot z. Tenslotte moet ze die zelfgekozen levensstijl met een vroegtijdige dood bekopen.
    Het leven mag dan wel volgens momma like a box'a chocolates zijn. Dat you never know what you're gonna get, daar ben ik lang niet zo zeker van bij deze film.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    (Wel grappig als je bedenkt dat Groom voor de hoofdrol Arnold Schwarzenegger voor ogen had.)
    Je moet er toch niet aan denken!
    Nu ja, waarom ook niet? In het boek is de zwakbegaafde man iemand van 2 meter en 3, 125 kg zwaar en veel zwakker begaafd dan in de film. Een echte idiot savant

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    (Wel grappig als je bedenkt dat Groom voor de hoofdrol Arnold Schwarzenegger voor ogen had.)
    Je moet er toch niet aan denken!
    Nu ja, waarom ook niet? In het boek is de zwakbegaafde man iemand van 2 meter en 3, 125 kg zwaar en veel zwakker begaafd dan in de film. Een echte idiot savant
    Ja, dan moet ik ook meteen aan Arnold Schwarzenegger denken :wink:
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    (Wel grappig als je bedenkt dat Groom voor de hoofdrol Arnold Schwarzenegger voor ogen had.)
    Je moet er toch niet aan denken!
    Nu ja, waarom ook niet? In het boek is de zwakbegaafde man iemand van 2 meter en 3, 125 kg zwaar en veel zwakker begaafd dan in de film. Een echte idiot savant
    Hehe, daar zit wat in, alleen moet iemand anders wel dat Alabama-accent dubben, want dat steenkolen-Engels van der Arnie kan natuurlijk niet. :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #33

    Standaard

    Louis,
    Om wat olie op het vuur te gooien Maar natuurlijk 'no offense'
    Ik ben het met een aantal dingen niet met je eens of zie ze anders.

    De wereld is aan de simpelen. Hoe minder je van iets afweet, hoe beter je er aan toe bent.
    Wat gebeurt er met Bubba? Toch niet echt gezegend met een IQ dat bovengemiddeld genoemd mag worden.

    Een ander statement dat je plaatst.
    Terwijl Forrest Gump dus de goede patriot hangt uit te hangen, zoals gaan strijden in Vietnam fladdert zijn eeuwig vriendinnetje de andere kant op, die van de tegencultuur.
    Vooropgesteld dat Forrest niet de held uithangt en niet als patriot gezien mag worden. Althans niet bewust. Tijdens de aanval rent hij voor zijn leven zoals hij in zijn vroege jeugd heeft moeten rennen voor zijn leven. Dan komt toch het besef dat hij zijn maatje Bubba moet redden. Dat is zijn gevoel voor naastenliefde en dat is geen patriottisme. Had hij enige keus?
    Wat juist zo aantrekkelijk is in de film is dat Forrest zijn vriendinnetje juist terugvindt in de wereld van, zoals jij dat noemt, de tegencultuur: de echte wereld van de flower power commune die ernstig gekant was tegen de oorlog in Vietnam. Bedoel je dit met nare trekjes van revisionisme?
    Welke 'idioot', die met medailles behangen, uit Vietnam terugkomt gaat een speech houden voor 100.000-den 'hippies'. De absurditeit straalt er vanaf. Het mooie van die scène is juist dat Jenny uit de menigte hem roept en ten overstaande van al die mensen haar jeugdvriend, ondanks het uniform dat hij draagt, schromeloos omarmt.

    De volgende opmerking die je plaatst:
    Behalve wat prietpraat verkopen die voor wijsheid moet doorgaan, schopt hij ‘t zo maar even tot een all American voetbalster, oorlogsheld, ping-ping kampioen, succesvolle zakenman, en zelfs tot de man die zijn volk leerde lopen.
    Forrest 'verkoopt' geen prietpraat. Nergens in de film is hij ergens op uit. Zijn motto is "belofte maakt schuld". En wat is daar mis mee? Op alles hetgeen hij bereikt heeft had hij geen invloed. En niemand in de film ziet hem voor wijs aan. Ook Jenny niet. Zij beseft dat ze een voor haar verkeerde richting is ingegaan. De broodnodige genegenheid heeft zij nergens kunnen vinden. Zij komt juist bij Forrest terug omdat hij wel in staat is om die geborgenheid te geven.

    Jouw suggestieve opmerking dat het natuurlijk slecht met Jenny afloopt is onterecht. Sterven doen we per slot van rekening allemaal. De manier waarop je het brengt als ware het een straf van God kan ik niet plaatsen. Loopt het wel slecht af met Jenny? Zij sterft met een glimlach om haar lippen en heeft zelfs een zoon ter wereld gebracht. Zij heeft vrede met de situatie. En Forrest accepteert het zoals hij alles al heeft geaccepteerd in zijn leven.

    Over de Oscars kan en wil ik geen oordeel vellen. Ik zit gelukkig niet in de jury. Maar wat mij betreft hadden de door jouw genoemde films ze ook kunnen en mogen winnen.

    Ik heb in mijn tekst van de recensie beknopt maar naar mijn idee duidelijk aangegeven waarom ik het een zeer goede film vind.
    En net zoals jij dat vindt hoeft niemand daar mee eens te zijn.
    Reacties zijn weer welkom :wink:

  9. #34

    Standaard

    Dat anders zien beschouw ik als een zegen. :wink: Ik zal dan ook eens “zien” of ik tot inkeer kan komen. Eerst even Jenny en haar lot, dat voor jou nog zo slecht niet lijkt.
    Het verhaal laat ons anders 223 minuten lang zien dat Jenny verkeerde keuzes heeft gemaakt Wat die verkeerde keuzes zijn. En wat de gevolgen zijn van die verkeerde keuzes. Het is pas als zij zich heeft neergelegd bij haar vreselijke lot (een leven te moeten delen met iemand als Forrest Gump. Kan zich iemand voorstellen wat een marteling dit zou zijn. Run, Jenny, run!), en nadat ze na haar vrouwelijke plicht heeft gedaan, dat ze met een glimlach om haar mond mag sterven. Dat ze dit op het laatst inziet, is gewoon een staaltje moraliserende nonsens waar kerk en staat nu eenmaal een patent op heeft: De berouwvolle zondaar die tot inkeer komt en ons alsnog tot lichtend voorbeeld strekt.
    Met een zin als “als dat geen straf van the Lord is,” bedoelde ik natuurlijk niet letterlijk een straf van God. Vandaar het Engelse the Lord. Waarmee ik slechts wilde verwijzen naar het feit dat in bepaalde kringen in Amerika Aids als een straf van the Lord wordt beschouwd voor een losbandig leven.
    En Paul, met alle respect, en sterven moeten we inderdaad allemaal, maar als je nu schrijft dat mijn mening dat het met Jenny slecht afloopt onterecht is, dan wordt ik toch even misselijk. Want welke vrouw wil nu sterven zonder dat ze haar eigen kind ziet opgroeien? Hoe kan een vrouw daar nu in Godsnaam vrede mee nemen?
    Volgens mij is dit net de grootste straf die Jenny krijgt.
    Even over Forrest.
    Neen, natuurlijk is onze Forrest geen held. Hij is gewoon een goede patriot, een “my country right or wrong boy,” en daardoor komt hij in de situatie waardoor hij held kan worden.
    Drill sergeant: What's your sole purpose in this army?
    Forrest Gump: To do whatever you tell me, drill sergeant!
    Ik blijf er dan ook nog even bij. Forrest Gump verkoopt niet alleen prietpraat. De hele film doet dit. “You never know what you gonna get.” O jawel, bij dit soort films weet je dat heel precies. Het is de geschiedenis als entertainment met een simpele blik op het leven en daarbovenop nog een leuk recept hoe je de Amerikaanse droom kan verwezenlijken.

  10. #35

    Standaard

    Normaal werk ik me met een rap tempo door alle extra's heen, maar het commentaar van Wendy Finerman heb ik na 3 minuten uitgezet. Wat een slap gelul. Ik heb het sowieso niet zo op producers-praat (Rick McCallum, of Kathleen Kennedy op de JPIII DVD), dus vandaar.

    - Marc
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  11. #36

    Standaard

    Ìk sluit me bij Louis aan. Ik vind het ook een zeer irritante film met een zo mogelijk nog ergerlijkere Tom Hanks!
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps
    Normaal werk ik me met een rap tempo door alle extra's heen, maar het commentaar van Wendy Finerman heb ik na 3 minuten uitgezet. Wat een slap gelul.
    Inderdaad, die heb ik ook niet afgekeken. De interessantste zijn meestal toch wel die van de regisseur. En de leukste die van de acteurs/actrices.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #38

    Standaard

    Dit is een van mijn favoriete films , ik huurde hem voor het eerst toen ik een jaar of 12 was, en toen was ik al verkocht .
    Heb hem toen ook meteen op VHS aangeschraft.
    Nu 7 jaar later vind ik het nog steeds een topper, en heb uiteraard de dvd ook genomen.
    Ik heb hem in die 7 jaar denk wel 12 keer gezien, en hij is nooit gaan vervelen.
    Echt een topper.
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  14. #39

    Standaard

    Ik blijf het toch een goeie film vinden. Misschien ietsje te 'gemaakt' maar er zitten voor mij in ieder geval genoeg zaken in die me ontroeren en die ik herken. Rare film maar toch een favoriet van me.

    De dvd vond ik een beetje tegenvallen eigenlijk. Ik vond de extra's op de een-of-andere manier ongeinspireerd en een beetje saai eigenlijk.

  15. #40

    Standaard Forrest Gump

    Heb deze film zelf ook aangeschaft, hij blijft mooi.

  16. #41

    Standaard

    weet je waarom deze film zo goed is ?! Omdat er zoveel reacties en diverse opmerkingen over zijn gemaakt...... kijk, das nu een kenmerk van een goede film (inhoudelijk verschillende meningen maar wel een respons neiging als het om het horen van de titel Forrest Gump gaat)

    (o ja, zelf vind ik het een heerlijke film waar ik juist het anti-amerikanisme uit haal; wat zijn amerikanen toch een dom, dis-intelligent volkje, gne, gne)

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El SalvaCeppie
    weet je waarom deze film zo goed is ?! Omdat er zoveel reacties en diverse opmerkingen over zijn gemaakt...... kijk, das nu een kenmerk van een goede film (inhoudelijk verschillende meningen maar wel een respons neiging als het om het horen van de titel Forrest Gump gaat)
    Bij bijzonder slechte, maar bekende films heb je dit fenomeen ook. Ik denk dus niet dat dat een eigenschap is van een goede film :P
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  18. #43

    Standaard

    Zo zie je maar weer. De ene vindt “Forrest Gump” zonder meer een monument én een prachtige film, terwijl een andere er geen malle moer aanvindt.
    Dit lijkt me precies hoe het moet zijn. Stel je even voor dat we ‘t over alle films 101% eens waren? En daarbovenop het een of ander systeempje konden bedenken om dit daadwerkelijk te meten? Het zou een saaie bedoening worden, vrees ik.
    Hollywood zou het zich trouwens nog gemakkelijker maken.
    Dus lang leve de smaakverschillen, lang leve de verschillende opinie’s, en lang leve hen die ten alle tijde op- en uitkomen voor hun eigen mening. Als die dan ook nog eens behoorlijk en bekoorlijk onder woorden wordt gebracht, kun je er én plezier in hebben, én er iets van opsteken.
    Want wat is nu eigenlijk een goede film? Daar zijn hele bibliotheken over volgeschreven. Daar heb ik wellicht ook hele bibliotheken over gelezen. Maar helaas, ik heb er nooit een zinnig antwoord op gekregen noch gevonden. Wel een hoop larie; doch dit terzijde.
    Nu zijn er mensen die vinden dat dit elke discussie overbodig maakt. In de trant van: over smaak valt niet te twisten. Of ieder zijn waarheid. Zoiets.
    Maar de waarheid is dat anderen ons voortdurend confronteren met ons eigen standpunt, en willen we het spel meespelen (wat doe je anders op een forum?) wij daar dus op reageren naar ons eigen inzicht, onze eigen overtuiging, en dus met ons eigen groot gelijk.
    Nu is er niks mis mee dat je een ander van je eigen gelijk probeert te overtuigen. Zelf heb ik in elk geval meer respect voor iemand die daar een poging toe doet, dan voor iemand die het altijd met me eens is, of me altijd gelijk geeft.
    Wat Forrest Gump betreft. Naast het feit dat ik de film revisionistisch vind, anti-intellectueel, soms vrouwonvriendelijk, vrees ik vooral dat ik stikjaloers op hem ben. Want wie zou nu niet willen om zo ongecompliceerd, zo eerlijk en zo hoopvol door het leven te gaan?
    Helaas.
    Maar wel proficiat, Paul voor je mooie recentie.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    knip... vrees ik vooral dat ik stikjaloers op hem ben. Want wie zou nu niet willen om zo ongecompliceerd, zo eerlijk en zo hoopvol door het leven te gaan?
    Dit noem ik nu eens relativeren. Top Louis

  20. #45

    Standaard

    eindelijk dan toch nog een recensie

    een zeer goede film met een prachtige dvd uitvoering voor een zeer mooi prijsje overal te krijgen.

  21. #46

    Standaard

    Effe moeilijk doe:
    De meest onlogische aaneenschakelingen worden door simplisme volstrekt logische aaneenschakelingen. Volstrekt gellofwaardig wordt het allemaal, probeer maar eens iets vaste te stellen dat absoluut niet zou kunnen.
    Da's voor mij het razend knappe in dit verhaal.
    Een must trouwens ook voor wie van goed acteurwerk houdt.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  22. #47

    Standaard

    Mooie film maar voor mij is het geen 'volle bak met rondjes' als het om de inhoud gaat. Er zit zo'n dikke laag 'American dream vernis' over deze film dat ik me maar moeilijk door in veroering kan brengen. En dat kind op het end... AAAAAARG! IK HAAT HEM!!! IK SCHIET ER EEN MAGAZIJN OP LEEG! Ben niet zo'n liefhebber van Haley Joel Osmont en zijn bambie-ogen.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Mooie film maar voor mij is het geen 'volle bak met rondjes' als het om de inhoud gaat. Er zit zo'n dikke laag 'American dream vernis' over deze film dat ik me maar moeilijk door in veroering kan brengen. En dat kind op het end... AAAAAARG! IK HAAT HEM!!! IK SCHIET ER EEN MAGAZIJN OP LEEG! Ben niet zo'n liefhebber van Haley Joel Osmont en zijn bambie-ogen.
    Dus zodra je The 6th sense zag, flipte je helemaal door
    Gooide je de hoes uit de winkel haha..
    Ik heb vrijdag Forrest Gump gekocht maar ik heb hem al eens eerder gezien en ik vind dit echt een toppertje.
    Binnekort zal ik hem nog eens bekijken :wink:
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  24. #49

    Standaard

    Ik had de film nog nooit gezien omdat ik dacht dat hij tot een genre behoorde dat ik normaal niet kan smaken (dingen à la Le Huitième Jour) maar gelukkig was dat niet zo en ik was blij verrast. Steengoede acteerprestatie van Hanks in een heerlijk luchtige feel-goodmovie.
    Ga ik zeker kopen !

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pat
    Ik had de film nog nooit gezien omdat ik dacht dat hij tot een genre behoorde dat ik normaal niet kan smaken (dingen à la Le Huitième Jour) maar gelukkig was dat niet zo en ik was blij verrast. Steengoede acteerprestatie van Hanks in een heerlijk luchtige feel-goodmovie.
    Ga ik zeker kopen !
    Offtopic: Dat is een tijd geleden dat ik jou hier voor het laatst zag

    Ontopic: Ik had dit precies hetzelfde meegemaakt wat je hier vertelde...
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •