De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp gezocht bij VCR probleem

    Ik heb een recht-toe-rechtaan Sony VHS. Doet 't al jaren prima, maar nu heb ik ineens een wazig probleem.

    M'n TV is overigens een Philip (PixelPlus) 32PW9617...

    Het volgende fenomeen doet zich voor:

    Kanaal 0 op mijn TV geeft ineens een blauw beeld, hetzelfde beeld wat je ziet bij de weergave van externe bronnen op de daarvoor bedoelde kanalen als je GEEN externe bron (bv. Xbox hebt aangesloten). Het blauwe beeld blijft, ook als de video uitstaat.

    Voor de goede orde: ik heb in geen jaar de kabels of instellingen aangepast.

    Om uit te zoeken of de VCR 't uberhaupt doet heb ik via de handmatige kanaalkeuzezoeker (perfect scrabble-woord overigens) gekeken of ik een signaal van de video op de reguliere 'frequentielijst' kon vinden. Dit is inderdaad het geval maar geeft een behoorlijk vertekend beeld, het is net of de antenne op 't dak niet goed staat.....

    Iemand enig idee of suggesties? Alvast bedankt!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  2. #2

    Standaard

    Kun je de freq. van kanaal 0 (ik neem aan dat je VCR via COAX is aangesloten) niet wijzigen en kijken wat er dan gebeurt?

    Ik heb ook wel eens een dubbele functie voor kanaal 0 gezien. 1x is kanaal 0, 2x is een scart-aansluitin, msisschien ligt daar het probleem.


    Anders toch het dak op voor de antenne

  3. #3

    Standaard

    En je bent ook niet aan de achterkant van de receiver/tv/videorecorder/etc bezig geweest of in de buurt in ieder geval waardoor het mogelijk is dat de kabels losgeschoten zijn? Of dat de kabel misschien kapot is?
    Het lijkt mij heel sterk omdat je wel via de kanaalkeuzezoeker je vcr kan vinden, maar je weet het maar nooit tenslotten.
    Mvg en succes,

    Christiaan

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Hulp gezocht bij VCR probleem

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    VHS en VCR
    Er zijn eerder threads met onderwerpen als deze gesloten
    Men was toen van mening dat dit een DVD forum was en geen VHS/VCR forum
    Zal wel apart zijn als je noodgedwongen een draadje van jezelf op slot moet zetten

    Maargoed, heb je toevallig al gekeken of de kabels er goed in zitten.
    Lijkt misschien simpel maar het komt vaker voor dan je denkt.
    Verders lijkt het ook veel op een breuk in een kabel of iets dergelijks.
    Misschien knaagdieren in huis ??
    Zomaar wat ideetjes maar je weet het nooit.
    Al met al dus eigenlijk wat Christiaan al zei

  5. #5

    Standaard

    een VCR is toch gewoon onderdeel van een HT? En dit gedeelte heet: Home Theater. Wat krijgen we als we hier de eerste letter van nemen? Juist een H en een T . En dat maakt weer HT. (niet voor jou btw Johan ).
    Mvg,

    Christiaan

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    een VCR is toch gewoon onderdeel van een HT? En dit gedeelte heet: Home Theater. Wat krijgen we als we hier de eerste letter van nemen? Juist een H en een T . En dat maakt weer HT. (niet voor jou btw Johan ).
    Mvg,

    Christiaan
    Ik ben het met je eens Christiaan, maar toen waren er leden die om dit feit op "het matje" geroepen werden en de threads zelf gesloten (ik meen zo,n jaartje tot anderhalf jaar geleden).
    Er werd toen heel simpel gezegt dat het hier een DVD forum was en niet anders
    HT of niet
    Maar je weet het he Christiaan, ik ben de moeilijkste niet, het viel me gewoon op en ik herinderde me het voorgaande nog, vandaar.
    Voor mij gaat het hier om film en geluid.
    Op welke manier dat tot stand komt.............ach, lekker belangrijk toch.

  7. #7

    Standaard

    wazig. Maar toen ging het anders dan nu geloof ik .
    Mvg,

    Christiaan

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    wazig. Maar toen ging het anders dan nu geloof ik .
    Mvg,

    Christiaan
    Laten we het hopen.
    Tenslotte hoort VCR/VHS ook nog een beetje bij HT (al zal het niet veel meer voorkomen denk ik).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •