De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HT aangesloten via S-video, kleuren niet gelijk ....

    Ik heb een vraag:

    Ik heb een Daewoo DV-135 ht set. Deze dvd speler is voorzien van S-video en helaas niet met scart. Wel weer met RGB. Ik heb hem nu aangesloten via S-video. Als ik de dvd speler aanzet met schijfje en het beeld is zwart op de tv, zie je verschil in kleur. de rechterkant van het beeld is wat donkerder dan de linkerkant en dit is ook duidelijk merkbaar bij witte kleuren. Bijvoorbeeld met witte tekst zie je gewoon dat het niet zo wit is als dat het kan zijn.

    Nu is het s-video kabeltje erg standaard en simpel dus ik vroeg me af of dat misschien komt door de simpelheid van S-video. Mocht dit zo zijn ga ik morgen naar de winkel en haal een kabel op met aan de ene kant een scart stekker en aan de andere kant 3 tulpjes (rood, wit en geel)

    zou het beeld dan ineens WEL goed gekleurd kunnen zijn?! Een andere optie, mijn Philips breedbeeld 100hz tv ondersteund RGB/SCART is er ook een kabel die dan in de ht kan?

  2. #2

    Standaard

    Aangezien ik al wel een idee heb bij de titels van de thread heb ik je vraag eerlij gezegt niet eens doorgelezen. s-video is 1 van de manier om beeld op je tv te krijgen. En meteen de meest dramatische om het maar zo te zeggen.
    Wat je beter kan doen is een goede scartkabel kopen, en deze tussen tv en dvdspeler zetten. Werkt een stuk beter. Toen ik nog s-video gebruikte had ik ook SLECHT beeld: zelfde simptonen als jij hebt nu .
    Mvg,

    Christiaan

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Aangezien ik al wel een idee heb bij de titels van de thread heb ik je vraag eerlij gezegt niet eens doorgelezen. s-video is 1 van de manier om beeld op je tv te krijgen. En meteen de meest dramatische om het maar zo te zeggen.
    Wat je beter kan doen is een goede scartkabel kopen, en deze tussen tv en dvdspeler zetten. Werkt een stuk beter. Toen ik nog s-video gebruikte had ik ook SLECHT beeld: zelfde simptonen als jij hebt nu .
    Mvg,

    Christiaan
    Hmm... is het setje dus niet defect... maareh de dvd speler (dts ingebouwd) heeft GEEN scart aansluting. Ik kan gewoon via die 3 tulpen rood, wit en geel een aansluiting maken tussen tv en ht? en de kans is dan groot dat die kleur verschillen weg zijn?!

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik zou gewoon eerst eens een goede s-video kabel proberen


  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: HT aangesloten via S-video, kleuren niet gelijk ....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door titan23

    mijn Philips breedbeeld 100hz tv ondersteund RGB/SCART is er ook een kabel die dan in de ht kan?
    Bedoel je zoiets als deze kabel


    Op deze site kun jezelf even lekker rondkijken wat voor kabels ze allemaal hebben.
    Staat wellicht wat bij voor je.
    http://www.qed.co.uk/main.html

  6. #6

    Standaard

    damn wat een mooie kabels! wat kosten ze? en waar in NEDERLAND kan ik ze krijgen?

  7. #7

    Standaard

    Is die bovenste geen component kabel? Lijkt die wel wat op voor mijn gevoel. En anders is het een audio-kabel volgens mij voor bv sacd/dvd-a. Er zijn 6 tulpstekkers en een scartaansluiting. En dat is vrij typisch iets voor dat soort kabels.
    De onderste is wel gewoon een normale videokabel toch?
    mvg,

    Christiaan

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Is die bovenste geen component kabel? Lijkt die wel wat op voor mijn gevoel. En anders is het een audio-kabel volgens mij voor bv sacd/dvd-a. Er zijn 6 tulpstekkers en een scartaansluiting. En dat is vrij typisch iets voor dat soort kabels.
    De onderste is wel gewoon een normale videokabel toch?
    mvg,

    Christiaan
    Ik had zomaar wat plaatjes gepakt om even een voorbeeld te geven wat er zoal te verkrijgen is.
    Die bovenste is voor video EN audio.
    Component met audio dus die ook weer een scart is , begrijp jij het nog ??
    De onderste is een verloop van scart naar s-video en die heb je ook als s-video naar scart

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door titan23
    damn wat een mooie kabels! wat kosten ze? en waar in NEDERLAND kan ik ze krijgen?
    De kosten van dit soort kabels liggen zo rond de 100 euro.
    Is ook afhankelijk van de lengte natuurlijk.
    Feit is wel dat je met deze kabels een van de beste in z,n soort heb
    Ze zijn het geld dus zeker wel waard.

    In Dordrecht weet ik wel wat winkels waar ze te koop zijn maar kijk ook eens in deze thread

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=16082

  10. #10

    Standaard

    component kan toch niet via scart verkregen worden? Dat zijn toch altijd losse kabels?
    Mvg,

    Christiaan

  11. #11

    Standaard

    Ik wil geen spel breker zijn hoor.. maar is het niet wat overdreven om voor een daewoo setje hele goeie en dus duure kabels te kopen ? zelf heb ik ook duurdere kabels en je merkt het verschil wel.. maar bij zo'n set lijkt me het zonde...

    En boven dien :

    Je hebt geen scart das jammer maar geen ramp.
    Die gele tulp (component) zou ik niet gebruiken dat is echt afbraak aan de kwaliteit .

    Maarrrrr... Die s-vhs is in princieppe een prima aansluiting en die hoort gewoon goeie kwaliteit uit te sturen.
    Ook met wat mindere kabels.
    Je kan bij de meeste electro zaken wel een s-vhs kabel kopen die verguld is en prima afscherming heeft voor een euro of 30 (+/-3 mtr).
    Als je met zon kabel nog slecht beeld heb zou ik terug gaan of je tv laten nakijken want daar kan het ook aan liggen.
    8)

  12. #12

    Standaard

    Even kleine correctie: component is juist een goede verbinding (je hebt losse kabels voor Rood Groen en Blauw). Jij hebt het volgens mij over composiet. Dat is inderdaad een duidelijk mindere verbinding.
    mvg,

    Christiaan

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Even kleine correctie: component is juist een goede verbinding (je hebt losse kabels voor Rood Groen en Blauw). Jij hebt het volgens mij over composiet. Dat is inderdaad een duidelijk mindere verbinding.
    mvg,

    Christiaan
    Klopt Foutje

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    component kan toch niet via scart verkregen worden? Dat zijn toch altijd losse kabels?
    Volgens mij zijn die rgb component kabels dan verbonden met de rgb pinnetjes van de scart plug , die heeft ook rgb alleen is dit dan het verloopje van die cinch pluggen naar een scart plug. (of anders om)

    Dit is dus wel een rgb scart en geen gewone.

  14. #14

    Standaard

    Component video is soms wél mogelijk via scart.

    Zo hebben mijn DVD-spelers een rood, groen en blauw tulpje.... en mijn Loewe TV een scart aansluiting met "gewoon" RGB én component-video ingangen.
    In feite zijn dit dezelfde aansluitingen, maar door het omschakelen in het menu van de TV kies je het soort ingangssignaal.
    RGB en component-video zijn vanwege hun verschil in signaal-niveau's niet zonder meer uitwisselbaar.

    Meestal zul je op een TV echter geen component-ingang aantreffen.

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    component kan toch niet via scart verkregen worden? Dat zijn toch altijd losse kabels?
    Mvg,

    Christiaan
    Vandaar de vraag of jij het nog begreep

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom Rood
    Ik wil geen spel breker zijn hoor.. maar is het niet wat overdreven om voor een daewoo setje hele goeie en dus duure kabels te kopen ? zelf heb ik ook duurdere kabels en je merkt het verschil wel.. maar bij zo'n set lijkt me het zonde...


    8)
    Wellicht is het nu wel een beetje overdreven zo,n kabel op een Deawoo setje maar wanneer ie ooit een upgrade maakt naar een andere set dan heeft ie de kabel al.
    Zie het als een investering voor de toekomst in dit geval. :wink:

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Even kleine correctie: component is juist een goede verbinding (je hebt losse kabels voor Rood Groen en Blauw).
    Niet helemaal juist Christiaan.
    Bij component staan die kabels niet voor de kleuren rood, groen en blauw.
    Dat die tulpstekkers bij een componenten kabel rood, groen en blauw zijn is puur toeval.
    Zoals ook Alex al aangeeft zijn het RGB signaal en het component signaal niet zomaar met elkaar uitwisselbaar

    Component kabel van QED (deze heb ik overigens met BNC aansluiting).

  18. #18

    Standaard

    de Daewoo set gaat terug, ik krijg misschien niet mijn geld terug maar dan een waardebon. ik heb hem nog geen week. ik vind het geen kwaliteit ivm met de prijs die je ervoor betaald.

    Ik heb de Tannoy FX 5.1 eens gehoord en vond het fantastisch, nu nog kiezen deze en de Klipsch Pro media 5.1 (of de opvolger die volgende maand komt) Dan nog een DVD speler/DTS en klaaro 8)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door titan23
    de Daewoo set gaat terug, ik krijg misschien niet mijn geld terug maar dan een waardebon. ik heb hem nog geen week. ik vind het geen kwaliteit ivm met de prijs die je ervoor betaald.
    Laat je niet door zo'n winkelbediende in de hoek praten!

    Indien je niet tevreden bent, dan heb je wettelijk recht op je geld terug! (i.i.g. binnen 14 dagen, soms een maand)
    Geen enkele winkelier mag je "dwingen" om akkoord te gaan met een tegoedbon.

    Voor meer informatie kun je terecht bij een rechtswinkel of de consumentenbond...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door titan23
    de Daewoo set gaat terug, ik krijg misschien niet mijn geld terug maar dan een waardebon. ik heb hem nog geen week. ik vind het geen kwaliteit ivm met de prijs die je ervoor betaald.
    Laat je niet door zo'n winkelbediende in de hoek praten!

    Indien je niet tevreden bent, dan heb je wettelijk recht op je geld terug! (i.i.g. binnen 14 dagen, soms een maand)
    Geen enkele winkelier mag je "dwingen" om akkoord te gaan met een tegoedbon.

    Voor meer informatie kun je terecht bij een rechtswinkel of de consumentenbond...

    Thanks mate, dit wist ik en ik ga daar ook werk van maken, ik wil mijn geld (550 euro) terug.

  21. #21

    Standaard

    Succes ermee! Heb er zelf gelukkig geen ervaring mee dat ik iets dergelijks moet terugbrengen. Maar als het inderdaad zo is dat ze hun geld moeten teruggeven dan zal dat wel lukken denk ik.
    @ Johan: het maakt het er niet echt makkelijker op
    Mvg,

    Christiaan

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    @ Johan: het maakt het er niet echt makkelijker op
    Wat is het moeilijke eraan ??
    Als je die kleuren bedoeld is het inderdaad wel verwarend ja.
    Maar ooit hoorde ik je zeggen dat je graag altijd weer wat bij wilde leren en opzoek bent naar nieuwe dingen en info.
    Nou hier heb je dus weer wat om verder uit te gaan zoeken

  23. #23

    Standaard

    Nee ok, dan snap ik het .
    Maar misschien kun je het iets meer uitleggen over RGB en die kleuren?
    Waar staat RGB dan bijvoorbeeld voor? Als ik je vorige post zo lees staat het dus niet voor de kleuren?
    mVg,

    Christiaan

  24. #24
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Nee ok, dan snap ik het .
    Maar misschien kun je het iets meer uitleggen over RGB en die kleuren?
    Waar staat RGB dan bijvoorbeeld voor? Als ik je vorige post zo lees staat het dus niet voor de kleuren?
    mVg,

    Christiaan
    RGB staat wel voor de kleuren zoals we het allemaal gebruiken.
    Maar bij component zijn de stekkers toevallig ook in de kleuren van RGB gekleurd.
    Dit heeft dus echter niets met het signaal te maken wat erdoor gaat.
    Is dat signaal bij RGB zeg maar de kleur rood, groen en blauw wat apart verzonden wordt.
    Bij component wordt bijvoorbeeld groen (als ik het goed heb) niet apart verzonden.
    De kleur groen in het uiteindelijke beeldresultaat wordt terug gerekend vanuit de overige kleuren.
    In principe wordt bij RGB dus meer kleuren van elkaar gescheiden dan bij component.
    Toch blijk in de praktijk dat component een beter resultaat geeft.
    Komt o.a doordat RGB voornamelijk gebruikt maakt van scart en scart is in principe niet echt een optimale verbinding.
    Het is nu eenmaal een "norm" geworden en zo ingeburgerd, maar dat zal dus stukken beter kunnen
    ( is min of meer hetzelfde als toendertijd met VHS en Video2000 .
    VHS was zeker niet de beste van keuze maar toch hebben ze de strijd gewonnen en is het een norm geworden)
    Hoop dat het nu een beetje duidelijker is want het is opzich allemaal best lekker verwarrend.

  25. #25

    Standaard

    het is inderdaad weer een stukje duidelijker geworden. Wel grappig dat het ondanks een mindere scheiding toch een beter beeld gaat geven (dat wist ik overigens al ).
    Mvg,

    Christiaan

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •