Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.

Discussie: Is dit setje wat?

  1. #1

    Standaard Is dit setje wat?

    Hallo forumleden,

    Ik woon nog thuis, dus het gaat hier om mijn ouders geld.
    Afgelopen weekend gaf de dvd-speler de geest, wat voor mij een goed excuus was om mijn ouders zo ver te krijgen om gelijk een hele nieuwe set te kopen. Het wordt een alles-in-een-set.
    Bij de Mediamarkt hebben ze in verband met de heropening het Pioneer DCS-303 setje in de aanbieding voor € 355,-. Nou is mijn vraag aan jullie, je voelt hem al aankomen, is dit wat??? Heeft iemand ervaringen met dit setje? Of heeft iemand andere suggesties? Is anders de Sony DAV S550 wat (vind ik er erg strak uitzien)?
    Ze zullen er niet meer dan 600 euro aan uit willen geven, dus aub geen reacties waarin aangeraden wordt om door te sparen voor een ''echt'' setje.

    alvast bedankt voor de tips!

  2. #2

    Standaard

    hey, ik wil nu iets nieuws gaan kopen en dan wordt m'n huidige setje van sony overbodig. Het gaat alleen om de receiver en het bijbehorende speaker setje. Je moet dan zelf een dvd speler aanschaffen of die dvd speler repareren.
    Als je niet geinteresseerd bent, moet je het maar ff zeggen dan verkoop ik hem wel via marktplaats oid.
    Het geluid voor films is zeer goed maar voor stereo muziek is het wat minder zeker vergeleken met mooie zuilluidsprekers.


    voor meer info check je PM. Ik woon alleen wel in Ede.

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Is dit setje wat?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ

    Ik woon nog thuis, dus het gaat hier om mijn ouders geld.
    Ze zullen er niet meer dan 600 euro aan uit willen geven,
    Geld van een ander uitgeven is toch het lekkerste wat er is Remco?? :wink:
    Ik zou zeggen, kijk in dit geval ook eens rond wat er voor die 600 euro te verkrijgen is.
    Vergelijk dat dan met het setje wat jij gezien had (de Pioneer) en kijk wat het verschil is in geluid
    Scheelt het niet veel dan zou ik gewoon voor die Pioneer gaan vanwege de leuke prijs
    Vind je die andere toch wel lekkerder klinken besteed dan gewoon die 600 euro van je ouders 8)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.C
    hey, ik wil nu iets nieuws gaan kopen en dan wordt m'n huidige setje van sony overbodig. Het gaat alleen om de receiver en het bijbehorende speaker setje. Je moet dan zelf een dvd speler aanschaffen of die dvd speler repareren.
    Als je niet geinteresseerd bent, moet je het maar ff zeggen dan verkoop ik hem wel via marktplaats oid.
    Het geluid voor films is zeer goed maar voor stereo muziek is het wat minder zeker vergeleken met mooie zuilluidsprekers.


    voor meer info check je PM. Ik woon alleen wel in Ede.
    Bedankt voor het aanbod, maar ik kijk even verder. Ik heb even snel naar de technische gegevens gekeken en ik zag zo snel geen ondersteuning van dolby prologic 2 staan, wat voor mij wel een vereiste is. Maar nogmaals bedankt voor het aanbod!

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Waarom is Dolby Prologic 2 een must voor je als ik vragen mag??

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Waarom is Dolby Prologic 2 een must voor je als ik vragen mag??
    Omdat ik het verschil tussen dolby prologic 1 en 2 heb gehoord en daar was ik best wel van onder de indruk. Op dit moment heb ik thuis een 5.0 systeem van Sony met dolby prologic. Bij mijn vriendin hebben ze sinds kort een Sony 5.1 systeem met dolby prologic 2. Veel geluiden, zoals stemmen, komen veel duidelijker uit een bepaalde richting dan bij mij. Als ik het goed begrepen heb komt bij dolby prologic het geluid gewoon achter je vandaan, bij prologic 2 heb je het onderscheid tussen links achter en rechts achter (bij 1 niet). Maar correct me if I'm wrong.

    Dat is dus een beetje het hoe en waarom

  7. #7

    Standaard

    Johan bedoelt denk ik: waarom per se DP2 als je DD5.1(EX) en DTS (ES) hebt...
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  8. #8

    Standaard

    Voor tv uitzendingen te beluisteren via de set wellicht.
    Of voor je Gamecube ofzo :P .

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Johan bedoelt denk ik: waarom per se DP2 als je DD5.1(EX) en DTS (ES) hebt...
    Met de achterliggende gedachte bedoelde ik dat inderdaad ja.
    Voor zover ik weet van mezelf en vriendenkring wordt DP2 vrijwel nooit gebruikt.
    Als ik voor mezelf spreek dan heb ik het wel een paar keer gebruikt maar dat was alleen maar om het eens te proberen.
    Zelfde geld voor de vriendenkring.
    Ik denk dus dat je het in de praktijk vrijwel niet zal gebruiken.
    Natuurlijk kun je het gebruiken bij spellen en tv uitzendingen maar dan blijf de kwaliteit toch achter bij bijvoorbeeld DD en DTS.
    En in zo,n geval gebruik ik het dan ook niet meer, het moet goed zijn anders niet, is mijn mening.
    Ik begrijp best als je het graag wilt hebben maar ik zal me er ook niet druk over maken als je het niet heb.
    Verders hebben vrijwel alle nieuwere modellen er wel DP2 op zitten of zit ik nu verkeerd ?
    Maar nogmaals, het werkt opzich wel dat DP2 maar niet echt overtuigend naar mijn mening (en hier sta ik dus niet alleen in zoals verteld).
    Ik denk dus dat je niet teveel waarde moet hechten aan dat DP2 gebeuren, maar ach............wie ben ik tenslotte?.

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ
    Als ik het goed begrepen heb komt bij dolby prologic het geluid gewoon achter je vandaan, bij prologic 2 heb je het onderscheid tussen links achter en rechts achter (bij 1 niet). Maar correct me if I'm wrong.
    Naar mijn weten is ook bij DP2 het geluid van links en rechts achter hetzelfde.

  11. #11
    masterroy
    Guest

    Standaard moet ik een subwoofer erbij kopen??/

    Ik heb nu 2 jbl boxen gekocht van 200 watt per stuk met bassreflex ingebouwd moet ik nu ook eenn subwoofer er bij kopen of is het zo goed..
    alvast bedankt
    groeten Roy

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: moet ik een subwoofer erbij kopen??/

    Citaat Oorspronkelijk gepost door masterroy
    Ik heb nu 2 jbl boxen gekocht van 200 watt per stuk met bassreflex ingebouwd moet ik nu ook eenn subwoofer er bij kopen of is het zo goed..
    alvast bedankt
    groeten Roy
    Wellicht dat meer info over je set en je bedoeling daarmee wel makkelijk zal zijn.

    Maar goed, een subwoofer is altijd een welkome aanvulling in je HT.
    Ik zou zelfs zeggen dat het onmisbaar is.
    Of je wel of niet een sub nodig heb heeft vrijwel totaal niks met je overige speakers te maken.
    Ook niet als ze 200 watt zijn want dat zeg totaal helemaal niks, noppes, nada.
    Wil jij dus een leuke serieuze HT opbouwen dan heb je zeker een sub nodig.
    Maar vertel dus eens wat over de rest van je apparatuur en wat je allemaal wilt gaan doen danwel bereiken.

    Welkom op het forum overigens Roy


    ps. je kunt ook een eigen thread openen met al je eigen vragen :wink:

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door NicK Portier
    Johan bedoelt denk ik: waarom per se DP2 als je DD5.1(EX) en DTS (ES) hebt...
    Met de achterliggende gedachte bedoelde ik dat inderdaad ja.
    Voor zover ik weet van mezelf en vriendenkring wordt DP2 vrijwel nooit gebruikt.
    Als ik voor mezelf spreek dan heb ik het wel een paar keer gebruikt maar dat was alleen maar om het eens te proberen.
    Zelfde geld voor de vriendenkring.
    Ik denk dus dat je het in de praktijk vrijwel niet zal gebruiken.
    Natuurlijk kun je het gebruiken bij spellen en tv uitzendingen maar dan blijf de kwaliteit toch achter bij bijvoorbeeld DD en DTS.
    En in zo,n geval gebruik ik het dan ook niet meer, het moet goed zijn anders niet, is mijn mening.
    Ik begrijp best als je het graag wilt hebben maar ik zal me er ook niet druk over maken als je het niet heb.
    Verders hebben vrijwel alle nieuwere modellen er wel DP2 op zitten of zit ik nu verkeerd ?
    Maar nogmaals, het werkt opzich wel dat DP2 maar niet echt overtuigend naar mijn mening (en hier sta ik dus niet alleen in zoals verteld).
    Ik denk dus dat je niet teveel waarde moet hechten aan dat DP2 gebeuren, maar ach............wie ben ik tenslotte?.

    Als ik alle reacties zo is lees, krijg ik het vage vermoeden dat ik niet al te veel waarde moet hechten aan DP2 :wink: Weer wat geleerd!

    Bedankt voor de tips mensen, ik ga morgen eens bij de MM kijken en eens luisteren naar het setje. Ben sowieso benieuwd of ze hem uberhaupt nog wel hebben... De heropening is morgen alweer een week geleden en ze hadden er 150 op voorraad Laat ik er maar dus vanuit gaan dat ie er niet meer is.

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ


    Als ik alle reacties zo is lees, krijg ik het vage vermoeden dat ik niet al te veel waarde moet hechten aan DP2 :wink: Weer wat geleerd!

    .
    Of je er helemaal geen waarde aan moet hechten weet ik niet maar als ik dus voor mezelf spreek kunnen ze dat hele DP2 in de kast stoppen en goed op slot doen.
    Voor mij persoonlijk is het nutteloos om het te hebben en dat geld ook voor alle mensen die ik kan.
    Niemand gebruikt het.
    Maar.............misschien dat er iemand anders is die ook mij ervan kan overtuigen dat DP2 best nuttig kan zijn, graag, laat maar horen dan.

  15. #15

    Standaard

    [/quote]Of je er helemaal geen waarde aan moet hechten weet ik niet maar als ik dus voor mezelf spreek kunnen ze dat hele DP2 in de kast stoppen en goed op slot doen.
    Voor mij persoonlijk is het nutteloos om het te hebben en dat geld ook voor alle mensen die ik kan.
    Niemand gebruikt het.
    Maar.............misschien dat er iemand anders is die ook mij ervan kan overtuigen dat DP2 best nuttig kan zijn, graag, laat maar horen dan.[/quote]

    Ik dacht dat dolby prologic ook bij films gebruikt werd, maar dat heb ik dus al die tijd fout gedacht. Dat ik dat dacht, komt doordat we eerst een sony 5.0 stereo kochten (met 5 cd-wisselaar en dus zonder dvd-speler). Vervolgens kochten we een dvd-speler, die we aansloten op de input van de stereo. Dit geluid was niet echt goed, want de surround-effecten kwamen niet goed tot hun recht. Alle instellingen nagelopen en van alles geprobeerd, maar niks hielp. Toen mijn vriendin een nieuw setje kreeg was het surround-effect veeeeel beter dan bij mij thuis. Toen ik hoorde wat het verschil was tussen dolby prologic en dolby prologic 2, kwam ik tot de (achteraf gezien onterechte) conclusie dat dat dan wel aan DP 2 zou liggen. Maar jullie hebben mijn ogen geopend en me laten inzien dat DP 2 ten onrechte door mij als vereiste voor goed filmgeluid werd gezien.

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Bij dvd,s maak je gebruik van Dolby Digital en DTS geluid.
    Beiden gaan digitaal naar je receiver en bevatten dus een 5.1 signaal.
    Een van deze twee vormen zal je vrijwel altijd tegen komen op een dvd.
    DD vrijwel altijd en DTS ook steeds vaker.
    Beiden van deze twee klinken dus veel en veel beter de DP2.
    Wel is het zo dat als je bijvoorbeeld een tv uitzending via je receiver wilt beluisteren in 5.0 danwel 5.1 je wel gebruik maakt van DP2.
    Maar dat haalt het kwa kwaliteit toch bij lange na niet bij de eerder genoemde DD en DTS en dus heeft het voor mij verders geen nut.
    Daarom luister ik tv gewoon via de stereoversterker (voor film en stereo heb ik aparte sets) in stereo.
    In dat geval wel met een sub erbij overigens en dus heb ik eigenlijk een 2.1 setup voor zover je het zo kunt noemen.
    Hoe dan ook, op deze manier komt de kwaliteit van tv geluid stukken hoger te liggen dan bij het gebruik van DP2
    DP2 maakt immers van een stereo signaal een 5.- surround signaal en doet dat naar mijn idee niet echt overtuigend genoeg.
    Weet je niet beter dan is er niks aan de hand maar wanneer je dus wel beter weet dan hoef DP2 niet meer.
    Al met al niet de moeite om hier echt op te letten naar mij idee.
    Maar zoals ik al eerder zei krijg je het vrijwel op iedere receiver erbij en dus kun je zelf ook proberen wat je ervan vind.
    Ben je dus echt opzoek naar kwaliteit dan heb je er niks aan.(helaas)

  17. #17

    Standaard

    Ik denk dat veel mensen zich blind staren op Dolby Pro Logic, omdat 't toendertijd vernieuwend was ofzo...Men had "Dolby Pro Logic"...dat was speciaal...5 speakers! Nu heb je dus DD5.1 en DTS, maar denken de meeste mensen dat t gewoon Dolby Pro Logic is, omdat t ook 5 speakers heeft (excl. sub )
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  18. #18

    Standaard

    Toch nog even tegensputteren met het Prologic2 verhaal; ik vind het bij tv-uitzendingen toch vaak erg goed klinken, in ieder geval veel beter dan stereo. De achter- en centerkanalen zijn dan mooi gescheiden. Natuurlijk klinkt Dolby Digital of DTS weer mooier, maar bij tv-uitzendingen heb je daar niets aan...
    SafeTrader

  19. #19

    Standaard

    En Nee...ik gebruik DPL2 zelf ook niet...of t moet per ongeluk zijn
    The system wanted them to become soldiers

    One soldier just wanted to be human

  20. #20

    Standaard

    Helaas, ik ben net naar MM Rotterdam centrum geweest, en daar was het pioneer setje helemaal uitverkocht

    Dus nu de volgende vraag, heeft iemand nog suggesties voor een leuk setje tot ongeveer € 600??? Ik ben sowieso van plan om zelf te gaan luisteren, maar misschien heeft iemand tips waar ik extra op moet letten. Misschien zijn er merken die jullie speciaal aanbevelen of juist afraden? Zo was een verkoper helemaal lyrisch over een setje van Panasonic, maar dat staat me niet echt bij als een goed merk.

    Bij voorbaat dank voor de reacties!

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arriën
    De achter- en centerkanalen zijn dan mooi gescheiden. .
    En daar ligt nu net het probleem voor mij.
    De kanalen zijn danwel gescheiden van elkaar maar voor mijn gevoel/gehoor gebeurd dat niet op de juiste manier.
    Het komt gewoon niet "natuurlijk" over zeg maar.
    Het is natuurlijk niet zo gemakkelijk om uit 2 kanalen 5 kanalen te maken die ook echt overtuigend klinken alsof het vanaf de bron al zo bedoeld was.
    Hierin faal DP2 mijn inziens een beetje (helaas)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arriën
    De achter- en centerkanalen zijn dan mooi gescheiden. .
    En daar ligt nu net het probleem voor mij.
    De kanalen zijn danwel gescheiden van elkaar maar voor mijn gevoel/gehoor gebeurd dat niet op de juiste manier.
    Het komt gewoon niet "natuurlijk" over zeg maar.
    Het is natuurlijk niet zo gemakkelijk om uit 2 kanalen 5 kanalen te maken die ook echt overtuigend klinken alsof het vanaf de bron al zo bedoeld was.
    Hierin faal DP2 mijn inziens een beetje (helaas)
    Kun je dan zelfs zeggen dat DP1 beter is dan DP2 of gaat dat weer te ver? Als het geluid er niet natuurlijker op wordt, dan kan je niet echt spreken van een verbetering...

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ

    Kun je dan zelfs zeggen dat DP1 beter is dan DP2 of gaat dat weer te ver? Als het geluid er niet natuurlijker op wordt, dan kan je niet echt spreken van een verbetering...
    Dat kan ik je niet vertellen daar ik geen ervaring heb met DP1

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ

    Kun je dan zelfs zeggen dat DP1 beter is dan DP2 of gaat dat weer te ver? Als het geluid er niet natuurlijker op wordt, dan kan je niet echt spreken van een verbetering...
    Dat kan ik je niet vertellen daar ik geen ervaring heb met DP1
    lol, het is inderdaad een beetje lastig om je mening te geven over iets waar je niet bekend mee bent
    Wat voor set heb jij eigenlijk thuis staan (ik heb een donkerbruin vermoeden dat het een aantal duizend euro's boven het budget ligt, maar ben toch nieuwsgierig)?

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RemcoZ
    Wat voor set heb jij eigenlijk thuis staan (ik heb een donkerbruin vermoeden dat het een aantal duizend euro's boven het budget ligt, maar ben toch nieuwsgierig)?
    Dat zal best wel eens heel erg mee kunnen vallen.
    Speel namelijk nog steeds met mijn eerste set en sta op het punt om het een en ander te upgraden.
    Eerste upgrade heeft echter al plaats gevonden en dat was het beeld.
    Kijk in mijn HT niet meer naar een tv maar ik gebruik een CRT projector.
    Voor de rest moet ik alles nog upgraden.
    Kijk even http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...=asc&start=280 voor de apparatuur de forum leden hebben staan.
    Ik sta er ook bij met een plaatje van de projector :wink:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •