De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2002
    Woonplaats
    Zuid Holland is niet groot genoeg

    Standaard Keiko (free willy) overleden

    13. Desember 2003

    World famous Keiko the Whale has died in his winter quarters

    World famous killer whale Keiko from the "Free Willy" movies has died at his winter quarters in Norway.

    He was found dead on Friday evening near the dock at Halsa, after he apparently suddenly took sick earlier in the day, public broadcaster NRK reports.

    Keiko (27) found his way to Norway in September of last year, to the small township of Halsa in the county of Moere og Romsdal on the northwest coast of Norway.

    Since 1998, Keiko had lived in a closed-off bay in Iceland, in order to re-adjust to life in the ocean. In early July 2002 he was again given his freedom, but returned to the bay after four days.

    On July 17th Keiko was again led out to sea, and supposedly lived in the open sea, until in the middle of August the radio-tagged whale was traced to waters 250 miles off the coast of Iceland.

    However, on September 1st of 2002, it seemed Keiko finally found his haven in a small Norwegian fjord at Nordmoere.

    And there is no doubt that he liked it there. He joind the children for swims at the local beach, and was not as shy as some of his human counterparts of the movie world.

    He did not mind shaking "hands" with the local fishermen, and quite enjoyed accompanying them to their favourite fishing spots.

    Halsa mayor Margrete Seter says Keiko will be missed at the township, which has been put on the map by Keiko.

    (NRK/Norway Post)

  2. #2

    Standaard

    dus nu worden ze daar bekend om de keiko dish,free coke with every order!!

    flauwekul,maar al die eer voor een orka...
    en zijn nou nie bepaald goeie films toch?

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  3. #3

    Standaard

    Da's wel vrij jong voor een Orca. Had misschien langer geleefd als ie altijd een vrije Willie was geweest.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  4. #4
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2002
    Woonplaats
    Zuid Holland is niet groot genoeg

    Standaard

    Niels hou je in!
    ik vind het triest....;-(

  5. #5

    Standaard

    ik vind het ook wel jammer voor da beest
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  6. #6

    Standaard

    Tja wat moet ik hier van zeggen, ik hoop dat hij een mooi plekje krijgt in de orka hemel en daar lekker als een vrije orka rond kan zwemmen.

  7. #7

    Standaard

    Ik vind het allemaal een beetje stemmingmakerij. Noem me dan maar harteloos, maar ik zie het verschil niet tussen die vis en de vis die ik morgen op mijn bord zie liggen.
    Maar ik zie wel het verschil tussen zo'n stomme vis en overbodige media-aandacht krijgt, terwijl er elders een half continent verhongert, en de media jammer genoeg niet haalt omdat ze niet in een film hebben meegespeeld.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Jammer inderdaad, maar komt er een DVD van uit ofzo?
    Making off, deleted scene's en een ander einde?

    Is dit niet meer iets voor 'General Discussions'?

    Jeroen.
    'A thing of beauty, is a joy forever'

  9. #9
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2002
    Woonplaats
    Zuid Holland is niet groot genoeg

    Standaard

    Werner ik hoop niet dat je morgen orka's eet

  10. #10

    Standaard

    heb je toch een verdomd groot bord nodig. En nu maar hopen dat greenpeace niet op dvd.nl/forum komt :P

  11. #11

    Standaard

    Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. Ik ga geen 'sushi' zeggen. :wink:

  12. #12

    Standaard

    LOL @ Richard Boon....

    Zag het op teletekst staan vanmiddag.... Vind het wel zielig voor die orka en de mensen die om hem gaven.. Meer kan ik er niet over zeggen
    I see in your eyes the same fear that would take the heart of me... A day may come when the courage of men fales... When we forsake our friends and brake all bonds of fellowship....

    Mijn collectie

  13. #13

  14. #14

    Standaard

    voor de volgende film toch gewoon weer Paul Haddad vragen?

    Je kan me lullig noemen, maar laat ze is wat doen aan alle andere visjes die ook zo zielig zijn. ipv. de media"ge*l*heid erop los te laten!

  15. #15

    Standaard

    Het mag wellicht een bekende orca zijn geweest, maar om er nou meteen mediageil van te worden? Tja. Ik zie deze reacties ook niet als er weer eens 10 potvissen zijn gestrand bij noem eens wat. Laatst bij Nieuw Zeeland geloof ik .
    Maarja. Het is in principe een soort van acteur geweest. En inderdaad frapant dat die precies aan een longonsteking moet doodgaan

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Of het nu een bekende orca is of een menselijke acteur.......beetje media eromheen heb je altijd.
    Nu vind iedereen het onzin omdat het maar een "vis" is maar als het een menselijke acteur is laat iedereen zijn medeleven zien.
    Dat gaat er bij mij ook niet helemaal in want dat is tenslotte ook maar een "mens" en daar hebben we er ook genoeg van.
    Ik vind dit dus niks met mediageil te maken hebben want zoveel gerucht wordt er nu ook weer niet aan gegeven, gewoon een bekend making en meer niet.
    Tuurlijk is dit maar een vis maar hetzelfde kan je ook voor mensen zeggen..........het was maar een mens.
    Kortom, je kunt niet ontkennen dat dit geen "dood"normale orca was..........

  17. #17

    Standaard

    Een orka is geen vis maar een zoogdier. Orka's zijn behoorlijk intelligent. Daarom is de kleine bak waar hij in het eerste gedeelte van zijn leven zat een nog grotere kwelling geweest. Als een soort ambassadeur van zeezoogdieren vind ik dat deze aandacht voor hem wel verdiend is. Miljoenen kinderen hebben nu meer waardering voor de natuur in het algemeen. Indirect kan dat ervoor zorgen dat alle zeezoogdieren ook in de toekomst de bescherming behouden die hard nodig is.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Het is in principe een soort van acteur geweest. En inderdaad frapant dat die precies aan een longonsteking moet doodgaan
    Ja, dan verwacht je eerder een overdosis drugs o.i.d. :wink:
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  19. #19

    Standaard

    ROFLOL
    Sorry

    Ik vind dit dus niks met mediageil te maken hebben want zoveel gerucht wordt er nu ook weer niet aan gegeven
    Het was gewoon dat ik het al op meerdere plekken ben tegengekomen . Mediageil is wellicht de verkeerde woordkeus .

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Een orka is geen vis maar een zoogdier.
    Vandaar dat ik vis tussen "" schreef. 8)

  21. #21
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Dus het vervolg van Finding Nemo wordt niet Finding Willie.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •