De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo tx-sr600 icm welke speakers???

    Hallo mensen,

    ik ben in bezit van een Onkyo Tx-sr600 , en ik zou graag van jullie willen weten in combinatie met welke speakers of sattelietsysteem ik er het beste uit mijn receiver kan halen. Gebruik is 60% film 40% muziek.
    Ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren, maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen.
    Dus als jullie me iets kunnen aanraden, weet ik ook gelijk waar ik naar moet gaan luisteren in de winkel :wink:

    Alvast bedankt voor jullie reacties,

    Joey
    I'm like King Midas in reverse. Everything I touch turns to shit ----Tony Soprano

  2. #2

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb een Onkyo 575X en wilde ook nieuwe speakers kopen. Ik heb toen heel veel speakers beluisterd om een keus te maken. Alle speakers heb beluisterd op een SR600 vanwege dezelfde klank als de reciever thuis.

    Ik heb veel merken beluisterd waaronder:
    - Infinity Alpha 50
    - Mission M74
    - Phonar P300
    - Tannoy type ?
    - JBL type ?
    - KEF Q5 en Q7

    Ik heb uiteindelijk voor de Phonars gekozen. Deze hadden de beste detaillering en het volste, zuiverste geluid.

    Op de tweede plaats kwam de Mission. Verrassend, want de Mission kost een kwart van de Phonar.

    De Infinity's klonken mooi, maar in vergelijking met de rest minder;
    De KEF's hadden te weinig bas ten opzichte van het midden en hoog;
    De JBL's klonken te donker;
    De Tannoy's klonken te schel.

    Waar je goed op moet letten is dat Onkyo van zichzelf een behoorlijke hoeveelheid bas naar buiten stuurt (Onkyo wordt door sommigen ookwel Bonkyo genoemd). Je moet er dus geen speakers opzetten die de bas nog eens extra versterken, maar een zeer neutrale speaker aansluiten.

    Maar goed, dat is mijn mening. Je moet zelf bij een goede audiozaak een luisterafspraak maken en verschillende type speakers binnen jouw budget luisteren op jouw type reciever met je eigen muziek. Dan kom je er zeker wel uit wat jij het mooist vindt.

    Succes
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb deze versteker met Canton Plus XL speakers en de AS25SC als sub.
    Heb toen ik ging kiezen een hele rits speakers geluisterd en vond deze beter klinken dan de kef's 2005.2, die op de 2e plaats kwamen, maar ja dat is persoonlijk.
    Mazzel,

    René

  4. #4

    Standaard

    Hey mensen,

    bedankt voor jullie snelle reacties
    Altijd handig zo'n forum ipv een winkelverkoper die vandaag bij zijn leven zweerde dat ik voor de Bose speakertjes moest gaan
    Dus was ik daar ook snel weer weg. Ik heb nu dus tenminste wat aanknopingspunten dankzij jullie .
    Maandag richting de beurs in Berlijn, en kijken of ik daar wat wijzer kan worden.
    Nogmaals bedankt jongens, jullie hebben me een eind op weg geholpen

    Groet,

    Joey
    I'm like King Midas in reverse. Everything I touch turns to shit ----Tony Soprano

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •