De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.

Discussie: creative DTS

  1. #1

    Standaard creative DTS

    Hallo allemaal,
    Ik wil de Creative® Inspire™ 5.1 Digital 5500
    aanschaffen, deze heeft een aparte versterker/decoder, ik neem aan dat bijna iedere dvd speler deze nodig heeft om dolby weer te geven?
    Maar hij heeft geen DTS, nu vraag ik me af of dat ook wel nodig is, ik weet dat het beter klinkt dat dolby digital, maar de meeste films zijn tch niet in DTS?
    Maar dit is dus eigelijk me vraag: is DTS nu nodig, of zijn er zo weinig films in DTS dat je die optie nog niet (vaak) nodig zal hebben?

    En als tweede vroeg ik me af wat jullie er van vinden, voor op een zolderkamer?

    http://uk.europe.creative.com/produc...t.asp?prod=375

    Jerry

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Leuk setje voor op je pc maar of het ook z,n geld waard is weet ik niet.
    Is maar wat je ervan verwacht denk ik.


    DTS is niet noodzakelijk nee maar het is toch wel heel erg fijn als je het er erop heb zitten.
    Wat dat betref zijn er al genoeg dvd,s op de markt om toch te overwegen iets met een DTS decoder te zoeken. :wink:

  3. #3

    Standaard

    Deze set heb ik ook op mijn kamer staan en aangezien die relatief klein is, moet ik zeggen dat die hier juist behoorlijk geluid geeft. Muziek komt er ook zeer netjes uit. Natuurlijk zijn er betere receivers maar ik vond het geld voor deze set meer dan waard.

    Maar zoals hierboven al werd vermeld. Wat verwacht je zelf van de set? Misschien dat je eens in een winkel kan vragen of ze hem voor je willen aansluiten op een pc en dan eens luisteren. Kleine moeite lijkt me. Weet je tenminste wat je krijgt, zodat je later geen spijt hebt.
    Forever dreaming, hardened by life itself, striving, moving, where fainthearted fail.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    Three-Star Trader (69)

  4. #4

    Standaard

    Op een "goedkope" set zul je het verschil minder horen tussen DTS en Dolby D. Ik ken de set niet en weet dus niet de kwaliteit.
    Kwestie van inderdaad uit proberen in de winkel of zo.

    Suc6
    Malt bier is als een bh aan de waslijn, het beste is er uit!

    Mijn DVD collectie

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aragorn il elessar
    Deze set heb ik ook op mijn kamer staan
    En jij hebt hem aangesloten op de computer?
    Ik wil hem namelijk op de dvd speler aansluiten, vandaar dat ik deze wil, want de meeste andere setjes van creative hebben geen versterker.

    Op mijn dvd speler staat DTS OUT (zoiets) en Dolby Digital, betekend dit eigelijk ook dat je gewoon een 5.1 setje hierop aan kan sluiten zonder een versterker zoals bij dit setje?

    Jerry

  6. #6

    Standaard

    Nee, hij staat aangesloten op de dvd-speler (pioneer 350)
    Er zal waarschijnlijk het logo van DD staan en van DTS. Dit betekend dat je dvd-speler beide ondersteund. Wil je boxen aansluiten dan is een receiver noodzakelijk.

    BTW: Op het fok-forum is een aardige topic te vinden, betreffende deze boxen. http://forum.fok.nl/showtopic.php/299990 Zit aardig wat info in, Succes!
    Forever dreaming, hardened by life itself, striving, moving, where fainthearted fail.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------
    Three-Star Trader (69)

  7. #7

    Standaard

    Hoe doen ze dat dan met van die setjes waar er een dvd speler bij zit? want dan heb je ook alleen maar een dvd speler + een aantal boxxen?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry
    Hoe doen ze dat dan met van die setjes waar er een dvd speler bij zit? want dan heb je ook alleen maar een dvd speler + een aantal boxxen?
    Bij die setjes (all-in-one) is de DVD-speler een combinatie van DVD-speler en reciever.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #9

    Standaard

    En hoe kom ik er achter of mijn dvd speler dat ook is?

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry
    En hoe kom ik er achter of mijn dvd speler dat ook is?
    Vragen in de winkel wellicht ??
    Kun je ze gelijk vragen of je even naar het setje kan luisteren :wink:

  11. #11

    Standaard

    Is dat niet te zien aan de uitgangen/ingangen ofzo?

    En is het mischien (ik verwacht het niet hoor ) mogelijk om de videorecorder en/of tv er ook op aan te sluiten? of is dit echt alleen maar voor het digitale werk?

    Jerry

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry

    En is het mischien (ik verwacht het niet hoor ) mogelijk om de videorecorder en/of tv er ook op aan te sluiten? of is dit echt alleen maar voor het digitale werk?
    DTS is digitaal en dus heeft het weinig zin om je tv/video erop aan te sluiten.

  13. #13

    Standaard Re: creative DTS

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry
    Hallo allemaal,
    Ik wil de Creative® Inspire™ 5.1 Digital 5500
    aanschaffen, deze heeft een aparte versterker/decoder, ik neem aan dat bijna iedere dvd speler deze nodig heeft om dolby weer te geven?
    Maar hij heeft geen DTS, nu vraag ik me af of dat ook wel nodig is, ik weet dat het beter klinkt dat dolby digital, maar de meeste films zijn tch niet in DTS?
    Maar dit is dus eigelijk me vraag: is DTS nu nodig, of zijn er zo weinig films in DTS dat je die optie nog niet (vaak) nodig zal hebben?

    En als tweede vroeg ik me af wat jullie er van vinden, voor op een zolderkamer?

    http://uk.europe.creative.com/produc...t.asp?prod=375


    Jerry
    DTS is NIET altijd beter dan DD !!!

    Maar als je beetje HT gek bent dan is DTS wel een must om te hebben
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  14. #14

    Standaard

    Bij mij klinkt DTS altijd veel beter dan DD.

  15. #15

    Standaard

    Ja oke,
    DTS klinkt dus soms beter, oke
    (ik heb de achtegronden gelezen, dus tecnisch gezien weet ik dat het beter klinkt) maar mijn vraag was of ik met dit setje ook me videobanden in dolby kan luisteren, ik vroeg niks over DTS.....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry
    Ja oke,
    DTS klinkt dus soms beter, oke
    (ik heb de achtegronden gelezen, dus tecnisch gezien weet ik dat het beter klinkt) maar mijn vraag was of ik met dit setje ook me videobanden in dolby kan luisteren, ik vroeg niks over DTS.....
    Je kan hiermee je videobanden in dolby prologic beluisteren (aangezien videobanden geen dolby digital hebben).

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry
    , ik vroeg niks over DTS.....
    Als men de gehele thread doorleest dan krijg je anders wel het idee dat het jouw om DTS ging.
    Het ging jouw in eerste instantie voornamelijk om DTS
    Vandaar waarschijnlijk :wink:

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jerry
    , ik vroeg niks over DTS.....
    Als men de gehele thread doorleest dan krijg je anders wel het idee dat het jouw om DTS ging.
    Het ging jouw in eerste instantie voornamelijk om DTS
    Vandaar waarschijnlijk :wink:
    Oke, daar heb je gelijk in

    Maar eh, videobanden kan ik dus in dolby prologic luisteren, maar is de videorecorder/tv dan aan te sluiten aan de reciever die bij deze set zit?

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Of je de video/tv aan kan sluiten op dat setje durf ik zo niet te zeggen.
    Normaal mag je er vanuit gaan dat dat inderdaad wel het geval is.
    Maar als je een video gebruikt geloof ik dat het dan wel een stereo-video moet zijn als ik het goed heb.
    Dan kan je in principe in Dolby Prologic (dolby surround) luisteren.
    Of zoals receivers tegenwoordig hebben, Dolby Prologic 2

  20. #20

    Standaard

    Ook IK heb deze set, maar dan wel op de PC, en dan klinkt het geweldig.
    Vooral gezien het feit dat de ruimte maar 2x3 meter is.

    Niet kopen voor een huis installatie. Koop een totaal set van een onbekender merk, zoals Finlux ofzo en je hebt al meer power en klank.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eduard van den Dikkenberg
    Niet kopen voor een huis installatie. Koop een totaal set van een onbekender merk, zoals Finlux ofzo en je hebt al meer power en klank.
    Ik zat inderdaad ook al naar Finlux te kijken, de HCS-4000 (www.finlux.nl en dan naar home cinema)
    Die prijs is maar iets duurder, want ook al is de prijs volgens finlux 369 euro, bij de megapool hebben ze hem voor 200 euro.
    Maar ik denk dat die creative wat beter is, aangezien deze een externe decoder erbij heeft.
    (en wat moet ik nou met 2 dvd spelers?)

    Maar ja, wat is nou beter? de finlux kan harder, maar dat zegt ook heel erg weinig....

    Jerry

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •