De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 'Blauwe flitsen' tijdens kijken naar DVD

    Kent iemand dit fenomeen? Ik krijg regelmatig storende blauwe flitsen over 't beeldscherm tijdens kijken naar DVD's. 't Heeft volgens mij ook te maken met de kleuren die getoond worden - tenminste dat gevoel heb ik.

    Ik heb een Pioneer DV545 DVD-speler, en een Panasonic breedbeeldtv (type weet ik zo 1-2-3 niet). Ik heb al verschillende Scart-kabels geprobeerd (van de standaard bijgeleverde tot duurdere varianten). Ook een ander Scart-ingang proberen (ik heb er 3) helpt niet.

    Ik heb het niet bij andere bronnen, dus ik neem aan dat het van de DVD-speler komt...

    Any suggestions?
    A little bit of pain never hurt anybody, if you know what I mean - Lock, Stock...

  2. #2

    Standaard

    Ik neem aan dat het bij verschillende DVD's is en dat dat geen opnames zijn van dance-feesten :wink: . Ik kan dan ook niet anders concluderen dat het je speler moet zijn. Het fenomeen ken ik niet, maar voordat je het tot storing verklaart zou ik de volgende zaken nakijken:
    * staat de speler goed ingesteld (RGB/S-Video/Composiet naar overeenkomstige ingang op de TV, en staat die ook goed ingesteld)
    * staat de speler niet toevallig op NTSC of PAL-60 en gaat je TV daar niet lekker mee om?
    * probeer eens een andere speler op dezelfde TV.
    * is er nog iets op de DVD speler aangesloten dat zou kunnen storen (Video, PS2 ofzo)

    Anders zou ik 'm gewoon terugbrengen naar de winkel.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  3. #3

    Standaard

    hallo,

    Nou je het zegt:
    het is mij inderdaad ook al eens opgevallen, maar ik heb het die enkele keer niet echt als storend ervaren.
    Heb het idee dat het zich voornamelijk voordoet in scenes die zich afspelen in het donker in combinatie met felle lichtbronnen zoals schijnwerpers en autolampen.Dan vormd zich een kortstondige blauwe horizontale lijn in het beeld.
    DVD speler is een regiovrije pio 444(toeval???),de voorloper van de 545.
    Ik zal bij mij de aansluitingen en instellingen eens na lopen om te kijken of er iets veranderd.Zal eerste een scene terugmoeten vinden waarbij het zich voordoet.

    Wellicht nog iemand anders met ideeen??

    groet
    Sjoerd

  4. #4

    Standaard

    't is bij mij niet echt een lijn - meer een heel vlak. ook niet over 't hele beeld, maar 't lijkt wel of een bepaalde kleur tijdelijk 'vervangen' wordt...
    A little bit of pain never hurt anybody, if you know what I mean - Lock, Stock...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjoerd V
    Heb het idee dat het zich voornamelijk voordoet in scenes die zich afspelen in het donker in combinatie met felle lichtbronnen zoals schijnwerpers en autolampen.Dan vormd zich een kortstondige blauwe horizontale lijn in het beeld.
    Dat heet een lens-flare, een volkomen normaal natuurkundig verschijnsel wat optreed door lichtreflecties in de lens van een camera als je er met een felle lichtbron rechtstreeks in schijnt.

  6. #6

    Standaard Re: 'Blauwe flitsen' tijdens kijken naar DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PietM
    Kent iemand dit fenomeen? Ik krijg regelmatig storende blauwe flitsen over 't beeldscherm tijdens kijken naar DVD's. 't Heeft volgens mij ook te maken met de kleuren die getoond worden - tenminste dat gevoel heb ik.

    Ik heb een Pioneer DV545 DVD-speler, en een Panasonic breedbeeldtv (type weet ik zo 1-2-3 niet). Ik heb al verschillende Scart-kabels geprobeerd (van de standaard bijgeleverde tot duurdere varianten). Ook een ander Scart-ingang proberen (ik heb er 3) helpt niet.

    Ik heb het niet bij andere bronnen, dus ik neem aan dat het van de DVD-speler komt...

    Any suggestions?
    Kun je een (of ene paar) films noemen waar het zich voordoet en op welk tijdstip?

  7. #7

    Standaard Re: 'Blauwe flitsen' tijdens kijken naar DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrokenTable
    Kun je een (of ene paar) films noemen waar het zich voordoet en op welk tijdstip?
    't komt bij vrij veel films voor. daar ligt 't probleem ook niet volgens mij - als ik 'm tijdens een dergelijke scene op pauze zet, blijft 't flitsen...
    A little bit of pain never hurt anybody, if you know what I mean - Lock, Stock...

  8. #8

    Standaard

    Nathan schreef:
    Dat heet een lens-flare, een volkomen normaal natuurkundig verschijnsel wat optreed door lichtreflecties in de lens van een camera als je er met een felle lichtbron rechtstreeks in schijnt. [/quote]

    nou, ik hoop dan maar dat dat het is, zal er in ieder geval extra op gaan letten.

    groet
    Sjoerd

  9. #9

    Standaard Re: 'Blauwe flitsen' tijdens kijken naar DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PietM
    Kent iemand dit fenomeen? Ik krijg regelmatig storende blauwe flitsen over 't beeldscherm tijdens kijken naar DVD's. 't Heeft volgens mij ook te maken met de kleuren die getoond worden - tenminste dat gevoel heb ik.

    Ik heb een Pioneer DV545 DVD-speler, en een Panasonic breedbeeldtv (type weet ik zo 1-2-3 niet). Ik heb al verschillende Scart-kabels geprobeerd (van de standaard bijgeleverde tot duurdere varianten). Ook een ander Scart-ingang proberen (ik heb er 3) helpt niet.

    Ik heb het niet bij andere bronnen, dus ik neem aan dat het van de DVD-speler komt...

    Any suggestions?
    Ik heb hetzelfde probleem en zit bij mij in de televisie, die niet zo goed overweg kan met de Scartkabel. Vooral bij kouder weer neemt het probleem toe.

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: 'Blauwe flitsen' tijdens kijken naar DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PietM
    Kent iemand dit fenomeen? Ik krijg regelmatig storende blauwe flitsen over 't beeldscherm tijdens kijken naar DVD's.
    Gaat hier wellicht om een politie film (klein grapje tussendoor :wink: )

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •