De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard enorme paarse vlekken over mijn monitor

    Aangezien we ook een thread hebben met 'Blauwe flitsen' tijdens kijken naar DVD
    heb ik besloten om mijn eigen probleem te krijgen met betrekking tot paars (nieuwe modekleur voor problemen?).
    Mijn probleem is: mijn pc zit aangesloten op een 15" TFT. En sinds een aantal dagen heb ik opeens (net weer) gewoon stomweg dat mijn scherm paars wordt. Helemaal paars. Je kan maar met moeite lezen wat er staat. Soms is het heel lichtjes (je merkt heel vaak dat er een paarse zweem over het scherm zit), en soms gewoon bijzonder heftig.
    Kan het eraan liggen dat mijn camcorder een tijdje naast mijn scherm gelegen heeft? Of kan het zijn dat mijn videokabel gewoon rot begint te worden?
    Alvast hartelijk dank weer mensen,

    Christiaan

  2. #2

    Standaard Re: enorme paarse vlekken over mijn monitor

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    mijn pc zit aangesloten op een 15" FTF.
    aangesloten op een WAT?

    FTF shop
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  3. #3

    Standaard

    oeps, bedankt
    Moet natuurlijk TFT zijn
    Mvg,

    Christiaan

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Staat er iets van metaal vlak naast de TFT of iets wat een magnetisch veld kan creeren?
    Bij mij staat zo,n 15cm naast de monitor een metalen bloempot en aan die zijde is mijn beeld ook paars-achtig vandaar.
    Verschuif ik deze pot dan veranderd die kleur ook (wordt meer of minder erg).
    Het is maar een idee natuurlijk.

  5. #5

    Standaard

    Het zou kunnen inderdaad, maar dan krijg je hetzelfde probleem als met een niet magnetisch afgeschermde speaker: gewoon een bepaalde plek die vrij constant paars is. Bij mij is het probleem dat het beeld gewoon van kleur BLIJFT wisselen . Dat is het zo wazige. Soms is het gewoon netjes wit, en dan is het wat roodachtig/paarsachtig, en weer op andere momenten vliegt het 1/2 seconden naar een volledig paars scherm.
    En dat is vrij irritant aan het worden .
    Enige dat er extra ligt tov normaal is een camcordertapeje. En daar kan ik me niet van voorstellen dat dit de problemen geeft.
    In ieder geval bedankt voor het meedenken
    Mvg,

    Christiaan

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    In ieder geval bedankt voor het meedenken
    Je weet het he, daar heb je je forum vrienden voor

  7. #7

    Standaard

    LOL.
    Als het goed is en van je mag kom ik nog een keertje bij je HT kijken als die klaar is . (als dat goed is natuurlijk ).}
    (ff testen of we echtinternetvrienden zijn
    Mvg,

    Christiaan

  8. #8

    Standaard

    Het lijkt erop dat het groen-signaal wegvalt... door een kabelbreuk, of door een fout in de monitor... Dan blijven dus alleen rood en blauw over, wat een beeld met paarstinten oplevert....
    In dat geval zal gras er waarschijnlijk zelfs (bijna) zwart uit gaan zien (bevat geen rood en nauwelijks blauw).

    Ik kan me bijna niet voorstellen dat het probleem ontstaat door een magnetisch veld, aangezien TFT daar niet gevoelig voor is.
    Deze afwijking ontstaat wel bij beeldbuizen omdat daar de afbuiging van de elektronenstraal (elektro)magnetisch wordt gestuurd. Een extern magnetisch veld verstoort deze afbuiging.

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    LOL.
    Als het goed is en van je mag kom ik nog een keertje bij je HT kijken als die klaar is . (als dat goed is natuurlijk ).}
    (ff testen of we echtinternetvrienden zijn
    Mvg,

    Christiaan
    Dit is uiteraard geen enkel probleem.
    Zodra het echt 100% klaar is laat ik je dit wel even weten.

    ps. smilie ivm een paars computerscherm

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg

    Ik kan me bijna niet voorstellen dat het probleem ontstaat door een magnetisch veld, aangezien TFT daar niet gevoelig voor is.
    Deze afwijking ontstaat wel bij beeldbuizen omdat daar de afbuiging van de elektronenstraal (elektro)magnetisch wordt gestuurd. Een extern magnetisch veld verstoort deze afbuiging.
    Dat zal bij mij het geval zijn want ik gebruik inderdaad geen TFT.
    Als ik dat "magnetisch" veld verplaats word mijn scherm inderdaad normaal.
    Maar omdat het bij mij dan ook paars werd dacht ik dat het wel eens hetzelfde kon zijn, vandaar.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Het lijkt erop dat het groen-signaal wegvalt... door een kabelbreuk, of door een fout in de monitor... Dan blijven dus alleen rood en blauw over, wat een beeld met paarstinten oplevert....
    In dat geval zal gras er waarschijnlijk zelfs (bijna) zwart uit gaan zien (bevat geen rood en nauwelijks blauw).
    Het kan dan iderdaad te maken hebben met mijn kabel. Even iets wat me nu te binnenschiet: tijdje geleden was ik bezig met het capturen van een video, en daarbij werd de pc razendheet (liep tegen de 80 graden aan!) Dat beviel met overigens niet, dus even buiten de kast gezet, met de kappen eraf, en de deuren open, maar toen had ik al wel dat je wat begon te ruiken. Kan het zijn dat er een kabel beschadigd geraakt is met die temperaturen? En als ik een kabel moet losmaken ofzo, dan moet die hele pc uit een te kleine kast gehaald worden. Kan je kabel misschien ook wel beschadigen?
    Mvg,

    Christiaan

    ps: kijk eens naar mijn aantal posts, en kijk eens hoevaak ik heb moeten wijzigen: ik kan niet eens normaal quoten

  12. #12

    Standaard

    Als ik het zo lees, kan het ook wel eens zo zijn dat je videokaart niet helemaal okselfris meer is. Gebeurt het nadat de pc een tijdje aanstaat?
    Dan kan het waarschijnlijk komen door warmte ontwikkeling in de pc. Probeer je monitor eens op een andere pc uit. met en zonder je eigen video kabel.
    HT: Horen, Zien en Beleven

  13. #13

    Standaard

    Meestal staat die wel een tijdje aan ja. Maar het is ook mijn pc die bij mijn ouders staat. De pc van mijn ouders is namelijk voor reparatie (nu voor verbouwing: moederbord, processor en intern geheugen wordt vervangen) weg momenteel. Hun pc past heel mooi in dit meubel. Mijn pc is wat hoger en langer, en heeft dus gewoon te weinig ruimte. En ik heb geen zin om mijn scherm naar mijn ouders te halen om te controleren. Ik kan pas even kijken als hun pc weer terug is volgende week. Hopen dat het niet mijn videokaart is: die was tegen de 300 euro. En die wil ik niet kwijt
    Mvg,

    Christiaan

  14. #14

    Standaard

    Ik heb dat "paarse-flikkerende" probleem ook gehad met een gewone CRT monitor van LG.
    Gelukkig kreeg ik deze problemen nog net binnen de garantietermijn dus ik heb inmiddels een andere

    De problemen zijn inmiddels voorbij en het lag bij mij dus niet aan de kabel of de kaart want die zijn nog steeds hetzelfde.
    "Eat right, exercise, die anyway....."
    (Bumpersticker from The X-Files, Season 7, Episode "Fight Club")

    Mijn verzameling glimmende schijfjes

  15. #15

    Standaard

    Alleen dat is een normale crt monitor. Wij hebben een TFT monitor. En dan heb je weer andere oorzaken helaas dan met CRT monitoren (bv een metalen bakje maakt niet uit).
    Mvg,

    Christiaan

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •