De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard welke home-cinem set voor 1000 euro?

    Ik ben vandaag op zoek gegaan naar een home cinema set, welke aangesloten gat worden op de 996 receiver van Philips.
    Eisen zijn als volgt: kleine speakers en sub. kleur wit.

    Voorstel in de winkel was een set van Bose Acoustimas 15, deze klonk echt beter dan zijn kleinere broertjes, echter deze set is duurder en de sub is te groot. deze valt dus af.

    De referenties van de subwoofer Yamaha yst-sw320 zijn erg goed, deze kan ik waarschijnlijk nog wel ergens kwijt qua afmetingen.In de winkel klonk deze tevens erg goed.
    In de winkel echter konden ze me niet goed helpen aan bijpassende, lees
    kleine, speakers met een even hoog geluids kwaliteit gehalte.

    Wat is jullie ervaring hiermee, welke sets moet ik gaan luisteren?

    bij voorbaat dank voor jullie reakties, peter.

    Wat is jullie advies

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: welke home-cinem set voor 1000 euro?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peturbo
    kleine, speakers met een even hoog geluids kwaliteit gehalte.

    , welke sets moet ik gaan luisteren?
    Als advies zou ik zeggen om eens bij de diverse merken te kijken/luisteren zoals bijv. Mission, Tannoy, Monitor Audio.
    Weet niet precies wat jij klein vind natuurlijk voor een speaker.
    http://www.tannoy.com/
    http://www.monitoraudio.co.uk/products.htm
    http://www.tesnl.nl/mission.asp

    Wat de sub betrefd heb je al een goede keuze gemaakt :wink:

  3. #3

    Standaard

    Zo op het eerste gezicht, qua afmetingen en design, lijkt de mission wel iets, ga van de week eens luisteren bij hobo hifi in 's-Hertogenbosch.
    Ik laat wel weten wat het is geworden.

    dank voor je reaktie.
    groeten peturbo.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Welke serie van Mission had je gezien ??

  5. #5

    Standaard

    Mission is zeker geen slechte keus (heb er zelf ervaring mee) alleen heb je ze niet in 5.1 sets maar moet je ze allemaal los kopen en meestal kom je dan op een hoger bedrag uit dan dat je een set (5 speakers + sub) koopt.
    Maar persoonlijk vind ik dat je speakers beter los kan kopen, vaak heb je kwalitatief een beter resultaat en kan je een beetje spelen met " wat wil ik als fronts, welke sub, enz enz ".

  6. #6

    Standaard

    Ik ben het eens dat je die speakers beter los kunt kopen.
    Betreft de accoustima's, zou ik persoonlijk eerst eens gaan vergelijken met andere merken als eerder genoemd en als JBL, Infinity, Kef, Klipsch.
    Voor 1000 euro moet je toch wel een leuke set kunnen kopen, al ben ik er van overtuigd dat grote speakers (door velen full rangs genoemd) meestal meer kwaliteit geven. Ik mis toch altijd iets in de kleine speakers, maar je moet de ruimte hebben.
    Ga gewoon met een paar cd's/dvd's die je goed kent naar de winkel en ga luisteren, luisteren, luisteren. Voor 1000 euro's mogen ze best wat doen voor je. Cliché, het zijn jou oren en die bepalen wat het mooist is, ongeacht het merk.

    Let ook niet te veel op referenties. Het gaat om resultaat, meer niet en dat is van zoveel afhankelijk, waaronder een groot deel je receiver is. Luister dus altijd op die receiver af. Neem deze desnoods mee. Ga ook niet altijd te veel af op de mening van een verkoper. Aan Bose verdienen ze altijd goed en dat verkopen ze dan ook graag. Dat is wat anders dan kwaliteit. Geloof dat mijn mening wel weer duidelijk is, maar heb het geprobeerd netjes te houden
    Malt bier is als een bh aan de waslijn, het beste is er uit!

    Mijn DVD collectie

  7. #7

    Standaard

    De kogel is door de kerk...
    of hoe noem je dat.

    Mijn keus is voornamelijk bepaald door de afmetingen (van speakers), keus voor filmmuziek en het horen van lage tonen bij laag geluidsniveau en niet te vergeten het maximale budget voor speakers en subwoofer voor ca. 1000 euro.

    Subwoofer Rel Quake mk 2 inclusief bekabeling,
    speakers Elac cinema 2 inclusief speakerkabels en voor alle speakers een staander.


    Ik ben me bewust van het feit dat van dezelfde fabrikant Elac de cinema3 (elac 301) beter klinkt, maar ja duurder! Het best klonk naar mijn mening
    de CL 305, ook stukken duurder.
    Bij beluistering had ik voor mij persoonlijk de minste twijfel bij de Rel subwoofer, die klinkt echt subliem (indien goed afgesteld).
    Afstelling geschiedt overigens bij mij thuis door de leverancier.
    Ik denk dan ook dat ik een goede keus gemaakt heb, gezien de gestelde eisen.

    groeten Peter.

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peturbo
    Ik denk dan ook dat ik een goede keus gemaakt heb
    Gezien het feit dat je zelf heel tevreden bent is meer dan genoeg om deze keuze te verantwoorden.
    Ik denk persoonlijk ook dat je geen verkeerde keuze heb gemaakt.
    En eens moet je toch een keer een keuze maken toch :wink:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •