Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 130 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lord of the Rings, The: The Two Towers (SE) [DVD]

    Lord of the Rings, The: The Two Towers (SE) [DVD]

    De epische strijd om Middle-earth gaat door in dit tweede deel van de trilogie.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ha ha maar wij waren jullie toch lekker voor...
    Serieus nu, goede review hoor!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Ik heb zelf deze dvd niet, omdat ik op de 4 disc wacht, dus kan ik niet op de extra's reageren. De film zelf wel en die is natuurlijk grandioos voor mensen die houden van een beetje fantasie, avonturenfilms enz. De film is in ieder geval naar mijn mening top en de extra's, die moet ik aan me voorbij laten gaan.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  4. #4

    Standaard

    Leuk, maar ik denk dat de meeste DVD liefhebbers toch op de 4-disc editie zullen wachten.

    Ik in ieder geval wel. Niet voor de extra's, maar voor de langere versie van de film.

  5. #5

    Standaard

    De DVD is nog niet binnen, maar de film heb ik uiteraard wel al gezien en die was top

    Ik denk trouwens ook dat de meeste voor de 4DVD versie zullen gaan.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  6. #6

    Standaard

    En nadat de 3e film als 2-disc en 4-disc is uitgekomen verschijnt dan de 12 (of meer) disc super-collectors box :wink:

    Maar alle gekheid op een DVD'tje: is hierover misschien al iets bekend?
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  7. #7

    Standaard

    Ik vond deze net iets beter dan de 1ste film, vanwege de betere karakterontwikkeling. En Gollum was ronduit verbluffend.
    Maar ik wacht wel op de 4-disk
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  8. #8

    Standaard

    Leuke film, vond hem wat beter dan de eerste.
    Ik ben denk ik een van de weinige die alleen de 2-disc koopt, omdat ik het leuker vind om de film te zien die ik in de bios zag.

  9. #9

    Standaard

    Ik vond TTT dus echt een stuk minder dan FOTR. Niet alleen laat Jackson zien dat zijn kunde als regisseur redelijk beperkt is, hij heeft het verhaal bovendien enorm veranderd ten opzichte van het boek. Soms om begrijpelijk redenen, maar in andere gevallen zonder enige aanleiding, terwijl de intentie van het originele verhaal erdoor omzeep wordt geholpen (elven in Helm's Deep, wtf???).

    Overigens lijkt de langere versie me wel beter, de preview op de 2-disc laat zien dat Jackson daarin wat meer het verhaal van het boek probeert te volgen.

    PS: Overigens vind ik het uiteraard wel een zeer goede film, maar gewoon wat minder dan deel 1
    Eric van Ballegoie

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Ik ben denk ik een van de weinige die alleen de 2-disc koopt, omdat ik het leuker vind om de film te zien die ik in de bios zag.
    Ook als je weet dat de extended editie eigenlijk meer is zoals de regisseur het woul, maar moest inkorten om commerciele redenen?
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik vond TTT dus echt een stuk minder dan FOTR. Niet alleen laat Jackson zien dat zijn kunde als regisseur redelijk beperkt is...
    Kun je dit misschien even nader toelichten aub?
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Ik ben denk ik een van de weinige die alleen de 2-disc koopt, omdat ik het leuker vind om de film te zien die ik in de bios zag.
    Ook als je weet dat de extended editie eigenlijk meer is zoals de regisseur het woul, maar moest inkorten om commerciele redenen?
    Ik zou het idd wel leuk vinden, maar wacht dan liever af, of er misschien een grotere box komt.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik vond TTT dus echt een stuk minder dan FOTR. Niet alleen laat Jackson zien dat zijn kunde als regisseur redelijk beperkt is...
    Kun je dit misschien even nader toelichten aub?
    Ja, ik vind dat Jackson er bijzonder slecht in slaagt om emoties weer te geven. Buiten de extreme-closeup weet hij weinig klaar te maken wat dat betreft en dat is erg jammer. Er zit weinig subtiliteit in zijn regie, terwijl het boek van Tolkien daar juist in uitblinkt. Uiteraard is het moeilijk om dat in een film na te doen, maar Jackson probeert het niet eens. 'Moeilijke' passages uit het boek (zoals de keer dat Aragon, Legolas en Gimli voor het eerst Gandalf The White ontmoeten) verbouwt hij tot (naar mij mening) vrij banale alternatieven.

    PS: En dit terwijl hij er in FOTR naar mijn mening wel bijzonder goed in slaagde om de hobbits in de shire met de juiste sfeer weer te geven.
    Eric van Ballegoie

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik vond TTT dus echt een stuk minder dan FOTR. Niet alleen laat Jackson zien dat zijn kunde als regisseur redelijk beperkt is, hij heeft het verhaal bovendien enorm veranderd ten opzichte van het boek. Soms om begrijpelijk redenen, maar in andere gevallen zonder enige aanleiding, terwijl de intentie van het originele verhaal erdoor omzeep wordt geholpen (elven in Helm's Deep, wtf???).
    Ik ben het met je eens dat in TTT een aantal zaken flink zijn veranderd, zoals inderdaad de elfen in Helmsdiepte, het aanwezig zijn van Arwen in de film en het bezoek tegen zijn zin in van Frodo aan de hoofdstad van Gondor. Het bezoek aan deze stad (ben even de naam kwijt) komt in het boek totaal niet voor en ik kan niet verzinnen waarom dit nodig is voor het verdere verloop van de film. Ook stopt de film niet waar boek 4 stopt. De film stopt namelijk eerder. Dit is echter de keuze en de vrijheid van de regisseur/scriptschrijvers. Voor de rest wordt het boek behoorlijk goed gevolgt. Als je de film echter bekijkt vanuit het standpunt van iemand die het boek niet gelezen heeft is de film naar mijn mening makkelijker te volgen dan de eerste film. Zoals Nathan in zijn uiteenzetting al heeft opgemerkt is de verhaallijn rustiger van opzet, de meeste personages zijn namelijk al bekend.
    Dat je Peter Jackson's regisseertalent redelijk beperkt vindt begrijp ik, na het lezen van je reactie, wel. Toch vind ik dat hij het alweer goed voor elkaar heeft gekregen om dit grootse verhaal op het filmdoek te krijgen.
    Ik koop trouwens beide versies van de film. Dan heb ik de originele bioscoopfilm met zijn eigen extra's en de andere versies met hele andere extra's. Jullie begrijpen dat ik een fan ben .
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  15. #15

    Standaard

    Alleen dat met die pratende bomen vond ik een beetje gestoord

  16. #16

    Standaard

    [quote="Eric van Ballegoie"][quote="jeanreno"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik vond TTT dus echt een stuk minder dan FOTR. Niet alleen laat Jackson zien dat zijn kunde als regisseur redelijk beperkt is...

    Ja, ik vind dat Jackson er bijzonder slecht in slaagt om emoties weer te geven.

    Zijn cv verklaart waarom... Bad Taste?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Alleen dat met die pratende bomen vond ik een beetje gestoord
    Dat zijn geen bomen, dat zijn Ents... Overigens heeft Jackson hier ook veel veranderingen aangebracht, en imo weer niet ten goede :s
    In de lange versie komen de half-bomen (ben de naam ff kwijt) volgens mij ook aan bod, zij waren het namelijk die de vluchtende orcs bij Helm's Deep hebben weggevaagd. Lijkt me cool om dat in de verlengde versie te zien!
    Eric van Ballegoie

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Alleen dat met die pratende bomen vond ik een beetje gestoord
    Dat zijn geen bomen, dat zijn Ents... Overigens heeft Jackson hier ook veel veranderingen aangebracht, en imo weer niet ten goede :s
    In de lange versie komen de half-bomen (ben de naam ff kwijt) volgens mij ook aan bod, zij waren het namelijk die de vluchtende orcs bij Helm's Deep hebben weggevaagd. Lijkt me cool om dat in de verlengde versie te zien!
    Het lijken net bomen

  19. #19

    Standaard

    Ik heb ook hiervan de 2-disc versie gekocht. Van FOTR heb ik ook alleen de 2-disc versie. Misschien als ik ooit geld overhou ik de 4-disc ga aanschaffen en de 2-discs kan verkopen. BTW, ik moet de film nog kijken!!

  20. #20

    Standaard

    Beperkt regisseur??????

    Kijk eens wat een project dit is! Kijk naar de cast! Nee hoor, ik denk dat het volbrengen van een dergelijk project alleen door een goede regiseur volbracht kan worden. Emoties vond ik goed hoor (Eowyn, Arwen, Frodo, Merriadoc en Peppin)en over het niet helemaal volgen van het boek ben ik wel blij. Zo blijven er tenminste wat verassingen komen En wellicht waren sommige zaken niet uitvoerbaar tijdens het editen of tijdsbeperkingen.

    Bad Taste is juist fantastisch geregisseerd als je kijkt naar de middelen die ze hadden, datzelfde geld voor Dead Alive en Meet the Feebles. Maar kijk ook eens naar the Frighteners.

    Als ik het acteerwerk en regiewerk van deze film verglijk met die van G. Lucas bijv. Dan steekt dit er met kop en schouders bovenuit en dan vind ik de SW films al leuk.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Leuk, maar ik denk dat de meeste DVD liefhebbers toch op de 4-disc editie zullen wachten.
    Ik in ieder geval wel. Niet voor de extra's, maar voor de langere versie van de film.
    Voor mij geldt net hetzelfde. Ik heb geen behoefte aan een versie van de film die ik, eenmaal als de langere editie uit is, toch niet meer bekijk.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    In de lange versie komen de half-bomen (ben de naam ff kwijt) volgens mij ook aan bod, zij waren het namelijk die de vluchtende orcs bij Helm's Deep hebben weggevaagd. Lijkt me cool om dat in de verlengde versie te zien!
    He, dat zou inderdaad wel leuk zijn. De orcs die wegvluchten in het bos van Huorns!

    M.b.t. de film vind ik nog wel dat er vrij veel van de hak op de tak wordt gesprongen. Komt natuurlijk mede door de verhaallijnen maar soms ook een beetje overbodig.

    En de 54 chapterindelingen zijn ook wel prettig! Je kunt snel zoeken naar passage's om te kijken hoe 't nu ook alweer zat.

    Schitterende surround track die je helemaal de film in meesleept. Ik heb de DVD nu 4 x gezien, iets wat ik maar zelden met 1 film doe in zo'n korte tijd.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    In de lange versie komen de half-bomen (ben de naam ff kwijt) volgens mij ook aan bod, zij waren het namelijk die de vluchtende orcs bij Helm's Deep hebben weggevaagd. Lijkt me cool om dat in de verlengde versie te zien!
    Huorns.
    Ik hoop ook echt dat die er in komen (maar ik dacht het niet, naar wat ik zoal heb gelezen) want zij vormen een essentiële clue tot de overwinning in Helm's Deep.
    Ik ben het met je eens dat sommige zaken te veel verdraaid zijn *uitgaande van het boek*. Maar als film *gebaseerd op het boek* vind ik TTT bijzonder goed geslaagd. Voor de pure emotie kan je de boeken lezen. Voor de passages waar de boeken wat tekort schieten, vullen de films deze leemten toch dikwijls in. Vanuit dat oogpunt hoop ik dat Jackson in ROTK de Paths of the Dead wat meer leven inblaast.

  24. #24

    Standaard

    Topproduct en toch wel één van dé filmervaringen van de laatste jaren.

  25. #25

    Standaard

    Absoluut een topfilm in zijn soort, ik ben een waanzinnige fan van de boeken, heb ze 16x gelezen...en ik ben het er helemaal mee eens dat de film afwijkt op bepaalde punten van het boek, helemaal waar..

    Toch vind ik de verfilming heel goed gedaan, 1 van de kritieken die je vaak hoort is dat er eerder gestopt is dan in het boek met dezelfde naam, maar dat legt Peter Jackson zelf ook uit.

    Hij wil namelijk juist die delen als Shelob in het laatste en meest spectaculaire deel van de trilogie laten zien.

    Qua emotie vind ik persoonlijk juist dat Jackson exact de goede balans weet te vinden voor een bioscoop publiek, want laten we niet vergeten, filmpubliek is nog steeds niet hetzelfde als boekenpubliek...
    Mijn DVD verzameling laatste aanwinst(en): Cypher (Limited Edition Packaging), Black Hawk Down (2-disc collector's edition), Italian Job Boxset (1969/2003)

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •