Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 130 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Beperkt regisseur??????

    Kijk eens wat een project dit is! Kijk naar de cast! Nee hoor, ik denk dat het volbrengen van een dergelijk project alleen door een goede regiseur volbracht kan worden.
    Volgens mij is er een verschil tussen een goed regisseur en een goed zakenman met talent om een groot project te managen... Er zal weinig twijfel zijn dat Jackson in de laatste zeer goed geslaagd is.
    Eric van Ballegoie

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Beperkt regisseur??????

    Kijk eens wat een project dit is! Kijk naar de cast! Nee hoor, ik denk dat het volbrengen van een dergelijk project alleen door een goede regiseur volbracht kan worden.
    Volgens mij is er een verschil tussen een goed regisseur en een goed zakenman met talent om een groot project te managen... Er zal weinig twijfel zijn dat Jackson in de laatste zeer goed geslaagd is.
    Maar dat is ook wat een regisseur behoord te doen. Maar afgezien daarvan vind ik juist wel dat de emoties goed zijn. En laten we ook even eerlijk kijken. De film duurt al ruim 9 uur, wil je nog meer gaan uitdiepen dan mag je wel een film maken die net zolang duurt als het boek

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pat
    Huorns.
    Ik hoop ook echt dat die er in komen (maar ik dacht het niet, naar wat ik zoal heb gelezen) want zij vormen een essentiële clue tot de overwinning in Helm's Deep.
    Die komen er zeker wel in, kijk maar eens goed naar de preview van de extended TTT op disc 2.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Bad Taste is juist fantastisch geregisseerd als je kijkt naar de middelen die ze hadden, datzelfde geld voor Dead Alive en Meet the Feebles. Maar kijk ook eens naar the Frighteners.
    En Heavenly Creatures niet te vergeten. Jackson's meest onderschatte film imo.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ja, ik vind dat Jackson er bijzonder slecht in slaagt om emoties weer te geven. Buiten de extreme-closeup weet hij weinig klaar te maken wat dat betreft en dat is erg jammer. Er zit weinig subtiliteit in zijn regie, terwijl het boek van Tolkien daar juist in uitblinkt.
    Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Ik vind dat Jackson en zijn screenwriters het boek op sommige punten juist verbeterd heeft. Theoden, Eowyn, Grima zijn in karakter veel beter uitgewerkt, wat resulteert in prachtig mooie scene's zoals die van Grima en Eowyn samen.
    Theoden is niet zoals in de boeken een volgzame oude man die doet wat Aragorn en Gandalf van hem verlangt, maar toont een eigen wil zoals het een Koning betaamt. De dialoog van Sam op het einde vind ik waanzinnig mooi, alsmede de Smeagol/Gollum scene.

    Maar ik ben wel met je eens dat de komst van Haldir en zijn Elfen een beetje overtrokken is, en de Faramirscenes nogal afgeraffeld.
    Ik kan niet zeggen dat ik TTT beter vind dan FotR. Ik zie het gewoon als 1 verhaal.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Dat zijn geen bomen, dat zijn Ents... Overigens heeft Jackson hier ook veel veranderingen aangebracht, en imo weer niet ten goede :s
    Veel veranderingen ? Dat vind ik wel meevallen. Het hele hoofdstuk is nogal ingekort t.o.v. het boek, maar qua feiten is er toch weinig veranderd. [spoiler:5336ddf529]De Enten werpen Isengard omver dankzij de twee Hobbits [/spoiler:5336ddf529], en dat is de essentie van dat hoofdstuk
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Dat zijn geen bomen, dat zijn Ents... Overigens heeft Jackson hier ook veel veranderingen aangebracht, en imo weer niet ten goede :s
    Veel veranderingen ? Dat vind ik wel meevallen.
    [spoiler:a0b567a2f6]Klopt... Maar in het boek neemt Treebeard de hobbits helemaal niet mee naar Gandalf (ze zien gandalf pas weer bij Isengard in het boek, en weten dus niet dat hij nog leeft) en, belangrijker, in het boek besluiten de Ents na lang overleg om ten strijde te trekken, en ze worden dus niet zoals in de film door de hobbits naar Isengard 'getrickt' om vervolgens plotseling te besluiten toch aan te vallen (iets wat niet in de aard van de Ents ligt), Treebeard wist allang dat Saruman daar alle bomen had gekapt.[/spoiler:a0b567a2f6]

    Maar goed, het zijn allemaal geen heel erg belangrijke verschillen, maar juist omdat Jackson steeds roept dat het boek voor hem zo belangrijk is vind ik het toch wel jammer dat hij zichzelf zoveel (artisieke) vrijheden heeft toebedeeld.
    Eric van Ballegoie

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Maar goed, het zijn allemaal geen heel erg belangrijke verschillen, maar juist omdat Jackson steeds roept dat het boek voor hem zo belangrijk is vind ik het toch wel jammer dat hij zichzelf zoveel (artisieke) vrijheden heeft toebedeeld.
    Dit is zo, maar hij heeft ook altijd gezegd dat het gebaseerd is op de boeken, geen 1:1 verfilming. Dat is ook onmogelijk.

    Ik heb trouwens nog eens gelet op de layer-change, maar bij mij is het echt minimaal en helemaal niet storend.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #33

    Standaard

    Schitterende film, ik vond hem beter dan deel 1, voornamelijk door de toevoeging van Gollum

  9. #34

    Standaard

    Hele goede film, het stukje waarin die vrouw haar 2 kinderen achter laat, is toch wel bijzonder. Toen ik hem in de bioscoop keek was de zaal helemaal uitverkocht, en natuurlijk is het dan wel WAT onrustig, maar tijdens dat stukje MUIS maar dan ook echt MUIS stil!

    Waarom is hij eigelijk geen topper? Hij heeft toch een 9 gemiddeld!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Waarom is hij eigelijk geen topper? Hij heeft toch een 9 gemiddeld!
    Hij heeft 'maar'vier bolletjes voor de extra's. De topper-status is voorbehouden voor de Extended Version.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door "Lex v/d Moolen
    Dit is zo, maar hij heeft ook altijd gezegd dat het gebaseerd is op de boeken, geen 1:1 verfilming. Dat is ook onmogelijk.
    Precies, ik ben het helemaal met je eens Lex. De films zijn wat mij betreft een goede weergave van het boek.
    Alles dat Jackson heeft toegevoegd is om het een en ander spannender of onvoorspelbaar te maken, of zoals hij zelf zei om karakterdiepte toe te voegen aan de personages (dit zei hij in extra eerste film).

    Het stuk met Osgiliath zit denk ik in TTT, omdat deze stad een kritieke rol speelt in de toegang tot Minas Tirith voor de Orks, ze kunnen daar de rivier over. Jackson wil dus laten zien dat ook Osgiliath bijna verloren is. (en daarbij, zag het er niet fantastisch uit)

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jobe
    De films zijn wat mij betreft een goede weergave van het boek. Alles dat Jackson heeft toegevoegd is om het een en ander spannender of onvoorspelbaar te maken, of zoals hij zelf zei om karakterdiepte toe te voegen aan de personages
    Fantastische film hoor, dat staat buiten kijf. Maar de film is zeker geen goede weergave van het boek en Jackson heeft met zijn veranderingen geen enkel karakter beter uitgediept dan het boek dat doet. Eerder andersom.
    Alleen Arwen en Eowine zijn beter uitgediept en dat was nou net volstrekt onnodig (Arwen iets minder dan Eowine)

    Desondanks het blijft LotR en het blijft dus wachten op de 4disc. Zo'n fan ben ik dan nog net wel!
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  13. #38

    Standaard

    Ik heb van de vorige ook allebei de versie's, van deze dus ook. Ik zal de bios versie van de film ook hebben, plus de extra extra's . Niet alle films zijn dit waard, dit is een grote uitzondering.

    Ik vind dat de film zelfs qua manier van vertellen soms zelfs het boek overtreft. In de film is de volgorde van het boek qua hoofdstukken niet precies, gelukkig niet, daardoor wordt het verhaal wel beter verteld. In het boek komt het verhaal van Gollum en de twee hobbits pas helemaal NA Helm's Deep aan de orde .... hedendaagse Fantasy schrijvers doen dit vaak wel beter, ik noem een Robert Jordan die wel vaak om de drie hoofdstukken weer naar een andere situatie terugkeert (maar die melkt zijn Wheel of Time serie wel erg uit ).

    Dus sommige dingen zijn in het boek misschien beter, maar ik vind de film ook zijn sterkere punten hebben. Ik zal niet weer over dat ene hoofdstuk beginnen, maar het blijft kleven .... hadden ze wel bij de extra's kunnen doen op de 4 Disc.

    Marco
    I find your lack of faith disturbing

  14. #39

    Standaard

    Vind het eerste deel beter dan het tweede.
    Zat ook meer Ian McKellen in die er bij de acteurs duidelijk boven uit stijgt.
    Helmsdeep & Golem zijn pluspunten in deel 2.
    Net als ..............pphhhh, hijg, even 2 euro voor de kanker bestrijding, waar was ik oh ja er Net als in deel 1 wordt nog steeds te weinig gezongen in de films.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    ****** bestrijding
    zucht

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Net als in deel 1 wordt nog steeds te weinig gezongen in de films.
    Te weinig gezongen? Doel je op het feit dat de liedjes zoals ze door Tolkien door het boek heen zijn geweven ook af en toe in de film zouden moeten terug komen?
    Lijkt me persoonlijk onmogelijk. Die liedjes en gedichten slaan vaak helemaal nergens op en bovendien weet niemand wat voor een melodie er bij hoort! (nogmaals, een persoonlijke mening)
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  17. #42

    Standaard

    Deze dvd zit prima in elkaar: laten we het daar maar op houden. De extra's zijn voldoende interessant om de aandacht vol te houden totdat de 4-disc verschijnt.

    Wat betreft de discussie van 'welk deel is beter' kan ik me alleen maar bij Lex aansluiten: ik zie het ook als een vertelling en ik kan de losse films zowel qua verhaal als qua verfilming niet met elkaar vergelijken. Voor mij is het een 'entiteit' en die heeft mij nog nooit verveeld..

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    waar was ik oh ja er Net als in deel 1 wordt nog steeds te weinig gezongen in de films.
    In godsnaam zeg, laten we dat maar achterwege laten! Het is tenslotte geen musical! Als je meer liedjes wil zien kijk je maar fijn naar Chicago of zoiets...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  19. #44

    Standaard

    Wat op zich wel een aardige feature zou zijn voor een TTT DVD is dat je zou kunnen kiezen om alle scenes met Frodo en Sam achter elkaar af te spelen en ook die met Aragorn, Legolas en Gimli of met Merry en Pippin. Voor de aardigheid, omdat de boeken ook het verhaal gesplitst vertelt

    Natuurlijk is het in de film zoals het nu is wel het best.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joey Lindeman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Net als in deel 1 wordt nog steeds te weinig gezongen in de films.
    Te weinig gezongen? Doel je op het feit dat de liedjes zoals ze door Tolkien door het boek heen zijn geweven ook af en toe in de film zouden moeten terug komen?
    Lijkt me persoonlijk onmogelijk. Die liedjes en gedichten slaan vaak helemaal nergens op en bovendien weet niemand wat voor een melodie er bij hoort! (nogmaals, een persoonlijke mening)
    Ja daar doel ik op. Nu zitten ze er zo goed als niet in. Ik geef toe dat de soundtrack veel vergoed maar dat een paar van de vele versen en heldendichten opgenomen waren had ik niet verkeerd gevonden. Ze zouden ook niet altijd gezongen hoeven te worden. Een lange monoloog in de films is zeldzaam lijkt het wel. ( maar dat geldt voor veel films) Dat de teksten vaak nergens op slaan ben ik wel met je eens. Maar sommige versen geven wel meer diepgang en historie aan het verhaal. Ik wil er natuurlijk geen musical van maken, dat is een ander uiterste.

  21. #46

    Standaard

    Tot nu toe ben ik het met een aantal mensen eens dat de film TEN OPZICHTE VAN HET BOEK (sorry voor de capslock ) minder is dan Fellowship. In Fellowship had je inderdaad gewoon meer, tja, Fellowship, kameraadschap in de film zitten. Meer normale emoties. En wat voor mij bijzonder belangrijk is, en waar ik me vrij kwaad over gemaakt heb: TTT volgt het boek gewoon op een hele losse manier. Het is inderdaad gebaseerd op (zoals in de aftiteling staa) in plaats van een verfilming van in mijn ogen. Kijk, dat de film eerder stopt dat de boeken: no problemo, dan komt wel goed in de lange versie, of in ROTK.
    Maar dat de Ents op zo'n manier aangezet worden om aan te vallen: dat klopt toch niet met het boek? Of heb ik maar gedacht dat ik het boek gelezen heb. Tja, voor de rest kan ik wel dezelfde dingen opsommen als iedereen tot nu toe, maar dat is alleen maar herhaling. Dat doe ik dus niet .
    Begrijp me niet verkeerd: de eerste keer (bij de premiere) vond ik hem maar matig. De tweede keer toen ik hem als film opzich bekeek was die al een heel stuk beter te pruimen. En ik heb hem de dag van uitgifte ook meteen bekenen . Hij heeft van mij (de dvd dan) een 9 gekregen.
    Mvg,

    Christiaan

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Maar dat de Ents op zo'n manier aangezet worden om aan te vallen: dat klopt toch niet met het boek?
    Dat hangt er misschien van af hoe je het bekijkt. Bij een film gaat het erom dat je de dingen op een zo duidelijke manier visueel maakt.
    Om dan naast de Ents ook nog die half-bomen te hebben maakt het verhaal alleen nodeloos ingewikkeld (en dus een stuk langer en lengte is heilig bij film).
    Het principe blijft volgens mij overeind: de natuur slaat terug. En dat is volgens mij de essentie van die scène met de Ents.

  23. #48

    Standaard

    Ik ken de boeken niet, maar ik weet nog wel dat ik meer genoot van de 2 en 4 disc versie van de FOTR, dan van TTT. En ik vond het wel jammer dat de slag om Helm`s Deep niet in 1 stuk door ging, was je net lekker an het kijken komt er weer een stukje met Frodo of de Ents.
    Wel raar bij Helm`s Deep was het donker en bij de rest was het licht, of zie ik dat verkeerd.

    Nu nog wachten op de 4 disc versie.
    Safetrader
    MegaStarTrader

  24. #49

    Standaard

    een Ultimate top film, dit is nou een film waar ik kippenvel van krijg.
    Waarom is dit geen DVD.nl Topper , deze film en uitvoering is toch vele malen beter dan The Fast And the furious ????? beetje vaag hoor
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Ik vind dat de film zelfs qua manier van vertellen soms zelfs het boek overtreft. In de film is de volgorde van het boek qua hoofdstukken niet precies, gelukkig niet, daardoor wordt het verhaal wel beter verteld.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Subzer0
    (...) En ik vond het wel jammer dat de slag om Helm`s Deep niet in 1 stuk door ging, was je net lekker an het kijken komt er weer een stukje met Frodo of de Ents.
    Hoewel ik begrijp dat het voor een film beter is dat de verhaallijnen synchroon lopen, vind ik het juist veel beter dat ze in het boek niet gelijk lopen. Er zijn meerdere keren gebeurtenissen die de verschillende verhaallijnen koppelen als je goed oplet.

    Als liefhebber van het boek vind ik dat het eerste deel de stijl van Tolkien beter in beeld brengt. Niettemin is het tweede deel ook fantastisch om naar te kijken.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •