De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: dvd-rot

  1. #1

    Standaard dvd-rot

    Dvd is al met al toch vrij prijzig, wordt goedkoper maar was zeer prijzig
    en dat geldt ook voor de dvd-recorders.
    Vandaar dat het uit den boze is dat bedrijven ondeugdelijk materiaal op
    de markt brengen. Als ze dit toch doen, ondermijnen ze de markt op de
    lange duur. Niemand wil dvd's die eerder slijten dan een vhs-band!
    Maar ook zullen de consumenten sceptisch staan tegenover de introductie
    van weer andere formats.
    Kinderachtig is het van microsoft geleende devies dat je betaald voor de
    gebruiksrechten ipv de echte waar,dwz de dvd-schijf.
    Weliswaar moeten de copy-rechten van een software of audio/video gerespecteerd worden om de bedenker en distributeur een redelijke ver-
    goeding te geven als beloning voor geleverd werk. Maar de consument
    koopt een goed dat hij in zijn handen kan houden, waarmee hij behoudens
    het copieëren, mag doen wat hij wil. Alleen een pop-concert bijwonen doe
    je na betaling eenmalig, frietje eten, biertje drinken. Maar een plaat kun
    je in principe ongelimiteerd opzetten om je favoriete muziek te horen,
    bij vinyl, een mensenleven lang. Nu wil de industrie behalve je geld waar
    jij hard voor moet werken, ook nog dat je gelimiteerd gebruik maakt van
    de waar die je koopt. Belachelijk, Windows moet in elk huishouden onge-
    limiteerd op 100000 computers gezet kunnen worden wat mij betreft.
    Alleen als je je cd aan de buren geeft, heeft Microsoft een punt, hetzelfde
    geld voor films/audio, je hoeft je zuur verdiende geld niet uit te blijven
    geven aan dezelfde muziek. Dit geldt ook voor internet-aansluitingen,
    binnenshuis moet je in principe voor elke pc een abonement aanvragen.
    Belachelijk, in de praktijk komt het echt niet veel voor dat 2 of 3 mensen
    in het gezin tegelijk op internet zitten om het te overbelasten. En waar blijft al dat geld dat we met zijn allen teveel betalen voor die nieuwe media met name als het net geïntroduceerd wordt op de markt.
    Een pc die nu 1500 euro kost, kostte een paar jaar geleden ongeveer
    2000 of 2500 euro. Nu iedereen het heeft en de vraag afneemt, begint
    langzaamaan de echte waarde duidelijk te worden. Dus waar is het geld
    gebleven van de pc's die vroeger 5000/6000 gulden kostten?

  2. #2

    Standaard

    Daarmee zijn snellere processoren en grotere harde schijven ontwikkeld... denk ik?

    Maar wat ik veel interessanter vind;
    Zover ik kan zien, komt het onderwerp DVD in 20% van je bovenstaande tekst naar voren... en de rest klinkt lekker opgefokt, maar ik heb geen idee wat de aanzet hiertoe kan zijn geweest...
    Ik ben dan ook erg benieuwd waar deze discussie heen gaat en wens je van harte welkom nu je toch zo met de deur in huis komt vallen...

  3. #3

    Standaard

    Ik zat me, net als Alex, ook al af te vragen waar je nu precies heen wilt. Maar goed, ik zie wel een aantal zaken staan waar ik op wil reageren.

    Zo te zien begint je betoog over DVD-rot en dus de vermeende beperkte houdbaarheid van DVD's tov videobanden en de beloofde onkwetsbaarheid van die schijfjes. Nou vindt ik persoonlijk dat het fenomeen DVD-rot een zwaar overdreven verhaal is. De term rot is sowieso fout omdat het geen beestje is dat DVD's opeet. DVD-rot slaat op productiefouten in dual layer DVD's. Hierbij zijn de twee lagen op elkaar geplakt en dat is in het begin met een (zo bleek achteraf) verkeerde lijm gebeurd. Eindresultaat is een slecht of niet meer afspeelbare DVD. In een aantal gevallen heb ik gehoord dat de producent de schijven gewoon inneemt nadat bekend is geworden dat dit euvel optreedt op hun DVD's. Websites als DVD.nl zijn hiervoor erg belangrijk omdat je er zo achter kunt komen of het een bekend probleem is. In mijn bescheiden collectie komt het vooralsnog niet voor. Ik meen ook dat het vooral schijven uit de beginperiode van de DVD zijn die hier last van hebben.

    Je kunt natuurlijk stellen dat de fabrikanten een slecht product hebben gemaakt en dat zou niet moeten voorkomen. Op zich is dat een beetje kort door de bocht, want je kunt je voorstellen dat men zoiets niet expres doet omdat het hun goede naam schaadt en ze ook nog eens extra geld kost bij het omruilen. Blijft dom, je zou verwachten dat ze dit soort dingen goed testen enzo.
    Het blijkt overigens dat ze dit in het begin ook met muziek CD's hebben gehad. En zo'n beetje elk jaar hoor je weer een verhaal dat CD's of DVD's na een paar jaar niet meer af te spelen zijn. Ik neem dat altijd met een korrel zout. Ik heb immers nog steeds niet één CD in mijn collectie van dik 300 stuks (sinds pak 'm beet 1986) die niet meer af te spelen is. Ook mijn DVD's zijn voor zover ik weet nog allemaal goed.

    Je verhaal over kopieëren is nu al zoveel keer besproken...ik zou zeggen: kijk eens rond op het forum...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  4. #4

    Standaard Re: dvd-rot

    Citaat Oorspronkelijk gepost door henry james
    Dvd is al met al toch vrij prijzig, wordt goedkoper maar was zeer prijzig
    ......knip......... Dus waar is het geld
    gebleven van de pc's die vroeger 5000/6000 gulden kostten?
    Ik hoop voor je, beste Henry James, dat je nog wel van het leven geniet, er klinkt in ieder geval niet veel levensvreugde uit je verhaaltje, je bent er van overtuigdt dat er een soort complot theorie is tegen de arme onwetende consument.

    Ik vind het echt jammer hoe de maatschappij steeds meer een graai cultuur wordt. Zodra er microsoft op een software doos staat werkt dit als een rode lap en wordt met alle mogelijke middlen gewzocht naar een gekraakte gratis versie, want hoewel microsoft gehaat wordt wil men wel de software bezitten.

    Dan zijn de dvd's gemiddeld €10 te duur zegt men, vervolgens probeert men uit alle macht om een geripte versie te krijgen, om toch die hele goede film te kunnen zien en te bezitten.

    Dan zijn de computers te duur,....maar ja, die zijn wat lastiger te downloaden en zo vaak vallen ze niet meer van de vrachtwagen...

    hebben hebben nog eens hebben, als een dvd duur is dan kan men niet meer wachten tot hij gaat zakken in prijs, want het gros van de titels zakt in prijs, dat is een feit, dus dan koopt men en klaagt over de prijs of men probeert een geripte versie te krijgen, want men moet maar hebben, hebben en nog eens hebben.

    datzelfde geld voor pc's , goed kijken en vergelijken en je hebt een leuk systeem voor normale prijzen, maar ja, iedereen schijnt het nieuwste van het nieuwste te moeten hebben gecombineerd met weinig geduld.

    en waar al dat geld blijft,...idd zoals Alex al zegt, daar worden nieuwe chips en mogelijkheden mee ontwikkeld en daar worden nieuwe films mee betaald, waar de acteurs miljoenen krijgen omdat wij, de consument, ze perse op het witte doek willen zien.
    en natuurlijk worden er nog meer mensen rijk van, maar daar lig ik niet wakker van, als een product goed is en kwaliteit heeft dan is dat de prijs waard die ik ervoor heb betaald, dat is mijn eigen afweging geweest, wat er voor de rest met dat geld gebeurt en wie er rijk van wordt zal me een worst wezen.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  5. #5

    Standaard

    Oftewel, de mensheid is rot. En zeker in het westen, waar er door verwentheid en verzadigdheid alleen nog maar geklaagd wordt. Besef dat het leven niet alleen bestaat uit spullen, want zodra je dood gaat hebben alleen je nabestaanden er wat aan. Geniet van het leven door zelf dingen te ondernemen en niet van dingen die door anderen zijn voorgekookt.

  6. #6

    Standaard

    Dat krijg je als je bij de 10 % van de rijkste landen ter wereld hoort.
    Zueren dat alles zo duur is en dat we er zo hard voor moeten werken.

    Ik vind zelf dat de consument best wel kritisch mag en moet zijn maar we moeten niet doordraaien.
    We wonen in een van de welvaarenste landen , vrijwel iedereen heeft een mobieltje terwijl 70% van de wereld bevolking niet eens een gewoon telefoontoestel heeft. een groot deel van de wereldbevolking heeft nog nooit een telefoongesprek gevoerd terwijl we hier in het westen elkaar voor de grootse onzin bellen.

    Nu ben ik geen moraal ridder maar wat ik wil zeggen is : denk is wat vaker na over wat wij hier allemaal wel hebben wat een ander niet heeft ,in plaats van andersom!!!.

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: dvd-rot

    Citaat Oorspronkelijk gepost door henry james
    Dvd is al met al toch vrij prijzig, wordt goedkoper maar was zeer prijzig
    en dat geldt ook voor de dvd-recorders.
    Vandaar dat het uit den boze is dat bedrijven ondeugdelijk materiaal op
    de markt brengen. Als ze dit toch doen, ondermijnen ze de markt op de
    lange duur. Niemand wil dvd's die eerder slijten dan een vhs-band!
    Maar ook zullen de consumenten sceptisch staan tegenover de introductie
    van weer andere formats.
    Kinderachtig is het van microsoft geleende devies dat je betaald voor de
    gebruiksrechten ipv de echte waar,dwz de dvd-schijf.
    Weliswaar moeten de copy-rechten van een software of audio/video gerespecteerd worden om de bedenker en distributeur een redelijke ver-
    goeding te geven als beloning voor geleverd werk. Maar de consument
    koopt een goed dat hij in zijn handen kan houden, waarmee hij behoudens
    het copieëren, mag doen wat hij wil. Alleen een pop-concert bijwonen doe
    je na betaling eenmalig, frietje eten, biertje drinken. Maar een plaat kun
    je in principe ongelimiteerd opzetten om je favoriete muziek te horen,
    bij vinyl, een mensenleven lang. Nu wil de industrie behalve je geld waar
    jij hard voor moet werken, ook nog dat je gelimiteerd gebruik maakt van
    de waar die je koopt. Belachelijk, Windows moet in elk huishouden onge-
    limiteerd op 100000 computers gezet kunnen worden wat mij betreft.
    Alleen als je je cd aan de buren geeft, heeft Microsoft een punt, hetzelfde
    geld voor films/audio, je hoeft je zuur verdiende geld niet uit te blijven
    geven aan dezelfde muziek. Dit geldt ook voor internet-aansluitingen,
    binnenshuis moet je in principe voor elke pc een abonement aanvragen.
    Belachelijk, in de praktijk komt het echt niet veel voor dat 2 of 3 mensen
    in het gezin tegelijk op internet zitten om het te overbelasten. En waar blijft al dat geld dat we met zijn allen teveel betalen voor die nieuwe media met name als het net geïntroduceerd wordt op de markt.
    Een pc die nu 1500 euro kost, kostte een paar jaar geleden ongeveer
    2000 of 2500 euro. Nu iedereen het heeft en de vraag afneemt, begint
    langzaamaan de echte waarde duidelijk te worden. Dus waar is het geld
    gebleven van de pc's die vroeger 5000/6000 gulden kostten?
    En.............lucht het op na zoveel typwerk :wink:

  8. #8

    Standaard

    Aan de uitlijning te zien is het meer knip-en-plak-werk. :wink:

  9. #9

    Standaard

    Ik denk dat Henry James in een dronken bui is thuisgekomen, zijn PC heeft aangepleurd... die crashte tijdens het opstarten... geschopt... weer aan... en vervolgens wilde hij naar fok.nl... maar ja... wanneer je 'm flink hebt hangen, kan het zomaar gebeuren dat je dvd.nl intypt....
    Hmmmm.... Vreemde kleur! DVD's?! Ja... dat zijn ook ***dingen!

  10. #10

    Standaard Jullie lezen niet tussen de regels door!

    Ik ben geen verwend nest dat meer spullen wil, ik zeg gewoon dat hardwerkende mensen veel geld moeten betalen voor hun aanschaf.
    Verder suggereert de industrie dat er van alles mogelijk is qua kwaliteit,
    houdbaarheid,mogelijkheden, in dit geval met dvd, maar in werkelijkheid is het niet veel beter dan ouder spul.
    Ik zoek geen samenzweringstheorie, maar feit is dat de snelle jongens
    in de industrieële wereld nu eenmaal binnen hun vak niet aan liefdadigheid
    doen.
    Verder vindt ik het argument van, "kijk eens naar de arme landen in de
    3e wereld", niet opgaan. Nederlanders hebben hun eigen problemen en
    we leven hier, niet daar en hoeven daarom niet uit schuldgevoel ons land
    om te veranderen in een ontwikkelingsland. Bijvoorbeeld dmv de harde
    bezuinigingen/afschaffing van de voorzieningen die ons beschaafd maken.
    (Balkenende en zijn Team als je begrijpt wat ik bedoel). Voel je je schuldig
    ga naar afrika en steek een schop in de grond ipv Nederlanders met eigen
    problemen een schuldgevoel over de 3e wereld aan te praten.

  11. #11

    Standaard

    Die hardwerkende mensen verdienen anders geld zat (en zeker in vergelijking met de armere landen), want anders werden er niet zoveel luxe goederen gekocht. De snelle jongens van de industrie (zoals jij ze noemt) doen niks anders dan inspelen op de markt. Als wij (de consumenten) niet zo hebberig en kritischer zouden zijn, dan waren de prijzen een stuk lager en verscheen er ook niet zoveel troep.
    Overigens vind ik die problemen in ons land best wel meevallen. We hebben jaren lang ons geld verjubeld en nu moeten we op de blaren zitten. Dat er daarvoor harde maatregelen moeten worden genomen is dan ook logisch.
    Ik voel me helemaal niet schuldig met betrekking tot de 3de wereld (sterker nog ik ben van mening dat "onze hulp" de situatie daar alleen maar verslechterd). Ik vind alleen dat we hier meer tevreden zouden moeten zijn, ipv. steeds te klagen dat alles zo duur/slecht is.

  12. #12

    Standaard Re: Jullie lezen niet tussen de regels door!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door henry james
    Jullie lezen niet tussen de regels door!
    Wees dan ook gewoon duidelijk, man! Dit is geen politiek praatcafé, maar een dvd-site. Als je wat te zeuren hebt over (vermeede) DVD-rot moet je het dáárover hebben en niet het hele kabinet Balkebreijer erbij halen. Het gaat er dan immers op lijken of je je frustraties van je af aan het schrijven bent.

    En wat betreft die DVD-rot: ik heb daar in een eerdere reply al een en ander over gezegd. Het valt reuze mee, dus de paniek die er door enkele figuren (onder andere op dit forum) over wordt gemaakt is schromelijk overdreven. Elk product kent zijn goede en minder goede leveranciers. Ik heb ooit een Fiat (NOOIT MEER!) gehad die elke maand bij de garage stond gedurende het eerste jaar. Ik ga daarin ook geen complot zien van alle autofabrikanten...

    Bottomline: make your point of zoek een forum dat beter geschikt is voor zeepkisten over hoe dit land naar de knoppen wordt geholpen... :wink: Hier gaat het over DVD's.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  13. #13

    Standaard Re: Jullie lezen niet tussen de regels door!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door henry james
    Ik zoek geen samenzweringstheorie, maar feit is dat de snelle jongens in de industrieële wereld nu eenmaal binnen hun vak niet aan liefdadigheid doen.
    Daarmee suggereer je wel dat producenten zich niet interesseren voor kwaliteit (je opmerking heeft een erg cynische ondertoon). Volgens mij zijn er wel degelijk uitgevers die wèl aandacht hebben voor inhoud en kwaliteit. Of ze dat nou doen uit betrokkenheid bij het produkt, om hun klanten tevreden te houden, om beter uit de bus te komen in een vergelijking met andere producenten of uit het streven om gewoon een zo goed mogelijk produkt te maken (beroepseer?) interesseert mij eerlijk gezegd helemaal niet. Als het resultaat maar goed is. En dat valt over het algemeen best mee. Zoals je al in meerdere posts in deze thread hebt kunnen lezen, is het aantal defecte dvd's niet zo groot als sommige doemdenkers je willen laten geloven. En laten we eerlijk zijn: Een bepaalde foutenmarge kun je nooit uitsluiten (voor geen enkel produkt) en de aanwezigheid van een enkele prutster onder de producenten is ook niet iets wat alleen in dvd-land voorkomt. Deze zijn gelukkig bij lange na niet representatief voor de totale markt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #14

    Standaard

    houdbaarheid,mogelijkheden, in dit geval met dvd, maar in werkelijkheid is het niet veel beter dan ouder spul
    Lol, vind dvd dus echt wel 24 keer zo goed als vhs he. En je hoort hier bijna nooit dat iemand last heeft met zijn dvd's. EN die dingen worden aan de lopende band gemaakt, zullen er best een paar fout gaan, die toevallig in de winkel terechtkomen....

    Besteed je tijd beter en ga werken, zodat je een roze bril kan kopen

  15. #15
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ik lach me rot.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  16. #16

    Standaard Nog meer leesvoer

    Ik heb bij 404 Magazine (HCC) 2 artikelen gevonden mbt cd/dvd rot.

    Kwaliteit cd-r's nauwelijks gegarandeerd

    Cd's en dvd's slechts beperkt houdbaar
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  17. #17

    Standaard Re: Nog meer leesvoer

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Ik heb bij 404 Magazine (HCC) 2 artikelen gevonden mbt cd/dvd rot.
    Een tijd terug is de DVD rot discussie op grootse wijze door Incubus aangezwengeld. Hij beweerde eerst dat zowat zijn hele collectie (>800 stuks!) aangetast was. Uiteindelijk bleek het een kleiner aantal te zijn. Dat er een probleem is met die dingen is inmiddels wel duidelijk. Maar zoals ik zelf al aangaf, heb ik al bijna 20 jaar CD's en er is er niet één kapot. En ik draai ze allemaal redelijk regelmatig (CD wisselaar in de auto). Ik moet daarbij aantekenen dat ik erg voorzichtig ben met mijn schijfjes en ze alleen uit het doosje haal om af te spelen en ze alleen maar aan de zijkanten aanraak. Ik baalde er dus al van dat er in mijn PC een DVD speler zat met een frontloader. Daar moet je de schijf wel aan het oppervlak beetpakken... Ze gaan ook altijd meteen het hoesje weer in. Ik denk dat dat een grote rol speelt. Ik bagetaliseer het probleem zeer zeker niet, alleen is het niet zo groot als wel eens beweerd wordt. Het blijft beperkt tot de DVD's van een aantal leveranciers naar mijn idee.

    Hopelijk heeft men inmiddels de productiemethoden aangepast.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  18. #18

    Standaard Leuk al die reacties!

    Jongens, ik ben echt niet zo'n doemdenker als jullie denken.
    Ik vindt het gewoon leuk om een discussie in een wat bredere context
    te zetten en te zien wat men zoal denkt.
    Natuurlijk valt de problematiek vaak mee als je alle ins- en outs kent
    maar discussie om dingen duidelijk te maken is ook goed.
    Ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie reacties en laten we hopen dat
    Nederland niet gaat interen op haar eigen welvaart, dankzij Balkenende
    met zijn bezuinigingsbeleid.
    Hartelijk dank en tot ziens iedereen!

  19. #19

    Standaard

    Daar er meerdere threads zijn over dvd rot, en deze discussie wellicht toch een kant op gaat dan waar die eigenlijk voor bedoeld was, wellicht tijd om er een slotje op te gooien?
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  20. #20

    Standaard

    Bij deze!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •