Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Breedbeeld vs. Grootbeeld

    Hej,
    Ik heb een vraagje, ik heb nu een "grootbeeld tv", waarvan de diameter ongeveer 60 cm is. ik baal er alleen van dat ik films die in 2:35:1 formaat zijn haast niet kan kijken, ik erger me behoorlijk aan die enorme balken...
    Nu heb ik 2 aanbiedingen gezien van breedbeeld tvs, een samsung en een deawu (geen ide hoe je dat schrijft ) ze kosten allebei 350 euro.
    Nu wil ik graag van jullie weten:
    - Is een breedbeeld echt zo veel beter dan een Grootbeeld tv..?
    - zouden jullie de breedbeeld in plaats van de grootbeeld nemen?
    - is een breedbeeld voor die prijs te vertrouwen?

    Alvast bedankt
    Groeten Sander
    Marv: I love hitmen. No matter what you do to them, you don't feel bad. Sin City

  2. #2

    Standaard

    ik had ook eerst een 70cm grootbeeld(nu nog steeds,interesse anyone,300 euro )maar sinds ik een 82cm breedbeeld heb zou ik nie meer terugkunnen.

    je hebt gewoon veel meer beeld,en de tv uitzendingen raak je zo aan gewend,dat die wat bijgesteld worden...tis ook scherper en helderder

    echter,voor 350 euro...je moet natuurlijk wel 100 hertz hebben he!

    philips heeft de mooiste beeldbuizen,kzou je eens goed informeren!

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  3. #3

    Standaard

    ok dus als ik het goed begrijp is 100 hrz een MUST, en maakt de rest niet zo verschrikkelijk veel uit????
    Is 82 cm trouwens een beetje de standaard???

    Sander
    Marv: I love hitmen. No matter what you do to them, you don't feel bad. Sin City

  4. #4

    Standaard

    Het blijft natuurlijk iets persoonlijks qua beleving. Maar een breedbeeld TV moet in mijn ogen minimaal 82 CM zijn, dan kruip je langzaam toch richting het bioscoop gevoel toe. Bij een breedbeeld geldt voor mij de groter is beter.

  5. #5

    Standaard

    70 cm is de standaard voor breedbeeld,vind ik,maar als je een 70cm grootbeeld hebt,dan zou ik voor 82 gaan.anders heb je minder beeld als voorheen voor je gevoel!

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  6. #6

    Standaard

    Ik heb sinds februari(?) een 29" Sony grootbeeld, en ik weet dat als ik een nieuwe tv koop dat dat minimaal een 36" breedbekkie gaat worden. Als je gaat upgraden moet het ook echt upgraden zijn in mijn ogen. En dan moet je beeld niet nog kleiner worden dan het al is .
    Als je wilt weten welke maat je minimaal nodig hebt om op minimaal hetzelfde beeldformaat uit te komen met 2:35:1kun je dit berekenen (mij lukt het zo 1-2-3 even niet).
    Succes.

  7. #7

    Standaard

    70 cm was een foutje mijn tv is 60 cm... maar als ik een 2:32:1 dvd kijk hou ik nog 53 cm over (22 cm bij 48 cm) ik zou graag weten hoveel dat is bij een 70 cm breedbeeld.
    En natuurlijk geld hoe groter hoe beter, maar er geld helaas ook: hoe groter hoe duurder, en het gaat me nu juist om de aanbieding

    Sander
    Marv: I love hitmen. No matter what you do to them, you don't feel bad. Sin City

  8. #8

    Standaard

    Ik ben en blijf voorlopig grootbeeldfan.

    Ik weet natuurlijk dat een dvd het best tot zijn recht komt bij een breedbeeld van minimaal 82cm, maar je moet zeker in aanmerking nemen hoeveel tijd je besteed aan dvd ten opzichte van je normale tv kijkgedrag.

    Bij mij is de verdeling nog steeds 20% dvd en 80 tv uitzending.
    waarbij mijn dvd tijd ook nog grotendeels bestaat uit de startrek tv serie boxen, friends en andere tv producties op dvd die allemaal 4-3 zijn.

    Als je maar een flinke grootbeeld hebt dan valen die balken echt niet meer op bij het kijken van een widescreen dvd, wat dat aangaat erger ik mij meer aan het gestuntel met instellingen die ik zie bij vrienden als we bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd gaan kijken, of je krijgt een afwijking , of je krijgt balken aan de zijkant.

    natuurlijk zijn er tegenwoordig breedbeeldtv's waarbij de afwijking minimaal is dan wel verdwenen maar voornamelijk de tv's uit het duurdere segment.

    Als op dit moment mijn grootbeeld stukgaat zal ik hem vervangen door opnieuw een grootbeeld.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderSpil
    70 cm was een foutje mijn tv is 60 cm... maar als ik een 2:32:1 dvd kijk hou ik nog 53 cm over (22 cm bij 48 cm) ik zou graag weten hoveel dat is bij een 70 cm breedbeeld.
    En natuurlijk geld hoe groter hoe beter, maar er geld helaas ook: hoe groter hoe duurder, en het gaat me nu juist om de aanbieding

    Sander
    Als je een breedbeeld met dezelfde breedte als een grootbeeld wilt, moet de diameter van de breedbeeld 0,92 * diameter van de grootbeeld zijn.

    Bij een breedbeeld met dezelfde hoogte als een grootbeeld wilt, moet de diameter van de breedbeeld 1,22 * diameter van de grootbeeld zijn.

    Een 55cm breedbeeld geeft een 2.35:1 film dus evengroot weer als een 60cm grootbeeld.

    Op een 70cm breedbeeld heeft een 2.35:1 een diameter van 66cm

    (als AutoCAD alles goed heeft gedaan )

  10. #10

    Standaard

    ok dan bedankt allemaal ik weet genoeg, hier kan wat mijbetreft een slotje op..

    Groeten Sander
    Marv: I love hitmen. No matter what you do to them, you don't feel bad. Sin City

  11. #11

    Standaard

    Kun je die berekening ook even doorvoeren voor een 70cm Grootbeeld? (als ik er niet overheen gelezen heb?)
    Alvast bedankt
    Mvg,

    Christiaan

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Kun je die berekening ook even doorvoeren voor een 70cm Grootbeeld? (als ik er niet overheen gelezen heb?)
    Alvast bedankt
    Mvg,

    Christiaan
    Ik weet niet welke berekening je precies wilt...

    Diameter van een 2.35:1 film op een:
    Grootbeeld = 0.87 x diameter grootbeeld
    Breedbeeld = 0.95 x diameter breedbeeld

    Dus 70cm grootbeeld x 0.87 = 61cm film. Op een 64cm breedbeeld is de film dan even groot.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb een 70 cm grootbeeld. En ik ben benieuwd hoe groot een Breedbeeld moet zijn wil ik een minimaal net zo groot beeld bij 2.35:1 hebben.
    Moet ik nu 70*0.87 doen, of 70*0.95? dat is me niet helemaal duidelijk .
    Mvg,

    Christiaan

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Ofwel: als ik over 3/4 jaar een 92cm koop wordt het wat groter dan ik gewend ben .
    Heel erg bedankt .
    mVg,

    Christiaan

  16. #16

    Standaard

    Sjit: zie nu pas dat je 70cm als voorbeeld gebruikt had
    mVg,

    Christiaan

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Wanneer je nu een tv gaat kopen moet je inderdaad voor een breedbeeld gaan.
    Minimaal een 82 cm beeld is wel aan te bevelen.
    100 Hz is echter geen must naar mijn idee maar is wel lekker als het er wel opzit.
    Breedbeeld is echt vele malen beter dan grootbeeld met de filmformaten die op de dvd,s staan.
    Ook met gewone tv uitzendingen zal je geen nadeel hebben met een breedbeeld tov. een grootbeeld.

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Ofwel: als ik over 3/4 jaar een 92cm koop
    Over 3 tot 4 jaar koop je toch zeker wel een plasma danwel LCD scherm zeker, Christiaan??
    Zullen zeker betaalbaarder zijn dan nu en nog beter

  19. #19

    Standaard

    Dat is het een beetje: ik betwijfel of ze dan of zoveel beter zijn dan de huidige crt's en ik betijfel (als ze beter zijn) of ze dan nog veel betaalbaarder zijn. Plasma/LCD is natuurlijk veel en veel mooier, maar met voorgeoemde redenen ga ik (momenteel!) nog even voor CRT.
    Mvg,

    Christiaan

  20. #20

    Standaard

    Kan iemand me tot slot dan nog vertellen hoe hoog het werkelijke beeld van een 70 cm breedbeeld tv nou is..

    Sander
    Marv: I love hitmen. No matter what you do to them, you don't feel bad. Sin City

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dat is het een beetje: ik betwijfel of ze dan of zoveel beter zijn dan de huidige crt's en ik betijfel (als ze beter zijn) of ze dan nog veel betaalbaarder zijn. Plasma/LCD is natuurlijk veel en veel mooier, maar met voorgeoemde redenen ga ik (momenteel!) nog even voor CRT.
    Mvg,

    Christiaan
    Als je kijk naar 3 a 4 jaar geleden.
    Toen waren de plasma,s een stuk slechter dan nu maar wel min. 4x zo duur.
    Ik neem dus aan dat ze nog steeds beter zullen worden en de prijs zeker nog wat zal zakken als gevolg van "massa" productie.
    Er worden er immers meer en meer verkocht.
    Wat dat betref kom het helemaal goed denk ik.
    :wink:

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderSpil
    Kan iemand me tot slot dan nog vertellen hoe hoog het werkelijke beeld van een 70 cm breedbeeld tv nou is..

    Sander
    Dat is niet in woorden uit te leggen.
    Beeld en geluid kun je nu eenmaal niet verwoorden.
    Hoe hoog de kwaliteit is ook afhankelijk van welk toestel je koopt en dergelijke.
    Feit is wel dat je met een breedbeeld prettiger tv kijkt dan met een grootbeeld.
    De kwaliteit van een breedbeeld kan (zeker met een ISF callibratie) zeer hoog zijn.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderSpil
    Kan iemand me tot slot dan nog vertellen hoe hoog het werkelijke beeld van een 70 cm breedbeeld tv nou is..

    Sander
    Dat is niet in woorden uit te leggen.
    Beeld en geluid kun je nu eenmaal niet verwoorden.
    Hoe hoog de kwaliteit is ook afhankelijk van welk toestel je koopt en dergelijke.
    Feit is wel dat je met een breedbeeld prettiger tv kijkt dan met een grootbeeld.
    De kwaliteit van een breedbeeld kan (zeker met een ISF callibratie) zeer hoog zijn.
    volgens mij bedoelt hij niet de hoogte in kwaliteit, maar in lengte. Bij een 70 cm beeldscherm komt dat uit op iets meer dan 34 cm, met een breedte van ongeveer 61 cm.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  24. #24
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    volgens mij bedoelt hij niet de hoogte in kwaliteit, maar in lengte.
    Nu ik het nog even nalees denk ik inderdaad dat je gelijk heb Charley.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    volgens mij bedoelt hij niet de hoogte in kwaliteit, maar in lengte.
    Nu ik het nog even nalees denk ik inderdaad dat je gelijk heb Charley.
    Ach heeft ie ongevraagd ook nog advies gekregen over de kwaliteit
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •