De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vragen over DVD speler en Receiver

    Hallo ik heb wat vragen:

    Ik wil een dvd speler gaan kopen met ingebouwde decoders.
    Ik dacht bijv aan de geteste MaxGear.
    Is het nu zo dat ik aan de dvd speler rechtstreeks een 5.1 speakerset kan aansluiten? Dus zonder externe receiver?

    En kan ik ook mijn computer op die dvd speler aansluiten?
    Nu heb ik de computer op de AUX ingang van mijn stereo verbonden.

  2. #2

    Standaard Re: Vragen over DVD speler en Receiver

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sprietje
    Hallo ik heb wat vragen:

    Ik wil een dvd speler gaan kopen met ingebouwde decoders.
    Ik dacht bijv aan de geteste MaxGear.
    Is het nu zo dat ik aan de dvd speler rechtstreeks een 5.1 speakerset kan aansluiten? Dus zonder externe receiver?

    En kan ik ook mijn computer op die dvd speler aansluiten?
    Nu heb ik de computer op de AUX ingang van mijn stereo verbonden.
    Nope je kan dus niet je speakerset er zo op aansluiten, deze uitgangen op een dvd-speler zijn SIGNALEN dus deze moeten nog versterkt worden via een VERSTERKER/RECEIVER :wink:
    Aangezien je je tv ook wilt aansluiten moet dit dus ook op je versterker/receiver.

    Als je een receiver koopt en als hier beter DD en DTS decoders opzitten dan moet je je speler via een digitale kabel aansluiten OPTISCH/COAX

    kijk HIER maar even waar we het over hebben

    suc6

    GrtZ

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Vragen over DVD speler en Receiver

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sprietje
    Dus zonder externe receiver?
    Wat is de reden dat je geen receiver wilt.
    Zoals je al gelezen heb zit je hier min of meer toch wel aan vast.

  4. #4

    Standaard Re: Vragen over DVD speler en Receiver

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Wat is de reden dat je geen receiver wilt.
    Zoals je al gelezen heb zit je hier min of meer toch wel aan vast.
    Het was eerder bedoelt van kan ik een speakerset hierop aansluiten dus zonder versterker niet zo van ik WIL geen versterker denk ik

    gRtZ

  5. #5

    Standaard

    Haha,,,ja zoiets!

    Maar goed, ik koop dus toch maar eeen receiver zo te horen!
    JVC 5032 is dat wat?
    Of een andere tip in deze prijsklasse?

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Vragen over DVD speler en Receiver

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Jansen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Wat is de reden dat je geen receiver wilt.
    Zoals je al gelezen heb zit je hier min of meer toch wel aan vast.
    Het was eerder bedoelt van kan ik een speakerset hierop aansluiten dus zonder versterker niet zo van ik WIL geen versterker denk ik

    gRtZ
    Ik snap het nu helemaal :wink:

  7. #7

    Standaard

    Patrick Capello: Ik ben sinds een kleine 2 maanden in bezit van een JVC RX-5030 (Hetzelfde als de RX 5032, maar dan in zwart) Ik heb ruim een half jaar gezocht naar een mooie receiver. Ik heb geluisterd naar zowel de Sony's die daarentegen beperkt waren in het hoge-tonen bereik (kortom dof geluid) en de Pioneer receivers, die te vergelijken zijn met de JVC kwa geluidskwaliteit. Verder heb ik professionele audio winkels bezocht om te luisteren naar "duurdere" installaties. Maar prijs/kwaliteitverhouding is niet te vergelijken met de 'gewone consumenten' merk receivers. Ze weergeven vrijwel dezelfde geluidskwaliteit, maar de prijs ligt aanzienlijk hoger voor een dergelijke Denon receiver. Nog wat over de RX 5030 / 5032 zelf: - Het is een mooi systeem, is een genuanceerd model van zijn duurdere broers de RX 7032 en de 8032 die snufjes bezitten waar je toch niets aan hebt terwijl de versterker precies hetzelfde is. - Extra Bass Boost zit er niet op, maar voor het luisteren naar muziek via gewone luidsprekerboxen heb je dat in principe niet nodig, het is jaren geleden door Philips ontwikkeld om de bassen te versterken voor voornamelijk films kijken. Als je in bezit bent van een subwoofer, mis je deze functie niet eens. Er zit echter wel een hoge- en een lagetonen regeling op. -6 Analoge ingangen is niet mis. Een versterkte platenspeler ingang zit er overigens niet op, maar een eenvoudige voorversterker is in de audiohandel zo te koop voor het aansluiten op bijvoorbeeld de cassetedeck ingang. Verder zijn de optische en de coaxiale decoders van degelijke kwaliteit, dus het digitaal overbrengen van geluid is wat dat betreft wel aan te bevelen, mits je bij de coaxiale verbinding een degelijke kabel gebruikt (vanaf de 50 a 60 euro is pas degelijk) -De afstandsbediening is een wirwar voor mensen met weinig technische kennis, die bergen hem het liefst op in een lade. Maar voor de audiofanaat die alle componenten van JVC in bezit heeft, is het een idiale controle centere (alles in 1 afstandsbediening.) -De handleiding is duidelijk beschreven, hoewel de echte fanatiekeling deze niet of nauwelijks bekijkt. Een tip: als je de gebruiksaanwijzing raadpleegt voor de eerste keer, altijd vooraan beginnen, want het komt meerdere keren voor dat er verwezen wordt naar een eerder beschreven stuk. -DTS-, Dolby Digital- en Dolby Prologic II decoders zijn ingebouwd. Dit zijn vrijwel de enige decoders die je nodig hebt, de duurdere receivers zijn uitgevoerd met dezelfde maar dan geavanceerdere decoders en de toppers zelfs met THX Theatre simulation die je 9 van de 10 keer toch niet gebruikt. Verder is er keuze uit 6 verschillende effecten, die werkelijk nergens op slaan, MAAR... de All Channel Stereo functie biedt uitkomst als je stereomuziek via meerdere kanalen wilt weergeven zonder vertraging van de surround kanalen, JVC is echter de enige die deze functie biedt. -De Tuner biedt meerdere handige RDS mogelijkheden. Er zijn 30 voorkeurzenders voor de FM band en 15 voor de AM ofwel Middengolf band. -De geluidskwaliteit is overweldigend. Een heldere hoge tonen- bereik en een goede basweergave zijn aanwezig. De versterker heeft geen eigen karakter, d.w.z. dat de muziek vrijwel onvervormd blijft. De volume is ook keurig, 5 x 100 watt RMS is wat overdreven opgegeven, dit zal in de praktijk ongeveer 5 x 50 ECHTE watt zijn. Watt is overigens maar een eenheid met een waarde, die niets zegt over de geluidskwaliteit. Een subwoofer is aan te bevelen voor de DVD kijkers. -Over de vormgeving is goed nagedacht. Het model heeft een vrij neutrale vorm, dus geen overbodige uitsteksels en bollingen in het voorpaneel. De diepte van het apparaat wordt een probleem als de receiver in een kast geplaatst moet worden. Ook de bovenkant is erg 'open' wat dat betreft. Maar dit is noodzakelijk voor de goede koeling van de inwendige componenten. Houd altijd rekening met bijkomende stekkers aan de achterzijde van het apparaat bij het opmeten. - Over het algemeen een keurige receiver die geen overvloed biedt aan ongebruikelijke functies. Voor een goede prijs. (een kwartaal in bezit)
    even lezen heeft ie lang over gedaan en mag je wel voor waar nemen denk ik

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •