Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Catch Me if You Can (SE) [DVD]

    Catch Me if You Can (SE) [DVD]

    Het ware verhaal van een onvervalste oplichter.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de film een tijdje geleden al gezien. Het is mooi om te zien hoe een kind alles en iedereen voor de gek kan houden. Heb echt 2 uur geboeid zitten kijken.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb deze film in de bioscoop gekijken en echt meesterlijk...Een aanrader!

  4. #4

    Standaard

    Lekker luchtig filmpje (vooral na de zware uitstapjes van Spielberg met Minority Report en A.I.). Wel een topper, wat mij betreft...

    Prachtig gefilmd, goed acteerwerk en perfect op DVD gezet. De DTS track klonk erg rijk (niet spectaculair overdreven met diepe bassen en harde knallen) door de speakers. Mooie soundtrack van John Williams (van wie dit alweer de 20ste film samen met Spielberg was) afgewisselt met classic songs uit die tijd. Alles viel eigenlijk heel mooi op zijn plek en het ademde de perfecte jaren 60 sfeer die je ook wel ziet in de Bond films van Sean Connery (waarmee in de film ook een amusante link gelegd wordt). Zelfs de openingcredits pastte hier erg mooi bij (en vond ik in ieder geval erg mooi gemaakt).

    Het is echt zo'n (waargebeurd) American dream verhaal over geslaagde misdaad (ala The Sting, Ocean's Eleven, etc.). Grappig is dat de echte Frank nu veel meer verdient met het opsporen van vervalsers en het waterdicht (onvervalsbaar) ontwerpen van checks en passen. Hij is er uiteindelijk toch multimiljonair mee geworden. Wie zegt dat misdaad niet loont???

  5. #5

    Standaard

    Is de special edition z'n geld wel waard? Ik heb zo de indruk dat deze geen bijzondere indruk maken of toch zeker niet zoveel toevoegen.

    M.a.w. is de vanilla version ook kwalitatief (beeld, geluid) in orde?
    It's hard to be a Saint in the City

  6. #6

    Standaard

    Leuke film, maar voor de Nl'se versie is de prijs een beetje te hoog.
    Bekijk mijn: Gedeeltelijke Collectie en bluray
    UltraStarTrader (114)

  7. #7

    Standaard

    zeer leuke film, ik heb me geen moment verveeld terwijl het toch zeker geen korte film is. zeer leuke scenes ook [spoiler:d6ac07669a] wanneer de moeder wil betalen en ze zeggen dat het al meer dan 4 miljoen dollar is (in die tijd)[/spoiler:d6ac07669a]
    als hij idd wat goedkoper wordt zal ik het toch wel overwegen om hem in huis te halen.
    achteraan in de kudde stapt men in de stront

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ingo Deswert
    M.a.w. is de vanilla version ook kwalitatief (beeld, geluid) in orde?
    De vanilla versie is de Special Edition zonder disc 2. M.a.w. de beeld- en geluidskwaliteit van de vanilla versie is gelijk aan die van de Special Edition.

  9. #9

    Standaard

    3,5 bolletje is wel veel voor de extra's omdat deze samen een grote extra blijken te zijn volgens dvdinfo,zijn ze zowat allemaal in stukjes verdeeld.

    sommige wel, sommige niet verder onderverdeeld in hoofdstukken, maar allemaal Nederlands ondertiteld
    4 bollen voor het beeld,lijkt ook niet tercht volgens dvdinfo.

    chroma-noise
    De kleurvlakken vertonen ook nogal wat chroma-noise. Maar dat is helaas niet de ergste tekortkoming: dat is grain, grain en nog eens grain. In onze hoedanigheid van DVD Info-medewerker zien we hopen DVD's de revue passeren, maar het ruisniveau dat we op deze disc hebben moeten weerstaan, vinden we anders enkel terug bij low-budget titels, zo erg is het met deze disc gesteld.

    Ook jammer is dat de originele opgedrukte Engelse opschriften ("Zeven jaar later" etc.) zijn verwijderd, en in de ondertitelingstrack opgenomen zijn. Want vermits de dialoog constant blijft doorlopen, en de titling daar dus middenin is gedropt, leidt dit soms tot verwarring.
    Film: 7,5/10
    Extra's: 3,5/10
    Geluid: 9/10
    Beeld: 5,5/10
    Bron: http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=1062

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Ook jammer is dat de originele opgedrukte Engelse opschriften ("Zeven jaar later" etc.) zijn verwijderd, en in de ondertitelingstrack opgenomen zijn. Want vermits de dialoog constant blijft doorlopen, en de titling daar dus middenin is gedropt, leidt dit soms tot verwarring.
    Dit vind ik ook jammer, sterker nog: nergens voor nodig! Helaas hebben hier meerdere DVD's last van. Eigenlijk zouden ze dit moeten verbieden. Die opschriften zijn er niet voor niets.

  11. #11

    Standaard

    film in de bios gezien.... vette 8 krijgt ie van mij...>en die geef ik niet vaak...

    Hanks zoals altijd goed

    Caprio heeft mij heel erg verrast in deze film, verreweg zijn beste rol tot nu toe...!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    4 bollen voor het beeld,lijkt ook niet tercht volgens dvdinfo.
    Ik moet, als auteur van desbetreffende bespreking, wel even de kanttekening maken dat de ruis op het beeld inderdaad wel intentioneel schijnt gedaan te zijn. Desalniettemin vind ik het persoonlijk een erg storende factor, die bij een film als Minority Report veel minder doorwoog. Sommige van de donkere scènes, bijvoorbeeld wanneer DiCaprio vanuit een donkere hotelkamer naar Tom Hanks belt, vind ik er echt niet uitzien! Intentioneel of niet intentioneel!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robert F.
    Leuke film, maar voor de Nl'se versie is de prijs een beetje te hoog.
    Bij DVDSoon in Canada kost de R1 2-disk maar €11,- incl. verz. Mooi prijsje toch??? Oftewel: hoeveel zijn de NL subs je meer waard dan deze prijs???

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Bij DVDSoon in Canada kost de R1 2-disk maar €11,- incl. verz. Mooi prijsje toch??? Oftewel: hoeveel zijn de NL subs je meer waard dan deze prijs???
    Zeer mooi prijsje, inderdaad, maar niet iedereen spreekt even goed Engels. Helaas...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Geslaagde film van Spielberg (alweer). Als ik 'm voor goed prijs vind koop ik hem zeker!
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski
    Caprio heeft mij heel erg verrast in deze film, verreweg zijn beste rol tot nu toe...!
    bwa ik heb nu ook gangs of new york gekocht en daar vind ik toch ook dat die goed in speelt (spijtig genoeg?) als hij meer van zo'n rollen zoals in deze beide films zou spelen begin ik hem nog graag te zien.
    :P
    achteraan in de kudde stapt men in de stront

  17. #17

    Standaard

    Ik was erg verrast door deze film. Zeker als niet-de caprio fan. Niet echt een Spielberg film ook, maar ik heb me kostelijk vermaakt. Zeker een aanrader.
    Ik ben voor de enkele versie gegaan, zeker daar de extra's niet echt boeiend zijn.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  18. #18

    Standaard

    Ik heb me wel vermaakt met deze film, maar vind het geen topper. Een 7 zou de film van mij krijgen.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  19. #19

    Standaard

    Ik vind het een erg sterke film.... Vooral omdat het echt gebeurd is, dat maakt het pas echt leuk.

  20. #20

    Standaard

    Prima film die ik zeker op dvd aan zal schaffen zodra de (matig gevulde) SE voor een wat normalere prijs wordt aangeboden in de Nederlandse winkels. Dit is geen LOTR beste mensen van Dreamworks!

  21. #21

    Standaard

    Ik kan me zeker akkoord verklaren met deze bespreking. De waardering die deze DVD op DVDInfo krijgt, vind ik persoonlijk ondermaats (sorry Werner ). Hele leuke, ontspannende film op een toch wel goed uitgevoerde DVD.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    3,5 bolletje is wel veel voor de extra's omdat deze samen een grote extra blijken te zijn volgens dvdinfo,zijn ze zowat allemaal in stukjes verdeeld.
    De waardering is niet alleen voor het aantal extra's. Of de documentaire nu in stukjes geknipt is, of in verschillende chapters wordt getoond, maakt niet zo uit. Feit is dat er ongeveer vijf kwartier goede informatieve achtergrond informatie wordt gegeven. Menig release heeft meer en bovenal kortere extra's die bij lange na niet zo informatief zijn als bij deze release. Derhalve een ruim voldoende (=7).

  23. #23

    Standaard

    Ieder zijn mening, maar ... ik vond het een afknapper. Waardeloos is misschien iets te negatief gezegd, maar deze film is m.i. veel te hoog gewaardeerd.

    Heeft iemand het boek ("Makkelijk geld") gelezen?. De film doet compleet onrecht aan het spannende, doch werkelijk gebeurde, verhaal. Het lijkt wel of Spielberg niet kon kiezen tussen een spannende/waarheidsgetrouwe of een komische film. Ach hij maakt er maar een mix van, waardoor de film afglijd naar een bedenkelijk niveau. De hoofdpersoon heeft bijvoorbeeld in de werkelijkheid een jaar lang in een Franse "middeleeuwse" gevangenis gezeten; dit wordt in het boek meesterlijk beschreven. In de film krijg je hier vrijwel niets van mee. Zo zijn er nog vele zaken die het werkelijke verhaal totaal ontkrachten.

    Ik kan best begrijpen dat iemand die het boek nog nooit heeft gelezen dit wel een vermakelijke film vond. Deze personen raad ik dan toch echt aan het boek alsnog te lezen. Dan pas wordt je echt gegrepen door het verhaal.

    Deze film vond ik persoonlijk behoorlijk irritant ....

  24. #24
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Het bewijs Spielberg blijft een meesterlijke verhalen verteller en heeft daar helemaal geen SFX Dino's of toekomststeden bij nodig.
    John Williams heerlijke soundtrack, het verhaal wat Amerikaans maar desondanks erg leuk en ontspannend, de film was te snel voorbij.
    De DVD aanschaf is zijn geld waard.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdmarc
    Ik kan best begrijpen dat iemand die het boek nog nooit heeft gelezen dit wel een vermakelijke film vond. Deze personen raad ik dan toch echt aan het boek alsnog te lezen. Dan pas wordt je echt gegrepen door het verhaal.
    Ik begrijp dat het boek best goed is, maar ik beoordeel een film nooit op zijn kwaliteiten omdat er een boek van bestaat en omdat de film dat boek dan niet goed genoeg volgt.
    Ik had vroeger iets dergelijks met gebruikte locaties. Zie ik bvb. in een film verschijnen "Beiroet 1984", terwijl ik duidelijk zie dat het niet Beiroet is maar een andere stad in het Midden-Oosten. Zoiets vond ik vroeger een afknapper maar dan bedacht ik dat het er allemaal niet toe doet zolang de film maar goed gemaakt is, entertaining is. En dat is in het geval van Catch Me If You Can zeker zo, vind ik. Of die gevangenis nu uitgebreid in beeld komt of niet. Hij was tenslotte Papillon niet aan het hermaken.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •