Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdmarc
    Ik kan best begrijpen dat iemand die het boek nog nooit heeft gelezen dit wel een vermakelijke film vond. Deze personen raad ik dan toch echt aan het boek alsnog te lezen. Dan pas wordt je echt gegrepen door het verhaal.
    Ik begrijp dat het boek best goed is, maar ik beoordeel een film nooit op zijn kwaliteiten omdat er een boek van bestaat en omdat de film dat boek dan niet goed genoeg volgt.
    Ik had vroeger iets dergelijks met gebruikte locaties. Zie ik bvb. in een film verschijnen "Beiroet 1984", terwijl ik duidelijk zie dat het niet Beiroet is maar een andere stad in het Midden-Oosten. Zoiets vond ik vroeger een afknapper maar dan bedacht ik dat het er allemaal niet toe doet zolang de film maar goed gemaakt is, entertaining is. En dat is in het geval van Catch Me If You Can zeker zo, vind ik. Of die gevangenis nu uitgebreid in beeld komt of niet. Hij was tenslotte Papillon niet aan het hermaken.
    Ik weet dat boekverfilmingen meestal niet consequent de originele verhaallijn volgen, maar de essentie blijft vaak wel gehandhaaft. Een goed voorbeeld is b.v. LotR. Vrijwel iedereen die het boek heeft gelezen is zeer tevreden over het resultaat in film-vorm. Bij 'Catch me..' is het verhaal echt slecht weergegeven. Hij heeft enkel wat fragmentjes uit het boek gebruikt en daar een mislukte mix van spannende/komische momenten gemaakt.

    Spielberg mag best van mij af en toe een film maken, maar laat hem dan de verwijzing naar een boek achterwege laten.

    Nogmaals, lees het boek en je weet wat ik bedoel

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdmarc
    Ik weet dat boekverfilmingen meestal niet consequent de originele verhaallijn volgen, maar de essentie blijft vaak wel gehandhaaft. Een goed voorbeeld is b.v. LotR. Vrijwel iedereen die het boek heeft gelezen is zeer tevreden over het resultaat in film-vorm.
    Ook ik ben er tevreden over maar vooral bij The Two Towers zijn er al serieuze afwijkingen t.o.v. het boek. Puristen vinden ze zelfs te ver gaan.
    Spielberg mag best van mij af en toe een film maken, maar laat hem dan de verwijzing naar een boek achterwege laten.
    Die verwijzingen zijn er uiteraard ook om auteursrechtelijke redenen. Er staat dan ook vrijwel altijd "Based on (naam van het boek)". Een goed boek letterlijk verfilmen maakt niet altijd een goede/betere film.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pat
    Een goed boek letterlijk verfilmen maakt niet altijd een goede/betere film.
    Dat hoeft van mij ook niet. Waar het mij om gaat is dat het boek een mooi spannend verhaal verteld. De film is totaal onsamenhangend. Het enigste wat ik verwacht is dat de verhaallijn globaal wordt gevolgd. Dat hier en daar enige "artistieke vrijheid" mogelijk moet zijn begrijp ik wel.

    Ik heb vaker mij bekende boeken in film-vorm gezien. De meeste doen gelukkig recht aan het boek. Deze film helaas niet.

  4. #29

    Standaard

    Leuke film met goede rollen van Tom Hanks en Leonardo Di Caprio. Ik vond het jaren 60 sfeertje ook erg leuk gedaan.

  5. #30

    Standaard

    Ik vond het inderdaad een leuke film maar verder ook niet echt bijzonder. Het verhaal is af en toe warrig omdat op de ene moment zie je iets wat in de toekomst gebeurd en dan gaan ze weer terug in de tijd. Wel leuk is dat als je gaat nadenken dat dit allemaal echt is gebeurd, hoe een jongen dat in godsnaam allemaal voor elkaar heeft gekregen! Heb een leuk avondje gehad maar ben niet bijzonder onder de indruk van deze film, had er eigenlijk meer van verwacht.
    Four-Star Trader (236)

  6. #31

    Standaard

    Heb hem nu EINDELIJK in mijn bezit nadat ik een prijs tegenkwam die me aanstond.

    Deze film was echt een erg plezierige verrassing na de toch wat meer hoogdravendere A.I. en Minority Report (die ik beiden trouwens ook erg goed vond). Eigenlijk deed de film me vreemd genoeg qua vertelling een beetje denken aan de Indiana Jones films en dan vooral aan Last Crusade. Het is een hele leuke mengeling van avonturenfilm en drama waarbij de Spielberg-signatuur heel duidelijk aanwezig is. Het subplot met het uit elkaar vallende gezin is vooral erg boeiend en de rol van Christopher Walken is echt subliem en soms zelf erg ontroerend. DiCaprio en Hanks zijn beiden ook erg goed maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze vooral heb gekocht om Walken zo te kunnen zien schitteren: echt een geweldige rol.

    Al met al vond ik het dus gewoon een erg goeie film. Het is een van de meest gedreven Spielberg-producties van de laatste paar jaar en zeker eentje die ik iedereen kan aanraden om eens te huren.

  7. #32

    Standaard

    Leuke feel-good-movie.

    Zitten wel amuserende en grappige stukjes in zodat de film bij mij iig lekker wegkeek.
    Robbie Three-Star Trader +55

  8. #33

    Standaard

    Verassende film heb me 2 uur kostelijk vermaakt, heb hem blind gekocht omdat ik uit toenmalige recentie's nog weet dat het een goeie film was.

    En dat is hij ook heel mooi om te zien hoe een tiener iedereen zo om de tuin kan leiden......ik vond dit een topper heb hem een 8 gegeven, en het is weer eens wat anders dan grof geweld en mega explosie's en dat voor een Hollwood film, nee Spielberg grote klasse, net zoals voor Di Caprio, en voor Tom Hanks vooral de laatste absoluut niet mijn favourite acteur maar in deze film is hij op zijn plaats....
    Grtz Ron

  9. #34

    Standaard

    Geweldige film. Erg leuk om naar te kijken en een hoop komische scenes. Alle spelers waren perfect op hun plaats en ook de sfeer werd erg goed benaderd. Geweldige film met top acteerwerk van Hanks, Di Caprio en Walken.

    Zeker een aanrader.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  10. #35

    Standaard

    Ik had hem in de bios gezien en inderdaad: een erg leuk filmpje. Ik zal hem ooit nog wel eens aanschaffen.

  11. #36

    Standaard

    Ik lees op IMDB dat de echte Frank Abagnale Jr een rolletje heeft gehad als Franse politieagent in Catch Me If You Can.

    Voor de geïnteresseerden die willen weten waar Frank zich nu mee bezig houdt: Frank Abagnale Jr .
    Interessant is de pagina 'Film& Book Comments' waarin hij commentaar geeft op het boek en de film,waarin hij duidelijk afstand doet van zijn jeugdzonden.

    Een andere website die meer info geeft over deze markante figuur is SKYWAYMAN: THE STORY OF FRANK W. ABAGNALE JR..

    Als je de film gezien hebt en je vergelijkt het met de ware feiten,dan lees je toch met veel verwondering over wat deze Frank in zijn puberjaren uitgespookt heeft. [spoiler:2a5bcfbe9e] Hij is dus echt via het vliegtuigtoilet ontsnapt[/spoiler:2a5bcfbe9e]

  12. #37

    Standaard

    Ik heb deze film intussen nog steeds niet gezien dus ik moet hem binnenkort maar eens gaan huren of kopen. Ik ben benieuwd!!!

  13. #38

    Standaard

    Verassende leuke frisse film, heb gewoon de 1disc in huis omdat die toendertijd 24.99 kostte en de SE 34.99 was me iets te veel :wink:
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  14. #39

    Standaard

    goeie film. leuk om te zien hoe iemand zoveel gedaan kan krijgen. Ga zkr de 2disc aanschaffen.

  15. #40

    Standaard

    Inderdaad erg leuke film. Heb de 2-disc dan ook al een tijdje. Combinaties van Spielberg en Hanks werken op een of andere manier gewoon, en Dicaprio is erg goed bezig om niet herinnert te worden als "boy from Titanic".

    De DVD vind ik ook in alle opzichten dik in orde. Dreamworks doet het goed.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  16. #41

    Standaard

    Mooie film. Kost tegenwoordig nog maar een Eurietje of vijf...

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Mooie film. Kost tegenwoordig nog maar een Eurietje of vijf...
    Dat is wel de 1 disc versie. :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Mooie film. Kost tegenwoordig nog maar een Eurietje of vijf...
    Dat is wel de 1 disc versie. :wink:
    Klopt! Dank je Dennis!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •