Pagina 1 van 57 123451151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1414 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke reviews missen jullie hier???

    Ik vroeg me af...

    Welke reviews missen jullie op DVD.nl???

    Misschien dat ze hier iets aan kunnen doen.
    Ik vond het zelf raar dat Tarzan (Disney) er niet bij staat.

  2. #2

    Standaard

    - De beide Hitchcock Collections
    - ELO - Zoom (muziek DVD)
    - Allerlei klassiekers (zoals Funny Girl, Paris when it sizzles, Singin' in the rain, Ten Commandments)

    Maar ja, onze recensie crew is grotendeels afhankelijk van de DVD's die door de maatschappijen worden toegestuurd. Het zou natuurlijk ondoenlijk zijn om alles zelf aan te schaffen.

  3. #3

    Standaard

    Titan A.E.; Yes at the house of blues.

  4. #4

    Standaard

    The Mummy Ultimate Edition & The Mummy Returns

  5. #5

    Standaard

    Ik mis eerder de reviews over hardware dan over software. Wanneer krijgen we eens een review van A-merk dvd-spelers voorgeschoteld?

  6. #6

    Standaard

    Qua titels zijn we inderdaad geheel afhankelijk van de maatschappijen, de Mummy films zijn een goed voorbeeld. We willen deze echt graag doen, maar als Columbia ze niet opstuurt dan houdt het op.

    Wat betreft hardware: Een grote roundup van A-merk DVD spelers zit er voorlopig niet aan te komen, wel zul je zeer binnenkort een aantal tests van projectoren en een plasmascherm op de site tegenkomen.
    Eric van Ballegoie

  7. #7

    Standaard

    reviews van onbekendere films mis ik, oa: Funny Games, Idiots en Fucking amal. Maar bv. ook de bekende film "Shawshank Redemption".

    Maar misschien zijn deze films niet echt geschikt voor een review op deze site, die toch meer naar kwaliteit van de DVD kijkt ipv de kwaliteit van de film. Neem bv. Festen, ik vind het echt een geweldige film, maar uit de review op dvd.nl zou je de film niet zo snel huren/kopen, ik vind de nadruk iets te veel liggen op beeld/geluids kwaliteit. Terwijl het bij deze film gaat om verhaal en het dogme-concept. Dat de beeld/geluids-kwaliteit minder zijn dan de standaard DVD interesseert me echt helemaal niets. De dogme films zijn nu eenmaal gedraait met het idee om met simpele middelen een film te maken......

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Maar ja, onze recensie crew is grotendeels afhankelijk van de DVD's die door de maatschappijen worden toegestuurd. Het zou natuurlijk ondoenlijk zijn om alles zelf aan te schaffen.
    Dat snap ik...
    Alles zelf aanschaffen is inderdaad niet te doen.
    Als nou blijkt dat veel mensen een bepaalde recensie missen, is het dan niet mogelijk deze toch aan te schaffen? Of te lenen of huren? Of zie ik dat verkeerd?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chino
    ...ik vind de nadruk iets te veel liggen op beeld/geluids kwaliteit...
    Tja... daar is deze site voor... recensies van DVD's.
    Wel staat er altijd een samenvatting van de film, maar voor een uitgebreide recensie van de film moet je toch ergens anders kijken.

  10. #10

    Standaard

    Ja dat van die kwaliteit vind ik prima, maar Festen is nu eenmaal een volgens de dogme regels gefilmde film. En die zal dus nooit de kwaliteit van de standaard DVD bereiken. Kijk als het origineel van goede kwaliteit is dan mag je van de DVD hetzelfde verwachten. Maar als, in dit geval Festen, de bioscoopversie van homevideomkwaliteit is, kun je de DVD toch niet gaan afrekenen op de kwaliteit van beeld en geluid. Ik denk dat je wel naar het origineel moet kijken en die als referentie gebruiken en niet andere DVD's, toch....???

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chino
    Ik denk dat je wel naar het origineel moet kijken en die als referentie gebruiken en niet andere DVD's, toch....???
    Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik moet er niet aan denken dat een film als Festen op DVD wordt uitgebracht met allerlei 'verbeteringen'. Bijna net zo erg als wanneer ze in Hollywood een remake gaan maken.
    Voor mij moet een DVD de film weergeven zoals de maker hem het liefst zou zien, dus als b.v. Kubrick zijn films liever mono opneemt hoeft er van mij niet per se een 5.1 track van gemaakt te worden.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Qua titels zijn we inderdaad geheel afhankelijk van de maatschappijen
    Is dat een principekwestie ?? Als je bijvoorbeeld de mummy op je verjaardag krijgt, ga je hem dan toch niet beoordelen ??

    Dat zou ik overigens wel snappen want dan krijg je natuurlijk helemaal geen dvd meer ter beschikking.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  13. #13

    Standaard

    Er mogen wel eens wat meer reviews komen van muziek DVD's.

  14. #14

    Standaard Reviews

    Misschien een goed idee om zelf reviews van diverse populaire titels in te kunnen sturen, en hiervoor een aparte rubriek in het forum te openen zodat je in ieder geval een idee krijgt van de beeld/geluidkwaliteit/extra's voordat je tot aanschaf van desbetreffende titel overgaat.
    Ook een apare categorie met music DVD's zou wel aardig zijn denk ik.

  15. #15

    Standaard

    Ik doe dit al regelmatig op Forum, Software, regio 2 DVD's.
    Ik moet je wel teleurstellen dat eigen geschreven recencies niet tot veel "gelezen" of veel "gereageerd" leidt.
    Muziek DVD's zijn toch een beetje ondergeschoven. Je treft er bij "Recensies" in verhouding weinig aan. Het ligt ook wat moeilijker want er zijn ook Audio-DVD's.
    En al is het beeld en geluid nog zo mooi, als het een klote-concert is gaat ie af en als je niet van Madonnan houdt, dan pruim je het niet.
    Bij films ligt dat anders. Mooi beeld en mooi geluid kan je er toch toe bewegen om te kijken. Andere films zijn inhoudelijk erg goed en interesseert geluid en beeld je minder.
    Ga maar eens naar Regio 2 en je treft er verschillende recensies van mijn hand aan.

  16. #16

    Standaard

    Ik zou wel reviews willen zien van:
    - Almost Famous
    - High Fidelity

    En zoals eerder vermeld, muziek DVD's en misschien ook manga DVD's (in ieder geval de bekendere films in dit genre)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gabriel de rop
    Ik zou wel reviews willen zien van:
    - Almost Famous
    - High Fidelity
    High Fidelity staat op onze site, kijk hier maar eens.

  18. #18

    Standaard Waarom geen Recensie van ...

    Waarom is er geen recensie van de Jamesbond film:

    On her majesty's secret service en wel van de andere Bondfilms ?

  19. #19

    Standaard

    De beide Mummies waren al genoemd, maar nogmaals dan en verder één van de betere films van de afgelopen paar jaar: Ronin .

  20. #20

    Standaard

    Uiteraard is het geen 'princiepe kwestie' dat we voornamelijk DVD's bepsreken die maatschappijen beschikbaar stellen, er worden ook DVD's besproken die we gewoon zelf kopen. Maar zoals jullie allemaal weten zijn DVD's redelijk prijzig en we kopen nou eenmaal niet alle titels die we niet krijgen.
    Eric van Ballegoie

  21. #21

    Standaard

    Ik mis de recentie van Pane e Tulipani, in Nederland uitgebracht door Home Screen.

    Dit is één van de meest onopgevallen filmreleases op DVD van het afgelopen jaar, en een heerlijke, tikkeltje zwevende, feel-good movie. Zeer vreemd, want het was een groot succes in het filmhuis vorig jaar. Zelfs RoDisc kent deze titel niet eens.. een schande!

    edit: Als een van de reviewers in de buurt van Delft woont en 'em een avondje ter beoordeling () wil lenen, geef dan maar een seintje...

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ron
    één van de betere films van de afgelopen paar jaar: Ronin .
    Tada:
    http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=400

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chino
    reviews van onbekendere films mis ik, oa: Funny Games...
    Tja, dan moeten ze wel eerst op dvd uit zijn Funny Games is alleen als R2 UK versie uit met ingebrande Engelse ondertitels en een slechte transfer. Dit is nou één van de weinige releases waar ik voor naar de winkel zal hollen als ie uitkomt.

    Wat ik mis aan reviews op dvd.nl:
    - muziek (anders dan Bee Gees en Eagles )
    - oudere films (bijv. veel klassieke horrors )
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  24. #24

    Standaard

    Misschien is het een goed idee om leden een review te laten schrijven over DVD's die hier nog niet opstaan, deze vervolgens aan de crew te mailen en als ie goedgekeurd wordt gewoon plaatsen op de site!

    Da's nog eens een idee hè

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camille
    Misschien is het een goed idee om leden een review te laten schrijven over DVD's die hier nog niet opstaan, deze vervolgens aan de crew te mailen en als ie goedgekeurd wordt gewoon plaatsen op de site!
    Lijkt mij een ultiem idee om de drukke DVD-crew een beetje te ontzien. Ik hou me in ieder geval aanbevolen...
    Goed idee!!!

Pagina 1 van 57 123451151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •