De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Star Trek: Nemesis [DVD]

    Star Trek: Nemesis [DVD]

    In zijn laatste avontuur moet kapitein Picard het opnemen tegen een zeer herkenbare schurk...

    Lees dit artikel

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Super film.
    Super geluid.

  4. #4

    Standaard

    Als je de verhaallijn van deze film naast die van deel 2 (The wrath of Khan) legt, vallen er toch wel erg veel overeenkomsten op!

    Afgezien daarvan, een aardige film maar niet meer dan dat, alhoewel inderdaad het ruimtegevecht en de dramatische finale toch wel een deel van het voorafgaande goed maken.
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jan
    Film gezien in vliegtuig, een bijzondere matige film.
    Films kijken in een vliegtuig vind ik knudde. Mag wat mij betreft afgeschaft worden als je daardoor voordeliger zou kunnen vliegen. Vaak blijkt een film veel beter als je 'm thuis weer ziet.

    Niettemin is Nemesis volgens mij alleen het huren waard als je Star Trek leuk vindt. First Contact daarentegen was een aanrader voor alle sci-fi fans.

  6. #6

    Standaard

    Ik snap dat mensen het doen maar ik vind het niet eerlijk. Elke Star Trek film die nu nog gemaakt gaat worden wordt naast First Contact gelegd en vergeleken. Daardoor wordt elke Star Trek film als minder beoordeeld (want First Contact is gewoon een hele goede film , laten we wel wezen).

    Als je Insurrection en Nemesis gewoon als film op zich bekijkt, zijn het gewoon goede films. Ik heb de DVD's al in mijn collectie. (maar ik ben dan ook een Trekkie)
    Show no mercy...for you shall receive none.

  7. #7

    Standaard

    Op zichzelf gezien blijft Insurrection slecht. Vooral omdat het een slap aftreksel is van de aflevering "who watches the watchers" die voor mijn gevoel veel meer uit de verf kwam.

    In tegenstelling tot het artikel vind ik Nemesis juist geen film voor Trekkies, maar meer voor "occassional trek viewers". Trekkies (en daar reken ik mijzelf ook toe) storen zich te veel aan het gebrek aan continuiteit.

  8. #8

    Standaard

    Ik vond het een goede film maar zeker niet zo goed als First Contact, maar is dat wel mogelijk en zal die film ooit overtroffen worden door een andere ST film? Ik denk t niet.
    Het hoogtepunt van de film is egt het geweldige ruimtegevecht! Mn speakers gingen gelijk vele standjes hoger

  9. #9

    Standaard

    Coole Film!!
    Zeer mooie ruimtegevechten en een superrrgeluid.

    Niet de beste Star Trek film, maar wel een toffe film.
    Gelijk maar gekocht dus.
    "Take your Vulcan cynicism and bury it with your repressed emotions" Captain Archer

    My precioussss collection

  10. #10

    Standaard

    Zoals jullie zeggen: doorsnee Trek film. Niet de beste, maar zeker ook niet de zwakste
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Leuke huurfilm. Helaas heeft deze filmserie inmiddels een twijfelachtig niveau aangenomen.
    Het principe schijnt te zijn dat iedere nieuwkomer zo moet kunnen instappen dus de film moet toegankelijk zijn. Consequentie te veel concessies aan de massa die vaak toch niet geinteresseerd is en beledig je vaste publiek.
    Star Trek was ooit provocerend (1966-1969), hun eerste bioscoopfilm was echte sf, niet commercieel interessant maar een echt sf verhaal. TWOK een excellente oorlogsfilm in de ruimte, werd veel gekopieerd later. ST 4, een fantastische plezante film (toegankelijk en toch heel erg Trek). Dat was ooit eens maar het is afgezakt naar het middelmatige niveau van een soapserie.
    Nemesis is geen kopie van TWOK (de vergelijking komt waarschijnlijk van de dood van een belangrijk karakter) maar had wel wat meer pit mogen hebben. Goede CGI maakt een verhaal nog niet goed, en dit keer kan de CGI de moeheid van het materiaal niet langer verbergen.
    Het is een plezante film maar dan ook niet meer. JAMMER
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  12. #12

    Standaard

    Niet de beste Star Trek film, maar dat kan ook bijna niet. Ik vind wel dat ze nu een keer van dat stndaard concept afmoeten .... elke keer op het einde de 'bad guy' verslaan .... verzin eens wat anders. Het was wel een goed verhaal verder, maar ik denk aan een Star Trek 6, of zelfs de Motion Picture .... het zesde deel bijft mijn favoriete Star Trek film.
    I find your lack of faith disturbing

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    ...Nemesis is geen kopie van TWOK (de vergelijking komt waarschijnlijk van de dood van een belangrijk karakter) maar had wel wat meer pit mogen hebben
    Nee maar er zijn toch wel meer overeenkomsten:

    - Tijdens het eindgevecht liggen de rivaliserende schepen in een soort "sterrennevel" die in beide films het navigeren bemoeilijkt.
    - In beide gevallen hebben de Bad Guys een superwapen aan boord dat geactiveerd wordt als er geen andere uitweg meer is, om alles in de weide omtrek te vernietigen, maar vooral de betreffende "Captain" mee de dood in te sleuren
    - In beide gevallen kan deze dreiging alleen voorkomen worden door de opoffering vaan 1 van de hoofdkarakters, waarbij ...............SPOILER................. dit ook nog eens elkaars equivalenten in de betreffende series zijn
    - In beide gevallen wordt er aan het einde nog een overduidelijke mogelijkheid gecreerd voor een eventuele terugkeer van de "overleden" held
    - In beide gevallen gaat het om vijanden die een persoonlijke vete met Kirk/Picard hebben uit te vechten en hiervoor alles andere naar de achtergrond dringen
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  14. #14

    Standaard

    Vette sound en fx.... machtig mooi. Ik vond het niet de beste st ooit maar het heeft zeker zijn momenten....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard

    ik heb hem gekocht voor 5 euro maar er staat "bestemd voor verhuur" dus hij is niet de koopversie maar...is em nu meer waard omdat ie een huurversie is die moeilijk te verkrijgen is of is het gewoon evenveel waard?

    zou ik em trugdoen?
    death is just the beginning
    dvd's te koop!!voor lijst mail me!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door shihuandgi
    ik heb hem gekocht voor 5 euro maar er staat "bestemd voor verhuur" dus hij is niet de koopversie maar...is em nu meer waard omdat ie een huurversie is die moeilijk te verkrijgen is of is het gewoon evenveel waard?

    zou ik em trugdoen?
    Same shit.

  17. #17

    Standaard

    Iemand enig idee of deze film ook nog opnieuw als 2-disc versie wordt uitgebracht net als alle voorgaande delen?
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Iemand enig idee of deze film ook nog opnieuw als 2-disc versie wordt uitgebracht net als alle voorgaande delen?
    Ja, hij wordt opnieuw uitgebracht. In Amerika is de DVD al aangekondigd voor 4 oktober. Zie: http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=57759. In Nederland verschijnt de DVD op 17 november.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS
    Iemand enig idee of deze film ook nog opnieuw als 2-disc versie wordt uitgebracht net als alle voorgaande delen?
    Ja, hij wordt opnieuw uitgebracht. In Amerika is de DVD al aangekondigd voor 4 oktober. Zie: http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=57759. In Nederland verschijnt de DVD op 17 november.
    Bedankt voor de info.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  20. #20

    Standaard

    Ook deze film is me nog beter bevallen dan de eerste maal, dus verhoog ik mijn score iets.
    Daarmee is ook een einde gekomen aan de ganse reeks van 10 films, de ene al wat beter dan de andere, maar heb er toch weer van genoten, en ze hebben nu alle 10 een plaatsje in m'n collectie, om ze weer eens te kunnen bekijken binnen een x-aantal jaren.

    Commentaar 2008:
    Wederom een goede film uit de reeks, maar toch weer iets minder dan de vorige.
    Over de acteerprestaties geen klachten, ook niet over de uitwerking en special effects. Maar het scenario is toch maar weer zwakjes.
    Het zou dan ook een tijd duren eer en een nieuwe Star Trek film komt en dat is dan 7 jaar na deze, in 2009 namelijk, met wellicht een heel andere cast.
    Trouwens, wat de cast betreft in deze film.. wie herkent Ron Perlman dadelijk ???
    Ik heb nu alle filmen gezien de ene al wat beter dan de andere, maar heb me met de ganse serie (10 filmen) toch niet verveeld, en ik kan ze Science-Fiction liefhebbers toch aanraden, want een SF-fan zonder Star Trek te hebben gezien, is toch geen SF-fan... is het niet ??

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •