Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 74 van 74 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Jezus man, moet alles uitgespeld worden????
    Ja in jouw geval wel dus, want eerst beweer je bijvoorbeeld nog t volgende:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Zodra dat je al pixelvorming krijgt, kan je hier geen goede backup meer van maken.
    En nu is t al:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Het hangt van de ernst af van aantasting dus.
    En dat is idd waar als je kiest voor een kopieermethode waarbij (lees)fouten worden genegeerd of zelfs "gecorrigeerd".

    Ik kan dan misschien wel irritant overkomen maar als je zelf even wat consequenter bent kun je je expertise als "de pionier op dit forum betreffende dit probleem" tenminste nog op juiste wijze overdragen aan de leken (a.k.a. NOOBS ) op dit forum...

  2. #52
    incubus
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Ik kan dan misschien wel irritant overkomen maar als je zelf even wat consequenter bent kun je je expertise als "de pionier op dit forum betreffende dit probleem" tenminste nog op juiste wijze overdragen aan de leken (a.k.a. NOOBS ) op dit forum...
    Ik verwacht toch wel dat mensen een beetje intelligent genoeg zijn en een voorstellingsvermogen hebben waarbij het niet altijd nodig is om elke post te verduidelijken en uit te schrijven tot ellenlange posts. Er bestaat nog zoiets als tussen de regels lezen en een logische gevolgtrekking te maken na een statement. Het is eenvoudiger om constructieve posts te plaatsen die een meerwaarde bieden aan topics ipv statements van anderen op "plot"gaten na te pluizen zodat er eventueel op een minder constructieve manier kan op gereageerd worden.

    Het probleem is toch een individueel proces waarbij elke aangetaste disc als een apart incident moet bekeken worden. Sommige discs kan je backuppen andere weer niet. Laten we het daar gewoon op houden. Ik ga daarbij idd ook na ivm leescorrectie instellingen of het in- of uitschakelen ervan geen verschil maakt in het maken van een vlekkeloze backup. In mijn ervaring leert dat schijfjes die "Rot"-verschijnselen hebben in een vergevorderd stadium als backup niet gered konden worden.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus

    Ik verwacht toch wel dat mensen een beetje intelligent genoeg zijn en een voorstellingsvermogen hebben waarbij het niet altijd nodig is om elke post te verduidelijken en uit te schrijven tot ellenlange posts. Er bestaat nog zoiets als tussen de regels lezen en een logische gevolgtrekking te maken na een statement. Het is eenvoudiger om constructieve posts te plaatsen die een meerwaarde bieden aan topics ipv statements van anderen op "plot"gaten na te pluizen zodat er eventueel op een minder constructieve manier kan op gereageerd worden.
    Eh.... ikke hebbe de dikke van Daele niet bij mir zo kunde gij het ook ekkes in normale niederlands vertelle? :wink:

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Eh.... ikke hebbe de dikke van Daele niet bij mir zo kunde gij het ook ekkes in normale niederlands vertelle? :wink:
    Mensen... Deze thread gaat over DVD-rot en niet over taal, grammatica of woordverklaring. Begrijp je niet wat er wordt bedoeld, dan heb je waarschijnlijk te weinig feeling met het onderwerp.

    Nu weer on-topic a.j.b.

  5. #55

    Standaard

    Ben vanmorgen even bij van Leest geweest.Dacht ik probeer het gewoon en ik kreeg gewoon een nieuwe mee!!!

    Had de dvd destijds met de wildcard gekocht.Dan kunnen ze zien of je hem ook daar hebt gekocht.

    Dat is dus goed nieuws.
    The World is Yours
    -------------------------------------------------------

  6. #56
    incubus
    Guest

    Standaard

    Zowel Terminator (SE) en Silence of the lambs (SE) zijn erg aangetast op dit moment door DVD-rot.

    Is er iemand die het email adres van de klantenservice van MGM kent??

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Zowel Terminator (SE) en Silence of the lambs (SE) zijn erg aangetast op dit moment door DVD-rot.
    Nu snap ik gelijk waarom ze nieuwe versies uit gaan brengen.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Zowel Terminator (SE) en Silence of the lambs (SE) zijn erg aangetast op dit moment door DVD-rot.

    Is er iemand die het email adres van de klantenservice van MGM kent??
    Bij die vanmijn dus ook Dacht laat ik eens kijken!
    is het bij jou ook disc 2 ?
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  9. #59

    Standaard

    Ik heb die Terminator SE ook, zal even checken straks.


  10. #60
    incubus
    Guest

    Standaard

    bij mij was het op beide disks.

    Hij is inmiddels vervangen door de Ultimate edition.
    Ik had kadobonnen bij Bol.com, heb ik hem daar kosteloos besteld.
    De special Rot edition gewoon weggegeven aan een collega op het werk.
    Die heeft hem gekeken voor zover het nog mogelijk was.

  11. #61

    Standaard

    Wordt hierop al actie ondernomen door MGM?
    Ik heb nl. geen bonnetje of niets en heb geen zin om de UE aan te schaffen.


  12. #62
    incubus
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kwhuisman
    Wordt hierop al actie ondernomen door MGM?
    Ik heb nl. geen bonnetje of niets en heb geen zin om de UE aan te schaffen.
    Helaas niet meer.
    Niet meer sinds MGM in de stal van Sony is opgenomen.
    Sony neemt wel de catalogus over van MGM, het klachtenbestand echter niet...

    Zwaar balen voor Silence of the Lambs waarvan enkel de slecht gefabriceerde special edition van beschikbaar is. Die rot nu nog steeds verder in mijn kast en Sony reageert niet eens op de emails.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sonic
    Voorlopig heb ik nog geen enkele DVD of CD die aangetast is.
    Mijn oudste CD dateert uit 1987.
    Ik snap er niks van. Dit onderwerp blijft maar terugkomen. Ik verzamel al muziek en films op allerlei geluidsdragers sinds 1964, alles is nog steeds in prima staat bij mij!!!!! :P
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  14. #64
    incubus
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sonic
    Voorlopig heb ik nog geen enkele DVD of CD die aangetast is.
    Mijn oudste CD dateert uit 1987.
    Ik snap er niks van. Dit onderwerp blijft maar terugkomen. Ik verzamel al muziek en films op allerlei geluidsdragers sinds 1964, alles is nog steeds in prima staat bij mij!!!!! :P
    Even afkloppen dan

    MGM titels zijn sowieso wat beruchter in dit probleem. Bij andere maatschappijen is het veel zeldzamer en sporadischer.

  15. #65

    Standaard

    Het enige wat bij mij "rot" zijn DVD-Rtjes. De eerste week doen ze het prima, daarna wil mijn Sony DVP-S315 uit 1998 ze niet meer lezen. In m'n overige DVD-Spelers (Yamada/Pioneer/Philips) blijven ze wel leesbaar. Ik snap daar geen fluit van.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    (Yamada/Pioneer/Philips) blijven ze wel leesbaar. Ik snap daar geen fluit van.
    Toen je Yamaha schreef dacht je aan Jomanda
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  17. #67

    Standaard

    Ik dacht trouwens dat al die Delux, SE en LE versies van films uitmelkerij was... maar het is dus noodzaak :wink:
    http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/ofnoavail
    = Works great even on blood stains =

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ofnoavail
    Ik dacht trouwens dat al die Delux, SE en LE versies van films uitmelkerij was... maar het is dus noodzaak :wink:
    Ik heb van LOTR een extra exemplaar, zodat ik het in ieder geval m'n kleinkinderen t.z.t. kan laten zien. :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    (Yamada/Pioneer/Philips) blijven ze wel leesbaar. Ik snap daar geen fluit van.
    Toen je Yamaha schreef dacht je aan Jomanda
    Nee hoor. Dat merk bestaat echt.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kwhuisman
    Wordt hierop al actie ondernomen door MGM?
    Ik heb nl. geen bonnetje of niets en heb geen zin om de UE aan te schaffen.
    Helaas niet meer.
    Niet meer sinds MGM in de stal van Sony is opgenomen.
    Sony neemt wel de catalogus over van MGM, het klachtenbestand echter niet...

    Zwaar balen voor Silence of the Lambs waarvan enkel de slecht gefabriceerde special edition van beschikbaar is. Die rot nu nog steeds verder in mijn kast en Sony reageert niet eens op de emails.
    Boycotten die handel, mijn Terminator is trouwens nog inord. Maar voor hoelang...


  21. #71
    peterjon
    Guest

    Standaard

    platoon r1 van live ntertainment..onafspeelbaar geworden

  22. #72

    Standaard

    Disc 4 van Will & Grace seiz.1
    Heb er in mijn winkel al een aantal terug moeten sturen naar de leverancier
    ''Do I really want to 'choose life'?''
    Mijn Collectie

  23. #73

    Standaard

    Heb zelf een exemplaar van "The Nightmare Before Christmas" welke opeens afbrokkelde toen ik 'm uit het hoesje haalde om een tweede keer te bekijken. De cd brokkelde af toen ik 'm gewoon uit z'n keepcase haalde.... jammer... Uiteraard is de dvd hierdoor onleesbaar geworden.
    Leave it on the doorstep and get the hell outta here...

  24. #74
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik was vandaag even behoorlijk geschrokken, want twee disc's uit de Life On Earth-box (David Attenborough) vertoonden duidelijke dvd-rot. Na even op internet gespeurd te hebben zag ik dat ik niet de enige was.

    Het schijnt dat dvd's die in een digipack zitten er vaker last van hebben. Het gaat dan eigenlijk alleen om disc's die, als de set opgevouwen is, tegen een foto (van de digipack) aanzitten. De inkt (of beschermfolie) daarvan gaat reageren met de schijf en zowel de labelkant als de datakant raken dan 'bewolkt' en vertonen allerlei rare 'krassen' waardoor de schijf onbespeelbaar wordt.

    Door de disc's gewoon even in warm water met een beetje zeep (of afwasmiddel) voorzichtig schoon te maken en vervolgens te drogen, verdwijnen alle vlekken en spelen ze weer normaal af. De bewuste schijven heb ik vanaf nu natuurlijk wel in een aparte cd-case gestopt om problemen in de toekomst te voorkomen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •