Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 74 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik heb gisteren een deel van mijn verzameling doorgenomen, geen rotte gevonden gelukkig. Wel een stuk of 3 DVDs waarbij je (is nog geen rotting) je volgens mij inderdaad een gedeelte van iets van lijm ziet .....hetzelfde effect wat je krijgt als je bijvoorbeeld 2 glazen platen tegen elkaar houdt, met water ertussen .... of zoiets. Kun je daar rotting gaan verwachten in de toekomst?

    Uit mijn hoofd o.a. die herziene versie van Neverending Story en Existenz, ook een paar van die Bridge DVDs, ik vrees dat ik die DVDs van 5 euro voortaan maar laat liggen .



    Wel even reageren op het stukje, hoe de consument met zijn DVDs omgaat. Ehh, gaat niet helemaal op. Ik heb een aantal hoesjes (o.a. Hulk) waarbij de DVDs zo ontiegelijk vast zit in dat doosjes, dat je hem er bijna uit moet trekken. Je doet zo voorzichtig mogelijk, en er is nog niets gebeurd, maar ik houd iedere keer mijn hart vast! Dus zouden uitgevers misschien gewoon de praktisch handige hoesjes kunnen nemen, of in ieder geval die klemdingen in het midden.
    I find your lack of faith disturbing

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Ik heb gisteren een deel van mijn verzameling doorgenomen, geen rotte gevonden gelukkig. Wel een stuk of 3 DVDs waarbij je (is nog geen rotting) je volgens mij inderdaad een gedeelte van iets van lijm ziet .....hetzelfde effect wat je krijgt als je bijvoorbeeld 2 glazen platen tegen elkaar houdt, met water ertussen .... of zoiets. Kun je daar rotting gaan verwachten in de toekomst?
    Zie ik inderdaad ok wel eens, weet iemand wat het is? sommige hebben het als als ik ze net koop.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron kars
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Ik heb gisteren een deel van mijn verzameling doorgenomen, geen rotte gevonden gelukkig. Wel een stuk of 3 DVDs waarbij je (is nog geen rotting) je volgens mij inderdaad een gedeelte van iets van lijm ziet .....hetzelfde effect wat je krijgt als je bijvoorbeeld 2 glazen platen tegen elkaar houdt, met water ertussen .... of zoiets. Kun je daar rotting gaan verwachten in de toekomst?
    Zie ik inderdaad ok wel eens, weet iemand wat het is? sommige hebben het als als ik ze net koop.
    Yip, hier ook. Gister ook 1 gevonden inderdaad die ik net een maandje heb of zo. Ik kijk op zich altijd als ik ze uit de verpakking haal, of er krassen of zo op zit. Kennelijk was dit me niet opgevallen. Van de week echter wel, zeker toen ik het 's avonds deed met een goed felle lamp erboven .

    Ik kan me 1 CD herinneren die zoiets had, maar nooit problemen mee gehad. Zowieso nooit problemen met CDs gehad, en rond 1988 mijn eerste gekocht.
    I find your lack of faith disturbing

  4. #29
    incubus
    Guest

    Standaard

    Wat mij de laatste tijd ook erg opvalt, is dat de laatste budgettitels van MGM allemaal niet erg fris uitzien bij aankoop.

    Ik kan het het beste omschrijven als een roostervormige aanslag dat over de hele oppervlakte te zien is. Het is zowel bij DVD-9 als DVD-5 titels te zien. De DVD's worden wel probleemloos afgespeeld maar het is toch in ieder geval opvallend. Ook de nieuwe stargate SG-1 boxsets hebben dit. Hieronder vallen ook titels zoals: Edge of sanity. Monkey business. Firestarter. TRoll 1 +2 en Ghoulies 1 + 2.

    Gisteren ook nog een boxset teruggebracht een half uur na aankoop... De boxset van millenium seizoen 2. Schijfje 2 en 5 bevatte krassen die wel leken veroorzaakt te zijn door er met de schoenen bovenop te gaan staan dansen, krassen van 7 cm in de leesrichting over het hele schijfoppervlak!!! Neemt fox soms gedemotiveerde vakantiewerkers aan of zo???? De boxset kwam uit de plastic van de fabrikant...

  5. #30

    Standaard

    Ik kreeg een antwoord van vriend Strik (nog dank daarvoor!) :

    "Die verkleuring waarover je het hebt is waarschijnlijk onschadelijk. Er zit vaker een dergelijke verkleuring bij DVD-tjes en ook CD's hebben hier soms 'last' van. Dat heeft bij mij ook nog nooit tot afspeelproblemen geleidt.

    Waar het bij DVD-rot om gaat is dat de reflecterende laag wordt aangetast door een reactie met zuurstof. Gelukkig komt dit redelijk weinig voor en is meestal te wijten aan een persingsfout. De verkleuring die jij bedoelt zit hem waarschijnlijk in de lijmlaag van de DVD, iets dat wel vaker verkleurt en wat gelukkig in mijn ervaring nooit heeft geleid tot afname van het reflecterend vermogen.

    Als de reflecterende laag echt is aangetast zie je dat meestal wel, omdat de DVD dan echt veel doffer is op die plekken. Bijna alsof je er met schuurpapier overheen bent geweest zeg maar. Lichte verkleuringen zou ik me niet al teveel zorgen over maken.

    DVD-rot komt helaas nog voor, maar gelukkig niet zoveel."


    Millennium box heb ik zelf besteld via play, wel de box met alle 3 seizoenen voor 108.99 . Crossing my fingers!


    Maar volgens mij kiezen bepaalde uitgevers inderdaad voor baggermateriaal .... jammer .... beetje kwaliteit mag wel vind ik.
    I find your lack of faith disturbing

  6. #31
    incubus
    Guest

    Standaard

    In het weekend weeral prijs gehad!!

    GESEALDE boxsets gekocht in de MM...
    Star trek TOS season 2 en de Monster legacy box....

    2 discs van TOS season 2 vertonen krassen en meerdere discs in de monster legacy box zaten onder de vingervlekken en krassen!!!
    Sommige discs zaten zelfs los in de verpakking...

    Erg slordig voor zulke luxe, dure sets!!!!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    In het weekend weeral prijs gehad!!

    GESEALDE boxsets gekocht in de MM...
    Star trek TOS season 2 en de Monster legacy box....

    2 discs van TOS season 2 vertonen krassen en meerdere discs in de monster legacy box zaten onder de vingervlekken en krassen!!!
    Sommige discs zaten zelfs los in de verpakking...

    Erg slordig voor zulke luxe, dure sets!!!!
    Da's geen DVD-Rot hoor, da's gewoon slordig zoals je al zegt.

  8. #33

    Standaard

    Reden dat ik ook bijna altijd bij MM of Makro koop, is juist dit soort dingen. Helaas is het met sealen kennelijk ook soms een probleem. Maar bij de FRS, Bart Smit etc .... daar halen ze die dingen uit de verpakking, en hoe langer ze er liggen, hoe slechter ze eraan toe zijn kennelijk. Als ze ze in de verpakking jassen, gaan dat ook zonder rekening te houden met wat ze in hun handen houden. Met vingers en al douwen die lui ze in de doosjes. En met games is het soms zelfs zo, dat bepaalde informatie zoals in de Cube-games, de sterren formulieren, gewoon missen.

    Maar als ik naar buiten ga, altijd meteen seal eraf en kijken hoe de discs eruit zien, doe ik echt altijd. Zowieso OF ze erin zitten, ook 1 keer bijna met een leeg hoesjes weggegaan, en bewijs dat maar eens!
    I find your lack of faith disturbing

  9. #34

    Standaard

    Wilde net Dante's Peak SE kijken en tot mijn grote verbazing:dvd rot!!

    Aan de buitenste rand bruine ringen en vlekjes.Het beeld op het einde hapert en is blokkerig.

    Heeft iemand een mail adres van Universal?
    The World is Yours
    -------------------------------------------------------

  10. #35

    Standaard

    Of heeft nog iemand dit probleem?
    The World is Yours
    -------------------------------------------------------

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Wilde net Dante's Peak SE kijken en tot mijn grote verbazing:dvd rot!!

    Aan de buitenste rand bruine ringen en vlekjes.Het beeld op het einde hapert en is blokkerig.

    Heeft iemand een mail adres van Universal?
    Juist mijn Dante's Peak Se bekeken na het lezen van je post . Resultaat : DVD rot

  12. #37

    Standaard

    Weet iemand of het mogelijk is om een dvd met dergelijke 'rot' verschijnselen een backup te maken? Of kan de schijf er soms zo erg aan toe zijn dat zelfs dit niet meer kan?
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Of kan de schijf er soms zo erg aan toe zijn dat zelfs dit niet meer kan?
    Ja dat kan uiteraard, zelfs van de Titanic blijft uiteindelijk ook niks meer over... :wink: Je zou dat echt per geval moeten bekijken.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redbull_Steve
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland
    Wilde net Dante's Peak SE kijken en tot mijn grote verbazing:dvd rot!!

    Aan de buitenste rand bruine ringen en vlekjes.Het beeld op het einde hapert en is blokkerig.

    Heeft iemand een mail adres van Universal?
    Juist mijn Dante's Peak Se bekeken na het lezen van je post . Resultaat : DVD rot
    Ik heb hier ook de SE van Dante's Peak liggem, gelukkig geen problemen ermee. Ik vraag jme wel af of er geen inlay in moet zitten?
    Ik had deze gekocht bij de FRS, maar er zit alleen maar de DVD in en geen inlay

    Weet iemand dat?

  15. #40

    Standaard

    hmm .. ik had er eerder wel van gehoord maar nooit bij stil gestaan.. dit klinkt toch wel ernstiger dan ik dacht.
    Maar is DVD rot nou eerder een teken van ouderdom of gewoonweg een teken van zeer slechte productie? .. lijkt mij eerder het laatste toch?, aangezien het vooral dezelfde titels zijn, zo te horen

  16. #41

    Standaard

    Off-topic:

    Is er ook bekend hoe lang het duurt voordat videobanden gaan rotten dan? Ik heb zelf namelijk ex-rentals van '85 (en ook nog wel ouder) die nog heel goed spelen op een goede videorecorder. Ik heb deze films meer voor de heb, maar het is toch wel fijn als die banden goed blijven Ze worden nooit gedraaid en zijn eigenlijk alleen getest.

  17. #42
    incubus
    Guest

    Standaard

    Ik heb deze titel niet dus kan ik het al niet controleren.
    Zodra dat je al pixelvorming krijgt, kan je hier geen goede backup meer van maken.

    Ik zie bijvoorbeeld meer titels in mijn collectie een soortgelijke verandering in vreemde plekken vertonen. Met name vooral de eerste oplage van de James Bond collectie. Het oppervlakte verandert zonder dat deze in gebruik is en zijn in normale omstandigheden geordend in een fatsoenlijk rekje.

    Aangezien ik meer dan 1500 titels in mijn collectie heb, is het voor mij niet mogelijk om deze allemaal constant te blijven controleren, laat staan dat ik hier de zin in heb. Ik blijf gewoon met regelmaat titels bekijken tot ik zulke dingen tegenkom en ook daadwerkelijk afspeelproblemen hebben. Mijn bevindingen post ik hier dan ook. Het is misschien eens nuttig voor mensen met kleinere collecties, hun wat oudere titels te controleren, op duidelijk niet door fysieke schade veroorzaakte oppervlakteveranderingen.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Zodra dat je al pixelvorming krijgt, kan je hier geen goede backup meer van maken.
    Is niet waar. Huiskamerspelers zijn vaak gevoeliger voor beschadigingen van welke aard dan ook dan dvdromspelers/branders. Meestal is zo'n schijfje dan ook op een pc nog best te lezen.

  19. #44
    incubus
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Zodra dat je al pixelvorming krijgt, kan je hier geen goede backup meer van maken.
    Is niet waar. Huiskamerspelers zijn vaak gevoeliger voor beschadigingen van welke aard dan ook dan dvdromspelers/branders. Meestal is zo'n schijfje dan ook op een pc nog best te lezen.
    Ik heb er al verschillende gehad die de pixelvorming op de backup gewoon overgenomen hadden. Hangt van de ernst van de schade af.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Ik heb er al verschillende gehad die de pixelvorming op de backup gewoon overgenomen hadden. Hangt van de ernst van de schade af.
    Op welke manier is die backup gemaakt dan? Toch niet van (huiskamer)dvdspeler naar (huiskamer)dvdrecorder? In dat geval blijft natuurlijk die pixelvorming zichtbaar (en verlies je bovendien de menustructuur, ondertitels en eventueel Dolby Digital/DTS geluid). Een andere mogelijkheid is dat de pixelvorming het resultaat is van de encodering van het videomateriaal op de dvd. Dit zou dan met elke dvd, van deze titel, op hetzelfde moment zichtbaar moeten zijn.

    Bij het maken van een backup van een dvd m.b.v. een pc wordt het schijfje wel of niet helemaal uitgelezen/gekopieerd maar niet afgespeeld dat is heel wat anders! In het eerste geval heb je dan de data op de dvd veilig weten te stellen en is deze weer weg te schrijven op een dvdrecordable. Lukt t niet dan kan je t schijfje als verloren beschouwen.

  21. #46
    incubus
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Op welke manier is die backup gemaakt dan? Toch niet van (huiskamer)dvdspeler naar (huiskamer)dvdrecorder? In dat geval blijft natuurlijk die pixelvorming zichtbaar (en verlies je bovendien de menustructuur, ondertitels en eventueel Dolby Digital/DTS geluid). Een andere mogelijkheid is dat de pixelvorming het resultaat is van de encodering van het videomateriaal op de dvd. Dit zou dan met elke dvd, van deze titel, op hetzelfde moment zichtbaar moeten zijn.

    Bij het maken van een backup van een dvd m.b.v. een pc wordt het schijfje wel of niet helemaal uitgelezen/gekopieerd maar niet afgespeeld dat is heel wat anders! In het eerste geval heb je dan de data op de dvd veilig weten te stellen en is deze weer weg te schrijven op een dvdrecordable. Lukt t niet dan kan je t schijfje als verloren beschouwen.
    Ik weet wel hoe je een backup moet maken maar ik post de manieren hier niet op het forum. Daar komt vanzelfsprekend geen huiskamerspeler bij te pas, welke N00B doet dat op die manier?? Zelfs N00BS weten tegenwoordig een backup te maken van een schijfje, daar is geen kunst aan.

    Geloof me, als de rot zich op die manier voordoet dat de pixelvorming leidt tot volledige lockup van de disc, of de rotverschijnselen dus te hevig zijn, dan krijg je daar geen backup meer van gefikt. De datalaag zelf is aangetast door corrosie en als die naar de haaien is dan mag je DVD-Rom lezer nog zo goed zijn, dan is het een coaster en is het afgelopen ermee. Bij lichtere graad van schade kan er wel en backup gemaakt worden, dus adviseer ik om een backup te maken bij het minste teken van verandering.

    Ik ben erg goed op de hoogte van dit probleem, heb genoeg praktijkervaring ermee (jammer genoeg) en ben zelfs de pionier op dit forum betreffende dit probleem. Toen werd ik niet serieus genomen en had ik veel kritiek moeten slikken. Nu dat het probleem bevestigd wordt uit verschillende richtingen en bronnen is het allesbehalve een mythe. Toch raar hoe tijd verandering kan brengen....

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Geloof me, als de rot zich op die manier voordoet dat de pixelvorming leidt tot volledige lockup van de disc, of de rotverschijnselen dus te hevig zijn, dan krijg je daar geen backup meer van gefikt.
    En gisteren beweerde je nog dat de pixelvorming wordt overgenomen.......

  23. #48
    incubus
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Geloof me, als de rot zich op die manier voordoet dat de pixelvorming leidt tot volledige lockup van de disc, of de rotverschijnselen dus te hevig zijn, dan krijg je daar geen backup meer van gefikt.
    En gisteren beweerde je nog dat de pixelvorming wordt overgenomen.......
    Jezus man, moet alles uitgespeld worden???? Bij een volledige lockup dan kan je het al niet meer inlezen dus kom je al niet tot het fikken. Bij hevige pixelvorming, datacorrosie dus, dan kopieer je idd de pixelvorming mee want de datalaag, het belangrijkste van de disc is aangetast.... Het hangt van de ernst af van aantasting dus.

    Stop er ook eens mee om ervan uit te gaan dat je met een leek te maken hebt en reacties te posten om flames en dergelijke uit te lokken. Erg irritant...

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Citaat Oorspronkelijk gepost door incubus
    Geloof me, als de rot zich op die manier voordoet dat de pixelvorming leidt tot volledige lockup van de disc, of de rotverschijnselen dus te hevig zijn, dan krijg je daar geen backup meer van gefikt.
    En gisteren beweerde je nog dat de pixelvorming wordt overgenomen.......
    Jezus man, moet alles uitgespeld worden???? Bij een volledige lockup dan kan je het al niet meer inlezen dus kom je al niet tot het fikken. Bij hevige pixelvorming, datacorrosie dus, dan kopieer je idd de pixelvorming mee want de datalaag, het belangrijkste van de disc is aangetast.... Het hangt van de ernst af van aantasting dus.

    Stop er ook eens mee om ervan uit te gaan dat je met een leek te maken hebt en reacties te posten om flames en dergelijke uit te lokken. Erg irritant...
    Wat zijn flames?
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  25. #50
    incubus
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper

    Wat zijn flames?
    LOL :wink:

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •