Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 115 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard Re: DVD's Kopieren: Volstrekt LEGAAL...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    Geleende/gehuurde dvd's mag je WEL kopieren, zoals ook telefonisch is bevestigd door de stichting thuiskopie..
    Gehuurde DVD's kopieëren voor eigen gebruik... O.k... Wettelijk niks mis mee schijnbaar.... maar... Hoe kom je aan geleende DVD's?
    Op (bijna) iedere koop-DVD staat namelijk dat het niet is toegestaan om te verhuren of uit te lenen... Is hartstikke ilegaal man!
    Maar een DVD kado geven aan iemand, die een kopie maakt en jouw de DVD weer kado geeft mag wel. Toch een soort lenen

    (maar misschien moet er dan inkomstenbelasting betaald worden )

  2. #52
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas de Jong
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Godbluff

    EEN KOPIE MAKEN VOOR EIGEN GEBRUIK IS IN NEDERLAND LEGAAL!...
    is illegaal of was illegaal.
    Of zijn er misschien ook nog uitzonderingen omdat de regels veranderd zijn.
    Niet dat ik precies weet hoe het zit hoor maar een jaar of twee geleden was er iemand van Philips die in een interview verklaarde dat een kopie voor eigen gebruik gewoon is toegestaan.
    Het ging hier overigens wel om CD,s.
    Moet je zo iemand ook niet meer geloven dan.
    Godbluff zegt toch ook dat het legaal is?? Waar haal jij dat illegaal vandaan??

    (interessante discussie verder hoor )
    Je hebt gelijk, even niet goed gelezen door al dat legale en illegale berichtjes
    Zal me er verders niet meer mee bemoeien. :wink:

  3. #53
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas de Jong
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Godbluff

    EEN KOPIE MAKEN VOOR EIGEN GEBRUIK IS IN NEDERLAND LEGAAL!...
    is illegaal of was illegaal.
    Of zijn er misschien ook nog uitzonderingen omdat de regels veranderd zijn.
    Niet dat ik precies weet hoe het zit hoor maar een jaar of twee geleden was er iemand van Philips die in een interview verklaarde dat een kopie voor eigen gebruik gewoon is toegestaan.
    Het ging hier overigens wel om CD,s.
    Moet je zo iemand ook niet meer geloven dan.
    Godbluff zegt toch ook dat het legaal is?? Waar haal jij dat illegaal vandaan??

    (interessante discussie verder hoor )
    Je hebt gelijk, even niet goed gelezen door al die legale en illegale berichtjes
    Zal me er verders niet meer mee bemoeien. :wink:

  4. #54

    Standaard

    Ach.. wie kopieert en wie er niet kopieert boeit me niet. Of het mag of niet, boeit me niet.

    Ik heb ook een kopietje gemaakt.. Wel meerdere.. Begin dit jaar nog van The Two Towers. DVD-screener, wide-screen en 5.1. geluid. Maar kon niet wachten op de officiele release. For Your Consideration stond er steeds in het beeld. Jah.. ik heb overwogen om toch de originele te kopen.
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  5. #55

    Standaard

    Beste Alex, Het maakt geen bal uit wat ze er achter op zetten! Ze kunnen er ook opzetten dat het verboden is de dvds aan schoonmoeders te vertonen... Maar ook daar is (helaas) geen wettelijke basis voor. Lees maar eens de voorwaarden bij Microsoft software en wees dat wij daar toch mooi ons achterste mee mogen afvegen.
    Wat betreft het maken van een kopie kun je een dvd gelijkstellen aan het maken van een papieren kopie bij de copyrette. Ook daar betaal je rechten voor en er is geen hond die daar verder een probleem mee heeft. En aangezien dvd ondertussen een compleet massa-artikel is geworden verdient het ook die gebruiksstatus.
    Maak mij maar lekker met mooie uitgaves zoals de regio 1 Lion King of de TTT gift set dan koop ik wel...
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    Ik kreeg trouwens per email een reactie van de auteur van de site:

    <knip>... Verder denk ik niet dat die gebruiksvoorwaarden op DVD's allemaal
    zomaar van toepassing zijn. Voorwaarden moet je namelijk vooraf
    gezamenlijk afspreken, anders zijn ze keihard niet geldig. Dat geldt
    voor elk contract. En als ik de voorwaarden pas kan zien als die
    DVD uit het plastic komt, zijn ze dus niet geldig.
    En dus blijft het feit geldig dat je geen DVD's van kennissen en vrienden mag kopieëren. De regels zijn namelijk algemeen en duidelijk op de achterkant van de verpakking van de meeste DVD's te lezen! Ook prima zichtbaar wanneer het exemplaar nog gesealed is.

    Voorbeeld:
    All rights reserved / Alle rechten voorbehouden
    Wat is er niet duidelijk aan het woordje "alle" ?

    Uitgebreider voorbeeld:
    Waarschuwing: Alle rechten voorbehouden. Behoudens toestemming van de rechthebbenden op de op deze beelddrager vastgelegde werken, films, uitvoeringen en fonogrammen is kopiëren, verhuren, uitlenen en openbare vertoning verboden. Uitsluitend bestemd voor verkoop aan de consument
    Kan het nog duidelijker?

    Ofwel: Kopietje maken is prima, maar dat mag alleen van eigen koop-DVD's, simpelweg omdat je kennis/vriend geen DVD aan je mag uitlenen.
    Natuurlijk is zoiets niet (gemakkelijk) te achterhalen, maar dat betekent nog steeds niet dat het mag! Doe je het wel, dan blijft het een ilegale aktie... hoe mooi je er ook omheen kunt lullen...

    En nee... Ik ben geen moraalridder, maar verdien wel al zo'n 15 jaar mijn geld voor een groot deel in de entertainment industrie. Tot nu toe heb ik nog niet meegewerkt aan DVD-produkties, dus ik kan niet zeggen dat je van me jat... maar dat doe je absoluut wel van (vele) andere mensen...
    Wat precies is er in dit voorbeeld illegaal? Het uitlenen van je eigen DVD aan een vriend? Het kopieren van een door jou, van een vriend geleende DVD? Of allebei?
    In het eerste geval is degene die de DVD uitleent illegaal bezig, maar niet degene die de DVD leent en kopieert. In het tweede geval is dat andersom, en in het derde geval zouden ze allebei illegaal bezig zijn.
    "Rog, grab the cat!" - Martin Riggs

  7. #57
    Graven
    Guest

    Standaard

    Volgens mij is het een kwestie van logisch nadenken.

    Het is legaal om een "veiligheidskopie" te maken, de vraag is alleen voor wie dat legaal is.
    M.I. is alleen de eigenaar van de drager gerechtigd om die ene veiligheidskopie te maken. Dit zou dus betekenen dat als je een DVD huurt (de videotheek blijft dus eigenaar) je GEEN kopie van de film mag maken. Daarom heet het ook veiligheidkopie. Volgens mij is dat ook het uigangpunt geweest voor de extra heffing op CD's (en later DVD's). Van elke drager die je bezit mag je 1 kopie maken voor b.v. in de auto of als backup. Als het de bedoeling was dat mensen meer (of oneindig veel) veiligheidskopieen mochten maken zou de heffing op lege dragers ook een veelvoud zijn van wat het nu is.

  8. #58

    Standaard

    Veel mensen zeggen dat er niet gekopieerd mag worden enz. Nu ben ik er mee eens dat je geen handel gaat beginnen in gekopieerde dvd's, dan ben je zeer triest bezig, echter voor jezelf vind ik geen probleem.

    Interessant vind ik wel, dat wanneer je tegenwoordig een computer koopt, je al bijna een dvd en cd brander standaard er bij geleverd krijgt. Mijn broer heeft dus laatst een nieuwe computer gekocht en als ik eventjes naar het kastje kijk, dan zie ik daar al dvd rewritable op staan. Ik vind het dus wel grappig. Internet is zover gevorderd dat je muziek en dvd's kan downloaden op je computer. De technologie is zo ver gevorderd dat je dvd's en cd's kan branden via je computer. De ethische kwestie dan buiten beschouwing latend, maar dan kan je er donder op zeggen dat er ook daadwerkelijk gebrand gaat worden.

    Ikzelf koop alleen originele dvd's, omdat ik ze simpelweg gewoon veel mooier uit vind zien en omdat je de extra's er bij hebt enz. Ik vind het gewoon leuk om te shoppen naar een laaggeprijsd origineel dvd-tje. Daarnaast zou ik totaal niet weten hoe zo'n brander werkt en wat je er allemaal voor nodig hebt enz. Interesseert mij ook (nog) niet echt.

    Een oud buurjongen van mij heeft wel een aantal gekopieerde dvd's, maar dat zijn films die hij wel leuk vindt, maar niet zo. Ik vroeg hem laatst of hij the matrix reloaded ook ging kopieren en hij antwoordde daarop dat hij die gewoon ging kopen omdat hij het zo'n fantastische film vond. Dat vind ik dan wel weer goed.

    Verder vond ik het voorbeeld van iemand hier in deze thread gegeven door het zeggen van kopieren van papier naar papier heel sterk en waar. Niemand zegt daar wat van, iedereen doet het gewoon.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Verder vond ik het voorbeeld van iemand hier in deze thread gegeven door het zeggen van kopieren van papier naar papier heel sterk en waar. Niemand zegt daar wat van, iedereen doet het gewoon.
    LotR kopieren 1200 pagina's

    Af en toe een kopietje maken van een DVD vind ik ook niet zo'n probleem. Maar wel met mate vind ik.

    Zelf heb ik geen gekopieerde DVD's.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiKe__LL
    Waarom vallen zoveel Edwin hierop aan??
    Edwin is nou eenmaal een fijn persoon om aan te vallen, leert de geschiedenis van dvd.nl.

    Je bent dan verzekerd van 1 van de volgende mogelijkheden :

    A een botte reactie

    B een goede repply met argumenten

    C een combinatie van A en B

    :wink:
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Verder vond ik het voorbeeld van iemand hier in deze thread gegeven door het zeggen van kopieren van papier naar papier heel sterk en waar. Niemand zegt daar wat van, iedereen doet het gewoon.
    LotR kopieren 1200 pagina's

    Af en toe een kopietje maken van een DVD vind ik ook niet zo'n probleem. Maar wel met mate vind ik.

    Zelf heb ik geen gekopieerde DVD's.
    LOTR kopieren is dan wel weer veel, maar laat ik een voorbeeld geven. Voor school moest ik bv een boekje van 35 pagina's kopen. Prijs € 30,-!!!!
    Kan je net zo goed die 35 pagina's kopieren. Het erge daarvan is dat je zelfs maar een paar van die pagina's gebruikt voor je studie. Ongelooflijk soms.
    Sommige studieboeken heb ik zelf nog in plastic, omdat we ze helemaal niet nodig hadden, maar wel op de boekenlijst staan, maar dat terzijde.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    LOTR kopieren is dan wel weer veel, maar laat ik een voorbeeld geven. Voor school moest ik bv een boekje van 35 pagina's kopen. Prijs € 30,-!!!!
    Kan je net zo goed die 35 pagina's kopieren. Het erge daarvan is dat je zelfs maar een paar van die pagina's gebruikt voor je studie. Ongelooflijk soms.
    Sommige studieboeken heb ik zelf nog in plastic, omdat we ze helemaal niet nodig hadden, maar wel op de boekenlijst staan, maar dat terzijde.
    Voor studie is 't niet meer dan logisch dat er wat gekopieerd gaat worden. Vooral als de prijs €30 is voor 35 blz. Dat is te gek voor woorden voor iets dat je maar een keer gebruikt. Eigenlijk zouden dat soort boeken door de school moeten worden uitgeleend (en zou de schrijver een vergoeding moeten krijgen).

    Ik heb 't probleem niet gehad bij m'n studie. Het lesmateriaal bestond daar vrijwel uitsluitend uit stencils. :P
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  13. #63

    Standaard

    Volgens mij maakt het volgens de laatste regels niet meer uit van wie je de dvd leent. Wat in elk geval mag is de dvd lenen via een uitleen service als de bieb of anderzijds. Let wel je betaalt dan 2x rechten als je een kopie maakt:

    - 1x in het leenbededrag
    - 1x als kopieheffing op het lege medium
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiKe__LL
    Waarom vallen zoveel Edwin hierop aan??
    Edwin is nou eenmaal een fijn persoon om aan te vallen, leert de geschiedenis van dvd.nl.

    Je bent dan verzekerd van 1 van de volgende mogelijkheden :

    A een botte reactie

    B een goede repply met argumenten

    C een combinatie van A en B

    :wink:

    Oh ja, dat is waar.. Was jij niet dat mannetje dat zich speciaal op dvdforum.nl ingeschreven had, om ook daar de boel lekker uit te lokken !?

    Ach ja, ik lach meestal om zulke figuren. Je bent vrij mans achter een toetsenbord, waarschijnlijk in real life een softie eersteklas, gepest en misbruikt vroeger..

    Dus: als je zielige pogingen tot "scherpe" opmerkingen jou het gevoel geeft dat je nog wat voorstelt, ga gerust door, dan beschouw ik jou negeren als mijn goede daad van deze maand

    Gr.
    Edwin
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    LOTR kopieren is dan wel weer veel, maar laat ik een voorbeeld geven. Voor school moest ik bv een boekje van 35 pagina's kopen. Prijs € 30,-!!!!
    Kan je net zo goed die 35 pagina's kopieren. Het erge daarvan is dat je zelfs maar een paar van die pagina's gebruikt voor je studie. Ongelooflijk soms.
    Sommige studieboeken heb ik zelf nog in plastic, omdat we ze helemaal niet nodig hadden, maar wel op de boekenlijst staan, maar dat terzijde.
    Voor studie is 't niet meer dan logisch dat er wat gekopieerd gaat worden. Vooral als de prijs €30 is voor 35 blz. Dat is te gek voor woorden voor iets dat je maar een keer gebruikt. Eigenlijk zouden dat soort boeken door de school moeten worden uitgeleend (en zou de schrijver een vergoeding moeten krijgen).

    Ik heb 't probleem niet gehad bij m'n studie. Het lesmateriaal bestond daar vrijwel uitsluitend uit stencils. :P
    Mag je van mazzel spreken. Wij moeten soms ook syllabi aanschaffen (hoofdstukken uit boeken gekopieerd), maar daar moet de school dan weer rechten over betalen en dan worden die dingen weer vrij duur.
    Dat is dan wel weer beter dan een boek die maar in de kast ligt te rotten, maar nog....
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    Dus: als je zielige pogingen tot "scherpe" opmerkingen jou het gevoel geeft dat je nog wat voorstelt, ga gerust door, dan beschouw ik jou negeren als mijn goede daad van deze maand
    Als je dat nou meteen had gedaan had dat kinderachtige heen-en-weer getouwtrek misschien opgehouden... Dan had ik jou misschien nog als volwassen beschouwd. Maar goed...hopelijk kunnen jullie je feestje via PM's ofzo voortzetten? Laten we het hier gezellig houden.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  17. #67

    Standaard

    <edit mode> Eerst denken, dan typen.. <edit mode off>
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  18. #68

    Standaard

    Moet je oppassen dat ze hier geen kopieen gaan aanbieden. En dan ook nog tegen de gewone prijs van de dvd die je in de winkel kunt kopen. Hoe kun je dit eigenlijk na gaan of ze dan wel of niet echt zijn?
    It's A Good Day To Die.

    Mijn Collectie
    MegaStarTrader/Safetrader

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Graven
    Volgens mij is het een kwestie van logisch nadenken.
    Het is legaal om een "veiligheidskopie" te maken, de vraag is alleen voor wie dat legaal is.
    M.I. is alleen de eigenaar van de drager gerechtigd om die ene veiligheidskopie te maken. Dit zou dus betekenen dat als je een DVD huurt (de videotheek blijft dus eigenaar) je GEEN kopie van de film mag maken. Daarom heet het ook veiligheidkopie. Volgens mij is dat ook het uigangpunt geweest voor de extra heffing op CD's (en later DVD's). Van elke drager die je bezit mag je 1 kopie maken voor b.v. in de auto of als backup. Als het de bedoeling was dat mensen meer (of oneindig veel) veiligheidskopieen mochten maken zou de heffing op lege dragers ook een veelvoud zijn van wat het nu is.
    Prima antwoord. Als je de media verkoopt of kado geeft, moet je ook de eventuele reservekopie meeleveren of vernietigen.

    Het lijkt wel een typisch Nederlands gebeuren om zaken waarvan men weet dat het niet mag toch goed te praten of om gaten in de wetgeving proberen te misbruiken (zoals bij radardetectors). Als je iets illegaal kopieert is daaraan het risico van een eventuele vervolging verbonden. Voor thuisgebruikers is dat risico klein en soms zelfs niet te controleren. Maar dat maakt het nooit legaal.

    Persoonlijk ben ik toch wel bezorgd dat in de toekomst net zoals bij CD's ook DVD's op grote schaal gekopieerd zullen worden en dat het ten koste zal gaan van mensen die wel gewoon originele DVD's willen kopen (bijv. met de prijs of een minder uitgebreid aanbod). Op een aantal universiteitsnetwerken worden al complete DVD-r's geshared. Dat kost enorm veel bandbreedte, maar bandbreedte wordt wel steeds goedkoper. Als in de toekomst iedereen zo'n verbinding heeft, kun je wel raden wat er zal gaan gebeuren zonder maatregelen.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Graven
    Volgens mij is het een kwestie van logisch nadenken.

    Het is legaal om een "veiligheidskopie" te maken, de vraag is alleen voor wie dat legaal is.
    M.I. is alleen de eigenaar van de drager gerechtigd om die ene veiligheidskopie te maken. Dit zou dus betekenen dat als je een DVD huurt (de videotheek blijft dus eigenaar) je GEEN kopie van de film mag maken. Daarom heet het ook veiligheidkopie. Volgens mij is dat ook het uigangpunt geweest voor de extra heffing op CD's (en later DVD's). Van elke drager die je bezit mag je 1 kopie maken voor b.v. in de auto of als backup. Als het de bedoeling was dat mensen meer (of oneindig veel) veiligheidskopieen mochten maken zou de heffing op lege dragers ook een veelvoud zijn van wat het nu is.
    Maar was er niet telefonisch contact geweest met Stichting Thuiskopie waarin werd bevestigd dat je juist wel een kopie mag maken van een gehuurde DVD?
    "Rog, grab the cat!" - Martin Riggs

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door badtzje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Graven
    Volgens mij is het een kwestie van logisch nadenken.

    Het is legaal om een "veiligheidskopie" te maken, de vraag is alleen voor wie dat legaal is.
    M.I. is alleen de eigenaar van de drager gerechtigd om die ene veiligheidskopie te maken. Dit zou dus betekenen dat als je een DVD huurt (de videotheek blijft dus eigenaar) je GEEN kopie van de film mag maken. Daarom heet het ook veiligheidkopie. Volgens mij is dat ook het uigangpunt geweest voor de extra heffing op CD's (en later DVD's). Van elke drager die je bezit mag je 1 kopie maken voor b.v. in de auto of als backup. Als het de bedoeling was dat mensen meer (of oneindig veel) veiligheidskopieen mochten maken zou de heffing op lege dragers ook een veelvoud zijn van wat het nu is.
    Maar was er niet telefonisch contact geweest met Stichting Thuiskopie waarin werd bevestigd dat je juist wel een kopie mag maken van een gehuurde DVD?
    Inderdaad.. Dus het is kennelijk meer een kwestie van "goed lezen" dan een kwestie van nadenken..

    Lees het stukje in de link nou door, dan zie je dat je enkele kopieen mag maken, zolang je het maar voor jezelf en van het orgineel doet.. Of je die nou hebt gehuurd of gekocht, dat maakt niet uit.

    Gr.
    Edwin
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Felix
    Prima antwoord. Als je de media verkoopt of kado geeft, moet je ook de eventuele reservekopie meeleveren of vernietigen.

    Het lijkt wel een typisch Nederlands gebeuren om zaken waarvan men weet dat het niet mag toch goed te praten of om gaten in de wetgeving proberen te misbruiken (zoals bij radardetectors). Als je iets illegaal kopieert is daaraan het risico van een eventuele vervolging verbonden. Voor thuisgebruikers is dat risico klein en soms zelfs niet te controleren. Maar dat maakt het nooit legaal.
    Ben je nou blind, of gewoon simpel.. ??

    Het staat er toch gewoon, en niet alleen dat: het is mondeling bevestigd door de Stichting Thuiskopie..

    Het is echt onbegrijpelijk hoe stug sommige mensen zijn..

    Gr.
    Edwin
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  23. #73
    Graven
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door badtzje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Graven
    Volgens mij is het een kwestie van logisch nadenken.

    Het is legaal om een "veiligheidskopie" te maken, de vraag is alleen voor wie dat legaal is.
    M.I. is alleen de eigenaar van de drager gerechtigd om die ene veiligheidskopie te maken. Dit zou dus betekenen dat als je een DVD huurt (de videotheek blijft dus eigenaar) je GEEN kopie van de film mag maken. Daarom heet het ook veiligheidkopie. Volgens mij is dat ook het uigangpunt geweest voor de extra heffing op CD's (en later DVD's). Van elke drager die je bezit mag je 1 kopie maken voor b.v. in de auto of als backup. Als het de bedoeling was dat mensen meer (of oneindig veel) veiligheidskopieen mochten maken zou de heffing op lege dragers ook een veelvoud zijn van wat het nu is.
    Maar was er niet telefonisch contact geweest met Stichting Thuiskopie waarin werd bevestigd dat je juist wel een kopie mag maken van een gehuurde DVD?
    Mijn punt was niet zozeer dat er een kopie gemaakt mag worden, maar wie die kopie mag maken.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    Ben je nou blind, of gewoon simpel.. ??
    Kom jij op voor onze vrijheden, of ben je gewoon een profiteur?

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    Ben je nou blind, of gewoon simpel.. ??
    Kom jij op voor onze vrijheden, of ben je gewoon een profiteur?
    Hangt er net vanaf wat mij het beste uitkomt
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •