Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 40 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies: receiver + boxen voor +/- 2000 euri's

    Geachte mensen van het forum,

    Ik zou graag wat advies kunnen gebruiken bij de aanschaf van mijn toekomstige ht-set. Momenteel bestaat deze set alleen uit een 51 cm tv en een dvd-speler, dus een echte theatre heb ik nog niet

    Allereerst wil ik dus gaan kijken naar een combi van receiver + boxen, en dit samen mag zo rond de 2000 euro gaan kosten. Ik ga deze set natuurlijk voor films gebruiken, maar ik hecht ook redelijk veel waarde aan een goede stereo weergave. Ik ben weer niet zo'n audiofiel dat ik het verschil hoor tussen 192 kbps mp3 en audio cd om een beetje mijn graad van audiofilie aan te geven , maar ik zal er best wat muziek mee gaan luisteren, doch voornamelijk mp3 via de digitale uit van m'n audigy 2. (natuurlijk ook gewoon audio cd)

    Nu heb ik me al weken zitten inlezen in bladen (bv What HIFI) en het oh zo grote internet, maar veel wijs wordt ik er niet echt helemaal uit. Wat duidelijk is dat m.b.t. speakers de persoonlijke voorkeur erg belangrijk is, dus dat er zelf geluisterd moet gaan worden. Echter wat ervaringen van anderen heb ik natuurlijk altijd wat aan!

    Aan het volgende zat ik te denken:

    Receiver:

    - Marantz 4300 (wat meer muzikaal dan de meeste receivers naar ik verneem)
    - Pioneer VSX-812 (beste receiver in What HIFI september in deze prijsklass)
    - andere suggesties?

    Boxen:

    - Acoustic Energy Evo 3B HT Set (2x Aegis 3, 2x Aegis 1, 1 x centre en 1 x sub) (voor het 2e jaar achtereen beste HT set in What HIFI)
    - Monitor Audio Bronze B4 Set (2x B4, 2x BFX, 1x centre en ASW 100 sub)
    - B&W 600 Series 3 set (2x DM 602 S3, 2x DM 601 S3, 1x centre 1x sub)
    - andere suggesties?

    Zijn dit goede combinaties van receivers en boxen, liggen de krachtsverhoudingen tussen receiver en boxen wel een beetje goed, zijn er veel betere combinaties voor dit geld? Heeft iemand ervaringen met een van deze combinaties?

    Als laatste zal ik nog even vermelden dat ik op een rechthoekige kamer van 18 m2 zit die redelijk vol staat met bed, bureau, bank, kasten, etc.. Ruimte heb ik wel om een complete set neer te zetten, maar kan een combinatie als hierboven overkill zijn? (misschien geen sub nodig?)

    Natuurlijk wil ik wel langer met zo'n set doen dan dat ik op kamers zit, daar wil ik ook wel enigzins rekening mee houden, maar de komende 2 jaar zit ik d'r nog wel.

    Phew, lang verhaal, ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest!

    Alvast bedankt voor mogelijke reacties!

    Ralph

  2. #2

    Standaard

    Ik zou zeggen voor speakers(Omdat je ook Audio belangrijk vind)
    Kijk/luister naar de tannoy Saturn S10.

    Reciever tja...Yamaha A1 die is erug goed qua adio en HT tenzij je al die nieuwe snufjes wil hebben(waar je naar miin mening weinig aan hebt)

    Suc6
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  3. #3

    Standaard

    Hoi Ralph,

    ten eerste welkom.

    1 ding heb je alvast wel begrepen, ga luisteren.
    Het beste kan le luisteren naar de reciever die je wil i.c.m. de luidsprekers die je gaat aanschaffen.

    €2000 euro is echt wel genoeg hoor. De marantz die je aanhaald is zeker een goede. Maar zo zijn er meer rond de 500 euro grens. Yamaha maakt ook goede, de pioneer 812 netjes, maar ook Harman Kardon zet goede recievers weg. Daarbij zijn zeker de Harman Kardon en de Marantz hier op het forum favoriet als het ook om goede muzikale stereo gaat.

    Let wel een beetje op bij de testen in What Hifi, ze hebben nog al eens een voorkeur voor bepaalde merken.

    De B&W's klinken goed, maar missen in mijn ogen/oren een goed mid en hoog. Bas is goed. Maar dat kan jij weer heel anders ervaren De andere twee heb nog niet mogen beluisteren.

    De 650 sub van B&W is wel erg goed, zeker voor zijn straatprijs van 690 euro. De 600 is misschien in jouw kamer een betere oplossing. Compleet setje (2*602 2*601 lcr60 en 600 sub)zou zo'n 1689 euro moeten kosten.

    Ga eens langs voor een luistersessie bij een echte hifi zaak.

    Groetjes en succes,

    Jeroen.
    HT: Horen, Zien en Beleven

  4. #4

    Standaard

    B&W 600 Series 3 set

    Hier heb ik ook veel goede reacties over gehoord.

    Idd Marantz is kwa stereo erg sterk. Op HT gebied zijn ze best goed maar er zijn betere.
    Ik zelf heb Nad omdat die voor mij kwa Ht en stereo muziek het best was.

    Kijk ook eens naar Denon3802. Zeer goede receiver ook. De 3803 is de opvolger maar zit al wat hoger kwa prijs denk ik gezien je budget. Dan hou je te weinig over voor je speakers.

    Je kun beter vind ik speakers kopen voor €1500 en een receiver voor €500 dan 50/50.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187
    Ik zou zeggen voor speakers(Omdat je ook Audio belangrijk vind)
    Kijk/luister naar de tannoy Saturn S10.

    Reciever tja...Yamaha A1 die is erug goed qua adio en HT tenzij je al die nieuwe snufjes wil hebben(waar je naar miin mening weinig aan hebt)

    Suc6
    Maar ik ben bang dat hij dan vet over zijn 2000 euro grens komt.

    Een Tannoy Saturn s10 kost 589 p/s.
    center s8 389. moet tie ook nog rears hebben, en een reciever. Sub kan hij dan ook vergeten.
    HT: Horen, Zien en Beleven

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Advies: receiver + boxen voor +/- 2000 euri's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R. Houtveen
    Ik ben weer niet zo'n audiofiel dat ik het verschil hoor tussen 192 kbps mp3 en audio cd om een beetje mijn graad van audiofilie aan te geven
    Neem maar gerust aan dat ook jij dat verschil wel hoort.
    Wanneer je vaak naar beide soorten luister zal je het zeer zeker gaan merken.

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Uit de speakersmaak die je nu op het oog heb zal ik inderdaad ook eens bij Tannoy en Mission kijken.
    Die passen zeer zeker in het rijtje thuis wat jezelf al bij elkaar gezocht heb.
    Ook zeer goed voor een leuke prijs zijn bijvoorbeeld de Tannoy Sensys serie.
    Moet zeggen dat ik ze zelf nog niet heb gehoord maar dit vernomen heb van wel "echte" audiofielen.
    Ik zou om te beginnen ongeveer 70% van je budget aan speakers/kabels uitgeven.
    Dit is dan zonder sub.
    De overige 30% dus aan een receiver.
    Later, wanneer je beter wilt, kun je dan wat gemakkelijker je receiver up graden ipv je speakers.
    Vergeet niet dat speakers het belangrijkste zijn voor de bepaling van je sound dus stop daar ook het meeste geld in wanneer je net begint.

    Wel of geen sub heeft voor de rest niks met de afmetingen van je kamer te maken.

  8. #8

    Standaard

    8) Je budget is in DLD wat minder snel op. De yamaha 1400 RDS 7.1 tik je voor rond de 635 € op de kop. Ik ben het persoonlijk niet eens met dat de speakers het allerbelangrijkste zijn. De truc zit hem wat mij betreft in de juiste combinatie. Op zich zijn state of the art speakers niets waard als de versterker unit ze niet (gelijkmatig en consistent) tegelijk kan aansturen. Daarnaast is het geluid in de speciaal zaal per definitie anders dan thuis. Niet direct beter of slechter, maar anders. Er staan andere meubels, wellicht tapijtje op de vloer terwijl je zelf een houten vloer kan hebben. Mijn plafond is bv 4,10 hoog wat geen test kamer heeft. Dus:

    - lees onafhankelijke reviews. Elke koper is vaak terecht razend gek met zijn eigen speelgoed. Ik ook. Het is wel een feit dat er Denon fan sites zijn en ook voor yamaha. Wie is er dan gek? helemaal niemand.
    - Ikzelf heb elke feauture opgeschreven en uitgezocht wat het voor mij kon doen. Daarne bepaald of ik daar wel geld voor over had. Je zult je verbazen over hoe weinig verkopers op de hoogte zijn wat ze precies verkopen. M.a.w. huiswerk dus als je net zo ver bent als ik 1 maand terug.
    - Kijk ook eens naar oudere modelen die er bijna uit gaan. Het model van nu wat net uit is vervang je ook niet gelijk als er over 9 maanden een opvolger komt.
    - Heb zelf B&W speakers (7 stuks) en ben er uiteraard helemaal weg van.
    - Luisteren, luisteren, luisteren.......... en ook naar combinaties waar je van tevoren NIET wist waar je naar ging luisteren...... Surpise!

    Tot zover
    Denon DVD 2200, Yammie RXV 692 RDS
    2 x B&W 603 front / 2 x B&W 601 rear, 1 x B&W Center / 1 x B&W ASW 650, 2 x B&W back speakers 100 w

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renique
    Ik ben het persoonlijk niet eens met dat de speakers het allerbelangrijkste zijn. De truc zit hem wat mij betreft in de juiste combinatie.
    Tuurlijk zit de magie in het juist combineren van de speakers met de versterking.
    Maar de speakers bepalen toch echt voor het grootste gedeelte de klank van het geheel.
    Hiermee kan je de grootste veranderingen aanbrengen.
    Het spreek voor zich dat het één niet zonder het andere kan :wink:
    De juiste combinatie vinden is juist de magie van het geluid, of dit nu en stereo is of in HT gebruik.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renique
    Ik ben het persoonlijk niet eens met dat de speakers het allerbelangrijkste zijn. De truc zit hem wat mij betreft in de juiste combinatie.
    Tuurlijk zit de magie in het juist combineren van de speakers met de versterking.
    Maar de speakers bepalen toch echt voor het grootste gedeelte de klank van het geheel.
    Hiermee kan je de grootste veranderingen aanbrengen.
    Het spreek voor zich dat het één niet zonder het andere kan :wink:
    De juiste combinatie vinden is juist de magie van het geluid, of dit nu en stereo is of in HT gebruik.
    Precies. Een yamaha receiver van €650 is zeker goed geschikt om daar speakers van €1500 op aan te sluiten. Het alles beste is natuurlijk om voor die €2000 speakers te kopen en later een reciever. Maarja hoelang duurt dat? Heb je het gedult etc.
    Maar koop je nu die yamaha en een stel goede speakers dan kan je later altijd je receiver inruilen voor beter. Ik heb van mijn vroegere rxv-520 altijd veel plezier gehad. Vind die yamaha receivers leuke dingen hoor.

  11. #11

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties! Ik ga binnenkort maar eens luisteren ergens in Tilburg. Iemand uit de omgeving die tips heeft voor een goede audiozaak?
    Ik ga voorlopig voor een wat goedkopere receiver en duurdere boxen in ieder geval, boxen doe je toch wat langer mee dan een receiver. Die verhouding 75/25 is wel een goed idee ja volgens mij.
    €2000 is wel ongeveer wat ik aan het totaal wil uitgeven, zoveel heb ik er gewoon voorlopig even voor over.

  12. #12

    Standaard

    In Duitsland heb je de nieuwe 6.1 van Yamaha de 740 RDS al voor rond de 500 Euro. Precies die 25% die je zoekt. Succes verder, laat weten wat je gedaan hebt. Altijd leuk om te horen.
    Denon DVD 2200, Yammie RXV 692 RDS
    2 x B&W 603 front / 2 x B&W 601 rear, 1 x B&W Center / 1 x B&W ASW 650, 2 x B&W back speakers 100 w

  13. #13

    Standaard

    nog een tippie:

    Neem ook Onkyo in je overweging mee, bijvoorbeeld de 600e. Deze doet zeker niet onder voor de marantz 5300.
    Vooral i.c.m. B&W een prima keus!

    Succes!

    Marty
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R. Houtveen
    Ik ga binnenkort maar eens luisteren ergens in Tilburg. Iemand uit de omgeving die tips heeft voor een goede audiozaak?
    Joosen Audio Video
    Beneluxlaan 61
    5042 WK Tilburg

    Bartels AV
    Besterdring 87
    5014 HH Tilburg

    Er zijn er nog wel een aantal; maar Joosen is volgens Hifi.nl aan te raden en Bartels heb ik zelf een goede (luister-)ervaring mee.


    Succes!
    Arrivederci

  15. #15
    Junior Member Avatar van Robin Doorakkers
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    Udenhout - Gemeente Tilburg

    Standaard

    Nico van Helfteren
    D.J. Jittastraat 8
    5042 MX Tilburg

    Radiobeurs
    Heuvelstraat 129
    5038 AD Tilburg

    Audiowolff
    Ringbaan Noord 99
    5046 AA Tilburg

    Met alledrie goede ervaringen, bij van helfteren en Audiowolff goede luistermogelijkheden, dat is bij de radiobeurs wat minder, maar toch goede spullen.

  16. #16

    Standaard

    Je kunt de folder van HOBO hifi aanvragen bij www.hobo.nl
    in deze folder staan vaak ook set aanbiedingen van een goed merk voor een leuke prijs!

  17. #17

    Standaard

    Nou ik heb m'n eerste luistermiddag d'r op zitten. Ik ben bij Bartels in Tilburg gaan luisteren en heb daar naar een heleboel vloerstaande boxen zitten luisteren, van o.a. Kef, Dali, Mordaunt Short, Monitor Audio, B&W en ALR Jordan. (prijsklasse €200 - €500) Ik heb het geheel op de Marantz SR4300 receiver beluisterd, omdat ik deze vanwege de erg gunstige prijs/kwaliteit verhouding (€349) toch bijna zeker ga kopen.

    Aanvankelijk stond de B&W 309 in de opstelling als enige B&W, later heeft de verkoper er nog een B&W 603 bijgezet (die stond toen ik kwam in een luisterkamer die gebruikt werd)

    Na een tijdje gewoon hifi luisteren naar mijn favoriete muziek heb ik mijn selectie teruggebracht tot of Monitor Audio Bronze B4 als fronts, of B&W 603 S3 (evt 602.5 S3)

    Ik vond de Monitor Audio erg vol en warm klinken (ja leuke non-audiofiele beschrijving ) en de B&W 309 wat minder warm maar wel wat gedetailleerder. Toen kwamen de B&W 603 aan de beurt, en die klonk echt een stuk beter in vergelijking tot de 309. Veel helderder, veel gedetailleerder en voller. De 602.5 heb ik niet geluisterd maar die schijnt hetzelfde te klinken alleen wat minder weergave van het laag. In vergelijking met de B4 klonk de 603 toch nog wat minder warm en vol, maar een stuk gedetailleerder, en je voelde je wat meer echt 'tussen' de muziek staan.

    Wat mijn uiteindelijk keuze gaat worden is nog niet geheel zeker, ik ga of voor de combinatie:

    Marantz SR4300 + Monitor Audio Bronze B4 set --> €1500 totaal
    Marantz SR4300 + B&W 603, 600 en center uit de 6 serie ---> €2000 totaal

    Een sub laat ik, mede vanwege m'n kleine hok, voorlopig achterwege.
    Het prijsverschil tussen deze 2 setjes is natuurlijk aanzienlijk, nu denk ik d'r dus over na of dit het verschil waard is. Dat dit puur subjectief is weet ik natuurlijk.

    Zijn er nog merken die ik absoluut moet luisteren voordat ik zoiets ga kopen? Nog andere tips m.b.t. wat dan ook?

  18. #18

    Standaard

    Dan zou ik toch zeker voor de Monitor Audio´s gaan en de de Marantz, en dan WEL een subwoofer erbij. Zeker omdat de speaekrs die je nu op het oog hebt tch geen volwaardige fullragne speakers zijn. Je kan ze wel als large aansturen, maar het is niet het mooiste. Wat je beter kan doen (beter voor je geluid) is om ze als small aan te sturen.
    Resultaat: je moet wel een subwoofer hebben . Wat nog een nadeel is van het missen van een subwoofer: je moet de bass gaan herrouteren. Ofwel: het geluidssignaal dat normaal echt speciaal voor je subwoofer is, moet je nu gaan omleiden naar je fronts. Die worden daar niet veel vrolijker van aangezien ze het al redelijk zwaar zullen krijgen met de lage tonen die ze (zonder het LFE signaal) al krjgen. Stop daar nog eens wat extra lage tonen bij, en ik ben vrij zeker dat je toch redelijk snel om een sub zal gaan.
    Een mooie sub voor de 500 euro verschil is bv de REL Quake, of een mooie Yamaha. Die zijn er ook genoeg te vinden in deze prijsklasse, en zeker niet slechter dan de genoemde REL .
    Dat je denkt dat een sub overdreven is voor jou situatie kan ik me voorstellen. Maar hou er rekening mee dat je het volume voor je sub afzonderlijk instelt. En dat het gewoon voor de rest meegaat met de rest van je volume. Op die manier kan je het gewoon zo instellen dat het niet overheersend gaat worden, ook niet in jou kamer.
    Mvg,

    Christiaan

  19. #19

    Standaard

    Dan zou ik toch zeker voor de Monitor Audio´s gaan en de de Marantz, en dan WEL een subwoofer erbij. Zeker omdat de speaekrs die je nu op het oog hebt tch geen volwaardige fullragne speakers zijn. Je kan ze wel als large aansturen, maar het is niet het mooiste. Wat je beter kan doen (beter voor je geluid) is om ze als small aan te sturen.
    Stomme vraag misschien, maar waarom zijn dit geen volwaardige speakers? De B&W 603 is gewoon een driewegs speaker en de Monitor Audio dan wel niet maar klinkt toch zeker ook goed in zowel hoog als laag. Wat missen deze speakers dan dat ze niet fullrange maakt? Puur het extreem lage?

    Ik ben ook niet echt thuis in de termen 'large' en 'small' aansturen. Ik kan me er natuurlijk wel wat bij voorstellen op basis van een letterlijke vertaling maar dit is gewoon een zachte dan wel harde aansturing v/d boxen? Iets met ruimtelijkheid?

    Thnx voor de info

  20. #20

    Standaard

    Nee sorry, ik schrijf het een beetje scheef . Je kan volwaardig op meerdere manier opvatten. Volwaardig wat betreft prijs, volwaardig wat betreft formaat, en volwaardig wat betreft performance.
    Hou er rekening mee waneer een speaker "volwaardig" is wat betreft performance dat deze ALLE frequenties voor zijn kiezen krijgt. Van het aller, aller hoogste, tot het aller, aller laagste wat er op een dvd terug te vinden is (of beter: van de bron).
    Je speakers zullen dit wel degelijk weergeven, maar de vraag is of ze dit doen op de juiste manier. En daar zit het probleem een beetje: dat doen ze niet. Ze gaan onder een bepaalde frequentie verval geven. Ofwel: ze gaan onder een bepaalde frequentie zachter klinken om deze tonen zonder vervorming te kunnen weergeven.
    Vaak zie je bij een frequentie opgaaf -3DB of -6DB staan (een enkele keer ok wel -12DB).
    BV, mijn Tannoy's kunnen tot iets van 45Hz komen, maar met -3DB. Ofwel, de laagste tonen worden afgezwakt.
    En daarom moet je dit soort speakers als small gaan aansturen.
    OK, even een stukje over small en large.
    Large is heel simpel: je kunt gewoon op je receiver/versterker insstellen dat je je boxen als large wilt aansturen. Geen probleem voor een receiver. Wat doet deze dan? Deze stuurt dan gewoon alle frequenties door naar je speakers (vaak kun je per speakergroep (fronts/center/(back)surrounds) instellen welke large en welke small zijn). Hiernaast heb je nog het "dedicated" subwooferkanaal: het zogeheten LFE kanaal.
    Stuur je je speakers als small aan krijg je al met een fragmentje meer instellingen te maken.
    Je receiver moet namelijk weten vanaf welke frequentie je je speakers wel wilt laten werken. Vaak kun je hier voor 40-60-80-100-120-150 kiezen (ik helaas alleen 100-150-200).
    Een mooie regel hiervoor is: neem het -3DB punt van je speakers (in mijn geval dus die 45), vermenigvuldig dit met 1.5, en dit is de frequentie die je op je receiver wilt instellen.
    Weer opnieuw even mijn voorbeeld: ik zou dan op 45 x 1.5 = ongeveer 75Hz moeten instellen.
    Je moet zelf gewoon een beetje uitproberen of je dan voor 60 of voor 80 of voor 100 gaat, maar het komt wel heel aardig in de buurt.
    Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
    Mvg,

    Christiaan

  21. #21

    Standaard

    Deze was ik trouwens even vergeten te linken. Hele interessante discussie op een ander forum over Large vs. Small. Duidelijk en helder uitgelegt. (al staan er momenteel 151 posts in de thread :P)
    Mvg,

    Christiaan

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R. Houtveen

    Zijn er nog merken die ik absoluut moet luisteren voordat ik zoiets ga kopen? Nog andere tips m.b.t. wat dan ook?
    Ja, Mission en Tannoy speakers moet je absoluut nog beluisteren.
    Zeker gezien je toch in de smaal valt van B&W en Monitor Audio.
    Hoe dan ook, je hebt al mooie combinaties uit gekozen tot zover.

  23. #23
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Hou er rekening mee waneer een speaker "volwaardig" is wat betreft performance dat deze ALLE frequenties voor zijn kiezen krijgt. Van het aller, aller hoogste, tot het aller, aller laagste wat er op een dvd terug te vinden is (of beter: van de bron).
    Ook wel full-range genoemd.
    Echte full range speakers zijn er vrijwel niet en zijn overigens zeer duur
    Waar we hier over praten zijn dus in vak termen geen full range speakers.
    Maar voor de rest niet uit want die heeft vrijwel niemand en het leverd ook geen probleem op.

    Je speakers zullen dit wel degelijk weergeven,
    Dat doen ze dus helaas niet.
    Ze geven gewoon niet het gehele frequentie spectrum weer.
    Dit soort speakers gaan misschien tot 40 of 35 Hz terwijl full range speakers veel lager gaan.
    Denk aan waardes van onder de 20 Hz.

    Volwaardige en full range speakers zijn dus twee aparte soorten en nu moeten we even uitkijken dat we deze twee niet door elkaar gaan halen hierzo :wink:

    OK, even een stukje over small en large.
    In het kort.
    Dit stel je in op de receiver.
    Met large krijgen de speakers dus het gehele signaal wat er op de bron (dvd) staat.
    Bij small worden de lagere freq. dus niet naar de speakers gestuurd maar via het LFE kanaal naar de sub.
    Het freq. punt waarop dit moet gebeuren stel je dus ook in op je receiver.
    Dit heeft als voordeel dat lage tonen beter worden weergegeven door de sub, die kan dat immers beter dan je normale speakers.
    Het andere voordeel is dat je gewone speakers het wat gemakkelijker hebben omdat ze die lagere toen niet hoeven weer te geven ,wat vaak een zwak punt is van speakers.

  24. #24

    Standaard

    Dus dit zijn volwaardige speakers? Kijk, dan kan ik daar ook een beetje rekening mee houden voor ik onzin ga verkopen.
    Je speakers zullen dit wel degelijk weergeven
    . Mijn fout . Dacht dat ze de allerlaagste gewoon ontzettend zacht weergaven . Die fout zal ik niet meer maken .
    Klein voorbeeldje van fullrange speakers: De Signature 800.... Die kost ook een lieve duit.
    De laatste prijs die ik hoorde was 12.500 p/s....
    . De gekozen kleurstelling vind ik een drama, maar het geluid zal geweldig zijn. Alleen het prijskaartje niet he .
    Maar dat even als voorbeeld van een volwaardige fullragen :P
    Mvg,

    Christiaan

  25. #25

    Standaard

    Welke center uit de B&W 600 serie had je op het oog. de lcr60s3 of de lcr600s3
    Er schijnt nogal een groot verschil te zijn, tussen deze 2 (kwa detail etc. prijs ook trouwens).
    Bij de 603/602.5 hoort eigenlijk de lcr600S3

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ja, Mission en Tannoy speakers moet je absoluut nog beluisteren.
    En daar leg ik me volledig bij neer.

    Groetjes,

    Jeroen.
    HT: Horen, Zien en Beleven

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •