Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 136 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    HEB HEM !!!!!!!! Me baas waar bij ik werk had hem al binnen en zo doende kon ik hem al kopen ondanks dat het nieuwe liedje wat aan de korte kant is is de dvd echt WERELD'S

  2. #52

    Standaard

    Kan de DVD vrijdag pas bekijken omdat ik morgen naar Engeland ga met school

  3. #53

    Standaard Re: Lion King, The (2-disc SE)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Ik vind die Belgische accenten van Timon en Pumbaa hoogst irritant en het past ook voor geen meter bij de film vind ik.
    Heb je 100 % gelijk in. Eén opmerking echter, "Belgische" stemmen bestaan niet. Het zijn Vlaamse, Franse of Duitse stemmen. Belgisch is geen taal (thank goodness...)
    Ik maakte die fout ook . Excuses :wink:
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  4. #54

    Standaard Re: Lion King, The (2-disc SE)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Heb je 100 % gelijk in. Eén opmerking echter, "Belgische" stemmen bestaan niet. Het zijn Vlaamse, Franse of Duitse stemmen. Belgisch is geen taal (thank goodness...)
    Vlaamse accenten dus.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raimond Kieftenbeld
    in de Veronica gids zit ook een 5 euro kortingsbon

    In de Veronicagids staat geen kortingsbon, maar een advertentie. Je krijgt hoe dan ook bij de winkels die aan deze actie meedoen 5 euro korting in de eerste paar dagen op de verkoopprijs. Als je tevens de kortingscoupon (die je thuis hebt ontvangen of kunt downloaden van Disney.nl) inlevert volgens de geldige voorwaarden dan krijg je nog eens 5 euro korting. In totaal kun je dus 10 euro korting krijgen op de verkoopprijs.

  6. #56

    Standaard

    Ik mag me een van de gelukkige mensen noemen die deze nederlandse DVD al 2 weken geleden in huis hebt.

    Op deze review en andere heb ik wel wat commentaar.
    Opvallend aan deze DVD is dat de bitrate laag is. Gemiddeld komt deze voor de film uit op 4500kbits per seconde, wat niet extreem hoog is. Daardoor is er aardige wat blokvorming te zien, vooral in de egale vlakken. De normale kijker zal dit niet opvallen, maar een kritisch oog egert zich kapot.

    Hoe komt dit?
    Disney heeft op deze eerste dvd behalve de 2 films = 3 uur, er ook voor gekozen om er al vele extra's op te zetten. Dit zorgt ervoor dat er voor de film 5GB is gereserveerd, maar voor de extra's maar liefst 3GB!!.
    Waneer Disney deze op de 2e DVD had gepropt, was de kwaliteit van de 2e DVD wel lager, maar was de hoofdfilm tenminste perfect.

  7. #57

    Standaard

    ok,bedankt,,maar die extra 5 euro(ik begrijp dat je standaard in de eerste dagen 5 euro kassakorting krijgt)) is alleen als je de videoband thuis hebt,en die sticker ofzo daarvan opstuurt.Of lees ik dat niu verkeerd?Daarvoor moet je die bon downloaden.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raimond Kieftenbeld
    ok,bedankt,,maar die extra 5 euro(ik begrijp dat je standaard in de eerste dagen 5 euro kassakorting krijgt)) is alleen als je de videoband thuis hebt,en die sticker ofzo daarvan opstuurt.Of lees ik dat niu verkeerd?Daarvoor moet je die bon downloaden.
    Die videoband hoef je toch niet perse weg te geven om korting te krijgen?! Ik doe het in ieder geval niet, da's echt zonde.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  9. #59

    Standaard

    nee,je moet dan een sticker die erop zit,opsturen,ofzo,niet de videoband zelf

  10. #60

    Standaard

    Ik heb hem vandaag gekocht. Mét korting en gewoon zonder bon ofzo.

  11. #61

    Standaard

    Vandaag de DVD gehaald bij MM (RC) voor dezelfde prijs al die van de Movieguild Aktie (geen bonnen/videozegels/etc. nodig) en net de DVD gekeken. Ik ben een grote fan van deze film, maar ik ben toch wel een beetje teleur gesteld.

    Het extra liedje is niet met de orginele stemmen. Vooral bij Zazu (Rowan Atkinson) is dat goed te horen. Maar de grootste teleurstelling is toch wel de compressie. Ik heb me bij vlagen dood zitten irriteren aan de vertekening. Dit is wat je van SVCD mag verwachten, maar niet van DVD. Ik had liever gezien dat ze dan de extra's maar hadden geschrapt, want dit is overduidelijk ten koste gegaan van de kwaliteit van de film...de compressie is te vaak erg duidelijk te zien.

    Neemt niet weg dat het beter is dan de reeds zeer versleten videoband. Geluid is wel super! Is die vertekening ook zo duidelijk op de Regio 1 versie? Want anders ga ik die maar bestellen...

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Euphoria
    Maar de grootste teleurstelling is toch wel de compressie.
    Yep.

    Er zijn inderdaad wat blokjes te bespeuren in egale vlakken. Vooral bij "moeilijke" kleuren zoals bruin.

    Het viel me tevens op dat ze een aantal shots opnieuw geanimeerd hebben (hoezo de film op video te vaak gezien? ). Let bijvoorbeeld maar eens op de scène aan het eind als Simba door de woestijn terug rent naar Pride Rock. In het daaropvolgende shot, als je een close-up ziet van Simba´s poot die op de droge, dorre grond gezet wordt.
    In de oude (VHS) versie was dat stuk niet mooi ge-clean-upt, zodat zijn poot erg trilde. Nu hebben ze dat shot netjes afgewerkt.
    En ik zal vast nog wel meer verschilletjes spotten in de loop van de tijd.

    Het nieuwe lied vind ik trouwens zwaar bagger. Sorry dat ik het zeg, maar ik vond het lied bij Beauty & the Beast de film sterker maken. Dit lied voegt niks toe aan de filmervaring en verknalt zelfs een scène, die in het origineel juist zo grappig was.

  13. #63

    Standaard

    Vergeet ik haast om wat positiefs te zeggen.

    WAT EEN SUPERGAVE DVD!!!

    Vooral het geluid heeft me aangenaam verrast.

  14. #64

    Standaard

    De film heb ik nog niet bekeken, maar de rest van de DVD wel. Een prachtige uitgave. Alle extra's Engels gesproken, met Nederlandse ondertitels.

    Wat ik wel jammer vind: als je bij het opstarten van disc 2 voor Engels kiest wordt de ondertiteling uitgeschakeld. Deze kun je wel inschakelen (via je afstandbediening), maar de instellingen worden niet onthouden. Bij elke extra moet je dan handmatig de ondertiteling instellen (vergelijkbaar met disc 2 van Harry Potter and the Chamber of Secrets).

  15. #65
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ik vraag mij af waarom iedereen het over de 15de heeft vandaag zag ik dat de dvd al vol in de verkoop is. Ik heb hem dus samen met mijn dochter al zitten bekijken, een heerlijke film met een goede nl-track.

    Mij viel eigenlijk op dat de prijs voor (ook) Disney's toch wel omlaag gekomen is. Twee jaar geleden hadden ze echt wel 39,99 hiervoor gevraagt en nu 19,99 of als laagste 9,99 euro (hoewel ik nog van niemand gehoord heb dat ie 'm gekregen heeft voor die prijs). Hoewel een aantal dvd's toch wel kunstmatig hoog gehouden worden bijv Robin Hood, aristokatten, Alice in ... allemaal 29,99??? Deze kunnen kwa populariteit en kwaliteit eigenlijk niet tippen aan Lionking.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel_Knight
    Disney heeft op deze eerste dvd behalve de 2 films = 3 uur, er ook voor gekozen om er al vele extra's op te zetten. Dit zorgt ervoor dat er voor de film 5GB is gereserveerd, maar voor de extra's maar liefst 3GB!!.
    De extra scene is er met seamless branching ingezet, het is dus niet zo dat de complete film er twee maal op staat. De film staat er gewoon 1x op, deze extra scene wordt naar keuze in deze ene versie ingevoegd.
    Eric van Ballegoie

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Vooral het geluid heeft me aangenaam verrast.
    Ik vind 't een ietsie tegenvallen na alle lovende woorden. Surround is iets te hard en de muziek is een beetje schel. Had misschien beter geweest met een volledige bitrate DTS track.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  18. #68

    Standaard

    Heel soms is in egale vlakken wat compressiefoutjes (macroblocking) te zien
    Ik heb de film op de computer gekeken en vond dat er veel compressiefouten inzaten, ben benieuwd hoe het is op tv, dat probeer ik later deze week.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hennie
    Ik heb de film op de computer gekeken en vond dat er veel compressiefouten inzaten, ben benieuwd hoe het is op tv, dat probeer ik later deze week.
    Ik heb hem nog niet op een monitor bekeken, meestal vallen mij dan ook meer fouten op ja.
    Op TV was het zo nu en dan opvallend (vooral bij bruine tinten dus), maar niet super storend. De confrontatie tussen Scar en Simba aan het einde was in ieder geval duidelijk een dieptepunt qua beeldkwaliteit.

    Animatie is nu eenmaal vreselijk zwaar voor MPEG-2 compressie, dus ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom er niet het maximale aan ruimte is vrijgemaakt voor een beetje behoorlijke bitrate. Het is nog boffen dat de transfer van een digitale remaster afkomstig is, anders was de beeldkwaliteit vast en zeker flink wat beroerder geweest.

  20. #70

    Standaard

    Toch vreemd, in de recensie krijgt de beeldkwaliteit een waardering van 4,5/5 en ik hoor (lees) toch van verschillende mensen dat de beeldkwaliteit "slecht" is. Het is nu echt slecht of behoort dat alleen toe aan de zeer kritische mensen??
    We need a bigger boat... (JAWS)
    DVD-Collectie

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rut
    Toch vreemd, in de recensie krijgt de beeldkwaliteit een waardering van 4,5/5 en ik hoor (lees) toch van verschillende mensen dat de beeldkwaliteit "slecht" is. Het is nu echt slecht of behoort dat alleen toe aan de zeer kritische mensen??
    De beeldkwaliteit is echt niet superslecht. Op de meeste tv's ziet het er gewoon goed uit. Echter doordat de eerste dvd naast de film nog tal van extra's is de eerste dvd tot op de nok toe gevuld met materiaal. Echter vanwege het feit dat animatie nu niet het beste te encoden is naar mpeg2 was het beter geweest om alleen de film op de eerste dvd te zetten, en alle extra's op de 2e dvd (die nog niet helemaal vol staat).

    De gebruikte bitrate op de dvd schommeld meestal rond de 4-5mbps, daardoor zie je zeker op de pc monitor regelmatig (lees continu) blokjes in beeld. Zowel de voor als achtergond is niet helemaal "zuiver" dat gewoon jammer is voor zo'n mooie film.

    Conclusie: Mooie film, goede beeldkwaliteit (als je op tv bekijkt) maar het had zonder veel moeite beter gekund.

  22. #72

    Standaard

    De beeldkwaliteit is niet slecht. Maar er duiken wat nare compressiefoutjes op.

    Tsja, verder is het maar net de vraag hoe kritisch je hierop bent inderdaad.

  23. #73

    Standaard

    "slecht" is een te zwaar woord. Ok echt briljant is hij niet, maar da's ook bijna onmogelijk. Als je het orgineel ziet in de specials (b.v. de muziek video "Can you feel the love tonight") dan moet je eens kijken hoe slecht hij wel niet was!!!

    Verder moet ik zeggen dat op was compresie foutjes na een erg goede dvd was! Geluid was erg goed de DTS track is echt helemaal super!!! Maar ook het orginele 5.1 spoor is goed, alleem hoor je de achter kanalen helemaal niet
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Als je het orgineel ziet in de specials (b.v. de muziek video "Can you feel the love tonight") dan moet je eens kijken hoe slecht hij wel niet was!!!
    Dat wat je ziet in de specials is niet te vergelijken met het origineel hoor. Dat is gewoon oud bronmateriaal wat ze hebben gebruikt.

  25. #75

    Standaard

    kan iemand mij vertellen of de DTS track van de NL versie het waard is om de dvd nogmaals te kopen (ik heb de R1 versie al).



    Topfilm! 8)


Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •