De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard VIBE subwoofers! Iemand?

    Wow!

    Dit merk kende ik helemaal niet. Wie kent het wél? Wordt het hier op het 'vaste land' überhaupt wel geleverd? Ik kan er hier in ieder geval niets over vinden. Wel in Engeland, zie www.vibeaudio.co.uk

    Ze maken een mooie 'middenklasse' sub, de Alpha II, die 300 - 400 Engelse Pond moet kosten en - naar eigen zeggen - Award Winner is. Heeft een 12" woofer, weegt 23 kg en krijgt in deze review op Home Cinema Choice http://www.homecinemachoice.com/testbench/Subwoofers/Vibe/VibeAlpha.shtml]5 sterren[/url].

    Geldt voor dit merk nou hetzelfde als voor SVS? Dus een super sub voor de prijs van een instap-REL, echter alleen op speciale bestelling (en hoge kosten) te krijgen.

    Wie 't weet mag 't zeggen, ik ben erg benieuwd na het lezen van veel erg goede reviews!

    Groet van Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  2. #2

    Standaard

    Die Zeta ziet er bruut uit zeg !!
    Waar heb jij de prijzen vandaan ?
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  3. #3

    Standaard

    Die adviesprijs van de Alpha II staat gewoon in die 5-sterren review. Verder kwam ik 300 pond tegen bij een Engelse internet shop, maar zij vermelden tevens dat ze niet buiten Engeland verzenden. Op die Zeta heb ik me helemaal niet gericht, die is écht veel te heavy voor bij mij thuis.
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  4. #4

    Standaard

    Je hebt gezien dat de sub pas oppikt vanaf 40 Hz? Dat is niet al te geweldig voor een sub. Een goede HT sub moet beginnen bij ongeveer 20Hz.... (tenminste, op de crossover stond 40 Hz).
    Mvg,

    Christiaan

  5. #5

    Standaard

    Hé Christiaan,

    Bij de Alpha II kun je idd de crossover instellen vanaf 40Hz, maar dat wil niet zeggen dat hij niet lager gaat.

    De Alpha One, het kleinere broertje van de II, is ook getest door Home Cinema Choice, en die heeft al een frequency response vanaf 20Hz. Ik geef toe, er valt niet terug te vinden of dit bij -3 of -6dB is, maar toch. Zie 'specifications' van deze review. Ook als ik deze bevindingen lees, blijf ik enthousiast over de grotere Alpha II.

    Grtz, Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    (tenminste, op de crossover stond 40 Hz).
    Dit is bijna op iedere sub het geval.
    Vanaf dat punt kan je m dus afkappen.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb zelf een B&W ASW1000 (de beste Sub die ik ooit gehoord heb) deze Sub kost ongeveer het zelfde als die VIBE waar je het over hebt.
    maar als ik moest kiezen tussen een bekend en een onbekend merk zou ik toch eerder een REL of een B&W halen.

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Dekker
    maar als ik moest kiezen tussen een bekend en een onbekend merk zou ik toch eerder een REL of een B&W halen.
    Dat is zeker de veilige manier ja maar als iedereen zo deed hadden we nu nog steeds niet van SVS subs gehoord.
    SVS was voor NL zeker een onbekend merk tot voor kort.
    Nu blijk het een van de beste subs te zijn in HT gebruik en dat voor een niet al te hoge prijs.
    Gelukkig zijn er dus mensen die wel het risico durven te nemen al zou ik het ook niet als eerste doen hoor met een onbekend merk.
    Overigens zijn er vele zeer goede merken die hier in NL gewoon niet bekend of leverbaar zijn.
    Maar ook ik zou mijn geld niet uitgeven aan een Vibe.
    Waarom niet, ze werken met kreten als "turbopoort" en dergelijke en dan krijg ik altijd een beetje een supertech danwel flutmerk gevoel.
    Wellicht zeg het helemaal niks over de kwaliteit hoor maar toch........ik zou mijn geld er niet op inzetten.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Dekker
    maar als ik moest kiezen tussen een bekend en een onbekend merk zou ik toch eerder een REL of een B&W halen.
    Ik kijk ook zeker naar die merken. Deze week heb ik een ASW600 gehoord, die vond ik niet verkeerd. Liever zou ik voor de 650 gaan, maar die is nóg groter, dat wordt dan echt een té lompe kast voor in mijn kamer. De 675 is juist de kleinste van de drie, maar valt buiten de 600-700 euro en is een beetje een overkill voor hier.
    Op dit moment heb ik de REL Q150E en de MJ Acoustics Reference 100 in m'n hoofd om te gaan beluisteren. Beide gaan vrij laag, zijn kwalitatief goed, compact en kosten 700 euro.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    ze werken met kreten als "turbopoort" en dergelijke en dan krijg ik altijd een beetje een supertech danwel flutmerk gevoel.
    Jah, dat schreeuwerige staat me ook niet zo aan, maar ik heb begrepen dat ze van origine uit de car-business komen. Het gros van die doelgroep is wél gevoelig voor 'turbo'-taal. Toch denk ik niet dat Vibe slecht is, in tegendeel. Alleen, ik kan alleen maar uitgaan van wat ik aan recensies lees. Ik had gehoopt dat bijvoorbeeld Patrick vdB. of Garmtz meer zouden kunnen vertellen. Zij hebben immers ervaring met de wat 'onbekendere' subwoofers (SVS, Bag End).

    Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AMD
    Op dit moment heb ik de REL Q150E en de MJ Acoustics Reference 100 in m'n hoofd om te gaan beluisteren. Beide gaan vrij laag, zijn kwalitatief goed, compact en kosten 700 euro.
    Van deze twee zal ik persoonlijk voor de MJ Acoustics gaan.

    Het gros van die doelgroep is wél gevoelig voor 'turbo'-taal.
    De leek wel ja (lees. diegene die bij bijvoorbeeld de Kijkshop zijn audio spul koopt) maar ook in dat car-hifi wereldje zijn de echte liefhebbers niet dol op dit soort kreten.

    Toch denk ik niet dat Vibe slecht is, in tegendeel.
    Dit beweer ik ook nog niet voor het geval men dat gelijk denk :wink:

    Ik had gehoopt dat bijvoorbeeld Patrick vdB. of Garmtz meer zouden kunnen vertellen. Zij hebben immers ervaring met de wat 'onbekendere' subwoofers (SVS, Bag End).
    Ik vermoed dat ook zij hier geen ervaring mee hebben.
    Maar dat is maar een vermoeden natuurlijk.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Nu lees ik net in de Autoweek over car-audio versterkers van Lanzar VIBE
    Nu week ik niet of de Vibe woofers van hier ook onder die Lanzar vibe producten vallen.
    Indien dat wel het geval is en ze hebben het kwaliteits nivo van Lanzar dan zit het zeer zeker wel goed met deze Vibe,s :wink:
    Lanzar staat namelijk op een zeer hoog nivo in het car-audio wereldje.
    Weet iemand toevallig of het hier om dezelfde Vibe producten gaat en die dan toevallig ook onder de Lanzar groep vallen ??

    http://www.csb.nl/

    Hier staat wat meer over Lanzar Vibe al is het niet echt veel info en betreft het car-audio.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Nu lees ik net in de Autoweek over car-audio versterkers van Lanzar VIBE
    Nu week ik niet of de Vibe woofers van hier ook onder die Lanzar vibe producten vallen.
    Indien dat wel het geval is en ze hebben het kwaliteits nivo van Lanzar dan zit het zeer zeker wel goed met deze Vibe,s :wink:
    Lanzar staat namelijk op een zeer hoog nivo in het car-audio wereldje.
    Weet iemand toevallig of het hier om dezelfde Vibe producten gaat en die dan toevallig ook onder de Lanzar groep vallen ??

    http://www.csb.nl/

    Hier staat wat meer over Lanzar Vibe al is het niet echt veel info en betreft het car-audio.
    Ik had het stukje ook gezien ja! AW rulez kom je ook wel eens op het AW forum?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    kom je ook wel eens op het AW forum?
    Nee

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Van deze twee zal ik persoonlijk voor de MJ Acoustics gaan.
    Waarom? Ik heb nl. nog nooit een MJ gehoord, maar weet wel dat ze als zgn. 'REL-killers' bekend staan en zou graag willen weten of er verschil in karakter bestaat tussen REL en MJ.

    Zou de Reference 100 beter dan de Q150E passen bij m'n VM-1's van B&W, die tot 75Hz gaan? Ik wil die bijbehorende sub (AS-1) nl. vervangen, die is gewoon te licht hoewel 'ie perfect in 't geheel integreert. Ik hoor altijd dat REL zo goed te combineren is, en de kleinere Q-serie goed bij kleinere speakers kan. De QuakeII en Pro50 van beide merken acht ik wat te bescheiden, maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

    Hmm, dit was even een beetje off-topic...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Nu lees ik net in de Autoweek over car-audio versterkers van Lanzar VIBE
    Hé, nu je het zegt, ik zie dat stukje in AW nu pas, had alleen nog maar die tevredenheids-trofee gelezen. Hmm, het lijkt er sterk op, maar ik kan nergens een overtuigende overeenkomst vinden. Toch spreken ze in de reviews telkens over de 'roots' van VIBE, die liggen bij 'in-car'.

    http://www.homecinemachoice.com/testbench/Subwoofers/Vibe/VibeOmicron.php]Deze VIBE Omicron[/url] is trouwens ook een bijzondere! (en voor mij niet reeël trouwens) Met wéér zo'n goede waardering... Zo'n aparte thunder ball heb ik hier in Nederland nog nooit gezien, denk tóch dat het een beetje hetzelfde verhaal is als SVS; óf zelf importeren, óf gaan voor iets gangbaars. Jammer...

    Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  15. #15

    Standaard

    Hele bijzonder subwoofer is dat 8). Die zou ik wel in mijn huisje willen hebben. Gaaf om te zien. Gewoon lekker zelf importeren man . Heb je meteen wat apparts in je huis staan ipv weer een REL of MJ
    Mvg,

    christiaan

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AMD

    Zou de Reference 100 beter dan de Q150E passen bij m'n VM-1's van B&W,
    Of de R100 beter past bij je speakers durf ik zo niet te zeggen.
    Weet alleen dat ik persoonlijk de MJ lekkerder vind klinken.
    Dan bedoel ik de sub op zich zelf maar hoe ie combineerd met de VM-1......geen idee en dat zal je toch echt zelf moeten uitvinden ivm je eigen smaak.
    Puur op de sub gezien vind ik de MJ de betere ten opzichte van de REL.

    :wink:

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Hele bijzonder subwoofer is dat . Die zou ik wel in mijn huisje willen hebben. Gaaf om te zien. Gewoon lekker zelf importeren man . Heb je meteen wat apparts in je huis staan ipv weer een REL of MJ
    Haha, ja gaaf ding hè! Maar 600 pond wordt iets té gortig voor mij .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Of de R100 beter past bij je speakers durf ik zo niet te zeggen. Weet alleen dat ik persoonlijk de MJ lekkerder vind klinken.
    Dan bedoel ik de sub op zich zelf maar hoe ie combineerd met de VM-1......geen idee en dat zal je toch echt zelf moeten uitvinden ivm je eigen smaak. Puur op de sub gezien vind ik de MJ de betere ten opzichte van de REL.
    Oké, dank voor je supersnelle reactie! Je hebt ook gelijk, ik moet nu even een winkel in m'n buurt vinden die het allebei verkoopt.

    Grtzz, Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  18. #18

    Standaard

    Ik had gehoopt dat bijvoorbeeld Patrick vdB. of Garmtz meer zouden kunnen vertellen. Zij hebben immers ervaring met de wat 'onbekendere' subwoofers (SVS, Bag End).
    Hmm, als zelfs zij er geen ervaring mee hebben, wordt 't een wat té groot avontuur. Kan verder ook niets meer over VIBE vinden, helaas.
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  19. #19

    Standaard

    Zou de Reference 100 beter dan de Q150E passen bij m'n VM-1's van B&W
    Dat zou ik wel denken ja. De reference 100 klinkt muzikaal beter dan de Rel Q150E. Ik vind de Q serie van Rel geheel leuk als boom box maar niet voor muziek daar schiet die echt tekort. Rel heeft natuurlijk de ST serie die zeer veel indruk maakt, de strata valt daarbij af voor mij.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •