Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 71 worden weergegeven.

Discussie: Mooie zwarte balken

  1. #1

    Standaard Mooie zwarte balken

    -Ik heb een dvd speler ingesteld op 16:9
    -ik heb een breedbeeldtv ingesteld op 16:9
    - ik heb een film met het formaat 16:9

    nou zou je zeggen mooi beeld maar leuk is anders en ik heb nog steeds van die zwarte balken op mun beeld als ik de tv instel op breedbeeld. en als ik de tv instel op 16:9 krijg ik van die hele lange gezichten. kan iemand mij hier mee helpen ik heb echt uren erachter gezeten om het op te lossen maar ik kom gewoon niet verder

    Groetjes Roy

  2. #2

    Standaard Re: Mooie zwarte balken

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyclops
    -Ik heb een dvd speler ingesteld op 16:9
    -ik heb een breedbeeldtv ingesteld op 16:9
    - ik heb een film met het formaat 16:9

    nou zou je zeggen mooi beeld maar leuk is anders en ik heb nog steeds van die zwarte balken op mun beeld als ik de tv instel op breedbeeld. en als ik de tv instel op 16:9 krijg ik van die hele lange gezichten. kan iemand mij hier mee helpen ik heb echt uren erachter gezeten om het op te lossen maar ik kom gewoon niet verder

    Groetjes Roy
    Misschien heeft de film op de dvd die gebruikt een beeldverhouding van 1:2,35 Dan hou je namelijk de zwarte balken. Welke film is het?
    pas bij een film met een beeldformaat van 1:1,78 (=9:16)heb je geen balken meer.

  3. #3

    Standaard

    Matrix reloaded maar ik heb het bij alle films die 16:9 zijn want bijna iedere film die je koopt is volgens mij 16:9

    Groetjes en alvast bedankt Roy

  4. #4

    Standaard

    Nathan Strik heeft hier een heel mooi artikel over gemaakt. Ik denk, als je dat eens rustig doorneemt, dat er veel duidelijk wordt. Als je het hebt gelezen, zul je erachter komen dat het niet aan je tv ligt

    kijk hier maar eens
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  5. #5

    Standaard

    Dus als ik het goed begrijp zit er in mijn geval maar 2 dingen op:
    -of naar lelijke balken kijken
    -of aan het uitgerekte beeld wennen

    In ieder geval bedankt ik ben al een heel eind wijzer geworden

    (alleen jammer dat ik nog met hetzelfde probleem zit )

  6. #6

    Standaard

    Hallo Cyclops,

    Inderdaad zijn dat helaas de twee mogelijkheden die je hebt.
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  7. #7

    Standaard

    als ik dat had geweten had ik een grootbeeld tv gekocht in plaats vaan een breedbeel :S

    tnx

    groetjes Roy

  8. #8

    Standaard

    Dat is dus het probleem van mensen die niet van zwarte balken houden. Het doet voorkomen dat breedbeeld tv's geen last meer zouden hebben van zwarte balken. In de winkels wordt er niet bijgezegd dat er meerdere beeldformaten bestaan, en dat je óók nog met een breedbeeld tv hier last van blijft houden. Zelf heb ik ook een breedbeeld, maar heb dat toch liever dan een grootbeeld, waar je hetzelfde probleem blijft houden
    dvd's *foto van verzameling*startrader/safetrader

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyclops
    als ik dat had geweten had ik een grootbeeld tv gekocht in plaats vaan een breedbeel :S
    Ehm, daar zijn de zwarte balken juist nog breder :wink:

    De Matrix Reloaded heeft overigens een beeldformaat van 2.40:1
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  10. #10

    Standaard

    grootbeeld tv is toch 4:3 en als je naar het prachtige filmpje kijkt zie je dat 4:3 er geen last van heeft

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyclops
    grootbeeld tv is toch 4:3 en als je naar het prachtige filmpje kijkt zie je dat 4:3 er geen last van heeft
    Dit snap ik niet helemaal. The Matrix Reloaded heeft, zoals eerder aangegeven, een beeldformaat van 2.40:1. Als je deze DVD op een normale televisie kijkt dan heb je boven en onder grote zwate balken, kijk je de film op een breedbeeldtelevisie dan heb je boven en onder kleine balken. Hoe je het ook wendt of keert, bij films met een beeldformaat van 2.40:1 heb je balken, of je het nou wilt of niet.

    Heb jij je wel eens afgevraagd waarvoor die zwarte balken dienen?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Heb jij je wel eens afgevraagd waarvoor die zwarte balken dienen?
    Om mensen met een nieuwe breedbeeld TV gek te krijgen?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrokenTable
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Heb jij je wel eens afgevraagd waarvoor die zwarte balken dienen?
    Om mensen met een nieuwe breedbeeld TV gek te krijgen?
    Dat is een van de mogelijkheden. :wink: Welke nog meer?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrokenTable
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Heb jij je wel eens afgevraagd waarvoor die zwarte balken dienen?
    Om mensen met een nieuwe breedbeeld TV gek te krijgen?
    Als je het artiekel ff had doorgelezen..... Dan weet je dat je nog VEEEEEEL meer van het beeld mist als je op een 4:3 TV een 1:2.35 film gaat kijken.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Als je het artiekel ff had doorgelezen..... Dan weet je dat je nog VEEEEEEL meer van het beeld mist als je op een 4:3 TV een 1:2.35 film gaat kijken.
    Je mist helemaal niks als je een film in het formaat 2.35:1 (ik schrijf het anders, maar bedoel hetzelfde) op een standaardtelevisie gaat kijken, hoor. Dat is alleen als het beeldformaat is verknipt naar kleiner beeldformaat dan deze oorspronkelijk is. Tenzij je het beeld inzoomt om het beeldvullend te krijgen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyclops
    Dus als ik het goed begrijp zit er in mijn geval maar 2 dingen op:
    -of naar lelijke balken kijken
    -of aan het uitgerekte beeld wennen

    In ieder geval bedankt ik ben al een heel eind wijzer geworden

    (alleen jammer dat ik nog met hetzelfde probleem zit )
    Lelijke balken betekenen juist mooi (Origineel bioscoopformaat) beeld!

  17. #17

    Standaard

    Ik begrijp je argument "anders had ik een grootbeeld gekocht" niet zo goed.

    Als je het over breedbeeld DVD's hebt (16:9 of breder) worden deze groter weergegeven op een 70cm breedbeeld dan op een 70cm 4:3 TV. Wat was je winst geweest met een grootbeeld (1 slag groter levert bij 4:3 het zelfde formaat beeld op) en waarom heb je dan niet een grotere breedbeeld gekocht?
    Did I tell you about my condition......?
    MegaStarTrader en SaveTrader

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyclops
    grootbeeld tv is toch 4:3 en als je naar het prachtige filmpje kijkt zie je dat 4:3 er geen last van heeft
    Als je een 2.35:1 film bekijkt op een 4:3 TV mis je ongeveer 30% van je totale beeld oppervlakte en bij een breedbeeld is dat slechts 5%.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Als je het artiekel ff had doorgelezen..... Dan weet je dat je nog VEEEEEEL meer van het beeld mist als je op een 4:3 TV een 1:2.35 film gaat kijken.
    Je mist helemaal niks als je een film in het formaat 2.35:1 (ik schrijf het anders, maar bedoel hetzelfde) op een standaardtelevisie gaat kijken, hoor. Dat is alleen als het beeldformaat is verknipt naar kleiner beeldformaat dan deze oorspronkelijk is. Tenzij je het beeld inzoomt om het beeldvullend te krijgen.
    Je hebt ook helemaal gelijk, maar hij bedoelde het ook als inzoemen. Dat haal je dan weer uit het "Als ik dit had geweten had ik wel een grootbeel TV gekocht"
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Mooie zwarte balken

    Kortom, er is niks mis met je spullen of instellingen.

    Bij 1:2,35 horen die balken er gewoon bij hoe je het ook bekijkt en wat voor tv je ook hebt.

    1:1,78 heb je geen last van balken.

    Opzich is het jammer als je balken in beeld heb maar aan de andere kant zie ik het probleem niet zo

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Ridderhof
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyclops
    grootbeeld tv is toch 4:3 en als je naar het prachtige filmpje kijkt zie je dat 4:3 er geen last van heeft
    Als je een 2.35:1 film bekijkt op een 4:3 TV mis je ongeveer 30% van je totale beeld oppervlakte en bij een breedbeeld is dat slechts 5%.
    ik neem aan dat je bedoeld dat je bij een 4:3 tv 30% van je scherm gebruikt voor de zwarte balken? En bij BB 16:9 5%? Anders zou ik hier de logica even niet van inzien.
    Mvg,

    Christiaan

  22. #22

    Standaard

    Drom heb ik ook een Groot beeld tv gekocht dit keer

    Ik had hiervoor een panasonic BB tv en dat uitgerekte ziet er niet uit en dan had Panasonic daar nog het MINSt last van vergeleken met andere BB teevees :S

    Maar ja sommige mensen vinden het wel mooi die uitgerekte hoofden
    ****************************************
    Vermogen zegt niks over de kwaliteit.
    ****************************************

  23. #23

    Standaard

    dus als ik dendool goed begrijp moet ik gewoon films kopen die als formaat 1:1,78 hebben?? dat is wel lullig als bijna alle films als 16:9 worden uitgegeven maarja wel handig om te weten dan kan ik erop letten want ik baal er echt van je hebt een beeldbuis van ik weet niet hoe groot en je gebruiktmaar de helft wegens zwarte balken
    wat dan wel weer geruststellend is is dat je het "originele" bios beeld hebt

    tnx

    Groetjes Roy

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raymond187
    Ik had hiervoor een panasonic BB tv en dat uitgerekte ziet er niet uit en dan had Panasonic daar nog het MINSt last van vergeleken met andere BB teevees :S

    Maar ja sommige mensen vinden het wel mooi die uitgerekte hoofden
    Ik denk dat niemand dat mooi vindt. Maar het is op zich belachelijk dat mensen met een BB tv dan ook perse ALLES breed willen zien. Stel dat ding gewoon zo in dat ie altijd het originele formaat laat zien: dus bij een gewone 4:3 uitzending zwarte balken aan de zijkant, en dus GEEN uitgerekte zooi.

    Maar ja, veel mensen schijnen dat niet te willen snappen, die willen ALLES breed zien, ook al zitten ze dan driekwart van de tijd naar misvormde beelden te kijken.

    Trouwens: de mate van vervorming maakt helemaal niets uit welk merk tv je neemt, in het service menu kun je dat toch altijd zelf instellen. Maar dat is natuurlijk ook weer zoiets wat bijna geen enkele Sjonnie of Anita weet.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyclops
    dus als ik dendool goed begrijp moet ik gewoon films kopen die als formaat 1:1,78 hebben?? d
    Ik zou gewoon films kopen die je goed vindt :wink: en de zwarte balkjes gewoon voor lief nemen als het een 1:2,35 film betreft.

    Als je goed kijkt zal je zien dat die ook heel mooi kunnen zijn. Ik moet er zelf bijvoorbeeld niet aan denken om epische & actie films als Once upon a time in the West, Raiders of the Lost Ark, Gladiator, the Matrix etc. niet in 'glorious widescreen' te zien.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •