De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vraagje aan bezitters van KEF KHT 2001.5

    Beste mensen,
    ben al een tijdje in het bezit van de Kef eitjes icm een pioneer 711 versterker. Nu was ik gisteren alles weer aan het afstellen en merkte dat de cross-over op de versterker op 100Hz stond, ik heb hem toen op 150Hz gezet en vond het geluid een stuk voller klinken. Ben erg benieuwd op welke frequentie jullie (de bezitters) je versterker zetten. Kef adviseert overigens om de cross-over op 100hz te zetten
    Ben benieuwd naar jullie bevindingen

    Groeten

  2. #2

    Standaard

    Ik neem aan dat je in de onderwerpregel 2005.1 bedoelt..?

    Die eitjes gaan tot 80Hz, dus de cross-over kan goed op 100 zoals KEF zegt. Je kunt 'm zetten op het laagste bereik van je sat's (80 dus), of iets daarboven, zodat de sub het laagste van de sat's overneemt.

    Bij mijn sat's van B&W heb ik de cross-over van de receiver op 90Hz staan, maar als ik 'm hoger zet wordt het geluid niet merkbaar beter/voller. Als dat bij jou wél het geval is, zou je dat eens een poosje kunnen proberen. Vraag me alleen af of je het laag tussen, zeg, 120 en 150Hz dan niet kunt lokaliseren, dus duidelijk afkomstig van de sub i.p.v. "het lijkt wel uit de sat's te komen".

    Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  3. #3

    Standaard

    Het beste kun je al je speakers, vooral gezien de grootte, op small zetten en je cross-over van je sub geheel open draaien. Op deze manier zal het geluid een stuk voller klinken.

    Groeten,
    Raskel

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Het beste kun je al je speakers, vooral gezien de grootte, op small zetten en je cross-over van je sub geheel open draaien. Op deze manier zal het geluid een stuk voller klinken.

    Groeten,
    Raskel
    De cross-over knop, zit die op die Kef sub? Welke knop is dat, staat het erbij?

  5. #5

    Standaard

    De knop zit op je sub. Ik heb geen Kef sub maar normaal gezien zit die knop naast je volume knop. Bij mijn B&W sub heet die knop "low-pass". Kijk anders in eens in de handleiding.

    Groeten,
    Raskel

  6. #6

    Standaard

    even een kleine aanvulling over de cross-over. Het is nog beter om je cross-over op anderhalf keer de minimale freq. van je speakers te zetten. In jou geval dus 1120 Hz. Dit heeft oa te maken met het verval geloof ik. Precies weten doe ik het niet, zelf uitproberen kan ik het ook al niet aangezien mijn receiver niet onder de 100 wil komen, maar het schijnt wel degelijk de beste oplossing te zijn.
    Nog beter: gewoon even spelen op welke frequentie je je cross-over wilt hebben.
    Let wel: je hebt te maken met 2 cross-overs. 1 in je receiver, en 1 op je subwoofer. De sub moet gewoon helemaal open staan. Gewoon op zijn max freq bereik.
    Ik heb het over de receiver cross-over. Van te voren wel je speakers op small instellen. (moet zowieso bij dit formaat)
    Succes.
    Mvg,

    Christiaan

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Let wel: je hebt te maken met 2 cross-overs. 1 in je receiver, en 1 op je subwoofer. De sub moet gewoon helemaal open staan. Gewoon op zijn max freq bereik.
    Ik heb het over de receiver cross-over. Van te voren wel je speakers op small instellen. (moet zowieso bij dit formaat)
    Succes.
    Mvg,

    Christiaan
    Eveneens een kleine aanvulling, als je de speakers op small zet wordt automatisch de cross-over in de reciever ingesteld. Al het "laag" wordt dan door de sub over genomen, uiteraard moet de cross-over van de sub dan wel helemaal open staan om geen gaten in het geluid te krijgen.

    Groeten,
    Raskel

  8. #8

    Standaard

    [/quote]

    Eveneens een kleine aanvulling, als je de speakers op small zet wordt automatisch de cross-over in de reciever ingesteld. Al het "laag" wordt dan door de sub over genomen, uiteraard moet de cross-over van de sub dan wel helemaal open staan om geen gaten in het geluid te krijgen.

    Groeten,
    Raskel[/quote]

    Precies dat heb ik nu dus ook. Het gaat er dus om vanaf welke frequentie de RECEIVER het geluid naar de sub stuurt. Volgens de gebruiksaanwijzing moet dit 100 zijn. Echter heb ik de receiver ingesteld op 150 Hz omdt ik dit beter vindt klinken. Btw op mijn receiver kan ik instellen 100, 150 of 200 HZ Thats it.

    Groeten

  9. #9

    Standaard

    Precies dat heb ik nu dus ook. Het gaat er dus om vanaf welke frequentie de RECEIVER het geluid naar de sub stuurt. Volgens de gebruiksaanwijzing moet dit 100 zijn. Echter heb ik de receiver ingesteld op 150 Hz omdt ik dit beter vindt klinken. Btw op mijn receiver kan ik instellen 100, 150 of 200 HZ Thats it.

    Groeten[/quote]

    150Hz is prima! Zorg alleen wel dat je je sub ook goed insteld.

    Groeten,
    Raskel

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: vraagje aan bezitters van KEF KHT 2001.5

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rooijackers
    . Kef adviseert overigens om de cross-over op 100hz te zetten
    Kef kan wel van alles beweren maar als jij het op 150 beter/lekkerder vind klinken dan is dat prima toch.
    Ik neem aan dat je m nu gewoon op die 150 laat staan

  11. #11

    Standaard Re: vraagje aan bezitters van KEF KHT 2001.5

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rooijackers
    . Kef adviseert overigens om de cross-over op 100hz te zetten
    Kef kan wel van alles beweren maar als jij het op 150 beter/lekkerder vind klinken dan is dat prima toch.
    Ik neem aan dat je m nu gewoon op die 150 laat staan
    laat hem zeker op 150 staan.

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Lijk mij toch ook ja.
    Hoe bevallen die "eitjes" voor de rest ?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Hoe bevallen die "eitjes" voor de rest ?
    Aangezien dit mijn eerste stap is in wereld van HT, heb ik geen reden tot klagen. Uiteraard is er veel beter te krijgen, maar ook het feit dat ik en mijn vriendin geen grote speakers in de kamer wilden hebben heeft er tot geleid dat ik de eitjes heb gekocht. (icm pioneer 711 versterker) Ik denk wel dat ik toch nog een de fronts en de center zal vervangen dooo grotere speakers. OOk van KEF dan, afgezien van het mooie design vind ik de speakers lekker klinken, alhoewel ze soms wel iets schel lijken te zijn. (de eitjes dan want de grotere variant heb ik niet geluisterd). Al met ben ik erg tevreden met mijn huidige set, heb wel gemerkt dat een goede afstelling cruciaal is voor de algehele beleving, heb zozuist mijn subwoofer 50cm verder de kamer ingeplaatst (staat nu 1m van de muur) en het geluid veranderde compleet. Jammer dat de subwoofer nu op zwaar ongelukkige plaats staat, dus zal een nieuwe plekje moeten gaan zoeken.

    Groeten

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Fijn dat je toch best tevreden bent.
    Zijn opzich ook leuke speakers natuurlijk die Kefjes.
    50cm verplaatsen kan inderdaad een hoop schelen voor speakers en dus ook subwoofers.

  15. #15

    Standaard

    Ik vind ze zeker voor hun formaat erg goed klinken die eitjes. Zelf heb ik geluisterd icm een stereoversterker, maar ook daar maakte ze indruk (vanwege hun formaat, ik vond de Nauti802 ook lekkerder klinken ).
    Verder zou ik ze ook gewoon lekker op 150Hz laten staan. Zekere als jij dat lekkerder vind klinken.
    Mvg,

    Christiaan

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Aardig vergelijk die Kefjes en de Nautilus 802
    Voor de prijs van die Nauti,s koop je bijna de gehele Kef fabriek op :wink:

  17. #17

    Standaard

    ROFLOL.
    Nee daarom maak ik de vergelijking ook Johan. Om aan te geven dat voor de prijs die ze vragen, de KEF's heel netjes klinken.
    Dat de Nautilus wel net dat beetje beter klinkt snap (en weet) ik ook wel
    Mvg,

    Christiaan

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •