De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Help!!!!! ????dvd????

    Hallo,

    Is het iemand ook opgevallen dat bij sommige breedbeeld dvd's er helemaal geen sprake is van extra beeld, maar dat gewoon wat van de boven en onderkant is afgehaald?! Want ik heb enkele films op video en dvd, maar dan is er soms op de dvd minder beeld als op de video.

    En weet iemand misschien of de televisie series ER en Boston Public op dvd komen? Of anders naar welke firma ik dan moet schrijven?
    Zijn er andere mensen die deze series ook graag op dvd willen?

    Groeten Laura

  2. #2

    Standaard Re: Help!!!!! ????dvd????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dakota
    Is het iemand ook opgevallen dat bij sommige breedbeeld dvd's er helemaal geen sprake is van extra beeld, maar dat gewoon wat van de boven en onderkant is afgehaald?! Want ik heb enkele films op video en dvd, maar dan is er soms op de dvd minder beeld als op de video.
    Dat is me wel eens opgevallen. De DVD van Harry Potter heeft dit bijvoorbeeld. Klik maar eens op onderstaande link voor een vergelijking tussen de full- en widescreen-DVD van Harry Potter.

    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=15

  3. #3

    Standaard

    Bij welke films heb je dit?
    Waarschijnlijk springt je tv naar 16:9 en daardoor lijkt het alsof je een stuk van het beeld mist. Je moet dan gewoon ff op breedbeeld zetten.

    Trouwens van ER is volgens mij niet zo lang geleden seizoen 1 uitgekomen. Volgens mij hebben ze die bij Amazon.

  4. #4

    Standaard

    Nou, op mijn DVD van The Big Lebowski staat ook een fullscreen 4:3 versie van de film. Als je die vergelijkt met de breedbeeld versie zie je inderdaad dat er bij de breedbeeld versie stukken beeld worden weggehaald, boven en onder.

    Je zou dan kunnen zeggen dat je bij de breedbeeld versie een stuk van het beeld mist. Bzzzt. Fout. De breedbeeld versie is de film zoals hij door de regisseur bedoeld is en dus de originele versie die je wilt zien. Als er dan ook een versie van de film bestaat met extra beeld boven en onder interesseert mij dat niet.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Nou, op mijn DVD van The Big Lebowski staat ook een fullscreen 4:3 versie van de film. Als je die vergelijkt met de breedbeeld versie zie je inderdaad dat er bij de breedbeeld versie stukken beeld worden weggehaald, boven en onder.
    Volgens mij is het zo dat er soms bij de 4:3-versies stukken worden bijgeplakt... Dat bedoel jij volgens mij ook. Zie je dus extra info, die helemaal niet bedoeld was om getoond te worden...
    A little bit of pain never hurt anybody, if you know what I mean - Lock, Stock...

  6. #6

    Standaard

    Klopt, dit bedoel ik ook. Maar ik vind gewoon hoe meer beeld hoe beter, of de regisseur dit bedoelde of niet. Ik vind niet dat ze een breedbeeld film van een dvd moeten maken als er geen extra beeld aan de zijkanten bijkomt! Maar wel beeld aan boven en onderkant minder te zien is. Als ze dan gewoon de versie met het meeste beeld op dvd zetten, kan iedereen zelf beslissen of je het extra beeld aan de boven en onderkant wil zien of niet. Als je het niet wil zien kan je gewoon je tv op breedbeeld zetten, maar als je het extra beeld boven en onder wel wil zien heb je dan pech met je dvd.

  7. #7

    Standaard

    Hierover verschillen wij dus van mening. De regisseur heeft volgens mij een bepaald plaatje in z'n hoofd (hij is tenslotte de 'artiest'), en dan zal iemand anders bepalen dat er meer beeld bij moet. Dan kan dus de hele compositie weg zijn...

    't Hang natuurlijk ook wel van de film af, maar dit is over het algemeen mijn mening...
    A little bit of pain never hurt anybody, if you know what I mean - Lock, Stock...

  8. #8

    Standaard

    Sorry dakota, dat kan ik echt niet begrijpen. Een film is gewoon een kunstwerk van de regisseur, die wil je toch in z'n originele vorm zien? Ik kan zo een heleboel mooie shots uit films bedenken die verpest zouden worden door er extra beeld boven en onder te plakken.

    Je zou toch ook niet willen dat er een heleboel extra beeld om het originele beeld heen werd geplakt, zodat de hele film zich in de verte afspeelt?

    Zoals Piet al zei, bij de breedbeeld versie mis je niks. Bovendien heb je geen anamorf beeld als een 4:3 versie op de DVD staat.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  9. #9

    Standaard

    Het kan zelfs gebeuren dat je in de full-frame versie boven en/of onder allerlei dingen in beeld gaat zien die er niet horen te zijn... zoals verse voetstappen in een eenzame woestijn... een dopje van een colaflesje op een verre planeet... een kabel of microfoon... etc.

  10. #10

    Standaard

    En seizoen 1 van ER is hier te koop:
    http://www.playusa.com/playusa.asp?p...1&title=123431

    en andere seizoenen zijn vooralsnog alleen te koop in Japan

  11. #11

    Standaard

    Ja, dat wordt nog ff wachten tot ER ook in Nederland op dvd komt.
    Klopt, ik ben niet iemand die voor de regisseur kijkt. Ik ben meer een soort 'gekke' fan van enkele acteurs (waaronder George Clooney, Robin Williams en Matt Damon) en dan zie ik liever hun hele hoofd ipv de helft!
    Ik heb trouwens nog nooit vreemde dingen gezien zoals kabels of microfoons aan de boven of onderkant van het beeld. Ik zal wel eens goed opletten. Maar meestal ben ik meer geconcentreerd op de acteurs!

  12. #12

    Standaard

    The Fellowship of the Ring is ook in Super 35 opgenomen, dus dan heb je ook regelmatig boven en onder extra beeld op fullscreen, maar soms weer niet ivm effect shots.
    In één shot is een telefoonpaal te zien die niet in de BB versie voorkomt. (fullscreen in NL alleen op VHS)


    van IGN.com

    - Marc[/img]
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps
    The Fellowship of the Ring is ook in Super 35 opgenomen, dus dan heb je ook regelmatig boven en onder extra beeld op fullscreen, maar soms weer niet ivm effect shots.
    In één shot is een telefoonpaal te zien die niet in de BB versie voorkomt. (fullscreen in NL alleen op VHS)
    LoL! Kijk, da's nou 't ultieme voorbeeld! Marc, bedankt hiervoor!
    Death to Oatmeal!
    Mijn Collectie (needs updating)| Nieuwste titel(s): Over There

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •