Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Speakerbudget is zeg maar 800-1000 min receiver+dvd speler dat is dus ongeveer 400 a 500 euro alles bij-elkaar.
    Nu weer een vraagje, ik wil dus m'n xbox ook aansluiten op de receiver maar die heeft een optische uitgang dus die zou dus op de receiver kunnen, maar kan ik dan gewoon de dvd speler mbv. de coaxiale kabel aansluiten op de receiver?
    Ik zie nl. in de handleiding van de yamaha receiver dat achter op de receiver bij de optische ingang dvd staat en bij de coaxiale ingang staat cd

    [edit]

    Wat dachten jullie van dit;

    Receiver: Yamaha RX-V440RDS
    Dvd speler: Yamaha DVD-S540
    Boxenset: Jamo E350 PDD

  2. #27

    Standaard

    Ja dan nog wat, weet iemand nog een winkel waar ze dit spul hebben maar wel tegen een redelijke prijs?
    Ik zou het best wel bij de MM willen kopen ofzo want advies heb ik toch niet meer nodig, maar daar is de yama receiver 399 euro en de dvd speler weer 169 en wat is de opinie over de jamo set? Hij ziet er qua specs erg goed uit in combinatie met de yama receiver. Alleen dus nog een goede winkel vinden.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door InSomNiaC
    Tannoy mercury lijn (christiaan zegt wel waarom ) idem
    Zal ik me maar weer eens opofferen . Nee geintje, altijd leuk om je "eigen" speakers te promoten. Niet dat dat nodig is. Het zijn gewoon prettige speakers om naar te luisteren. Klinken lekker, niet te aggresief in het hoog, het laag kan gewoon lekker veel zijn in een kleine kamer, of normaal/wat aan de lage kant in een wat grotere kamer, best een goede plaatsing van het geluid, en ze zien er netjes uit.
    Even over de bas nog: als je in een kleine kamer gaat draaien: even uitkijken als je in een echt kleine kamer gaat spelen: dan kan het nodig zijn dat je de foampluggen nodig hebt omdat de bass anders te overweldigend kan worden.
    Mvg,

    Christiaan

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HiddeH
    maar daar is de yama receiver 399 euro en de dvd speler weer 169 en wat is de opinie over de jamo set? .
    Is toch niet duur dacht ik zo of vallen ze ver boven je budget

    De Jamo...........tja, ik ben er zeker geen fan van maar dat is wellicht persoonlijk

  5. #30
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    dan kan het nodig zijn dat je de foampluggen nodig hebt omdat de bass anders te overweldigend kan worden.
    Foam pluggen zijn dus stukjes schuim materiaal dat je in de "baspoort" van je speaker kunt stoppen.
    Op deze manier zwak je de bas wat af waardoor het soms een beter geluid gaat produceren wat wellicht prettiger is om naar te luisteren 8)

    Dit gewoon even ter info :wink: want 98% van de mensen weet niet dat deze dingen bestaan.
    Gewoon even ter aanvulling dus.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door HiddeH
    maar daar is de yama receiver 399 euro en de dvd speler weer 169 en wat is de opinie over de jamo set? .
    Is toch niet duur dacht ik zo of vallen ze ver boven je budget

    De Jamo...........tja, ik ben er zeker geen fan van maar dat is wellicht persoonlijk
    Neej het is niet te duur, maar wel als je ervan uitgaat dat de prijs op inet 299 is bij de meeste winkels maar dat de prijs van de dvd speler op het inet weer ietsjes hoger ligt (189 gemiddeld). En 100 euro vind ik wel veel op zo'n bedrag. Maar om nou zoeits op inet te kopen

    En dan zal ik nog even kijken naar die tannoy mercury lijn, de kamer waarin dit alles komt te staan is 6 bij 5.

  7. #32
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HiddeH
    En 100 euro vind ik wel veel op zo'n bedrag.
    Is inderdaad een aardig bedrag ja maar ik denk dat je in de winkel ook nog korting krijg (moet je wel even over praten met de verkoper) dus dan wordt dat verschil al een stuk kleiner.

    de kamer waarin dit alles komt te staan is 6 bij 5.
    Niet echt een kleine kamer dus 8)

  8. #33

    Standaard

    Ok ik heb beslist.
    Het gaat dus de al boven genoemde set worden;
    Receiver: Yamaha RX-V440RDS
    Dvd speler: Yamaha DVD-S540
    Boxenset: Jamo E350 PDD
    De boxenset koop ik online; 299 euro
    De dvd speler waarschijnlijk bij de MM; 169 euro
    En de receiver weet ik nog niet, ik wil nl. wel een snelle service als hij kapot is. En bij een winkel kan je er tenminste nog ff persoonlijk naar toe gaan. Bij een webwinkel word dat wat moeilijker. Maar het scheelt wel zoals ik al zei zo'n 100 euro .
    Iemand een tip voor een goede webwinkel? of voor een goede 'standaard' winkel met een goede prijs?

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HiddeH
    En dan zal ik nog even kijken naar die tannoy mercury lijn, de kamer waarin dit alles komt te staan is 6 bij 5.
    Dan moet je ze op small zetten, en het laag onder de 80Hz doorsturen naar je subwoofer (doet die automatisch als je ze op small zet, en je hebt een subwoofer)
    Persoonlijk geven ze in mijn kamer (maten staan hierboven) net te weinig bass bij sommige muzieksoorten. Bij klassiek staan ze soms op large, maar dat is nog wel eens als test 8).
    Mvg,

    Christiaan

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HiddeH
    Iemand een tip voor een goede webwinkel?
    www.mediacheckpoint.de is een bekende.
    mvg,

    christiaan

  11. #36

    Standaard

    Nou de receiver en dvd speler zij gekocht hoor
    Het zijn gewoon de yamaha dvd en receiver in titanium kleur geworden, en heb ze beide bij de MM gekocht met wat korting en een kabel.
    Ik ga ze vanavond ophalen, jammer genoeg kan ik het nog niet beluisteren omdat de jamo leveringsproblemen had.
    Ik moet dus toch kijken naar andere speakers...

    [edit] ohwja ik heb nog wel de speakers van mijn oude miditorentje, kan ik die zonder gevaar aansluiten?
    Die impedantie van die speakers is >6 ohm en het uitgangsvermogen van de toren is 15W dus zullen die boxen ook wel 15W zijn.
    Ik begrijp dat ik hem dan niet te hard moet zetten, en de impedantie schuif op de receiver op 4 ohm. Maar is er dan nog kans op beschadiging van de receiver? (boxen maakt me niet uit :wink: )

  12. #37

    Standaard

    Naja ik heb, nu de hele set compleet en ben ZEER tevreden 8)
    Ik wil iig iedereen bedanken die mij losse componenten aangeraden heeft.
    Het is nu gewoon echt mijn smaak en goed te upgraden (met het oog op de toekomst)

    Het is dus nu geworden:
    dvd speler: Yamaha DVD-S540 (Ti)
    receiver: Yamaha RX V440 RDS (Ti)
    speakers: Eltax evolution

    Ik wilde eerst voor de jamo's gaan toen die niet goed leverbaar waren ben ik even een middagje wezen luisteren.
    Allerlei merken hebben de revu gepasseerd (ook boven mijn budget) het is dus uiteindelijk de Eltax geworden mede doordat die 2 subwoofers ingebouwd heeft (neemt toch weer wat minder ruimte in) en als belangrijkste zeer lekker klonk.

    Ik heb net trouwens even de spikes eronder uit gehaald (hadden ze al voor me gemonteerd) en das echt een wereld van verschil
    Met spikes is er in de naastgelegen kamers en op de benedenverdieping niks te horen zonder klinkt het beneden bijna net zo hard als boven
    Maar dat hoef ik jullie natuurlijk al niet meer te vertellen

    Iig ben ik hier meer dan tevreden mee

    Thnx allemaal!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •