De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard aansluiten Harmann-Kardon

    Ik heb laatst een hkreceiver met 5.1 decoder gekocht, en ben helemaal weg van de kwaliteiten van het apparaat, perfect geluid, helemaal top.
    Ook kan het apparaat de videosignalen van de desbetreffende apparatuur doorschakelen naar de tv ( Monitor) en daar begint het gedonder. Hij schakelt alleen s-video, en een gecombineert signaal, en dat doet afbreuk aan de beeldkwaliteit van de dvd. Daarom was ik van mening dat ik hem het beste met een gekortwiekte scart-kabel aan de tweede ingang van de tv kon aansluiten ( DWZ alleen video rgb signaal) en de audio aders doorknippen. Wie kan mij helpen aan een schema, van welke aders in een scartkabel welk doel hebben, zodat ik deze aders kan doorknippen.

    Met vriendelijke groeten ikke.

    P.S. Aan alle forumvrienden die zeggen dat je de tv op mute moet zetten, Ik krijg dan zo'n mooie balk in beeld, SOUND OFF.

  2. #2

    Standaard

    Als eerste: welkom op het forum. Weet waar je aan begint . Hoe langer je hier zit, hoe leger je portomonai zal worden .

    Wat ik altijd doe: gewoon het volume helemaal naar beneden schroeven. Gewoon je geluid helemaal naar beneden zetten dus. dan heb je waarschijnlijk ook geen logo oid in beeld .
    Ik zal even kijken of ik het schema kan vinden. Ben het laatst nog tegen gekomen.
    Mvg,

    Christiaan

  3. #3

    Standaard

    Leger dan nu zal wel meevallen, salaris gaat op aan drie kindjes ( jongens), en een vrouw die uitgeteld is van mijn eerste dochter. Ik verdiep mij danook niet in Hoe koop ik de duurst mogelijke componenten, maar in Hoe kan ik ze goedkoop zelf maken. Tv is een grundig breedbeeld, de eerste sinds ik getrouwd ben, decoder receiver/ overjarig model ( meen avr 75 ) Boxen: Zelfbouw uit de Conrad, Actieve subwoofer ( zelfde truckje). Allesbijelkaar toch dik 500 watt rms vermogen. ( alleen lfe is lastig als kindjes slapen.)

    P.S. Dvd speler is er een van de zegeltjesactie van de plusmarkt, maar voldoet prima.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Weet waar je aan begint . Hoe langer je hier zit, hoe leger je portomonai zal worden .
    Dat is absoluut waar.
    Moet eigenlijk ook een waardschuwing in beeld komen wanneer je jezelf aanmeld op het forum
    Aanmelden op eigen risico of iets dergelijks.

    Maargoed, als ik goed begrijp wil jij je beeld van de dvd speler via je receiver naar de tv laten gaan ??
    Indien ik dit goed denk moet je dat niet zo doen. (tenzij ik een reden om het wel te doen over het hoofd ziet)
    Sluit je geluid rechtstreeks van de dvd speler op de receiver aan.
    Het beeld rechtstreeks van je dvd speler naar je tv (wellicht met een scart.)
    Of bedoelde je wat anders.

    ps. kinderen zijn inderdaad een hele dure hobby, maar je krijg er dan ook wel wat voor terug toch :wink:

  5. #5

    Standaard

    Dat is precies wat ik bedoel, maar de scart voert ook automatisch geluid mee, en dat klinkt niet als je al 5.1 aan het afspelen bent.

    Kindjes kosten inderdaad veel tijd en geld, en je krijgt er ook een hoop voor terug, maar dat neemt niet weg dat het een heleboel zorgen zijn.

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel van helden
    maar dat neemt niet weg dat het een heleboel zorgen zijn.
    Absoluut maargoed.

    Wat jij nodig heb is een Scart die alleen beeld doorgeeft.
    In de volksmond (of juist kenners) RGB scart.
    Ik denk dat je deze voor niet al teveel geld kunt kopen.
    In het duurdere segment weet ik dat ze er zijn.

    http://www.qed.co.uk/cables/sqart/av41.html
    Je kunt deze wellicht ook zelf maken door van een bestaande scart een aantal draden door te knippen of de pinnetjes te verwijderen (is een goedkope oplossing)
    Je moet alleen wel weten welke.
    Ik heb pas geleden nog een schema hierover op het net gezien maar vraag me niet meer waar dat was.

    Maar wie weet zijn die er ook in het goedkopere segment of kun je die met wat info ook zelf maken.
    Je moet immers alleen weten welke pinnen bedraad moeten worden. 8)

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: aansluiten Harmann-Kardon

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcel van helden

    P.S. Aan alle forumvrienden die zeggen dat je de tv op mute moet zetten, Ik krijg dan zo'n mooie balk in beeld, SOUND OFF.
    Vaak kun je deze info balken ook uitschakelen voor zover ik weet.

  8. #8

    Standaard

    Dasnouprecieswakbedoel.

    Gewoon de goedkope oplossing door wat draadjes door te knippen, i.p.v je weer een duurdere kabel te laten aansmeren. Goedkoop is niet duur, en geeft ook het gewenste resultaat, ( Mits je weet WELKE aders je moet doorknippen ) NEE, heren, vrienden, niet mijn polsslagaders.

  9. #9

    Standaard

    Om even terug te komen op het feit of je al dan niet je videosignaal ook over de decoder kunt laten lopen, In principe is dit voor de gewone video en dergelijke goed genoeg. Laat je er alles over lopen, zoals ik ook heb met de dvd, video, nintendo, of digitale camera, heb je als voordeel, dat wanneer je de tv instelt op aanspringen op kanaal AV1, de decoder het middelpunt van de installatie is. De harman-Kardon leent zich hier ook uitstekend voor, dwz ik wil video kijken, selecteer video op de decoder, en heb meteen beeld en geluid van de video. hetzelfde voor de nintendo, maar DVD geeft een dusdanig hogere beeldkwaliteit dat dit zonde is, vandaar dat ik ALLEEN voor de dvd een bypass wil maken rechtstreeks naar de AV2 van de tv. Hiervoor heb ik dus die scart kabel nodig, die alleen rgb doorgeeft.

  10. #10

    Standaard

    Hoi Marcel,

    voor de knutselaar:
    schema van een scart plug met beschrijving van de pinnetjes,
    deze site

    gewoon googlen op "scart schema"
    Succes met knippen,
    jeroen
    HT: Horen, Zien en Beleven

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ik heb pas geleden nog een schema hierover op het net gezien maar vraag me niet meer waar dat was.
    Dat probleem zit ik dus ook mee . Volgens mij was het op HTForum.nl maar dat weet ik dus ook niet zeker meer. Best irri.
    Zie trouwens net dat Insomniac er eentje gevonden heeft, dus dat maakt niet meer zo uit
    Mvg,

    Christiaan

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Het was niet op HTForum maar het maakt inderdaad niet meer uit.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb het schema gevonden, en de kabel gekortwiekt, zodat alles nu draait op de manier die ik wil.
    En passant heb ik ook nog zelf een kabel gemaakt die het geluid van de tv terugvoert in de receiver, en ook nog een scart kabel voor terugvoer van audio en composite video naar de ingang van de videospeler. ( Scart naar 6x cinch bus). Allesbijelkaar 24 euri lichter en een middagje vogelen met stekkertjes. Alles hoeft niet zo duur te zijn voor een leuk resultaat.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •