De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Problemen met KEF Subwoofer

    Ik heb sinds zaterdag de Kef KHT 2005.2 (eitjes) speakerset. Nu is er iets vreemds met de subwoofer aan de hand. Als ik de subwoofer op het lichtnet aansluit en de subwoofer aan zet dan hoor je constant gedonder uit de subwoofer komen. Dit is echter ook als ik een film zit te kijken. Om momenten in de film dat je geen sub zou moeten horen dan toch komen er diepe basklanken uit de subwoofer. Ik heb al de sub op verschillende plaatsen gezet, het netsnoer vervangen andere stopcontacten geprobeerd maar het probleem blijft.

    Weet iemend hiet iets op want ik baal hier een beetje van.

  2. #2

    Standaard

    Wat voor reciever heb je? Ik meen me te herinneren dat een medeforumlid hier ook last van had met een Marantz (geloof ik) reciever.
    Zoek anders even op dit forum onder "brommen + sub"
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Wat voor reciever heb je? Ik meen me te herinneren dat een medeforumlid hier ook last van had met een Marantz (geloof ik) reciever.
    Zoek anders even op dit forum onder "brommen + sub"
    Ik heb een Nad T742 receiver. Maar het probleem doet zich al voor als ik de subwoofer alleen al op het lichtnet aansluit (en verder niets anders op de sub aansluit).

    Maar ik zal even zoeken op die woorden.

    Thanx
    mijn collectie
    HT set: Nad T742, Nad 916 eindversterker, Kef HT2005.2 speakers, Philips 32" 100Hz Breedbeeld, Philips DVD speler

  4. #4

    Standaard

    Bromt de sub overal in je huis waar je hem aansluit op de netspanning?
    Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan de sub. Je kunt het ook even controleren door hem bij je buren in het stopcontact te doen.

    Wanneer het niet aan de sub ligt kan een netfilter tussen je wandcontactdoos en je sub ook helpen. Hier weet ik zelf eerlijk gezegd niet zo veel van, aangezien ik dit probleem nog nooit heb gehad.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard Re: Problemen met KEF Subwoofer

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Hendriks

    Weet iemend hiet iets op want ik baal hier een beetje van.
    Je kunt een andere subwoofer kabel proberen.

    Succes ermee!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Bromt de sub overal in je huis waar je hem aansluit op de netspanning?
    Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan de sub. Je kunt het ook even controleren door hem bij je buren in het stopcontact te doen.

    Wanneer het niet aan de sub ligt kan een netfilter tussen je wandcontactdoos en je sub ook helpen. Hier weet ik zelf eerlijk gezegd niet zo veel van, aangezien ik dit probleem nog nooit heb gehad.
    Ik heb inderdaad (beneden) diverse stopcontacten geprobeerd (geaarde en niet geaarde) Maar in alle gevallen blijft het gedreun hoorbaar. Het is ook niet een constant gedreun hij is ook af en toe stil en dan ineens begint die weer te dreunen. Nu heb ik diverse keren de term "groundloop" voorbij horen komen. Kan het daar aan liggen?
    mijn collectie
    HT set: Nad T742, Nad 916 eindversterker, Kef HT2005.2 speakers, Philips 32" 100Hz Breedbeeld, Philips DVD speler

  7. #7

    Standaard Re: Problemen met KEF Subwoofer

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Je kunt een andere subwoofer kabel proberen.

    Succes ermee!
    Klopt, mijn broertje heeft ook deze KEF set en had ook last van subwoofer brom. Toen hebben wij zijn sub op mijn installatie aangesloten en het was weg. Ook hebben wij mijn subwoofer kabel op zijn installatie aangesloten. En weer geen brom. Hij is teruggegaan met zijn subwoofer kabel en heeft een nieuwe gekregen. Mysterie opgelost!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •