De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Regio 1 vs Regio 2

  1. #1

    Standaard Regio 1 vs Regio 2

    Hoe is jullie verdeling voor wat betreft Regio 1 en Regio 2 (of andere Regio's)?

  2. #2

    Standaard

    Even mijn collectie door de Profiler-zeef gehaald en dan zie ik:

    Regio 0 titels: 7
    Regio 1 titels: 44
    Regio 2 titels: 265
    Regio 3 titels: 2
    Regio 4 titels: 44
    Regio 5 titels: 1

    Er dient wel worden aangetekend dat er DVD's tussen zitten die meerdere regios ondersteund, maar om dat uit te gaan pluizen heb ik geen zin in.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #3

    Standaard

    Bij mij is het een beetje 50/50

    Ik probeer vaak gewoon de beste versie te pakken te krijgen en dat is vaak de R1.

    Soms gaat mijn voorkeur uit naar NLO en dan kom je dus vaak bij de R2 of R4 terecht.

    R3's mijd ik als de pest. Ik wil wel graag op de hoes kunnen lezen wat er in zit.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  4. #4

    Standaard

    Meestal let ik op wat de beste of meest luxe uitgave is, met als gevolg dat de echt bijzondere dingen in m'n collectie R1 of R3 zijn. En wbt de leesbaarheid van R3 dvd's...Valt wel mee. M'n BoB is grotendeels in het Engels uitgevoerd en de R3 versie van de R1 Spiderman LE box is ook gewoon engelstalig, zelfs het R3 hoesje van de dvd.
    Daarintegen is m'n Franse T2/Total Recall juist wel volledig Franstalig.
    Death to Oatmeal!
    Mijn Collectie (needs updating)| Nieuwste titel(s): Over There

  5. #5

    Standaard

    Alles bij mij is regio 2 jammergenoeg. Ik heb geen geld voor een regiovrije dvd speler, anders moet ik het kopen van dvd's eerst weer uitstellen en als ik een regiovrije dvd speler koop zal het kopen van dvd's alleen maar toenemen. Toch baal ik vaak. Als ik bv. een Fear and Loathing in Las Vegas Criterion Collection zie, dan stroomt kwijl langs mijn mond. Als ik een vast inkomen heb (lees afgestudeerd en werk) dan ga ik zeker een regiovrije dvd speler aanschaffen en dan komt al dat moois van regio 1 in mijn collectie. Tot dan even volhouden met regio 2 spul. :wink:
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Alles bij mij is regio 2 jammergenoeg. Ik heb geen geld voor een regiovrije dvd speler, anders moet ik het kopen van dvd's eerst weer uitstellen en als ik een regiovrije dvd speler koop zal het kopen van dvd's alleen maar toenemen. Toch baal ik vaak. Als ik bv. een Fear and Loathing in Las Vegas Criterion Collection zie, dan stroomt kwijl langs mijn mond. Als ik een vast inkomen heb (lees afgestudeerd en werk) dan ga ik zeker een regiovrije dvd speler aanschaffen en dan komt al dat moois van regio 1 in mijn collectie. Tot dan even volhouden met regio 2 spul. :wink:
    R1 dvd's zijn over het algemeen beter geprijsd dan R2. Je kan dus voor het prijsverschil je speler regiovrij laten maken .

    Ik heb een hoop R2. Wat R4. En een aantal speciale titels R1 die niet in een andere regio te verkrijgen zijn. Maar R1 wordt wel steeds meer moet ik zeggen. Zitten erg mooie uitgave tussen en dat voor zeer scherpe prijzen.

  7. #7

    Standaard

    regio 2 : 75%
    regio 1 : 25%
    mijn voorkeur gaat eigenlijk uit voor R2 met NLO maar sommige zijn in de R1 versie stukken mooier...
    voor de rest verzamel ik "genummerde" dvd's (gewone en tins) en die zijn voor 99% altijd R1.
    af en toe hou ik ook gewoon de R1 en de R2NL versie van een film.
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  8. #8

    Standaard Is Regio 1 of Regio 2 beter qua beeldkwaliteit

    Welke DVD's leveren een betere beeldkwaliteit:

    Regio 1 (NTSC) of Regio 2 (PAL)

    (Let op: Japan is Regio 2, maar wel NTSC)

  9. #9

    Standaard

    Als kan R2, maar specials en collector's edition allemaal R1!! meer extra's...Kortom voor de kleine in spe R2 ivm NLO, maar qua prijs en extra's gaat papa (feb) voor de R1!!!
    Greetz,
    Toine

  10. #10

    Standaard Re: Is Regio 1 of Regio 2 beter qua beeldkwaliteit

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Welke DVD's leveren een betere beeldkwaliteit:

    Regio 1 (NTSC) of Regio 2 (PAL)

    (Let op: Japan is Regio 2, maar wel NTSC)
    In principe levert de PAL een iets betere kwaliteit omdat deze over iets meer beeldlijnen beschikt.
    Echter is het vooral belangrijk hoe de transfer heeft plaatsgevonden van het medium film naar dvd...

    Pal heeft wel een4% versnelling ten opzichte van de NTSC-variant en de film en dat resulteert er in dat sommige liedjes ietsje hoger zullen klinken dan ze bedoeld waren
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  11. #11

    Standaard Re: Is Regio 1 of Regio 2 beter qua beeldkwaliteit

    In principe levert de PAL een iets betere kwaliteit omdat deze over iets meer beeldlijnen beschikt.
    Echter is het vooral belangrijk hoe de transfer heeft plaatsgevonden van het medium film naar dvd...

    Pal heeft wel een4% versnelling ten opzichte van de NTSC-variant en de film en dat resulteert er in dat sommige liedjes ietsje hoger zullen klinken dan ze bedoeld waren[/quote]

    Nou ja, iets meer beeldlijnen!
    Bijna 100!

    i.v.m. de 4% versnelling heb ik van sommige DVD's de NTSC versie gekocht, zoals
    "Grease" en "Elvis: That's the way it is".

    Bij andere films maakt het me niets uit, veel films heb ik enkel en alleen op PAL gezien
    (TV of Video) en ik heb nooit gemerkt dat er iets niet klopt.

    Wat mij echter het meest stoort aan NTSC beeld, is de zgn. 3:2 pulldown,
    waardoor het beeld nooit echt vloeiend is.
    Als je zoals ik van films houd met vloeiend camera werk dan is dat zeer irritant.

  12. #12

    Standaard

    Denk zo'n 95% regio 2, de andere 5% regio 1.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •